Servis minibüsü İtalya’nın Sesto köyünün eteklerinde dururken yağmur ön camı yağdırıyor. Coşkusuz istifliyoruz. Avusturya sınırının güneyinde, Güney Tirol’de Eylül başı. Bir kafenin salyaları akan çatısı altında yağmurluğumuzu giydik. Yerel bir tur operatörünün servis şoförü olan, Avusturyalıların pembe yanaklarına sahip ama bir İtalyan kadar hızlı olan Nadine sempatik bir şekilde gülümsüyor. Bavullarımızı bugünkü konaklama yerimize getiriyor. “Binmek isteyen var mı?” diye soruyor.
Alıcı yok. Biz beş arkadaşız, hepsi Washington eyaletinden ve dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Dolomitler’in patikalarında yürümek için altı aydır eğitim alıyoruz. Kimse kolay yolu seçmek istemez. Henüz değil.
Nadine uzaklaşırken diğerlerine dönüyorum. Ben ömür boyu koşucuyum, eski İtalyanca konuşan dayanıksız İtalyanca ve grubumuzun kendi kendini lideri ilan eden biriyim.
“Hepinizle gurur duyuyorum,” diyorum. “Gününüzü sıcak bir otelde sıcak kahve içerek ve kitabınızı okuyarak geçirebilirdiniz. Ama yapmadın – hemen pişman olacağın bir karar.”
Ve sonra başlar.
İlk adımlar, geniş, yumuşak bir yolda mütevazı bir şekilde başlar. Bu bir hile. Yakında yol gökyüzüne çıkar. Yağmur yağıyor. Yol dere olur. Sis, Pustertal çevresindeki çayırları, dağ meralarını ve zirveleri kaplıyor – bir yıldır beklediğimiz manzaralar.
Sabır, dedim kendime, ince bir buzlu su sırtımdan şortuma damlarken. Yürümeye devam et bence. Daha da iyi oluyor.
Mükemmel rotayı bulun
Katılımcılarını sıklıkla alışılmışın dışında tepelere ve dağlara götüren bir spor olan patika koşusu giderek daha popüler hale geliyor. Eğlence endüstrisi için bir ticaret grubu olan Outdoor Industry Association’ın bir şubesi olan Outdoor Foundation’a göre, patika koşularına katıldıklarını söyleyen Amerikalıların sayısı 2007 ile 2021 arasında üç katına çıktı. Patlamayla birlikte, artık daha fazla şirket ABD’de ve yurt dışında çığır açan tatiller sunuyor.
Çarpıcı kireçtaşı kayalıklara, harika yemeklere ve geniş bir patika ağına sahip bir İtalyan sıradağları olan Dolomitler, en iyi seyahat noktası olarak ortaya çıktı. Koşucular şimdi, geleneksel yürüyüş rotaları olan Dolomitler’de birkaç yüksek irtifa patikasını (“yüksek parkurlar”) ele alıyor. Bu birkaç günlük traverslerin birçoğu, en kalın bacaklı Heidi’nin bile her gece makarnasının üzerinde kıpır kıpır kıpırdandığı pek çok dikey zorluk sunuyor.
Ama aynı zamanda karaçam ormanlarının arasından düşen yumuşak bir ışık, rifugios denilen daha çok otel benzeri yüksek dağ kulübelerinde sıcak bir gülümsemeyle servis edilen soğuk bira ve bu kulübelerden birinde uyuduğunuzda her gece çıngırak ninnisi sunarlar. Koşarak geçen uzun bir günün ardından uykuya dalmakta pek zorlanacağınızdan değil.
