Death Valley’de serin mevsim

çavuş

Aktif Üye
En sıcak, en kuru, en alçak: Bu üç kelime, Kaliforniya-Nevada sınırlarını aşan ve Alaska dışındaki en büyük milli park olan Death Valley Ulusal Parkı’nı tanımlamak için korucular tarafından sıklıkla tekrarlanır. 3.4 milyon dönümlük bir alanı kaplayan bölge, sıcaklıkların 134 Fahrenheit dereceye ulaştığı yüksek fırın yazları ile tanınır.

Ocak ayında parka yaptığım bir gezide hatıra tişörtümü paketleyen bir park mağazası sahibi, “O zaman işte iflah olmazlar,” dedi. “Kum üflemek seni pul pul dökecek.”

Ancak daha az sert mevsimler, ziyaretçilerin, tuzlu düzlüklerin üzerinde yükselen karla kaplı zirvelerden cilalı kaya duvarları ve pastel renkli mineral lekeleriyle noktalı volkanik tepelere sahip dolambaçlı geçitlere kadar Ölüm Vadisi’nin güzelliğini takdir etmelerine olanak tanır.

Aşırılıklardan kaçınmak için park hava durumu haritasından 40 derecelik soğuk gecelerin sıcak ve yürüyüş için mükemmel olduğu Ocak ayını seçtim. Ziyaretçilerin çoğu, park popülaritesinin en yüksek ve en yüksek değerlerinin 82 ila 90 derece ve en düşük derecelerin 55 ila 62 derece arasında değiştiği Mart ve Nisan aylarının daha sıcak aylarını tercih ediyor.


Ölüm Vadisi’nde sık sık hava durumundan bahsediliyorsa, iklim koşullarının yeri anlamak için çok önemli olmasındandır. Manzarası, çağlar süren jeolojik yükselme ve erozyon yoluyla atalardan kalma değişim unsurlarını ortaya çıkarsa da, yine de günlük koşullar tarafından şekilleniyor. Geçen yılki ani sel, parkın kuzeyindeki birçok yolu kapattı, ancak tuz düzlükleri, kum tepeleri ve çizgili çorak araziler dahil olmak üzere cazibe merkezlerinin çoğunun bulunduğu güney yarısı açık kalmaya devam ediyor.

Ortalama olarak, yılda iki inçten daha az yağmur yağar, bu da Şubat ortasından Nisan ortasına kadar alçak rakımlarda kır çiçeği çiçeklerini uyarır. Ocak ayındaki fırtınalar da dahil olmak üzere son yağmurlar, hayranların bunun toplu çiçeklenmenin “süper çiçeklenme” mevsimi olup olmayacağını merak etmesine neden oldu.

Parkın halkla ilişkiler sorumlusu Abby Wines, “Bu yılın muhtemelen ortalamadan daha iyi olacağını tahmin ediyoruz” dedi. Son süper çiçeklenmenin 2016’da olduğunu, çiçeklerin 1 Ocak’ta açtığını ve bu yıl böyle olmadığını açıkladı. “Kesin bir tarifin olmaması nadir bir olaydır” dedi.

Çölde Van hayatı


Tüm aşırılıklarına rağmen, Ölüm Vadisi hiçliğin ortasında uzak değil, Las Vegas’tan arabayla sadece iki saat uzaklıkta.


Nihai insan yapımı Las Vegas, doğaya doğru bir yolculuğa başlamak için tuhaf bir yer. Ancak Sin City, Nevada’daki Spirit Mountain ve California’daki Mojave National Preserve dahil birçok parkın kenarında değil, aynı zamanda araba veya bizim durumumuzda bir RV kiralamak için uygun bir yer.

Ölüm Vadisi’nde kalmak için pek çok seçenek arasında – Death Valley’deki palmiyelerle çevrili Inn (kışın 409 $ ‘dan başlayan odalar), çadırlar ve RV’ler gibi oteller dahil – maceracı arkadaşım Anne Marie ve ben üçü arasında küçük bir karavanla nirengi yaptık. Yerli Karavanlar (en az üç gün ve 300 mil dahil olmak üzere günlük 102 $).

