“Pachamama,” dedi rehberim Orlando Condori. Camını eğdi ve kuru kuma kızaran bir şarap döktü.
“Si, La Pachamama!” herkesin aynısını yaptığını söyledi.
Bana baktılar.
“Pachamama!” İçkimin yarısını yere döktüğümde dedim. Ne yaptığımı veya neden yaptığım hakkında hiçbir fikrim yoktu, ama yaptım.
Utançtı. Rosé'den keyif almıştım. Öte yandan, en kötü fikir değildi – sersemledim. O kadar dezavantajlı ki tekrar oturmak zorunda kaldım.
“Bu şarap değil,” dedi Niki Barberly-Liblben, Topluluğun sürdürülebilirliğine ve esnekliğine odaklanan bir çevre organizasyonu olan Prometa için Doğa Koruma Elçisi. “Yükseklik bu.” 3.500 metre veya yaklaşık 11.000 feet'deydik.
Bolivya'nın güney kesiminde biyolojik rezerv cordillera de sama manzaralı bir plato üzerinde bir masadaydık. Biz yüksek çöldeydik, parlak güneş başın üzerinde, her şeyin bir görünümüyle. Bizim yerden Cordillera de Sama Mountain Serial alanını görebiliyorduk. Aramızda ve dünyanın uçları gibi görünen şey: seyrek, boş, toz kollu toprak, flamingoları ile ışıltılı bir lagün ve o kadar çok gökyüzü, kenarlarını bulmak için vinç etmek zorunda kaldım.
Rezerv bulunur Paraguay ve Arjantin analizi. İldeki şehrin adı olan Tarija, büyük değil – sadece 14.000 kilometrekare, bu da Maryland olarak tıklamasını sağlıyor. Ancak topografyası şaşırtıcı derecede çeşitlidir: ormanlar, çöller, göller, dağlar, güneş, yağmur, kar. Pumas, alpacas ve lamalar yanı sıra üç tip flamingo vardır. Bu, Bolivya Şarap Ülke-A-A-A-World, dünyanın en iyi bilinen şarap imalathanelerinden oluşan, büyük, el değmemiş vahşi doğa ile çevrili. Beş yıldızlı bir tesis ve ünlü bir düğün atın ve Tarija Toskana olabilir.
Büyünün bir tarafı ile.
“Bolivya'da çok maneviiz,” dedi Dr. Sosyal politikada doktora derecesi olan Barbery. “Yüzyılları azaltan çeşitli yerli geleneklere dayanıyoruz. Andenkosmovision geçmişlerine gittiklerini söylüyor – bilinen ve dolayısıyla önlerinde olanların bilindiği biliniyor. Geleceğiniz arkanda çünkü göremeyeceğiniz bir şey. “
Bu Cosmovision akan şarabı açıklıyor. “Pachamama”, Andların yerli halkıyla birlikte gelen Quechua ve Aymara'daki dillerde minnettar olan bir kelimedir.
“Bu, Dünya Ana'ya teşekkür etmenin bir yolu,” dedi Dr. Berbery, ekipmanımızı iki adet için Tarija şehrine geri döndüğümüzde pikapın arkasına davet ettiğimizde ve kafa fırtınalarından kaçınmak için yavaşça gitti.
Yükseklikte şarap üretimi
Kız arkadaşım Lisa ve ben Dr. ile Tarija'nın şarap ülkesine gelmiştik Barbery ve arkadaşı Julie'yi keşfetmek için. Ne yaptığınızı biliyorsanız, miktar şarap üretimi için önemli bir bileşendir. Bodega Taynana'nın sahibi Jürgen Kohlberg, “Büyük Tepelerde Şarap şimdi modaya uygun” dedi.Sunmak Biyodinamik bir bağ Tarija şehrinin biraz dışında. Bay Kohlberg'in bağının yıldızı, dünyanın en yüksek irtifa pinnotlarından biri olan Pinot Noir'dir.
2.100 metredeydik, neredeyse 7.000 feet vardı – ve bu tek zorluk bu değildi.
“Zemin yok,” dedi bağından geçtiğimizde. Aslında, toprak “Lajas” adı verilen küçük kayalardan oluşuyordu.
Beyaz sakallı küçük bir adam olan Bay Kohlberg'in yüksek hırsları var. “Amacım dünyanın en iyi pinot noir'ini yapmak,” dedi, sadece “geceleri tam bir sessizlik içinde. Çok büyülü, değil mi?”
