İrlandalılar bildiğimiz şekliyle barın mükemmelleşmesine, hatta belki de icat edilmesine yardımcı oldular. Gravediggers ve Mulligans gibi ünlü Dublin restoranları bu geleneği canlı tutuyor.
Ancak İrlanda’nın mutfak mirası hala yeniden keşfediliyor ve geliştiriliyor. Dublin, taze deniz ürünleri, otla beslenen etler, keskin ve kaliteli peynirler ve zengin yerel ürünler sayesinde bu yeniden yapılanmanın büyük kısmının gerçekleştiği yerdir.
Uzun süredir, Chapter One ve Patrick Guilbaud gibi dünya çapında üne sahip az sayıda Dublin restoranı mevcuttu, ancak son yıllarda İrlandalı şeflerin ve restoran işletmecilerinin genç nesli geri döndü; bunların birçoğu anavatanlarını terk edip yurt dışında veya en azından Dublin dışında çalıştı. , başkentte gelişti. Bazı yetenekli yabancı şefler de Dublin’i kendilerine ev edindiler. Bugünlerde Guinness, Poitín (geleneksel bir ruh) ve viskiyi tamamlayan sofistike, hatta şaşırtıcı Dublin yemeklerinden oluşan güzel bir seçki var.
Adını İrlandalı yazar James Joyce’un Beckett hastanedeyken başka bir edebiyatçı olan Samuel Beckett’e verdiği tatlıdan alan Suikast Muhallebi, yoğun bir kavşağın yakınında bulunuyor. Kafe benzeri dış cephesinin arkasında, olağanüstü malzemeleri etkileyici bir şekilde hazırlamaya odaklanan işlevsel ama rahat bir tesis yatıyor.
Orada yeni bir yemek, zerdeçal ve dereotu ile aşılanmış çıtır turta turşusu ile başladı. 44 yıldır İrlanda’nın Batı Cork bölgesinde balık tüketen İskoç Sally Ferns Barnes’ın soğuk tütsülenmiş albacore ton balığı, körili kremayla servis ediliyor. Kremalı buharda pişirilmiş bakla, sotelenmiş acı karahindiba yeşilliklerinin yanında servis edilir.
Assassination Custard’ın sahibi ve işletmecisi olan karı koca ekibi Ken Doherty ve Gwen McGrath, yalnızca Salı’dan Cuma’ya öğleden sonra 14:00’e kadar öğle yemeği servisi yapıyor. Alkol satmıyorlar veya rezervasyon almıyorlar. Menü, bir kese kağıdı üzerine el yazısı karalamalardan, ara sıra teslimatçıya bağırmaktan ve görünürde hiçbir sıfattan oluşmuyor.
Assassination Custard, 19A Kevin Street Lower, Portobello, Dublin 8. İki turluk öğle yemeği yaklaşık 60 euro veya yaklaşık 64 dolar.
Spitalfields eski bir dalış barında yer alsa da aslında bir gastropub değil, gerçek bir restorandır. Cazibesi mutfağın, atmosferin ve sıcak misafirperverliğin birleşiminden kaynaklanmaktadır. Yönetici ve ev sahibi Declan Maxwell, Dublin’in ilk kaliteli restoranlarından biri olan Chapter One’da 17 yıldır çalışıyor ve size sıcak bir karşılama sunmak istiyor. Bir zamanlar “rahat” bir oda olan ön alan (kadınların ana bar salonuna girmeleri yasaklandığında içki içebilecekleri geleneksel bir alan) küçük, tenha bir yemek alanına dönüştürüldü. Arkadaki açık plan mutfak, çok daha modern olmasına rağmen ahşap panelli alanın eski dünya estetiğine uyan, güzel tasarlanmış ahşap bir adanın etrafında inşa edilmiştir.
