Dar, parmak şeklindeki Bahama adası Eleuthera’nın Atlantik tarafında yer alan Twin Coves, güzel bir yerdir: açık denizdeki kum çubuklarıyla güçlü dalgalardan korunan sakin sulara sahip, kalabalığın olmadığı, hilal şeklinde, pembe kumlu iki plaj.
Ama asıl sihir, berrak denize daldığınızda ortaya çıkıyor.
Yüzeyin hemen altında, büyük bir mercan kayalığı inanılmaz çeşitlilikte tropik balıklara ev sahipliği yapıyor; onbinlercesi ileri geri uçuyor, bazıları yalnız yürüyor, diğerleri büyük sürülerde uyum içinde yüzüyor, hepsi temkinli ama şnorkelli dalışa yeni gelenleri kabul ediyor.
İki kızım yakınlarda heyecanla yüzerken bu su harikasının üzerinde dolaşırken, bir kez daha Eleuthera’nın olağanüstülüğünü hatırladım; ülkenin başkenti Nassau’nun sadece 70 mil doğusunda olmasına rağmen bölgeye giden çoğu gezginin bilmediği bir ada. Bahamalar’da bulunmaktadır.
Eleuthera’da kilometrelerce çoğunlukla boş kumsallar, dolambaçlı yürüyüş parkurları, turkuaz okyanus suları ve diğer doğa harikaları vardır, ancak büyük tatil köyleri veya birinci sınıf alışveriş merkezleri yoktur. 110 mil uzunluğundadır, ancak Eleuthera’nın çoğu yerinde genişliği bir milden azdır. Sadece 10.000 nüfusu olan burada tek bir trafik ışığı bile yok.
Ailem ve ben yirmi yılı aşkın bir süredir Karayipler’deki çeşitli adaları ziyaret ediyoruz; büyük kalabalıklardan kaçınmak için Porto Riko’daki Vieques, ABD Virgin Adaları’ndaki St. John veya Britanya Virjin Adaları’ndaki Virgin Gorda gibi yerleri ziyaret ediyoruz. Kuzey Amerika’nın çoğundan doğrudan ticari uçuşla ulaşılamıyor.
Sağlam ve el değmemiş Eleuthera bu yerlerin belki de en kopuk olanı, bu yüzden burayı çok seviyoruz.
Ananaslar gelişti; Tatil köyleri
Adanın büyüleyici bir tarihi var: İlk Avrupalı yerleşimciler dini bağımsızlık arayışıyla 1640’larda geldi. Bu yere “özgürlük” kelimesinin Yunanca bir türevi olan Eleuthera adını verdiler ve adanın batı kıyısında, hala yamaçtaki sömürge evleri ve beyaz çitlerle karakterize edilen Governor’s Harbor liman yerleşimini kurdular.
19. yüzyılda ada dünyanın en büyük ananas üreticilerinden biri haline geldi ve hâlâ az sayıda ananas çiftliği var; her yıl Haziran ayında Kuzey Eleuthera Ananas Festivali düzenleniyor.
Amerikalı turistlerin gelişi, 1950’lerde Pan American World Airways’in kurucusu Juan Tripp’in Cotton Bay Club adında bir tatil yeri inşa etmesi ve kısa süre sonra iflas etmesiyle başladı.
Bir dizi benzer tatil yeri inşa edildi ve başarısız oldu; bu, adanın bugüne kadar neden hiçbir zaman kitle turizmi cazibesi haline gelmediğini açıklıyor. Evet, hala ailem gibi ada dışından Eleuthera’ya gelen insanlar var ama bu sayı bizi ekonomik işlemlere sokacak ve adayı aşırı turistik bir klişeye dönüştürecek kadar değil.
Adada Gregory Town, Alice Town ve Rock Sound gibi başka yerleşim yerleri de var ancak adanın merkezindeki Governor’s Harbor, kırsal, köy havası ve yeterli sayıda restoranıyla konaklama için açık ara en güzel yer. ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak diğer mağazalar.
