Brezilya’nın Belém kentinde bağımlılık yaratan yemekler yağmur ormanları ve nehirlerle tatlandırılıyor

çavuş

Aktif Üye
Amazon’un liman kenti Belém’deki yemyeşil bir meydan olan Praça Brasil’de yürüyen yabancı bir ziyaretçi, yakınlardaki bir düzine yiyecek kamyonunda bulunan karıştırıcıların dünyanın en özgün açaí kaselerini ürettiğini düşünebilir.

Belém, yaban mersini ve benzerlerini süper meyvelere dönüştüren dünya çapındaki smoothie mağazaları olan açaí’nin yetiştirilmesi, toplanması ve ihracatının küresel merkez üssü olan Pará eyaletinin başkenti olduğundan bu mantıklı olacaktır. Ancak Belém’de koyu mor meyve çoğunlukla balık ve karidesin yanında lezzetli bir eşlikçi olarak tüketilir ve Praça Brasil’de satılan Guaraná da Amazônia adlı karışım, kaju fıstığı, fıstık ve kaju fıstıklarından yapılan bir şurubu içeren, protein açısından zengin bir shake’tir. Görsel olarak kahve çekirdeklerini andıran ancak kafein içeriği bakımından üstün olan guarana tohumları.


Shake’ler Amazon dışında nadiren bulunur. Aynı şey, 1,5 milyon nüfuslu bu yemek tutkunu şehirde popüler olan ve tucupi, jambu, taperebá ve pirarucu gibi yerli isimler taşıyan taze malzemelerle yapılan ve bırakın Brezilya’yı, Rio de Janeiro’da bile bulunması zor olan birçok yemek için de geçerli. . Bu sonbahar üç gün boyunca Belém’i ziyaret ettim ve deli gibi yemek yedim, yaklaşık 20 restoran ve büfeyi ziyaret ettim ve Brezilya normlarından o kadar farklı yiyecek ve içecekleri tükettim ki, kendimi gizli bir mutfak krallığına rastlamış gibi hissettim.

Amazon liman kentinde görülecek yerler


Bir “Guaraná da Amazonia”nın fiyatı yaklaşık 20 Reali veya dolar başına 4,90 Reali ile 4 doların biraz üzerindedir ve evet, içine açaí karıştırılarak da sipariş edilebilir. Ancak shake’lerin tadı, elma benzeri notalara sahip, herkesin sevdiği bir meyve olan bacuri ile en iyi tada sahiptir. Varsa, yalnızca bölge dışında donmuş halde bulabileceğiniz malzemeler listesine ekleyin.

Bunun nedeni, yerel olarak yetiştirilen diğer birçok malzeme gibi taze bakuri’nin taşınmasının zor olmasıdır. Brezilya Amazonu’ndaki tek kentsel durağı pek de lezzetli olmayan Manaus olan, Belém’den beş günlük bir tekne veya iki saatlik uçak yolculuğuyla ulaşılabilen ve alışılmadık bir şekilde ülkenin eko-tatil yağmur ormanlarına yapılacak geziler için en erişilebilir merkez olan pek çok turist de aynısını yapıyor. tekne turları.

Ancak Belém, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nın 30. edisyonu olan COP30’a ev sahipliği yapacağı 2025 yılında on binlerce ziyaretçiyi ağırlayacak şekilde altyapısını genişlettiğinde bu durum değişecek.


Ziyaretçiler Amazon’dan balık, meyve ve Brezilya fıstığı satan canlı bir pazar olan Ver-o-Peso’yu; 19. yüzyıldan kalma yenilenmiş nehir kıyısındaki depolarda yer alan Estação das Docas’ta kaliteli yemekler ve alışveriş; büyüleyiciden köhne kadar çeşitlilik gösteren ve şehrin tek butik oteli Atrium Quinta das Pedras’a ev sahipliği yapan tarihi bir merkez. Ayrıca nehir kenarındaki yaşamı tatmak için yakındaki Combu Adası’na günübirlik gezilerden sayısız mandaya (ve onların et ve peynirlerine) ev sahipliği yapan 16.000 mil karelik Marajó Adası’na gece gezileri arasında değişen gezi seçenekleri de mevcuttur.

Daha geniş bölge bu ve diğer yağmur ormanı maceralarını sunarken, Belém kentinin üç ana cazibe merkezi kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeğidir. Buna uygun olarak, şehrin en tanınmış etkileyicilerinden biri tamamen yemekle ilgilidir.