Ziyaret ettiğimde, barmenin Bordeaux’daki Cadillac’tan organik Beaujolais ve belirsiz tatlı şaraplar döktüğü barda durdum. Yemeğim, yumuşak ve zengin oluncaya kadar kırmızı şarapta uzun süre kızartılmış, ardından sıcak, tereyağlı çörek hamuruna sarılmış sığır eti ile başladı. Çay füme Kilkenny deniz alabalığı, ana yemeğim olan menünün en önemli mücevheri olan pırasa turtasından önce bir deniz ara yemeğiydi. Yemek, geleneksel İskoç tavuk, pırasa ve erik çorbasının, ana yemek olarak servis edilen iki kişilik lezzetli bir hamur işi haline yaratıcı bir dönüşümüdür. Kabuğun üzerindeki zarif kafes işi Spitalfields odasının ahşap tavanını taklit ediyor. Bu, restoranın ruhunun mükemmel bir özeti: eskinin ilhamından faydalanmak, onu yaratıcı bir şekilde geliştirmek ve ardından onu yeni ama aynı zamanda güven verici derecede tanıdık bir şey olarak sunmak.
Spitalfields, 25 The Coombe, Merchants Quay. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 180 Euro.
Fish Shop’u sadece balık ve patates kızartması servisi yapan bir mekan olarak düşünmek yanlış olur; Buraya gelip bu meşhur tabağı sipariş etmemek de hata olur. Ana yemeklerde midye, balık burger ve bütün ızgara dil balığının yanı sıra mükemmel atıştırmalıklar ve başlangıçlar da yer alıyor. Hemen hemen her şey deniz ürünlerinden yapılıyor. Çoğu yereldir ve hafif bir İspanyol etkisi taşır: Yeterince şeri ve chorizo ile pişirilmiş midyeler; Sarımsaklı sotelenmiş kalamar, ince bir dilim kızarmış ekmek üzerinde tahta şiş üzerinde pintxo tarzında servis edilir.
Kızarmış balık seçimim, çıtır, tüy kadar hafif ekmekli ve fritözde birden fazla geçişte tatmin edici bir çıtırlık sağlayan patates kızartmasıyla birlikte etli hake (daha yumuşak mezgit balığı da var).
Kısa ama mükemmele yakın şarap listesi, bilinmeyen bir Savoie üzümünden yapılan nadir Beluard beyaz şarabı gibi mücevherler içeriyor.
Karı-koca ekibi Peter Hogan ve Jumoke Akintola’nın (yakın zamanda Dublin’de Bar Pez’i açan) sahibi olduğu Fish Shop, Liffey Nehri’nin kuzeyinde, Benburb Caddesi’nin biraz unutulmuş ve biraz ıssız bir bölümünde, sadece birkaç blok ötede yer alıyor. Stoneybatter ve Smithfield bölgelerinin günümüzün moda merkezlerinden gelen bir tramvay hattının önünde. İnsanların balıkçı dükkanının küçük alanına ulaşmak için çaba harcaması iyi bir şey. Bu, onu daha da özel hissettiriyor ve içerideki 14 tabureden birini kapmayı kolaylaştırabiliyor.
Balık Dükkanı, 76 Benburb Caddesi, Smithfield, Dublin. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 140 euro.
Uno Mas’ın iki sahibiyle – Liz Matthews ve Simon Barrett – ilk kez İspanya’nın Cádiz eyaletindeki bir Endülüs kasabası olan ve Manzanilla şerisinin yapıldığı tek yer olan Sanlúcar de Barrameda’da tanıştım. Müşterileri aradılar, araştırdılar ve Dublin’deki ikinci restoranlarının İtalyan mutfağıyla ilk restoranları Etto ile aynı şeyi İspanyol mutfağıyla nasıl yapabileceğini anlamaya çalıştılar. Birkaç yıl sonra Uno Mas’ı ziyaret ettim ve İrlanda ürünlerini kullanarak her zamanki tapas standartlarını sunan geleneksel bir İspanyol restoranına gittim.