Adaya bir değişiklik geliyor: 2024’ten itibaren Disney Cruise Line, adanın güney ucunda Lighthouse Point adı verilen yerde Disney cruise müşterileri için kendi müstakil kasabasını açacak. Hareket ada sakinleri için yeni işler yaratacak, ancak Governor’s Harbor veya adanın başka yerlerinde büyük bir etki yaratması beklenmiyor. Ayrıca on yılı aşkın bir süredir Eleuthera’nın güneyinde bir Four Seasons tesisi kurma planları da yapılıyor. Ama henüz hiçbir şey olmadı.
Çok sayıda plaj var
Sabahımız kiralık evimizden kum tepelerinin üzerinden, uzun, kalın çimenlerin ve mürekkep böğürtlen çalılarının arasından geçerek boş bir kumsala ve dalgaların çarptığı yere varana kadar yürüyüşle başladı.
Daha sonra kiralık arabamızı Eleuthera’nın kuzeyden güneye uzanan ana yolu olan Queens Otoyolu boyunca sürdük ve adanın diğer bölgelerini keşfetmek için piknik öğle yemeği hazırladık. Bir otoyoldan ziyade bir köy yoluna benzeyen sessiz yol, toplulukları ve düzinelerce farklı plajı birbirine bağlayan bir omurga görevi görüyor.
French Leave Beach muhtemelen en ünlüsüdür. Derin, pembe kumu ve Atlantik’ten gelen kuvvetli rüzgarları ile plaj vahşi bir havaya sahiptir. Burada okyanusun sorumluluğu var.
Bir diğer favorim ise Governor’s Harbor’ın hemen kuzeyinde yer alan, el değmemiş kumlara dağılmış büyük, sağlam deniz kabukları nedeniyle çocuklarımızın Shell Beach adını verdiği Alıcı Plajı’ydı. Buradaki su neredeyse her zaman sakin ve sığdır; bu, Eleuthera Körfezi’nin kıyı boyunca kum setlerinin bulunduğu tarafıdır, bu da suyu neredeyse cam gibi görünecek kadar berrak hale getirir.
Kuzeydeki Gregory Kasabası yakınındaki Surfer’s Beach, en dalgalı sulardan bazılarına sahip olması nedeniyle ziyaretçiler ve tekneye binmek isteyen bölge sakinleri için bir buluşma noktasıdır, ancak Water’ı ziyaret ettiğimiz gün de sakindi ve çok azdı.
Uzun süredir ziyaretçi olan bir kişi, adanın 135 plajının her birini anlatan ve bu plajların erişilebilirliğini, şnorkelli yüzmeyi, bombardımanı, yüzmeyi ve diğer özelliklerini değerlendiren bir kitap yazdı.
Kısıtlanmış turizm
Bir öğleden sonra, gözenekli kireçtaşının su tarafından aşındırılarak geniş bir yeraltı alanına dönüştüğü garip ama harika Katedral Mağarasına tırmandık. Basketbol sahası büyüklüğündeki mağara, tavandaki büyük deliklerden süzülen güneş ışığıyla aydınlatılıyor. Banyan ağaçları mağaranın tabanından gökyüzüne doğru büyüyor. Bu adada turizm o kadar düşük seviyede ki giriş ücreti yok ve Queens Otoyolu üzerinde mağaranın nerede olduğunu gösteren uygun bir işaret bile yok.
Kuzeyde, Gregory Town’da, 45 dakikalık bir tura çıktığımız (yetişkinler için 25 dolar) Jacqueline Russell’ın Ananas ve Tropikal Meyve Çiftliği var. O haftanın ilerleyen saatlerinde, bir dizi patika ve gölet etrafında düzenlenmiş 410 yerli türün bulunduğu bir botanik bahçesi olan Leon Levy Yerli Bitki Koruma Alanı’nı ve ayrıca Eleuthera merkezinin panoramik manzarasına sahip ahşap bir tepe kulesini (yetişkinler için 11 dolar ve 8 dolar) ziyaret ettik. Çocuklar için). Ada aynı zamanda mangrov ağaçları ve tarım arazileriyle çevrili ve dünyadaki en yüksek denizatı popülasyonlarından birine ev sahipliği yapan bir milli park olan Sweetings Göleti’ne de ev sahipliği yapmaktadır.