Yolcu kapısında Sir Vancelot olarak adlandırılan satış sonrası Ram ProMaster City, ön koltukların arkasında bakkaliye, katlanır sandalyeler, katlanır masa ve bagajlar için saklama kutularının üzerine yükseltilmiş bir yatağa sahipti. Arka kapılar açıldı ve bir bütan kamp ocağı, soğutucu ve su sürahisi ile bir çalışma yüzeyi oluşturmak için dışarı çekilebilen dolapları olan bir mini mutfak ortaya çıktı.

Minibüslerde çarşaflar, pişirme kapları, tabaklar ve çatal-bıçak bulunur, bu da tüm bu ekipmanlara yatırım yapmak zorunda kalmadan kampa gitmeyi kolaylaştırır. Ve büyük bir karavandan farklı olarak, parkı keşfetmek için Furnace Creek Kamp Alanı’ndaki konumumuzdan (geceliği 22 $) her gün arabayla gidebiliriz.


Minibüsü jeolojik harikalar arasında sürmek, mutfağımız dahil evimizi her yere götürmek anlamına geliyordu. Gece için piknik masası ve ateş çemberi ile kamp alanına park etmemize rağmen, kahvaltı ve öğle yemeğinde doğal manzaralara çekilmeye, kamp sandalyelerimizi çekmeye ve kilerden piknik yapmaya çabucak alıştık.

“Yeryüzünde Cehennem”de Gelişmek


Görünüşe göre Death Valley, tarihinde biraz Las Vegas tarzı bir aldatmacaya sahipti. Timbisha Shoshone halkının atalarının evi olan bölge, adını altına hücum sırasında gelen ve 1849 kışından önce Sierra Nevada’yı geçmek isteyen bir grup madenciden aldı. vadide. Dışarı çıkmaları aylar sürdü ve bir adam öldü. Göçmenlerin ayrıldıktan sonra bölgeye ürkütücü adını “Elveda Ölüm Vadisi” ile veda ederek verdikleri bildirildi.

30 yıldan uzun bir süre sonra, vadide deterjanlar gibi endüstriyel ve evsel uygulamalarda her yerde bulunan bir tuz olan boraks keşfedildi. Bu, daha erişilebilir yerlerde keşfedilmesiyle kısmen dengelenen, beş yıllık kısa bir madencilik patlamasına yol açtı.

Kuzey Amerika’nın en alçak noktası olan ve deniz seviyesinin 282 fit altındaki Badwater Basin’de yorumlayıcı bir konuşma yapan park bekçisi Annie Belgam, maden işletmesinin sahipleri “sonunda boraks yerine turist ithal etmeye karar verdiler” dedi. “Burayı yeryüzündeki cehennem olarak lanse etmeye başladılar.”

Aslında, Desolation Canyon ve Dante’s View gibi parktaki en gözde cazibe merkezlerinin çoğu kulağa kasvetli geliyor. Ancak Bayan Belgam, parkın, gelişen büyük boynuzlu koyunlara ev sahipliği yapan hayati bir ekosistem olarak resmini çizdi; içme suyu olmadan hayatta kalabilen kanguru fareleri; ve tuzlu sulara özgü yavru balıklar.


Çevredeki dağlardan yükselen sıcak havanın bir konveksiyon fırını gibi hapsedilip dolaştırıldığı, ağaçsız bir çölde beslenen ısı, yünlü şapkalar ve termaller içindeki kalabalığımıza uzak bir efsane gibi göründü.

Dersten sonra, beyaz poligonal karolarla döşeli ve parkın 11.000 fitlik batı duvarı olan Panamint Range’e kadar uzanan yaklaşık 200 mil karelik tuz tavasına yürüdük ve eklemek için parmaklarımızı vadi tabanında gezdirdik. eski bir gölün buharlaşmasından sonra tadılan tuz.

vadiler ve kumullar


Park Servisi’nin Ölüm Vadisi’ni ziyaret etmek için tavsiyelerinin çoğu, yalnızca kışın daha az önemli olan en yüksek öğle sıcaklıklarından kaçınmakla değil, aynı zamanda gün doğumu ve gün batımı ışığından en sıcak tonlarında yararlanmakla ilgilidir.

İlk sabahımızda, şafaktan önce kalktık, kendimize bir French Press kahve yaptık ve 20 mil kuzeyde, adını derinlere kök salan Mesquite ağaçlarından alan geniş bir kumul alanı olan Mesquite Düz Kum Tepeleri’ne karavanla gittik.