Şehrin diğer tarafındaki mini -hacienda Casa Tinto'ya geri döndük ve Bay Kohlberg ve onun sakin büyülü hasadı düşündük. Yılda sadece 2.000 şişe üretmesi şaşırtıcı değil.
Ertesi sabah, Takımlar ve Avokado Tost adlı siyah Bolivya kahvesi ile kahvaltıdan sonra, bizimle birlikte eve götürmemiz gereken birkaç el yapımı dokuma şey almak için şehirden geçtik. Daha sonra bölgedeki yorgun bağ olan Campos de Solana'yı ziyaret etme zamanı gelmişti. Konu -Onping Yollar, Lavanta Çalıları, Ön Kapılar 20 feet yüksekliğinde – Campos de Solana, en büyük Toskana şarap imalathanelerini korkutabildi.
“Burada bağcılık yapmamalıyız. Yeni Zelanda, Güney Afrika, Patagonya güney kuşağında yaklaşık 33 derece, ”diyor bu ülkelerin bulunduğu enlemlerle ilgili olarak genel müdür Luis Pablo Granier. “İspanya, Fransa, İtalya Kuzey Kuşağı. Tarija'da 21 derece, bu yüzden şarap mantıklı değil. “Başka bir deyişle, bu enlem genellikle şarap üretimi için çok sıcaktır. “Ama yükseklik yüzünden üretebiliriz, ancak yapamamalıyız.”
Bolivya'daki çoğu şarap imalathanesi gibi, Campos de Solana üzüm bağları da Singani adı verilen bir alkol üretir (durumlarında Casa Real etiketi altında). Şaraptan damıtıldığından, Singani genellikle Konyak veya Pisco ile karşılaştırılır, ancak gerçek inananlarla bir sınıfta bir sınıfta.
Zoom hakkında konuştuğumuzda, film yapımcısı Steven Soderbergh, “Kimsenin bilmediği bu mücevherle karşılaştığım hissine kapıldım.” Dedi. 2007 yılında Bay Soderbergh kısmen Bolivya'da “Che” filmini çekti. “Casa Real Singani'ye ilk kez verildiğinde, üç aşamalı bir deneyim oldu. Çok çiçek ve bir hayaletin üzerinde böyle bir burun olması gerçeğine alışkın değilim. Sonra tadın ve çok karmaşık. Ve onu yuttuğunuzda yanık yoktu. Sadece kayboldu. Dedim ki, “Votka aramalıyım ve biriyle tanıştığımı söylemeliyim.” Bolivya 1.600 metreden fazla.
Bodega Kuhlmann Weingut'tan Franz Molina, “İspanyollar Bolivya'yı kolonileştirdiklerinde şarap getirdiler,” dedi. “Ama kıyıya ulaştıklarında şımarık, bu yüzden şarabı damıtmak zorunda kaldılar. Bu Singani oldu. Şarap tutmanın bir yoluydu. “
Bay Soderbergh içecekle alındı T2008 yılında Casa Real ile bir ortaklığı vardı ve ABD'ye ithal edilen ilk Singani olan Singani 63'ü (Bay Soderbergh 1963 doğumlu) yarattı.
Soderbergh, “Bence Bolivya'ya hiç gitmeyen insanların bir şekilde göze çarpmayan olduğuna inanılmaz derecede yanlış bir inanç var.” Dedi. “Yiyecek ve içecekler için inanılmaz derecede canlı bir kültür var. Oraya var ve her şeye sahip olduklarını anlıyorsunuz. “
Şarap, Gastronomi ve Neil Armstrong
Gezimizin başlangıcından birkaç gün sonra her şeye sahip olmaya başladık.
Kohlberg şaraphanesi restoran atmósfera öğle yemeği açık bir olaydı. Zengin yeşil üzüm bağlarının hektarları manzaralı bir dut ağacının dallarının altındaki bir masaya oturduk. Uzakta kuş şarkısı.
Grubumuz 10'a ulaşmıştı – Kohlberg ailesi, arkadaşlar, kuzenler, bir veya iki şarap lideri. Her Bolivya'nın kuzen veya komşu olan arkadaş olan birini tanıdığı için ödüllendirilebilirler. Küçük bir yer.
Şarap tereyağı ile ev yapımı ekmek ile başladık.