İşsizlik ve yoksulluk adaların sorunlarıdır. Kâr amacı gütmeyen One Eleuthera Vakfı, adanın Rock Sound kısmında çeşitli sebzeler yetiştiren bir çiftlik işletiyor. Amaç, yerel halkı tarım uygulamaları konusunda eğitmek ve adanın bir zamanlar büyük olan tarım ekonomisini yeniden inşa etmektir. Ziyaretçiler çiftlikte gönüllü olarak çalışabilir veya diğer vakıf çalışmalarına katılabilirler.
Yemek, konaklama ve Samanyolu
Sakin kasabaların, doğal alanların ve rüzgârlı plajların bu karışımı ailem için mükemmeldi, ancak gündüz ve akşam şımartmak istiyorsanız bu size göre olmayabilir. Gerçekten: “Eleuthera. Adanın resmi olmayan sloganı “Herkese göre değil”.
Governor’s Harbor’daki bir benzin istasyonu, hırdavat mağazası ve genel mağazadan oluşan ana mağazaya girdiğinizde raflar, Nassau’dan salı ve cuma günleri şehri yeniden doldurmak için gelene kadar bazı meyve, sebze ve dondurmalarla boş olabilir. . (Nakliye çok olduğundan gıda fiyatları yüksek olabiliyor.)
Ancak kendi sebzelerinin çoğunu yetiştiren Island Farm ve bir gurme pazarı ve yamaçtaki küçük bir restoran olan Bacchus gibi başka seçenekler de var. Küçük Governor’s Harbor Bakery’de her gün johnnycake mısır ekmeği, fırından yeni çıkmış kuru üzüm ve hindistancevizi ekmeği satılıyor (johnnycake’inizi önceden rezerve etmeniz gerekecek) ve ayrıca daha güneydeki Rock yerleşiminde iyi stoklanmış bir süpermarket var. Ses.
Dışarıda akşam yemeği yemek istiyorsanız, ziyaretçiler ve bölge sakinleri Cuma gecesi Governor’s Harbor’daki balık kızartmasında Kalik birası, romlu babbas, çıtır balık, ızgara tavuk ve bireysel satıcılar tarafından satılan kabuklu börekler eşliğinde toplanırlar. Müzik gecenin ilerleyen saatlerinde başladığında manzaranın tadını çıkarmak için kalın ya da Tippy’s gibi deniz tarağı börekleri, çorba ve klasik ada içecekleri ve okyanus kıyısında canlı müzik sunan bir ada plaj barına gidin.
Ancak en sevdiğimiz yemekler Governor’s’ın yukarısındaki tepede klasik deniz ürünleri ve ada yemekleri sunan Buccaneer Club’dı (30 dolara kırık istiridye ya da 40 dolara bezelye ve pilavlı mahi-mahi akşam yemeği ve 15 dolara bir kase deniz tarağı çorbası). Favoriler ). Limanın yanında kendi dondurma salonu bulunmaktadır.
Adaya gelen çoğu ziyaretçi ev kiralamaktadır ve özellikle Governor’s Harbor çevresinde seçilebilecek çok sayıda ev bulunmaktadır. Otel seçenekleri arasında çeşitli lüks kır evleri ve gün batımını izlemek için en iyi noktalardan birini sunan bir restorana sahip French Leave Resort ve Gregory Town’daki Cove yer almaktadır. Kiralık arabalar pahalıdır ve genellikle yıpranmıştır. Ancak adayı keşfetmek gezinin önemli bir parçası olduğundan buna ihtiyacınız olacak.
Akşamlarımızın en önemli özelliği satın alınabilecek hiçbir şey değildi. Sadece yukarıya baktık ve yıldızlara baktık: Gökyüzü açık olduğunda, üzerimizdeki genişlik, Samanyolu’nun hayal edilemeyecek mesafelerdeki sonsuz erişiminin çıplak gözle açıkça görülebildiği gerçek dışı bir gösteriye açıldı.
Neden böyle yerlere gittiğimizi hatırlattı. Doğal dünya bizden çok daha büyük ve Eleuthera gibi bir ada her şeyi perspektife oturtuyor. En zor kısmı hafta sonunda toplanıp eve gitmemiz gerektiğini kabul etmekti.
Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram, heyecan Ve Facebook. Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için.
Ama asıl sihir, berrak denize daldığınızda ortaya çıkıyor.
Yüzeyin hemen altında, büyük bir mercan kayalığı inanılmaz çeşitlilikte tropik balıklara ev sahipliği yapıyor; onbinlercesi ileri geri uçuyor, bazıları yalnız yürüyor, diğerleri büyük sürülerde uyum içinde yüzüyor, hepsi temkinli ama şnorkelli dalışa yeni gelenleri kabul ediyor.
İki kızım yakınlarda heyecanla yüzerken bu su harikasının üzerinde dolaşırken, bir kez daha Eleuthera’nın olağanüstülüğünü hatırladım; ülkenin başkenti Nassau’nun sadece 70 mil doğusunda olmasına rağmen bölgeye giden çoğu gezginin bilmediği bir ada. Bahamalar’da bulunmaktadır.
Eleuthera’da kilometrelerce çoğunlukla boş kumsallar, dolambaçlı yürüyüş parkurları, turkuaz okyanus suları ve diğer doğa harikaları vardır, ancak büyük tatil köyleri veya birinci sınıf alışveriş merkezleri yoktur. 110 mil uzunluğundadır, ancak Eleuthera’nın çoğu yerinde genişliği bir milden azdır. Sadece 10.000 nüfusu olan burada tek bir trafik ışığı bile yok.
Ailem ve ben yirmi yılı aşkın bir süredir Karayipler’deki çeşitli adaları ziyaret ediyoruz; büyük kalabalıklardan kaçınmak için Porto Riko’daki Vieques, ABD Virgin Adaları’ndaki St. John veya Britanya Virjin Adaları’ndaki Virgin Gorda gibi yerleri ziyaret ediyoruz. Kuzey Amerika’nın çoğundan doğrudan ticari uçuşla ulaşılamıyor.
Sağlam ve el değmemiş Eleuthera bu yerlerin belki de en kopuk olanı, bu yüzden burayı çok seviyoruz.
Ananaslar gelişti; Tatil köyleri
Adanın büyüleyici bir tarihi var: İlk Avrupalı yerleşimciler dini bağımsızlık arayışıyla 1640’larda geldi. Bu yere “özgürlük” kelimesinin Yunanca bir türevi olan Eleuthera adını verdiler ve adanın batı kıyısında, hala yamaçtaki sömürge evleri ve beyaz çitlerle karakterize edilen Governor’s Harbor liman yerleşimini kurdular.
19. yüzyılda ada dünyanın en büyük ananas üreticilerinden biri haline geldi ve hâlâ az sayıda ananas çiftliği var; her yıl Haziran ayında Kuzey Eleuthera Ananas Festivali düzenleniyor.
Amerikalı turistlerin gelişi, 1950’lerde Pan American World Airways’in kurucusu Juan Tripp’in Cotton Bay Club adında bir tatil yeri inşa etmesi ve kısa süre sonra iflas etmesiyle başladı.
Bir dizi benzer tatil yeri inşa edildi ve başarısız oldu; bu, adanın bugüne kadar neden hiçbir zaman kitle turizmi cazibesi haline gelmediğini açıklıyor. Evet, hala ailem gibi ada dışından Eleuthera’ya gelen insanlar var ama bu sayı bizi ekonomik işlemlere sokacak ve adayı aşırı turistik bir klişeye dönüştürecek kadar değil.
Adada Gregory Town, Alice Town ve Rock Sound gibi başka yerleşim yerleri de var ancak adanın merkezindeki Governor’s Harbor, kırsal, köy havası ve yeterli sayıda restoranıyla konaklama için açık ara en güzel yer. ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak diğer mağazalar.
Adaya bir değişiklik geliyor: 2024’ten itibaren Disney Cruise Line, adanın güney ucunda Lighthouse Point adı verilen yerde Disney cruise müşterileri için kendi müstakil kasabasını açacak. Hareket ada sakinleri için yeni işler yaratacak, ancak Governor’s Harbor veya adanın başka yerlerinde büyük bir etki yaratması beklenmiyor. Ayrıca on yılı aşkın bir süredir Eleuthera’nın güneyinde bir Four Seasons tesisi kurma planları da yapılıyor. Ama henüz hiçbir şey olmadı.