Karanlıkta, yolsuz enginlikte yolu aydınlatmak için sadece farlarımızla, karanlık kum tepelerinde yürümek ürkütücü görünüyordu. İlk ışık kısa süre sonra ufukta Grapevine Dağları’na doğru dalgalanan engin ve davetkar bir kum denizi ve tepeleri ortaya çıkardı.

Her adımda alçalan rüzgarın mükemmel bir şekilde düzleştirdiği bir kum sırtını takip ederek bir kum tepesini aşmayı başardığımız her seferinde, bir başkası bize önümüzü işaret ediyordu. İnsan ayak izlerinin yerine, kurumuş kil yamalarında gece tilkisi ve çakal izleri ve pençe izleri bulduk ve gün doğumu kuma yayılırken eski bir göl yatağını ortaya çıkardık.

Yerleşik birçok yürüyüş parkuru, kayalık vahşi doğanın derinliklerine giden geçitleri takip eder. Noonday dolomitinin mermer duvarları ve Mosaic Canyon’un doğal olarak yapıştırılmış taşları, sel oyması bir kanyondan bir dizi kuru şelaleye giden iki millik yolu çevreliyordu. Dönüş yolunda, düz kayanın eğimli bir bölümü, yürüyüşçülerin geçişiyle kısmen cilalanmış doğal bir kaydırak oluşturuyordu.

bulut patlamaları ve takımyıldızlar


Ocak ayında Kaliforniya’nın çoğuna çok fazla yağmur ve yıkım getiren atmosferik akış, kaldığımız süre boyunca Ölüm Vadisi’ne ulaştı ve yaklaşık 24 saat boyunca bulutlar ve aralıklı yağmurlar üretti. Ani sel uyarılarına kulak verdik ve ilk vadi şelalesinden kurtulduk.


Ancak nem, parkta yaygın olan kreozot çalılarının egzotik kömür ve bitkisel kokusunu tetikledi. Ayrıca, volkanik mineral birikintilerinin tepeleri mor, pembe, sarı ve yeşil beneklerle boyadığı Artists Palette’i geçen dokuz millik rota da dahil olmak üzere, doğal sürüşlerde çizgili kayaları daha renkli hale getirdi. 2,5 millik Twenty Mule Team Canyon yolculuğunu çevreleyen çorak araziler o kadar etkileyiciydi ki, onu tamamlamamız 20 dakikamızı aldı.

En şiddetli yağmurda, park tarihi ve ekoloji üzerine sergilerle dolu Furnace Creek Ziyaretçi Merkezi’ne sığındık. Durduğunda, 25 mil kuzeydeki Stovepipe Sites köyüne gittik ve yağmurun Ölüm Vadisi’ni ne kadar kolay değiştirdiğini gördük. Yol kenarlarında, kompakt toprak tarafından emilmeyen su birikintileri birikti. Asfalt kaplamanın üzerine dökülen su, önemli kum çubukları biriktirdi.

Fırtına dinmiş ve gökyüzü neredeyse bulutsuz olmasına rağmen, bir korucu tüm sular alçalana kadar geçitlerde birkaç saat yürüyüş yapılmamasını tavsiye etti.

Ülkenin en kurak milli parkı, aynı zamanda yıldız gözlemcileri için de bir mekân. O akşam, lav çizgili çorak arazilerle çevrili doğal bir gözetleme noktası olan Zabriskie Point’teki kalabalığın zevkine göre güneş dramatik bir şekilde battıktan sonra, yarım saat içinde Mars ve Jüpiter’in önderliğinde yıldızlar ve gezegenler ortaya çıktı ve kısa süre sonra Orion takımyıldızı geldi. ve tüllü bir Samanyolu.

Kamp alanındaki sandalyelerimizden yukarı baktık, gökyüzünü haritalamak için yıldız izleme uygulaması çalıştıran bir telefonun yanından geçtik, 50 derecelik akşam kamp ateşinin yanında ısındık ve tabii ki hava hakkında sohbet ettik.

Elaine Glusac Tutumlu Gezgin sütununu yazıyor. Onu Instagram’da takip et @eglusac.

Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram, twitter Ve Facebook. Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.