Yemeğini sunmaya giden şef Pablo Cassab, “Gezegene saygı duymuyoruz,” dedi. “Hiçbir şey boşa gitmedi. Bir havuç soyduğumuzda, kaseyi kuruturuz ve havuç tozuna dönüştürürüz. “
“Bolivya'daki gastronomik rota La Paz'dan geçiyor,” dedi ülkenin başkentine atıfta bulundu. “Ama insanlar şarap hakkında bir şeyler öğrendiklerinde, yemek hakkında bir şeyler öğrenmeyi öğreniyorlar. Bu Tarija'ya yol açar. “
Sonra, bir sonraki kurs: ızgara enginar, püre beyaz bir fasulye üzerinde duran gevrek soğan ile kızarmış brokoli çiçekler. Bir an sonra yeni bir şarap: Stelar, Ugni üzümlerinden bir beyaz, bağdaki en eski asev. Stelar kendi parti hilesiyle teslim edilir: Etiket rengi sıcaklıkla değiştirir.
Güneş ışığı şafak kaldığında, hava ağırlaştı ve Bacchanal sona erdi. Kamyona geri döndük, çünkü yağ, kasıtlı yağmur damlaları ön camı gözlemliyor.
Tarija şehrine gittiğimizde şaşırtıcı derecede harikaydı, Tajzara'da durmak için, bir yürüyüşten çok daha büyük olmayan küçük bir dükkan -el örtülmüş kazaklarla dolu dolapta. Birkaç Alpaka Eşarp ve Lama Sargılar Daha sonra, her bir giysinin yapıldığı inkübasyonlu kolyeler, kokteyl elbiseleri, dokuma bilezikler ve arkada küçük bir stüdyo ile üst düzey bir kadın butik olan Diabla'ya gittik.
Başka bir öğle yemeğinde bize Bolivya'da tekrarlanan bir hikaye söylendi. Amerikan astronotu Neil Armstrong'un ülkenin Uyuni tuzunun dünyanın ayından 4.000 kilometrekarelik bir şekilde düz olduğu ve bir gün ziyaret etmesi için güzelliği tarafından kabul edildiği söyleniyor. (Daha sonra ailesiyle yaptı.)
Önümdeki Armstrong gibi, Bolivya tarafından şaşırdım. Kültürün çoğu olası görünmüyordu. Büyümemesi gereken üzümleri var. Gastronomi Güney Amerika'daki en iyilerle rekabet edebilmek, ancak çok daha az bilinen; Rocky, sağlam tarımı destekleyen araziyi cezalandırıyor. Lamas ve flamingolar tarafından doldurulan bu iniş cebi ve hikaye hem cennete daha yakın hem de kökleri ile derin.
“Si, La Pachamama!” herkesin aynısını yaptığını söyledi.
Bana baktılar.
“Pachamama!” İçkimin yarısını yere döktüğümde dedim. Ne yaptığımı veya neden yaptığım hakkında hiçbir fikrim yoktu, ama yaptım.
Utançtı. Rosé'den keyif almıştım. Öte yandan, en kötü fikir değildi – sersemledim. O kadar dezavantajlı ki tekrar oturmak zorunda kaldım.
“Bu şarap değil,” dedi Niki Barberly-Liblben, Topluluğun sürdürülebilirliğine ve esnekliğine odaklanan bir çevre organizasyonu olan Prometa için Doğa Koruma Elçisi. “Yükseklik bu.” 3.500 metre veya yaklaşık 11.000 feet'deydik.
Bolivya'nın güney kesiminde biyolojik rezerv cordillera de sama manzaralı bir plato üzerinde bir masadaydık. Biz yüksek çöldeydik, parlak güneş başın üzerinde, her şeyin bir görünümüyle. Bizim yerden Cordillera de Sama Mountain Serial alanını görebiliyorduk. Aramızda ve dünyanın uçları gibi görünen şey: seyrek, boş, toz kollu toprak, flamingoları ile ışıltılı bir lagün ve o kadar çok gökyüzü, kenarlarını bulmak için vinç etmek zorunda kaldım.
Rezerv bulunur Paraguay ve Arjantin analizi. İldeki şehrin adı olan Tarija, büyük değil – sadece 14.000 kilometrekare, bu da Maryland olarak tıklamasını sağlıyor. Ancak topografyası şaşırtıcı derecede çeşitlidir: ormanlar, çöller, göller, dağlar, güneş, yağmur, kar. Pumas, alpacas ve lamalar yanı sıra üç tip flamingo vardır. Bu, Bolivya Şarap Ülke-A-A-A-World, dünyanın en iyi bilinen şarap imalathanelerinden oluşan, büyük, el değmemiş vahşi doğa ile çevrili. Beş yıldızlı bir tesis ve ünlü bir düğün atın ve Tarija Toskana olabilir.
Büyünün bir tarafı ile.