Tüm deneyimli arazi koşucuları, arkadaşlarım ve ben olasılıkları araştırdık: Klasik yürüyüş rotası olan Alta Via 1, koşulabilecek en iyi yoldur. Ayrıca AV1, ormanda alçak rakımlarda daha fazla zaman geçirme eğilimindedir ve orada kalabalık olabilir. AV2 güzel ama tırmanışların çoğu o kadar dik ki koşucular yürümek zorunda kalıyor ve istediğimizden daha az yürüyoruz. ne seçmeliyim
Bölgede parkur koşusu turları ve diğer geziler düzenleyen uzun süredir yerel bir kulüp olan Holimites’in sahiplerinden biri olan Igor Tavella, şirketinin birkaç yıl önce hayalini kurduğu cazip bir güzergah önerdi. Alta Via rotalarının çoğu kuzey-güney yönünde olsa da, bu yol tahıl yönüne çaprazdır ve doğu-batı yönünde uzanır. Altı gün boyunca her gün, koşucular ağaç sınırının üzerinde koşarlar, genellikle 8.000 fit yüksekliğe ulaşırlar ve yüksek kaya zirveleri ile noktalanan yumuşak yeşil çayırlardan oluşan manzaraları geçerler. Geceleri koşucular barınaklarda kalıyor, Ya da sıcacık bir hanın sizi beklediği vadiye inersiniz. Yol boyunca rota, diğer yüksek irtifa parkurlarının bölümlerini birbirine bağlar. Güzergah AV2’den daha geçilebilir, dedi Bay Tavella.
Ve muhtemelen bütün hafta başka koşucu görmeyeceğinizi de sözlerine ekledi.
“Satıldı,” diye yanıtladım.
Bulutlarda bir sığınak
İlk sabah vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık sabahın zirvesine çıktığımızda, tırmanış bana Avrupa’nın dağlarında patika koşusu paradoksunu hatırlattı: Çok formda koşucular için bile çok fazla yürüyüş var. Parkurlar acımasızca dik olabilir – yokuş yukarı ve yokuş aşağı. Ve böylece yapabildiğin zaman koşarsın. Ve mecbur kalırsan gidersin.
İlk tırmanışımızda bastonlarımızı kullandık, bunun gibi tırmanışlardan sağ çıkmanın sırrı. İş dikey olduğunda, bu katlanabilir ultra hafif direkler, kollarınızın bacaklarınızdaki yükün çoğunu almasını sağlar. Sabahın müziği oldu Çorbaya girerken kayaların üzerindeki çubukların tik takları ve ceketlere yağmurun takırtıları geliyordu.
Kısa süre sonra yağmur durdu ve bulutlar biraz açıldı. Parlak kırmızı panjurlu solgun bir bina, yüksek bir eyer üzerindeki serap gibi görünüyordu. Rifugio Antonio Locatelli’ydi. Tempoyu artırdık.
Kulübe Dolomitler’de koşmak için en iyi sebeplerden biridir. Yaylalara dağılmış düzinelerce sığınak, çoğunlukla üç yüksek kaya dili olan Laveredo Tre Cime di Lavaredo’nun eteğindeki bu gibi resimli kartpostal manzaralarında. Yağmurdan çıkıp temiz, iyi aydınlatılmış bir yere çıkıp bir kase sıcak arpa çorbası veya bir espressonun tadını çıkarmak biraz cankurtarandır.
Öğleden sonra, uzun bir iniş bizi bir dağ gölünün sonundaki sade, konforlu bir otelin kapısına getirdi. Nadine sayesinde valizlerimiz resepsiyonda bekliyordu. Holimites’ten bir hizmet, her akşam valizlerimizin bizi karşılamaya gelmesini sağladı. Bu bize her gün, içinde sudan biraz fazlası olan sırt çantaları, bir ceket ve atıştırmalıklar ve bolca değiştirilecek kıyafet taşıyarak her gün yürüme özgürlüğü verdi.
Ertesi gün öğleden sonra hava tekrar açıldığında, sonraki gece için yapacağımız gezi beş mil ve bir dağ uzaktaydı. Yağmurluğumuzu tekrar giymekten, dişlerimizi sıkmaktan ve tırmanmaktan başka seçeneğimiz yoktu. Ancak Dolomitler’de işler zorlaştığında bu dağlar dikkatinizi dağıtır. Yosunla büyümüş ve I. Dünya Savaşı sırasında askerler tarafından uçurumdan oyulmuş çıkıntılarla çevrili bir top mevziinin yanından tırmanarak geçtik.