Çocukluğunda Medici takma adıyla tanınan Marcos Antônio Gonçalves Bastos, Instagram hesabında yerel mutfağı belgeledi. Yerel gelenekleri sürdürme ve koruma biçimleri açısından Belemens’i İtalyanlarla karşılaştırıyor. Medici, “Belirli bir şekilde yapılan bir şeyin asla değişmemesi gerektiğini söylüyorlar” dedi ve bu yaz birisinin Barbie versiyonunu oluşturmak için tacacá adlı temel karides çorbasına şalgam eklemesi üzerine püristlerin öfkesini dile getirdi.

Gerçek tacacá bulutlu sarıdır çünkü tabanı, yüzyıllar önce yerli gruplar tarafından yaratılan belki de bölgenin en tanımlayıcı ve bağımlılık yaratan tadı olan tucupi’dir. Tucupi, acı manyok kökünün suyunun sıkılması, sıvı fermente olurken tapyoka nişastasının çökeltilmesi, ardından baharatların eklenmesi ve doğal olarak oluşan – ve toksik – hidrojen siyanürün giderilmesi için yemeğin günlerce pişirilmesiyle yapılır. Sonuç, ekşi ve tatlı kadar tatlı ve ekşi değildir ve pilav ve balıkla harika bir uyum sağlar ve yerel ördek yemeği “Pato no tucupi”nin yıldızıdır.


Bazen tucupi et suyu gibi davranır, bazen daha çok sos gibidir veya acı biberle karıştırılıp şişelendiğinde çeşni olur. Yemek çılgınlığımın bir kısmında bana eşlik eden Medici buna basitçe “kanım” diyor.

Tucupi, tapyoka nişastası, küçük kurutulmuş karides ve Amazon mutfağının vazgeçilmez ve her yerde bulunan bir başka temel maddesiyle birleştirildiğinde tacacá’ya dönüşür: yaprakları ve bazen çiçekleri ayrım gözetmeksizin ama lezzetli bir şekilde kokteyller de dahil olmak üzere neredeyse her şeye eklenen jambu bitkisi. Dudaklarınızda ve dilinizde hoş bir uyuşukluk yaratan ve diğer tatları mantıksız bir şekilde artıran doğal bir anestetik içerir. Medici, “Tucupi ve Jambu bizim jambonumuz ve peynirimiz gibidir” dedi. “Eğer onları her şeye dahil edebilseydik bunu yapardık.”


Tacacá o kadar popüler bir sokak yemeğidir ki, tıpkı bir taco standında quesadilla ve burrito servis edildiği gibi, çeşitli başka yemekler sunan sokak tezgahları veya resmi olmayan restoranlar da genellikle onun adını alır. Bir gün Tacacá MJ’de öğle yemeği yiyordum, bir saat tamir tezgahı ile bir şekerleme standı arasında sıkışmış, Diego Lublime adında nazik bir genç adam tarafından yönetiliyordum. Mekanın oturma alanının yalnızca bir Plastik sıradan oluştuğu göz önüne alındığında, düzeni elinden geldiğince koruyordu. Hızlı yürüyen yayalarla şehir merkezindeki yoğun bir kaldırımı paylaşan sandalyelerden oluşur.

“Oturun! Öğle yemeği yiyin!” Bana söyledi ve ben de tahmin edilebilir jambu karışımıyla süslenmiş vatapa, caruru ve maniçobadan oluşan kombinasyon tabağını aldım. Vatapá kremalı bir karides yahnisi, caruru manyok unu ile koyulaştırılmış bir karides ve bamya lapası ve maniçoba ise ana maddesi maniva olan ve siyanürü çıkarmak için yaklaşık yedi gün kaynatılan acı manyokun öğütülmüş yaprakları olan bir domuz yahnisi. Aynı adı taşıyan yemekler, varyasyonlarla birlikte Brezilya’nın kuzey ve kuzeydoğusunda başka yerlerde de bulunabilir. Bahia eyaletinde vatapá öncelikle fıstık ve kaju fıstığından yapılan bir garnitür, Pará’da ise fındıksız bir ana yemektir.


Maceracı beslenmenin ilkesi şudur: Eğer her şeyi seviyorsanız, yanlış yapıyorsunuz demektir. Maniçoba’da bu çizgiyi çizdim çünkü onu çok acı buldum, rengi ve dokusu da inek gübresini anımsatıyor. Aynı fikirde olup olmadığınızı öğrenmek için Amazônia na Cuia’da, yerel klasiklerin cuias adı verilen küçük kabak kabuklarında servis edildiği ve fiyatı 18 ile 49 real arasında değişen bir tür paraense tapas restoranı olan Amazônia na Cuia’da beğenilerinizi ve beğenmediklerinizi karşılaştırmanızı öneririm. Buna Tacacá MJ’de yediğim her şeyin yanı sıra Tacacá’nın kendisi ve tucupi’li ünlü ördek de dahildir. Yemeğin sonunda dudaklarınız uyuşacak ve neyi tekrar denemek istediğinizi bileceksiniz.