Çok sayıda plaj var
Sabahımız kiralık evimizden kum tepelerinin üzerinden, uzun, kalın çimenlerin ve mürekkep böğürtlen çalılarının arasından geçerek boş bir kumsala ve dalgaların çarptığı yere varana kadar yürüyüşle başladı.
Daha sonra kiralık arabamızı Eleuthera’nın kuzeyden güneye uzanan ana yolu olan Queens Otoyolu boyunca sürdük ve adanın diğer bölgelerini keşfetmek için piknik öğle yemeği hazırladık. Bir otoyoldan ziyade bir köy yoluna benzeyen sessiz yol, toplulukları ve düzinelerce farklı plajı birbirine bağlayan bir omurga görevi görüyor.
French Leave Beach muhtemelen en ünlüsüdür. Derin, pembe kumu ve Atlantik’ten gelen kuvvetli rüzgarları ile plaj vahşi bir havaya sahiptir. Burada okyanusun sorumluluğu var.
Bir diğer favorim ise Governor’s Harbor’ın hemen kuzeyinde yer alan, el değmemiş kumlara dağılmış büyük, sağlam deniz kabukları nedeniyle çocuklarımızın Shell Beach adını verdiği Alıcı Plajı’ydı. Buradaki su neredeyse her zaman sakin ve sığdır; bu, Eleuthera Körfezi’nin kıyı boyunca kum setlerinin bulunduğu tarafıdır, bu da suyu neredeyse cam gibi görünecek kadar berrak hale getirir.
Kuzeydeki Gregory Kasabası yakınındaki Surfer’s Beach, en dalgalı sulardan bazılarına sahip olması nedeniyle ziyaretçiler ve tekneye binmek isteyen bölge sakinleri için bir buluşma noktasıdır, ancak Water’ı ziyaret ettiğimiz gün de sakindi ve çok azdı.
Uzun süredir ziyaretçi olan bir kişi, adanın 135 plajının her birini anlatan ve bu plajların erişilebilirliğini, şnorkelli yüzmeyi, bombardımanı, yüzmeyi ve diğer özelliklerini değerlendiren bir kitap yazdı.
Kısıtlanmış turizm
Bir öğleden sonra, gözenekli kireçtaşının su tarafından aşındırılarak geniş bir yeraltı alanına dönüştüğü garip ama harika Katedral Mağarasına tırmandık. Basketbol sahası büyüklüğündeki mağara, tavandaki büyük deliklerden süzülen güneş ışığıyla aydınlatılıyor. Banyan ağaçları mağaranın tabanından gökyüzüne doğru büyüyor. Bu adada turizm o kadar düşük seviyede ki giriş ücreti yok ve Queens Otoyolu üzerinde mağaranın nerede olduğunu gösteren uygun bir işaret bile yok.
Kuzeyde, Gregory Town’da, 45 dakikalık bir tura çıktığımız (yetişkinler için 25 dolar) Jacqueline Russell’ın Ananas ve Tropikal Meyve Çiftliği var. O haftanın ilerleyen saatlerinde, bir dizi patika ve gölet etrafında düzenlenmiş 410 yerli türün bulunduğu bir botanik bahçesi olan Leon Levy Yerli Bitki Koruma Alanı’nı ve ayrıca Eleuthera merkezinin panoramik manzarasına sahip ahşap bir tepe kulesini (yetişkinler için 11 dolar ve 8 dolar) ziyaret ettik. Çocuklar için). Ada aynı zamanda mangrov ağaçları ve tarım arazileriyle çevrili ve dünyadaki en yüksek denizatı popülasyonlarından birine ev sahipliği yapan bir milli park olan Sweetings Göleti’ne de ev sahipliği yapmaktadır.
