Albariño Bir Sonraki Büyük Beyaz Şarap mı? Göre değişir.

çavuş

Aktif Üye
Burada, İspanya’nın kuzeybatısındaki Albariño’nun Galiçya’daki evi olan Rías Baixas’ta, doğrudan bir soruya en tipik yanıt “Duruma göre değişir” olur.

Galiçyalılar tarafsız veya güvenli tarafta değil. Aksine, birçok durumun karmaşıklığının farkındadırlar ve işleri aşırı basitleştirmek istemezler.

Bu nedenle, burada herhangi bir şarap üreticisine Albariño’nun geleceği hakkında veya üzüm yetiştirmek veya şarap yapmak için en iyi uygulamaları sorarsanız, büyük olasılıkla şu yanıtı alırsınız: “Duruma göre değişir.”


Bu tür soruların yanıtları, Rías Baixas bir dönüm noktasında olduğu için özellikle önemlidir. Rías Baixas 1988’de bir unvan haline geldiğinden beri, yetiştiriciler ve şarap üreticileri büyük miktarlarda albariño üretmeye teşvik edildi.


Sonuç, popüler bir standart şaraptır: ucuz, aromatik, içimi ve unutması kolay. Birçok insan için albariño’nun olabileceği tek şey bu.

Bununla birlikte, şarapta sıklıkla olduğu gibi, bir üzümün karmaşıklığı ve yaşlanma potansiyeli hakkındaki görüşler, üzümün gerçek sınırlamalarından değil, çok az insanın ondan daha fazlasını yapmaya çalıştığı gerçeğinden kaynaklanmaktadır. Ancak bir yetiştirici üzüme daha iddialı davrandığında işler değişmeye başlar – sadece Aligoté, Silvaner ve Bobal’a bakın. Albariño’nun nasıl yetiştirildiği ve ne tür şarabın amaçlandığı, potansiyelini belirler.

Rías Baixas’ta, giderek büyüyen bir çiftçi ve üretici grubu, Albariño’nun becerilerini keşfediyor, üzümleri özenle ve incelikle yetiştiriyor ve farklı şarap yapım yöntemlerini deniyor.

Bunu yaparak, Albariño’nun yıllarca eskiyen ve ilgi çekici bir karmaşıklık sunan şaraplar üretebileceğini kanıtladılar. Ve Albariño’nun ötesinde, tıpkı Sherry Country ve Sierra de Gredos gibi İspanya’nın diğer bölgelerinin yaptığı gibi, bölgenin tarihini yeniden inceliyorlar, unutulmuş üzümleri ve ihmal edilmiş üzüm bağlarını yeniden canlandırıyorlar ve mükemmelliği buluyorlar.


Basit ve meyvemsi şaraba razı olmak yerine, Rías Baixas’taki bazı şarap üreticileri, eski şişeleri çağrıştırabilecek doyurucu, tuzlu ve düşünceli benzersiz albariñolar üretiyor.

Eşi Rebecca ile birlikte Zarate etiketi altında mükemmel şaraplar yapan yürüyen bir Galiçya tarihçisi olan Eulogio Pomares, “Albariño geçmişte aristokrat bir şaraptı” dedi. “İnsanlar günlük olarak içmek için kırmızı üzüm yetiştirirdi. Sadece zenginler beyaz büyüdü.”

Albariño nadir olmalı. Galiçya, tarihsel olarak İspanya’nın en fakir, en izole ve en sıra dışı bölgelerinden biri olmuştur. İspanyol nüfusunun geri kalanının aksine, yerleşimciler Keltlerdi. Galiçyalıların çoğu İspanyolca’ya ek olarak, İspanyolca ile olduğu kadar Portekizce ile de pek çok ortak noktası olan Galego dilini konuşur.

Granit, Rías Baixas’ın her yerinde. Evler granitten yapılmıştır. Ayrıca banyoda zeminler, duvarlar, hatta lavabolar. Devasa kayalar ve eski granit ocaklarının yanı sıra ekinleri hayvanlardan korumak için yerden birkaç metre yükseklikte depolamak için kullanılan antik yapılar olan granit hórreos’u görebilirsiniz. Bazılarının tepesinde granit haçlar ve eski Kelt doğurganlık sembolleri var, çünkü bu duruma göre değişir.