Ancak şef ve üçüncü sahibi Paul McNamara, geleneksel İberya mutfağını pişirmiyor. Genellikle sade bir soğuk çorba olarak servis edilen Ajo Blanco, burada taze meyve ve sebzelerle garnitür olarak yeniden yorumlanıyor. Kömürleşmiş pırasa, ince yer elması dilimleri ve çıtır armut dilimleri, badem ve sarımsak tabanını canlandıran ceviz pestosunun hoş acılığıyla tamamlanıyor. Hafifçe sertleştirilmiş İrlanda tarakları, limon ve hafif baharatlı Espelette biberi ile karıştırılmış havuç suyundan yapılan, Meksika esintili bir turşuda yıkanır.
Şarap listesinin özellikle odak noktası İspanya’nın Galiçya ve Bierzo bölgeleridir. Ayrıca, şu anda dünyanın en iyi şerilerinden bazılarını üreten küçük bir Sanlúcar üreticisi olan Callejuela’nın bulunması zor şişeleri de dahil olmak üzere mükemmel bir şeri seçimi sunuyor.
Uno Mas, 6 Aungier Caddesi. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 180 Euro.
Eski bir Viktorya dönemi şirket genel merkezinde yer alan D’Olier Caddesi, Dublin’e üç kişi aracılığıyla geliyor: Avustralyalı James Moore; Dublinli Anthony Smith; ve D’Olier’i 2022’nin sonlarında açan Amerikalı Jane Frye.
İstiridye ve ördek gibi İrlanda malzemelerini hem vurgulayan hem de vurgulayan bir set menü ile yakın zamanda bir öğle yemeği harikaydı.
Yoğun renk paleti, düşünceli yerleştirme ve şifalı bitkiler, köpükler ve meyve sularından oluşan mozaikler yalnızca estetik zevki değil aynı zamanda derinden tatmin edici bir yemeği de garanti eder. Turşulanıp çok düşük sıcaklıkta pişirilen zengin beyaz pisi balığına, balığın etinin tatlılıkla dengelenmiş baharatlı yoğunluk için bir kap görevi gördüğü kırmızı Tay körisi eşlik ediyordu. Dört küçük tatlı tabağında portakal çiçeği pastası vardı ve bu da beni kahvaltıda kurabiyelerin çöpe gittiğine ikna etti.
Ancak İrlanda’nın mutfak mirası hala yeniden keşfediliyor ve geliştiriliyor. Dublin, taze deniz ürünleri, otla beslenen etler, keskin ve kaliteli peynirler ve zengin yerel ürünler sayesinde bu yeniden yapılanmanın büyük kısmının gerçekleştiği yerdir.
Uzun süredir, Chapter One ve Patrick Guilbaud gibi dünya çapında üne sahip az sayıda Dublin restoranı mevcuttu, ancak son yıllarda İrlandalı şeflerin ve restoran işletmecilerinin genç nesli geri döndü; bunların birçoğu anavatanlarını terk edip yurt dışında veya en azından Dublin dışında çalıştı. , başkentte gelişti. Bazı yetenekli yabancı şefler de Dublin’i kendilerine ev edindiler. Bugünlerde Guinness, Poitín (geleneksel bir ruh) ve viskiyi tamamlayan sofistike, hatta şaşırtıcı Dublin yemeklerinden oluşan güzel bir seçki var.
Adını İrlandalı yazar James Joyce’un Beckett hastanedeyken başka bir edebiyatçı olan Samuel Beckett’e verdiği tatlıdan alan Suikast Muhallebi, yoğun bir kavşağın yakınında bulunuyor. Kafe benzeri dış cephesinin arkasında, olağanüstü malzemeleri etkileyici bir şekilde hazırlamaya odaklanan işlevsel ama rahat bir tesis yatıyor.
Orada yeni bir yemek, zerdeçal ve dereotu ile aşılanmış çıtır turta turşusu ile başladı. 44 yıldır İrlanda’nın Batı Cork bölgesinde balık tüketen İskoç Sally Ferns Barnes’ın soğuk tütsülenmiş albacore ton balığı, körili kremayla servis ediliyor. Kremalı buharda pişirilmiş bakla, sotelenmiş acı karahindiba yeşilliklerinin yanında servis edilir.