Tatlı ve tuzlu lezzetler


Birkaç ana yemeğin tadına baktıktan sonra, diğer şeylerin yanı sıra, hoş olmayan tatlarını şifalı bulduğum popüler bir kakao akrabası olan taperebá, bacuri, tucumå ve cupuaçu’nun da yer aldığı yerel bir dondurma salonu olan Blaus’ta çoğu ziyaretçinin adını bile duymadığı meyvelerin tadına baktım.

Ayrıca açaí’nin kadifemsi, lezzetli garnitür formunu da denedim. Point do Açaí veya Ver-o-Açaí gibi popüler aile ve turistik mekanlarda daha sofistike seçenekler mevcuttur. Ancak Ver-o-Peso pazarında tezgah çalışanları, taze açaí’yi tohumlardan çok ince bir kağıt hamuru tabakasını ayıran ve su ekleyen bir makineden geçiriyor. Alıştığım açaí’nin aslında açaí değil, başlangıçta acı sıvı formda tüketilen başka bir Latin Amerika ihracatına benzeyen şekerlenmiş bir versiyonu olduğunu hemen fark ettim.

Medici, “Bunu çikolatayla karşılaştırmayı seviyorum” dedi. “Çikolata, çikolatalı kek değildir. Çikolatalı kek çikolata içerir.


Ver-o-Peso pazarında çok övülen Box da Lúcia açaí yerine deniz ürünleriyle bilinen bir yeri seçtim. (Garip bir şekilde, “Kutu” Portekizce “stand” anlamına geliyor ve Lúcia’nın numaraları 37 ve 38.) Orada 70 reale bir tabak karides ve balık, pirinç, fasulye ve serinletici lahana salatası benzeri salata sipariş ettim. Etli, kalın kabuklu karides, Lúcia’nın en ünlü yemeği olmasına rağmen, oradaki filhote’ye de aşık oldum; genç piracui’nin (bir tür yayın balığı) eti, muhallebi olarak adlandırılamayacak kadar sert olsa da, yumuşak ve yumuşaktır.


Ancak tambaqui gibi diğer yerli balıklardan farklı olarak filhote, kızartma yoluyla israf edilir. Şehir merkezinin dışındaki Restô da Villa Prime adlı lüks bir restoranda Medici ve ben, ızgarada pişirilip üzerine zeytinyağı ve sarımsak gezdirilen yumuşak ve sulu mini filetolardan oluşan, avuado adı verilen fileto mezesini yedik. Ayrıca sürprizle pişirilmiş filhote, tucupi ve jambu ile yapılan bir güveç olan, buharı tüten caldeirada’yı da soluduk.

Son derece uygun fiyatlı


Sokaklarda o kadar çok güzel yemek varken Belém’deki Restô da Villa gibi lüks restoranlara gitmek neredeyse gereksiz görünüyor. Ancak Brezilya realinin şu anki durumu göz önüne alındığında, en değerli yerler bile son derece uygun fiyatlı ve yerel malzemeler kullanılması için her türlü çaba gösteriliyor.

Adını şef Saulo Jennings’ten alan Casa do Saulo, füme pirarucu carpaccio gibi yaratıcı yemekler sunuyor; büyük pirarucu balığının ince dilimleri, jambu pesto ve cupuaçu jölesi ile fırçalanmış ve üzerine doğranmış Brezilya fıstığı eklenmiş (58,90 real).


Zarif Santa Chicória’da pirarucu, 81 Reali karşılığında manyokun “üç dokusu” (cips, köpük ve tucupi) ile tatlandırılıyor.


Her iki restoranın da kokteyl menülerinde en sevdiğim malzemelerden biri olan, koyu sarı etli ve kremsi tropikal tada sahip bir meyve olan Taperebá yer alıyor.

Taperebá yalnızca Amazon’a özgü değildir; aynı tür Brezilya’nın diğer bölgelerinde “cajá” olarak, bazı Karayip adalarında ise domuz eriği veya sarı mombin olarak bilinir. Ancak Medici aynı fikirde değil: Genetik olarak aynı meyve olmasına rağmen, Amazon’un “toprağı ve iklimindeki çeşitliliklerden – topraktan etkilendiğini” söyledi. Ve eve getirdiğim Taperebá reçelinin sabah kahvaltımda ne kadar lezzetli olduğunu düşünürsek, onunla tartışmaya pek niyetim yok.

Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 seyahat noktası.