Gökyüzü gece boyunca açıktı. Hava güzelleşti. Bavullarımızı kapının önüne koyduk, cappuccino, müsli ve taze ekmekle doldurduk. leke, Alto Adige’nin prosciutto’ya üstün yanıtı ve Croda Rossa’nın büyük zirvesinin altında mavi sabaha doğru yola çıktı.
Edelweiss ve iyi yemek
Her gün rotamız yaklaşık 10 ila 16 mil sürmeyi gerektiriyordu. Holimites, turları için herhangi bir fitness gereksinimi listelemese de, bir gerçek var: Ne kadar zinde olursanız, o kadar çok eğlenirsiniz. Bir hafta boyunca engebeli ve yokuşlu patikalarda günde birkaç mil yürürken çok rahat olmalısınız.
Her gün bir sonraki varış noktasına yaklaşık yarım mil yürüdük. Bu ilk başta beni rahatsız etti; Daha fazla yürüyebilmek istiyordum. Avrupa’ya sadece koşmak için gelen koşucunun bir hata yaptığını hatırlamam ve yeniden ayarlamam birkaç günümü aldı. Akıllı koşucu, tüm bunlar için bu dağlara gelir: kulübelerin sıcaklığı, patika boyunca çiçek açan edelweiss manzarası, yeşil çimenli ovalardan yükselen parlak taşların görünümü, ötesindeki yüksek çayırlara ulaşmak için sıkı çalışmanın terli zevki günübirlik yürüyüşçülerin erişimi.
Ve her zaman rifugiolar ve onun yemeği. Üçüncü öğleden sonra, Alta Via 1 üzerindeki yüksek bir geçide vardığımızda, soğuk bir rüzgar bizi bir kulübede durmaya ikna etti. Dışarıdaki günlük spesiyallerin listesi, Paris’te bulabileceğimiz bir şeye benziyor: yaklaşık 9 avro veya 9,75 dolara füme ricotta ile balkabağı gnocchi. Patatesli kızarmış domuz yanağı, yaklaşık 14 €. Birkaç gün sonra, en uzun koşu günümüzde barınaklarda bira ve radler, bira ve limonata ile serinlemek için üç mola verdik. O öğleden sonraları yürümeye devam edebilir miydik? Güvenli. Ama Dolomitler’de koşmanın zevki buydu. Ve her neyse, oldukça doluyduk.
Her gece biraz daha erken yatardık. Ve her sabah kahvaltı için biraz geç gittik. Yürüyüşçüleri görürken, beşinci güne kadar başka koşucu görmedik ve o zaman bile belki sadece dört veya beş.
Geçen sabah saat 12:00’de uyandık. Ünlü Val Gardena kayak merkezinin üzerindeki kulübeyi ziyaret ederek toplu sağlığımızın değerlendirmesini yaptık. Yolda geçen beş günün ardından herkes biraz ağrıyordu (ve bir veya ikimiz çok acı çekiyorduk). Ama gondolla vadiye inme fikri aklıma gelince kimse beni ısırmadı. Bitiş çizgisi neredeyse görünmüştü.
Son bir kahve ve bir Nutella kruvasan için mola vererek St. Christina Gherdëina köyüne gittik, ardından inek çobanlarıyla dolu yeşil bir yüksek plato olan Alpe di Siusi’ye son ve zorlu bir tırmanış yapmadan önce lüks dükkanlardan geçtik. Pitoresk bakımsız dağ evleri.
Orada orman yolu neredeyse bir yol kadar genişledi. Restoranın terasını Alman turistler doldurdu öğle yemeği için durduğumuz yer. Dağ sıçanları arasında geçirdiğimiz yalnız öğle sonları belli ki sona ermişti. Hafif bir melankoli yayıldı. Ama tutunmak için mücadele etti. Limonlu ve ılık bir gündü ve Sassolungo’nun heybetli kütlesini ve onun karşı zirvesi olan Sasso Piatto’yu bir gemi enkazı gibi yaslayarak kucaklayan yeşil alanlara bakarak yemek yedik.