Assassination Custard’ın sahibi ve işletmecisi olan karı koca ekibi Ken Doherty ve Gwen McGrath, yalnızca Salı’dan Cuma’ya öğleden sonra 14:00’e kadar öğle yemeği servisi yapıyor. Alkol satmıyorlar veya rezervasyon almıyorlar. Menü, bir kese kağıdı üzerine el yazısı karalamalardan, ara sıra teslimatçıya bağırmaktan ve görünürde hiçbir sıfattan oluşmuyor.
Assassination Custard, 19A Kevin Street Lower, Portobello, Dublin 8. İki turluk öğle yemeği yaklaşık 60 euro veya yaklaşık 64 dolar.
Spitalfields eski bir dalış barında yer alsa da aslında bir gastropub değil, gerçek bir restorandır. Cazibesi mutfağın, atmosferin ve sıcak misafirperverliğin birleşiminden kaynaklanmaktadır. Yönetici ve ev sahibi Declan Maxwell, Dublin’in ilk kaliteli restoranlarından biri olan Chapter One’da 17 yıldır çalışıyor ve size sıcak bir karşılama sunmak istiyor. Bir zamanlar “rahat” bir oda olan ön alan (kadınların ana bar salonuna girmeleri yasaklandığında içki içebilecekleri geleneksel bir alan) küçük, tenha bir yemek alanına dönüştürüldü. Arkadaki açık plan mutfak, çok daha modern olmasına rağmen ahşap panelli alanın eski dünya estetiğine uyan, güzel tasarlanmış ahşap bir adanın etrafında inşa edilmiştir.
Ziyaret ettiğimde, barmenin Bordeaux’daki Cadillac’tan organik Beaujolais ve belirsiz tatlı şaraplar döktüğü barda durdum. Yemeğim, yumuşak ve zengin oluncaya kadar kırmızı şarapta uzun süre kızartılmış, ardından sıcak, tereyağlı çörek hamuruna sarılmış sığır eti ile başladı. Çay füme Kilkenny deniz alabalığı, ana yemeğim olan menünün en önemli mücevheri olan pırasa turtasından önce bir deniz ara yemeğiydi. Yemek, geleneksel İskoç tavuk, pırasa ve erik çorbasının, ana yemek olarak servis edilen iki kişilik lezzetli bir hamur işi haline yaratıcı bir dönüşümüdür. Kabuğun üzerindeki zarif kafes işi Spitalfields odasının ahşap tavanını taklit ediyor. Bu, restoranın ruhunun mükemmel bir özeti: eskinin ilhamından faydalanmak, onu yaratıcı bir şekilde geliştirmek ve ardından onu yeni ama aynı zamanda güven verici derecede tanıdık bir şey olarak sunmak.
Spitalfields, 25 The Coombe, Merchants Quay. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 180 Euro.
Fish Shop’u sadece balık ve patates kızartması servisi yapan bir mekan olarak düşünmek yanlış olur; Buraya gelip bu meşhur tabağı sipariş etmemek de hata olur. Ana yemeklerde midye, balık burger ve bütün ızgara dil balığının yanı sıra mükemmel atıştırmalıklar ve başlangıçlar da yer alıyor. Hemen hemen her şey deniz ürünlerinden yapılıyor. Çoğu yereldir ve hafif bir İspanyol etkisi taşır: Yeterince şeri ve chorizo ile pişirilmiş midyeler; Sarımsaklı sotelenmiş kalamar, ince bir dilim kızarmış ekmek üzerinde tahta şiş üzerinde pintxo tarzında servis edilir.
Kızarmış balık seçimim, çıtır, tüy kadar hafif ekmekli ve fritözde birden fazla geçişte tatmin edici bir çıtırlık sağlayan patates kızartmasıyla birlikte etli hake (daha yumuşak mezgit balığı da var).
Kısa ama mükemmele yakın şarap listesi, bilinmeyen bir Savoie üzümünden yapılan nadir Beluard beyaz şarabı gibi mücevherler içeriyor.