“Bolivya'da çok maneviiz,” dedi Dr. Sosyal politikada doktora derecesi olan Barbery. “Yüzyılları azaltan çeşitli yerli geleneklere dayanıyoruz. Andenkosmovision geçmişlerine gittiklerini söylüyor – bilinen ve dolayısıyla önlerinde olanların bilindiği biliniyor. Geleceğiniz arkanda çünkü göremeyeceğiniz bir şey. “
Bu Cosmovision akan şarabı açıklıyor. “Pachamama”, Andların yerli halkıyla birlikte gelen Quechua ve Aymara'daki dillerde minnettar olan bir kelimedir.
“Bu, Dünya Ana'ya teşekkür etmenin bir yolu,” dedi Dr. Berbery, ekipmanımızı iki adet için Tarija şehrine geri döndüğümüzde pikapın arkasına davet ettiğimizde ve kafa fırtınalarından kaçınmak için yavaşça gitti.
Yükseklikte şarap üretimi
Kız arkadaşım Lisa ve ben Dr. ile Tarija'nın şarap ülkesine gelmiştik Barbery ve arkadaşı Julie'yi keşfetmek için. Ne yaptığınızı biliyorsanız, miktar şarap üretimi için önemli bir bileşendir. Bodega Taynana'nın sahibi Jürgen Kohlberg, “Büyük Tepelerde Şarap şimdi modaya uygun” dedi.Sunmak Biyodinamik bir bağ Tarija şehrinin biraz dışında. Bay Kohlberg'in bağının yıldızı, dünyanın en yüksek irtifa pinnotlarından biri olan Pinot Noir'dir.
2.100 metredeydik, neredeyse 7.000 feet vardı – ve bu tek zorluk bu değildi.
“Zemin yok,” dedi bağından geçtiğimizde. Aslında, toprak “Lajas” adı verilen küçük kayalardan oluşuyordu.
Beyaz sakallı küçük bir adam olan Bay Kohlberg'in yüksek hırsları var. “Amacım dünyanın en iyi pinot noir'ini yapmak,” dedi, sadece “geceleri tam bir sessizlik içinde. Çok büyülü, değil mi?”
Şehrin diğer tarafındaki mini -hacienda Casa Tinto'ya geri döndük ve Bay Kohlberg ve onun sakin büyülü hasadı düşündük. Yılda sadece 2.000 şişe üretmesi şaşırtıcı değil.
Ertesi sabah, Takımlar ve Avokado Tost adlı siyah Bolivya kahvesi ile kahvaltıdan sonra, bizimle birlikte eve götürmemiz gereken birkaç el yapımı dokuma şey almak için şehirden geçtik. Daha sonra bölgedeki yorgun bağ olan Campos de Solana'yı ziyaret etme zamanı gelmişti. Konu -Onping Yollar, Lavanta Çalıları, Ön Kapılar 20 feet yüksekliğinde – Campos de Solana, en büyük Toskana şarap imalathanelerini korkutabildi.
“Burada bağcılık yapmamalıyız. Yeni Zelanda, Güney Afrika, Patagonya güney kuşağında yaklaşık 33 derece, ”diyor bu ülkelerin bulunduğu enlemlerle ilgili olarak genel müdür Luis Pablo Granier. “İspanya, Fransa, İtalya Kuzey Kuşağı. Tarija'da 21 derece, bu yüzden şarap mantıklı değil. “Başka bir deyişle, bu enlem genellikle şarap üretimi için çok sıcaktır. “Ama yükseklik yüzünden üretebiliriz, ancak yapamamalıyız.”
Bolivya'daki çoğu şarap imalathanesi gibi, Campos de Solana üzüm bağları da Singani adı verilen bir alkol üretir (durumlarında Casa Real etiketi altında). Şaraptan damıtıldığından, Singani genellikle Konyak veya Pisco ile karşılaştırılır, ancak gerçek inananlarla bir sınıfta bir sınıfta.
Zoom hakkında konuştuğumuzda, film yapımcısı Steven Soderbergh, “Kimsenin bilmediği bu mücevherle karşılaştığım hissine kapıldım.” Dedi. 2007 yılında Bay Soderbergh kısmen Bolivya'da “Che” filmini çekti. “Casa Real Singani'ye ilk kez verildiğinde, üç aşamalı bir deneyim oldu. Çok çiçek ve bir hayaletin üzerinde böyle bir burun olması gerçeğine alışkın değilim. Sonra tadın ve çok karmaşık. Ve onu yuttuğunuzda yanık yoktu. Sadece kayboldu. Dedim ki, “Votka aramalıyım ve biriyle tanıştığımı söylemeliyim.” Bolivya 1.600 metreden fazla.