Öğle yemeğinden sonra, bu altın günde, diğerleri ıspanaklı spagetti ve öğle yemeği birası olmadan yetindiler. Ama önümüzdeki yol yemyeşil otlaklardan geçiyordu; dayanılmazdı. Arkadaşlarıma samimi olmayan bir özür mırıldandım. Sonra koştum.
ne zaman gidiyorsun
Dolomitler kuzeydoğu İtalya’da, Avusturya sınırına yakındır. Venedik Marco Polo Havalimanı’na uçtuk ve ardından Cortina Ekspres servisini yaklaşık 48 € karşılığında Badia kasabası yakınlarındaki bir iniş noktasına (yaklaşık üç saatlik bir sürüş mesafesinde) götürdük.
Badia’da bulunan ve Dolomitler’deki diğer etkinliklerin yanı sıra çeşitli koşu rotaları sunan 20 + yıllık bir şirket olan Holimites aracılığıyla kendi kendine rehberli turumuzu ayırttık. Holimites yerel olarak sahip olunan ve bizim için diğer lojistik faaliyetleri düzenlemenin yanı sıra soruları yanıtlamada çok profesyonel ve yardımcı oldu.
Dolomitler’de rehberli, yedi günlük parkur koşusu turları bu yıl 1.650 €’dan başlıyor ve gezi sırasında yerel tur refakatçisi, konaklama, çoğu yemek ve kulübeden kulübeye bagaj taşımayı içeriyor.
Kendi kendine rehberli seyahat programları 1.050 €’dan başlar ve kahvaltı ve akşam yemeği, haritalar, günlük güzergah hakkında ayrıntılı bilgi ve yerel bir yürüyüş uzmanından kalkış öncesi brifing içeren konaklamayı içerir. Kendi kendine rehberli bir tur için bagaj taşımacılığı eklemek de mümkündür (bunu yaptık).
Yedi günlük rotamızın rehberli versiyonu, bir ısınma günü içeren Dolomites Trail Running Traverse – Doğu-Batı yolculuğu 1.950 €’dan başlıyor.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
Alıcı yok. Biz beş arkadaşız, hepsi Washington eyaletinden ve dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Dolomitler’in patikalarında yürümek için altı aydır eğitim alıyoruz. Kimse kolay yolu seçmek istemez. Henüz değil.
Nadine uzaklaşırken diğerlerine dönüyorum. Ben ömür boyu koşucuyum, eski İtalyanca konuşan dayanıksız İtalyanca ve grubumuzun kendi kendini lideri ilan eden biriyim.
“Hepinizle gurur duyuyorum,” diyorum. “Gününüzü sıcak bir otelde sıcak kahve içerek ve kitabınızı okuyarak geçirebilirdiniz. Ama yapmadın – hemen pişman olacağın bir karar.”
Ve sonra başlar.
İlk adımlar, geniş, yumuşak bir yolda mütevazı bir şekilde başlar. Bu bir hile. Yakında yol gökyüzüne çıkar. Yağmur yağıyor. Yol dere olur. Sis, Pustertal çevresindeki çayırları, dağ meralarını ve zirveleri kaplıyor – bir yıldır beklediğimiz manzaralar.
Sabır, dedim kendime, ince bir buzlu su sırtımdan şortuma damlarken. Yürümeye devam et bence. Daha da iyi oluyor.
Mükemmel rotayı bulun
Katılımcılarını sıklıkla alışılmışın dışında tepelere ve dağlara götüren bir spor olan patika koşusu giderek daha popüler hale geliyor. Eğlence endüstrisi için bir ticaret grubu olan Outdoor Industry Association’ın bir şubesi olan Outdoor Foundation’a göre, patika koşularına katıldıklarını söyleyen Amerikalıların sayısı 2007 ile 2021 arasında üç katına çıktı. Patlamayla birlikte, artık daha fazla şirket ABD’de ve yurt dışında çığır açan tatiller sunuyor.