Granit, ister toprak olarak ister granit bir substrat olarak ayrıştırılmış olsun, şarabı karakterize eder ve ona karakter verir. İklim de öyle. Rías Baixas, kısmen Atlantik’e olan yakınlığından dolayı İspanya’nın en nemli bölgelerinden biridir. Küf ve çürüme, üzümler için sürekli bir tehdittir.

Kısmen tepki olarak, bölge pergola benzeri bir parra sistemi geliştirdi; burada sarmaşıklar yerden altı ila sekiz fit yukarıda, tavandaki çapraz kirişlere bağlı sütunlar üzerinde, tabii ki tamamı granitten yapılmış olarak büyüyor. Sistem, havanın alt kısımda dolaşmasına izin vererek asmaları serin tutar ve nemi azaltırken aynı zamanda geçimlik çiftçilerin patates veya havuç gibi diğer mahsulleri yetiştirmesine izin verir.

Rías Baixas, tarihsel olarak küçük üzüm bağlarından oluşan bir diyardır ve parralar her yerdedir – arka bahçelerde ve önlerde. Bay Pomares, unvanın ilk yılı olan 1988’de bölgenin yaklaşık 500.000 şişe ürettiğini söyledi. Yıllık üretim şu anda 50 milyon civarında.

16. yüzyılda mısır üzümden çok daha önemliydi” dedi. “Mısırın yetişemeyeceği kayaların ve granitlerin üzerine asmalar diktiler. Bu köylüler çok daha zekiydi. Mısır için bir yerleri, inekler için bir yerleri, üzümler için bir yerleri vardı. Şimdi her yerde sarmaşıklar var.”


Albariño’nun popülaritesi arttıkça bu bir sorun haline geldi. Ucuz albariños üreten şirketler ve kooperatifler, verimli, tınlı topraklara ekim yaptı. Bölge dışından büyük şirketler de portföylerine bir Albariño eklemeyi umarak taşındı. Ortak Silvia Prieto ile birlikte Nanclares y Prieto etiketi altında mükemmel şaraplar yapan Alberto Nanclares, üzüm için yerel üreticilerden daha yüksek teklif verdiklerini söyledi.

Bu insanlar piyasayı mahvediyor” dedi.

Şarapları ucuz olabilir ama Zarate veya Nanclares y Prieto şaraplarıyla rekabet edemezler. 1850’de eşinin ailesi tarafından dikilen küçük bir bağdan 2015 Zarate El Palomar zengin, saf ve son derece mineraldi. Asırlık asmalardan yapılan Nanclares y Prieto 2013 Coccinella Cepas Vellas, 10 yıl sonra taze ve tuzluydu.

Bunun gibi şaraplar, Albariño için nispeten pahalı, bulabilirseniz şişesi yaklaşık 50 dolar. Küçük miktarlarda yapılır ve satılırlar. Ancak bu üreticilerin temel küvetleri bile yaklaşık 25 dolara mal oluyor, bu da büyük şirketlerin ve kooperatiflerin 12 dolarlık şişelerinin çok üzerinde.

Uzun ömürlü albariños yapma fikri yeni değil. İki şarap imalathanesi, Do Ferreiro ve Pazo de Señorans, 1990’lardan beri harika, çok katmanlı Albariño’lar üretiyor.


Gerardo Méndez, unvanın kurulduğu yıl olan 1988’de babası Francisco ile birlikte Do Ferreiro’yu kurdu. Birçok küçük çiftçi gibi, ailesi de uzun süredir evde şarap yapıyordu.

“Şarap evde yapılmışsa yıllandırılmalıdır” dedi. “Rías Baixas başladığında, şirketler pazara hemen gidebilecek şaraba ihtiyaçları olduğunu söylediler.”

Şu anda oğlu Manuel ve kızı Encarna ile birlikte çalışan Bay Méndez, tarzını değiştirmek için hiçbir neden görmedi. Sade albariño’su lezzetlidir ve on yıl veya daha uzun süre yaşlandırılabilir. Ama asıl ziyafet, Méndez evinin etrafındaki eski asmalardan yapılan Do Ferreiro Cepas Vellas. 2016 yılı harikaydı – yoğun, odaklanmış ve yapılandırılmış.