Bodega Kuhlmann Weingut'tan Franz Molina, “İspanyollar Bolivya'yı kolonileştirdiklerinde şarap getirdiler,” dedi. “Ama kıyıya ulaştıklarında şımarık, bu yüzden şarabı damıtmak zorunda kaldılar. Bu Singani oldu. Şarap tutmanın bir yoluydu. “
Bay Soderbergh içecekle alındı T2008 yılında Casa Real ile bir ortaklığı vardı ve ABD'ye ithal edilen ilk Singani olan Singani 63'ü (Bay Soderbergh 1963 doğumlu) yarattı.
Soderbergh, “Bence Bolivya'ya hiç gitmeyen insanların bir şekilde göze çarpmayan olduğuna inanılmaz derecede yanlış bir inanç var.” Dedi. “Yiyecek ve içecekler için inanılmaz derecede canlı bir kültür var. Oraya var ve her şeye sahip olduklarını anlıyorsunuz. “
Şarap, Gastronomi ve Neil Armstrong
Gezimizin başlangıcından birkaç gün sonra her şeye sahip olmaya başladık.
Kohlberg şaraphanesi restoran atmósfera öğle yemeği açık bir olaydı. Zengin yeşil üzüm bağlarının hektarları manzaralı bir dut ağacının dallarının altındaki bir masaya oturduk. Uzakta kuş şarkısı.
Grubumuz 10'a ulaşmıştı – Kohlberg ailesi, arkadaşlar, kuzenler, bir veya iki şarap lideri. Her Bolivya'nın kuzen veya komşu olan arkadaş olan birini tanıdığı için ödüllendirilebilirler. Küçük bir yer.
Şarap tereyağı ile ev yapımı ekmek ile başladık.
Yemeğini sunmaya giden şef Pablo Cassab, “Gezegene saygı duymuyoruz,” dedi. “Hiçbir şey boşa gitmedi. Bir havuç soyduğumuzda, kaseyi kuruturuz ve havuç tozuna dönüştürürüz. “
“Bolivya'daki gastronomik rota La Paz'dan geçiyor,” dedi ülkenin başkentine atıfta bulundu. “Ama insanlar şarap hakkında bir şeyler öğrendiklerinde, yemek hakkında bir şeyler öğrenmeyi öğreniyorlar. Bu Tarija'ya yol açar. “
Sonra, bir sonraki kurs: ızgara enginar, püre beyaz bir fasulye üzerinde duran gevrek soğan ile kızarmış brokoli çiçekler. Bir an sonra yeni bir şarap: Stelar, Ugni üzümlerinden bir beyaz, bağdaki en eski asev. Stelar kendi parti hilesiyle teslim edilir: Etiket rengi sıcaklıkla değiştirir.
Güneş ışığı şafak kaldığında, hava ağırlaştı ve Bacchanal sona erdi. Kamyona geri döndük, çünkü yağ, kasıtlı yağmur damlaları ön camı gözlemliyor.
Tarija şehrine gittiğimizde şaşırtıcı derecede harikaydı, Tajzara'da durmak için, bir yürüyüşten çok daha büyük olmayan küçük bir dükkan -el örtülmüş kazaklarla dolu dolapta. Birkaç Alpaka Eşarp ve Lama Sargılar Daha sonra, her bir giysinin yapıldığı inkübasyonlu kolyeler, kokteyl elbiseleri, dokuma bilezikler ve arkada küçük bir stüdyo ile üst düzey bir kadın butik olan Diabla'ya gittik.
Başka bir öğle yemeğinde bize Bolivya'da tekrarlanan bir hikaye söylendi. Amerikan astronotu Neil Armstrong'un ülkenin Uyuni tuzunun dünyanın ayından 4.000 kilometrekarelik bir şekilde düz olduğu ve bir gün ziyaret etmesi için güzelliği tarafından kabul edildiği söyleniyor. (Daha sonra ailesiyle yaptı.)
Önümdeki Armstrong gibi, Bolivya tarafından şaşırdım. Kültürün çoğu olası görünmüyordu. Büyümemesi gereken üzümleri var. Gastronomi Güney Amerika'daki en iyilerle rekabet edebilmek, ancak çok daha az bilinen; Rocky, sağlam tarımı destekleyen araziyi cezalandırıyor. Lamas ve flamingolar tarafından doldurulan bu iniş cebi ve hikaye hem cennete daha yakın hem de kökleri ile derin.