Çarpıcı kireçtaşı kayalıklara, harika yemeklere ve geniş bir patika ağına sahip bir İtalyan sıradağları olan Dolomitler, en iyi seyahat noktası olarak ortaya çıktı. Koşucular şimdi, geleneksel yürüyüş rotaları olan Dolomitler’de birkaç yüksek irtifa patikasını (“yüksek parkurlar”) ele alıyor. Bu birkaç günlük traverslerin birçoğu, en kalın bacaklı Heidi’nin bile her gece makarnasının üzerinde kıpır kıpır kıpırdandığı pek çok dikey zorluk sunuyor.
Ama aynı zamanda karaçam ormanlarının arasından düşen yumuşak bir ışık, rifugios denilen daha çok otel benzeri yüksek dağ kulübelerinde sıcak bir gülümsemeyle servis edilen soğuk bira ve bu kulübelerden birinde uyuduğunuzda her gece çıngırak ninnisi sunarlar. Koşarak geçen uzun bir günün ardından uykuya dalmakta pek zorlanacağınızdan değil.
Tüm deneyimli arazi koşucuları, arkadaşlarım ve ben olasılıkları araştırdık: Klasik yürüyüş rotası olan Alta Via 1, koşulabilecek en iyi yoldur. Ayrıca AV1, ormanda alçak rakımlarda daha fazla zaman geçirme eğilimindedir ve orada kalabalık olabilir. AV2 güzel ama tırmanışların çoğu o kadar dik ki koşucular yürümek zorunda kalıyor ve istediğimizden daha az yürüyoruz. ne seçmeliyim
Bölgede parkur koşusu turları ve diğer geziler düzenleyen uzun süredir yerel bir kulüp olan Holimites’in sahiplerinden biri olan Igor Tavella, şirketinin birkaç yıl önce hayalini kurduğu cazip bir güzergah önerdi. Alta Via rotalarının çoğu kuzey-güney yönünde olsa da, bu yol tahıl yönüne çaprazdır ve doğu-batı yönünde uzanır. Altı gün boyunca her gün, koşucular ağaç sınırının üzerinde koşarlar, genellikle 8.000 fit yüksekliğe ulaşırlar ve yüksek kaya zirveleri ile noktalanan yumuşak yeşil çayırlardan oluşan manzaraları geçerler. Geceleri koşucular barınaklarda kalıyor, Ya da sıcacık bir hanın sizi beklediği vadiye inersiniz. Yol boyunca rota, diğer yüksek irtifa parkurlarının bölümlerini birbirine bağlar. Güzergah AV2’den daha geçilebilir, dedi Bay Tavella.
Ve muhtemelen bütün hafta başka koşucu görmeyeceğinizi de sözlerine ekledi.
“Satıldı,” diye yanıtladım.
Bulutlarda bir sığınak
İlk sabah vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık vıcık sabahın zirvesine çıktığımızda, tırmanış bana Avrupa’nın dağlarında patika koşusu paradoksunu hatırlattı: Çok formda koşucular için bile çok fazla yürüyüş var. Parkurlar acımasızca dik olabilir – yokuş yukarı ve yokuş aşağı. Ve böylece yapabildiğin zaman koşarsın. Ve mecbur kalırsan gidersin.
İlk tırmanışımızda bastonlarımızı kullandık, bunun gibi tırmanışlardan sağ çıkmanın sırrı. İş dikey olduğunda, bu katlanabilir ultra hafif direkler, kollarınızın bacaklarınızdaki yükün çoğunu almasını sağlar. Sabahın müziği oldu Çorbaya girerken kayaların üzerindeki çubukların tik takları ve ceketlere yağmurun takırtıları geliyordu.