İşsizlik ve yoksulluk adaların sorunlarıdır. Kâr amacı gütmeyen One Eleuthera Vakfı, adanın Rock Sound kısmında çeşitli sebzeler yetiştiren bir çiftlik işletiyor. Amaç, yerel halkı tarım uygulamaları konusunda eğitmek ve adanın bir zamanlar büyük olan tarım ekonomisini yeniden inşa etmektir. Ziyaretçiler çiftlikte gönüllü olarak çalışabilir veya diğer vakıf çalışmalarına katılabilirler.
Yemek, konaklama ve Samanyolu
Sakin kasabaların, doğal alanların ve rüzgârlı plajların bu karışımı ailem için mükemmeldi, ancak gündüz ve akşam şımartmak istiyorsanız bu size göre olmayabilir. Gerçekten: “Eleuthera. Adanın resmi olmayan sloganı “Herkese göre değil”.
Governor’s Harbor’daki bir benzin istasyonu, hırdavat mağazası ve genel mağazadan oluşan ana mağazaya girdiğinizde raflar, Nassau’dan salı ve cuma günleri şehri yeniden doldurmak için gelene kadar bazı meyve, sebze ve dondurmalarla boş olabilir. . (Nakliye çok olduğundan gıda fiyatları yüksek olabiliyor.)
Ancak kendi sebzelerinin çoğunu yetiştiren Island Farm ve bir gurme pazarı ve yamaçtaki küçük bir restoran olan Bacchus gibi başka seçenekler de var. Küçük Governor’s Harbor Bakery’de her gün johnnycake mısır ekmeği, fırından yeni çıkmış kuru üzüm ve hindistancevizi ekmeği satılıyor (johnnycake’inizi önceden rezerve etmeniz gerekecek) ve ayrıca daha güneydeki Rock yerleşiminde iyi stoklanmış bir süpermarket var. Ses.
Dışarıda akşam yemeği yemek istiyorsanız, ziyaretçiler ve bölge sakinleri Cuma gecesi Governor’s Harbor’daki balık kızartmasında Kalik birası, romlu babbas, çıtır balık, ızgara tavuk ve bireysel satıcılar tarafından satılan kabuklu börekler eşliğinde toplanırlar. Müzik gecenin ilerleyen saatlerinde başladığında manzaranın tadını çıkarmak için kalın ya da Tippy’s gibi deniz tarağı börekleri, çorba ve klasik ada içecekleri ve okyanus kıyısında canlı müzik sunan bir ada plaj barına gidin.
Ancak en sevdiğimiz yemekler Governor’s’ın yukarısındaki tepede klasik deniz ürünleri ve ada yemekleri sunan Buccaneer Club’dı (30 dolara kırık istiridye ya da 40 dolara bezelye ve pilavlı mahi-mahi akşam yemeği ve 15 dolara bir kase deniz tarağı çorbası). Favoriler ). Limanın yanında kendi dondurma salonu bulunmaktadır.
Adaya gelen çoğu ziyaretçi ev kiralamaktadır ve özellikle Governor’s Harbor çevresinde seçilebilecek çok sayıda ev bulunmaktadır. Otel seçenekleri arasında çeşitli lüks kır evleri ve gün batımını izlemek için en iyi noktalardan birini sunan bir restorana sahip French Leave Resort ve Gregory Town’daki Cove yer almaktadır. Kiralık arabalar pahalıdır ve genellikle yıpranmıştır. Ancak adayı keşfetmek gezinin önemli bir parçası olduğundan buna ihtiyacınız olacak.
Akşamlarımızın en önemli özelliği satın alınabilecek hiçbir şey değildi. Sadece yukarıya baktık ve yıldızlara baktık: Gökyüzü açık olduğunda, üzerimizdeki genişlik, Samanyolu’nun hayal edilemeyecek mesafelerdeki sonsuz erişiminin çıplak gözle açıkça görülebildiği gerçek dışı bir gösteriye açıldı.
Neden böyle yerlere gittiğimizi hatırlattı. Doğal dünya bizden çok daha büyük ve Eleuthera gibi bir ada her şeyi perspektife oturtuyor. En zor kısmı hafta sonunda toplanıp eve gitmemiz gerektiğini kabul etmekti.
Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram, heyecan Ve Facebook. Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için.