Manuel ve Encarna, üretimi birkaç ayrı şarapla genişletti. Bağcılık ve şarapçılıktan sorumlu olan Manuel, geleneksel bilgeliği kabul etmeyen, sorgulayan bir adamdır. Sık sık Parra sisteminin harika olduğunu düşünür, ancak her zaman değil.


“Duruma göre değişir” dedi.


Birkaç yıl önce, Tomado do Sapo bağını yeniden dikti ve puslu yer çürümeye neden olduğu için onu parra kafesten geleneksel çardağa dönüştürdü. Kafeslerin orada daha iyi çalıştığını söyledi.

Pazo de Señorans, küçük üreticilerin tarihinde bir istisnadır. Bir konak ve büyük bir üretim tesisi ile eski bir malikanedir. Marisol Buena, şarap imalathanesini kızı Vicky Mareque Buena ve şarap üreticisi Ana Quintela Suárez ile birlikte işletiyor. İlk vintageleri de unvanın başlangıcına denk geldi ve tarzlarını değiştirmediler.

Bayan Mareque, “İnsanlar deli olduğumuzu düşündü” dedi. “Albariño’nun genç ve meyvemsi olması gerektiğini düşündüler. Annem ve Ana, ‘Eğer almazlarsa kendimiz içeriz’ dediler.”

Şarapları uzun süre dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Benim favorim, serbest bırakılmadan önce 10 yıl boyunca şaraphanede yaşlanan bir bağdan gelen bir şişe olan Selección de Añada. Mevcut 2013 sürümü kremsi, tuzlu ve mineral ama çok genç. 2005 vintage süper taze, etkileyici ve şimdi zirvede.


Diğer istisnai Albariño üreticileri arasında Gerardo von Do Ferreiro’nun yeğeni Rodrigo Méndez ve Xurxo Alba’nın bağcılıktan organik ve biyodinamik bağcılığa dönüştüğü ve 69 Arrobas gibi mükemmel şişeler ürettiği Bodegas Albamar yer alıyor. 2020 yılı güzel ve zengindi.


Bay Méndez, hem kırmızı hem de beyaz şarapları araştıran deneysel, özeleştirel bir çiftçi ve şarap üreticisidir. Leirana etiketi altında şişelenen Albariño’ları arasında, sahibi artık onu yetiştiremeyen eski bir bağdan alınan üzümlerle yapılan Finca Genoveva da var. Bay Méndez çiftçiliği devraldı. Finca Genoveva 2022 bir ziyafetti, süper mineral, konsantre ve tuzlu.

Bu bağın eski şaraphanesinde saklanan etiketsiz bir şişe güzel ve etkileyiciydi. Örümcek ağlarıyla kaplı, açıp içmek duygusaldı.

Bay Méndez, “Eski bodegalar bir derstir,” dedi. “Şaraba hiçbir şey yapmadın ve bak ne kadar iyi duruyor. Bu yüzden bu gelenekleri korumaya çalışıyoruz. Şaraba ne kadar dokunursan o kadar zayıflar.”

Hemen Ziyaret Etmeniz Gereken 6 Albariño Yapımcısı


Bu altı albariño üreticisi, alfabetik sırayla Rías Baixas’ın en iyi ve en ilginçleri arasındadır.

Bodegas Albamar Saf, büyüleyici Albariños ve diğer birçok şarap. (Seçimler de la Vina, Brooklyn, NY)

Ferreiro yapmak Albariños’larının her biri olağanüstü, özellikle Cepas Vellas veya eski sarmaşıklar. En az beş yıl olgunlaşmasına izin verin. (De Maison Seçimleri, Chapel Hill, NC)

Nanclares ve Prieto Aşağıdan yukarıya mükemmel albariños. (Jose Pastor Selections/Llaurador Wines, Fairfax, California)

Pazo de Senorans En kaliteli Albariño’ları üreten referans üretici. Selección de Anada özellikle iyidir. (Avrupa Mahzenleri, Charlotte, NC)


rodrigo mendez Leirana etiketi altında harika albariños yapan deneysel, analitik yapımcı. (Olé & Obrigado, New Rochelle, NY)

Zarate Harika Albariños, özellikle tek katmanlardan El Palomar. (Nadir Şarap Şirketi, Brisbane, Kaliforniya)

Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.