Kısa süre sonra yağmur durdu ve bulutlar biraz açıldı. Parlak kırmızı panjurlu solgun bir bina, yüksek bir eyer üzerindeki serap gibi görünüyordu. Rifugio Antonio Locatelli’ydi. Tempoyu artırdık.
Kulübe Dolomitler’de koşmak için en iyi sebeplerden biridir. Yaylalara dağılmış düzinelerce sığınak, çoğunlukla üç yüksek kaya dili olan Laveredo Tre Cime di Lavaredo’nun eteğindeki bu gibi resimli kartpostal manzaralarında. Yağmurdan çıkıp temiz, iyi aydınlatılmış bir yere çıkıp bir kase sıcak arpa çorbası veya bir espressonun tadını çıkarmak biraz cankurtarandır.
Öğleden sonra, uzun bir iniş bizi bir dağ gölünün sonundaki sade, konforlu bir otelin kapısına getirdi. Nadine sayesinde valizlerimiz resepsiyonda bekliyordu. Holimites’ten bir hizmet, her akşam valizlerimizin bizi karşılamaya gelmesini sağladı. Bu bize her gün, içinde sudan biraz fazlası olan sırt çantaları, bir ceket ve atıştırmalıklar ve bolca değiştirilecek kıyafet taşıyarak her gün yürüme özgürlüğü verdi.
Ertesi gün öğleden sonra hava tekrar açıldığında, sonraki gece için yapacağımız gezi beş mil ve bir dağ uzaktaydı. Yağmurluğumuzu tekrar giymekten, dişlerimizi sıkmaktan ve tırmanmaktan başka seçeneğimiz yoktu. Ancak Dolomitler’de işler zorlaştığında bu dağlar dikkatinizi dağıtır. Yosunla büyümüş ve I. Dünya Savaşı sırasında askerler tarafından uçurumdan oyulmuş çıkıntılarla çevrili bir top mevziinin yanından tırmanarak geçtik.
Gökyüzü gece boyunca açıktı. Hava güzelleşti. Bavullarımızı kapının önüne koyduk, cappuccino, müsli ve taze ekmekle doldurduk. leke, Alto Adige’nin prosciutto’ya üstün yanıtı ve Croda Rossa’nın büyük zirvesinin altında mavi sabaha doğru yola çıktı.
Edelweiss ve iyi yemek
Her gün rotamız yaklaşık 10 ila 16 mil sürmeyi gerektiriyordu. Holimites, turları için herhangi bir fitness gereksinimi listelemese de, bir gerçek var: Ne kadar zinde olursanız, o kadar çok eğlenirsiniz. Bir hafta boyunca engebeli ve yokuşlu patikalarda günde birkaç mil yürürken çok rahat olmalısınız.
Her gün bir sonraki varış noktasına yaklaşık yarım mil yürüdük. Bu ilk başta beni rahatsız etti; Daha fazla yürüyebilmek istiyordum. Avrupa’ya sadece koşmak için gelen koşucunun bir hata yaptığını hatırlamam ve yeniden ayarlamam birkaç günümü aldı. Akıllı koşucu, tüm bunlar için bu dağlara gelir: kulübelerin sıcaklığı, patika boyunca çiçek açan edelweiss manzarası, yeşil çimenli ovalardan yükselen parlak taşların görünümü, ötesindeki yüksek çayırlara ulaşmak için sıkı çalışmanın terli zevki günübirlik yürüyüşçülerin erişimi.
Ve her zaman rifugiolar ve onun yemeği. Üçüncü öğleden sonra, Alta Via 1 üzerindeki yüksek bir geçide vardığımızda, soğuk bir rüzgar bizi bir kulübede durmaya ikna etti. Dışarıdaki günlük spesiyallerin listesi, Paris’te bulabileceğimiz bir şeye benziyor: yaklaşık 9 avro veya 9,75 dolara füme ricotta ile balkabağı gnocchi. Patatesli kızarmış domuz yanağı, yaklaşık 14 €. Birkaç gün sonra, en uzun koşu günümüzde barınaklarda bira ve radler, bira ve limonata ile serinlemek için üç mola verdik. O öğleden sonraları yürümeye devam edebilir miydik? Güvenli. Ama Dolomitler’de koşmanın zevki buydu. Ve her neyse, oldukça doluyduk.