Karı-koca ekibi Peter Hogan ve Jumoke Akintola’nın (yakın zamanda Dublin’de Bar Pez’i açan) sahibi olduğu Fish Shop, Liffey Nehri’nin kuzeyinde, Benburb Caddesi’nin biraz unutulmuş ve biraz ıssız bir bölümünde, sadece birkaç blok ötede yer alıyor. Stoneybatter ve Smithfield bölgelerinin günümüzün moda merkezlerinden gelen bir tramvay hattının önünde. İnsanların balıkçı dükkanının küçük alanına ulaşmak için çaba harcaması iyi bir şey. Bu, onu daha da özel hissettiriyor ve içerideki 14 tabureden birini kapmayı kolaylaştırabiliyor.
Balık Dükkanı, 76 Benburb Caddesi, Smithfield, Dublin. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 140 euro.
Uno Mas’ın iki sahibiyle – Liz Matthews ve Simon Barrett – ilk kez İspanya’nın Cádiz eyaletindeki bir Endülüs kasabası olan ve Manzanilla şerisinin yapıldığı tek yer olan Sanlúcar de Barrameda’da tanıştım. Müşterileri aradılar, araştırdılar ve Dublin’deki ikinci restoranlarının İtalyan mutfağıyla ilk restoranları Etto ile aynı şeyi İspanyol mutfağıyla nasıl yapabileceğini anlamaya çalıştılar. Birkaç yıl sonra Uno Mas’ı ziyaret ettim ve İrlanda ürünlerini kullanarak her zamanki tapas standartlarını sunan geleneksel bir İspanyol restoranına gittim.
Ancak şef ve üçüncü sahibi Paul McNamara, geleneksel İberya mutfağını pişirmiyor. Genellikle sade bir soğuk çorba olarak servis edilen Ajo Blanco, burada taze meyve ve sebzelerle garnitür olarak yeniden yorumlanıyor. Kömürleşmiş pırasa, ince yer elması dilimleri ve çıtır armut dilimleri, badem ve sarımsak tabanını canlandıran ceviz pestosunun hoş acılığıyla tamamlanıyor. Hafifçe sertleştirilmiş İrlanda tarakları, limon ve hafif baharatlı Espelette biberi ile karıştırılmış havuç suyundan yapılan, Meksika esintili bir turşuda yıkanır.
Şarap listesinin özellikle odak noktası İspanya’nın Galiçya ve Bierzo bölgeleridir. Ayrıca, şu anda dünyanın en iyi şerilerinden bazılarını üreten küçük bir Sanlúcar üreticisi olan Callejuela’nın bulunması zor şişeleri de dahil olmak üzere mükemmel bir şeri seçimi sunuyor.
Uno Mas, 6 Aungier Caddesi. İki kişilik akşam yemeği ve içecekler yaklaşık 180 Euro.
Eski bir Viktorya dönemi şirket genel merkezinde yer alan D’Olier Caddesi, Dublin’e üç kişi aracılığıyla geliyor: Avustralyalı James Moore; Dublinli Anthony Smith; ve D’Olier’i 2022’nin sonlarında açan Amerikalı Jane Frye.
İstiridye ve ördek gibi İrlanda malzemelerini hem vurgulayan hem de vurgulayan bir set menü ile yakın zamanda bir öğle yemeği harikaydı.
Yoğun renk paleti, düşünceli yerleştirme ve şifalı bitkiler, köpükler ve meyve sularından oluşan mozaikler yalnızca estetik zevki değil aynı zamanda derinden tatmin edici bir yemeği de garanti eder. Turşulanıp çok düşük sıcaklıkta pişirilen zengin beyaz pisi balığına, balığın etinin tatlılıkla dengelenmiş baharatlı yoğunluk için bir kap görevi gördüğü kırmızı Tay körisi eşlik ediyordu. Dört küçük tatlı tabağında portakal çiçeği pastası vardı ve bu da beni kahvaltıda kurabiyelerin çöpe gittiğine ikna etti.