Her gece biraz daha erken yatardık. Ve her sabah kahvaltı için biraz geç gittik. Yürüyüşçüleri görürken, beşinci güne kadar başka koşucu görmedik ve o zaman bile belki sadece dört veya beş.
Geçen sabah saat 12:00’de uyandık. Ünlü Val Gardena kayak merkezinin üzerindeki kulübeyi ziyaret ederek toplu sağlığımızın değerlendirmesini yaptık. Yolda geçen beş günün ardından herkes biraz ağrıyordu (ve bir veya ikimiz çok acı çekiyorduk). Ama gondolla vadiye inme fikri aklıma gelince kimse beni ısırmadı. Bitiş çizgisi neredeyse görünmüştü.
Son bir kahve ve bir Nutella kruvasan için mola vererek St. Christina Gherdëina köyüne gittik, ardından inek çobanlarıyla dolu yeşil bir yüksek plato olan Alpe di Siusi’ye son ve zorlu bir tırmanış yapmadan önce lüks dükkanlardan geçtik. Pitoresk bakımsız dağ evleri.
Orada orman yolu neredeyse bir yol kadar genişledi. Restoranın terasını Alman turistler doldurdu öğle yemeği için durduğumuz yer. Dağ sıçanları arasında geçirdiğimiz yalnız öğle sonları belli ki sona ermişti. Hafif bir melankoli yayıldı. Ama tutunmak için mücadele etti. Limonlu ve ılık bir gündü ve Sassolungo’nun heybetli kütlesini ve onun karşı zirvesi olan Sasso Piatto’yu bir gemi enkazı gibi yaslayarak kucaklayan yeşil alanlara bakarak yemek yedik.
Öğle yemeğinden sonra, bu altın günde, diğerleri ıspanaklı spagetti ve öğle yemeği birası olmadan yetindiler. Ama önümüzdeki yol yemyeşil otlaklardan geçiyordu; dayanılmazdı. Arkadaşlarıma samimi olmayan bir özür mırıldandım. Sonra koştum.
ne zaman gidiyorsun
Dolomitler kuzeydoğu İtalya’da, Avusturya sınırına yakındır. Venedik Marco Polo Havalimanı’na uçtuk ve ardından Cortina Ekspres servisini yaklaşık 48 € karşılığında Badia kasabası yakınlarındaki bir iniş noktasına (yaklaşık üç saatlik bir sürüş mesafesinde) götürdük.
Badia’da bulunan ve Dolomitler’deki diğer etkinliklerin yanı sıra çeşitli koşu rotaları sunan 20 + yıllık bir şirket olan Holimites aracılığıyla kendi kendine rehberli turumuzu ayırttık. Holimites yerel olarak sahip olunan ve bizim için diğer lojistik faaliyetleri düzenlemenin yanı sıra soruları yanıtlamada çok profesyonel ve yardımcı oldu.
Dolomitler’de rehberli, yedi günlük parkur koşusu turları bu yıl 1.650 €’dan başlıyor ve gezi sırasında yerel tur refakatçisi, konaklama, çoğu yemek ve kulübeden kulübeye bagaj taşımayı içeriyor.
Kendi kendine rehberli seyahat programları 1.050 €’dan başlar ve kahvaltı ve akşam yemeği, haritalar, günlük güzergah hakkında ayrıntılı bilgi ve yerel bir yürüyüş uzmanından kalkış öncesi brifing içeren konaklamayı içerir. Kendi kendine rehberli bir tur için bagaj taşımacılığı eklemek de mümkündür (bunu yaptık).
Yedi günlük rotamızın rehberli versiyonu, bir ısınma günü içeren Dolomites Trail Running Traverse – Doğu-Batı yolculuğu 1.950 €’dan başlıyor.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.