Nisan ayında Princess Cruises, yolculara Yunanistan'ın Santorini kentinde planlanan durağının trafik sıkışıklığı nedeniyle iptal edildiğini söylemişti. Haziran ayında dört yolcu gemisinin aynı gün gelmesi bekleniyordu. Gemiler bir araya gelse 15.500 nüfuslu adaya 17.000 civarında ziyaretçi gelecekti.
Ege Denizi'nde Yunanistan ile Türkiye arasında 1.000'den fazla ada bulunmaktadır ve kıyıları muhteşem koylarla kaplıdır. Her iki ülke de geçen yıl rekor turizm rakamları açıkladı; bu iki kırılgan ekonomi için bir nimet, ancak bu durum özellikle Yunan adalarında yerel geçim kaynaklarını, kültürel mirası ve ekolojik dengeyi tehdit eden hızlı kalkınmayı körüklüyor ve körüklüyor.
Komşularıyla aynı cazibeyi sunan pek çok beyaz badanalı ada ve tarihi sahil kasabasıyla, Mikonos ve Marmaris'in ötesine, daha fazla ziyaretçiden yararlanabilecek daha az bilinen yerlere bakmanın zamanı geldi. İster bir yürüyüş macerası, ister kültürel bir gezi ya da saf güzellikte inziva arıyor olun, kalabalık olmadan benzersiz Ege deneyimleri sunan beş destinasyonu burada bulabilirsiniz.
Türkiye
Urla'da
Michelin geçen yıl Türkiye seyahat rehberini genişlettiğinde, liman kenti İzmir'in yakınındaki sakin Urla bölgesi mercek altındaydı. Rüzgârlı, killi topraklara sahip bir yarımada üzerinde yer alan dağlık bölge, geçmişi 6.000 yıl öncesine dayanan zengin bir şarapçılık geleneğine sahiptir. Şarap yapımı üzerindeki neredeyse tamamen devlet tekeli, üretimi onlarca yıldır yavaşlattı, ancak son zamanlarda küçük şarap imalathaneleri ve şeflerin işlettiği restoranlar kendi yollarını çizerek Urla'yı gastronomi haritasına yerleştirdi.
Hus gibi daha yeni şarap üreticileri, neredeyse tamamen yerel üzümlere odaklanıyor ve uzun süredir yenilikçilerle birlikte çalışarak, engebeli tepeler, zeytinlikler ve ikisinde 2 Oda da dahil olmak üzere güzel konuk odaları bulunan dokuz şarap imalathanesinin arasından geçen Urla Bağ Rotası boyunca çalışıyor. Şarapçılık oteli (230 $'dan başlayan fiyatlarla). Her üretici diğerine en fazla 20 dakikalık sürüş mesafesindedir.
Üzüm bağlarıyla çevrili lüks bir restoran olan Vino Locale'in sahibi ve sommelier Seray Kumbasar, “Burada her şey sanki sözlü olarak nesilden nesile, mevsimden mevsime aktarılıyor” diyor.
Muscat üzümünün yarı tatlı atası olan yerel üzüm çeşidi Bornova Misketi, Vino Locale'in İtalyan esintili yemeklerinin çoğunda yer alıyor. Kumbasar Hanım ve aşçı eşi Ozan, hiperlokal bir yaklaşımla restoranın ürünlerini, onu tedarik eden çiftçilerle birlikte topluyor. Menüdeki yemeklerin çoğu, basit malzemelerin renkli yorumlarıdır: Yerel enginarın kalbi, kokulu otlar ve narenciye suyunda kaynatılır, ardından üzerine zeytinyağı gezdirilir ve bakla püresi ve kamkatla servis edilir.
Şarap diyarından sahile doğru uzanan yolda OD Urla restoranı da aynı şekilde kaygısız bir tarz sunuyor. Fermente nar şurubu ile hafifçe pişirilmiş ahtapot veya kalamar gibi odun ateşinde pişirilen yemekler, yarımadanın sularından elde edilen deniz ürünlerini yerel bir çiftliğin ürünleriyle birleştirir.
Büyüleyici Urla kasabasında Arnavut kaldırımlı sokaklar, tasarım ve şarap dükkanının bir araya getirildiği bir restoran ve otele açılan İstifçi gibi eklektik mekanları birbirine bağlar; Kadehte çeşitli yerel şaraplar sunan Filos Coffee and Wine gibi rahat mekanlar; ve bademli karamelize sütlü tatlısı Bademli Kazandibi ile Girit Pastanesi gibi özellikle iyi bir şey yapan anne-baba dükkanları.
Ayvalık
İstanbul'un 400 kilometre güneybatısındaki sahil kasabası Ayvalık, bir zamanlar Osmanlı İmparatorluğu'nun zeytinyağı üretim merkeziydi. Sektörün taş fabrikalarının birçoğu artık geleneksel Türk el sanatları üreten atölyelere ev sahipliği yapıyor. Moyy Atölye tasarım mağazasının kurucusu Özlem Erol, büyüyen turizme rağmen Ayvalık'ın “kaba yapısını” koruduğunu ve “burada yaşayan ve üreten kalıcı bir topluluk” olduğunu söylüyor.
Erol Hanım, butiğinde, kenevir ve pamuktan yapılmış havadar, el dokuması bir kumaş olan feretiko'dan yapılan kıyafetlerin yanı sıra fındık ağacı kabuğundan yapılan sepetler ve dokuma ahşap tabureler gibi diğer el sanatlarını tasarlamak için zanaatkârlarla birlikte çalışıyor. Yerel üretim porselen işleri satan çok sayıda mağazadan biri olan Bovindo'da bir seramikçi, annesinin eski yemeklerinden yola çıkarak girift desenli tabaklar yaratıyor. Tia Vine Cafe & Bar'ın ortak sahipleri Hasan ve Neşe Erdem, yerel şaraplar ve haluj köfte, patates püresiyle doldurulmuş ve sarımsaklı yoğurtla kaplanmış cepler gibi Çerkes aile tarifleri servis ediyor.
Aksiyonun büyük kısmı Macaron semtinde yoğunlaşıyor; burada küçük bir zeytinyağı dükkanı, antika pazarı ya da her köşesinde bir butik otel var gibi görünüyor. En moderni olan Sarmaşık Ayvalık, geçen yıl geleneksel bir taş evde açıldı (70 dolardan başlayan fiyatlarla). Dört kompakt ama rahat oda, akşam geç saatlere kadar dolu olan neon ışıklı bir kafe ve şarap barının üzerinde yer almaktadır.
Şehirden Cunda adasına ve oradaki Ayvalık Adaları Tabiat Parkı'na beş kilometre uzaklıktadır. Burada kayalık koyları ve nefes kesen manzaralar sunan dağların arasından geçen yürüyüş parkurunu keşfedebilirsiniz. Daha sonra ana şehir olan Cunda'ya gidin; burada, bölgenin merkezi meydanında yer alan birçok kokteyl barından biri olan Ayna Sardine Tartines ve Cactus'ta bitkisel içeceklerin tadını çıkarabilirsiniz.
Datça
Kuzeyinde tatil beldeleriyle dolu Bodrum, doğusunda gece hayatının başkenti Marmaris ve güneyinde her zaman popüler olan Yunan adası Rodos'la Datça'nın nispeten bilinmemesi şaşırtıcı. En azından haritaya bakana kadar: Uzun ve dar yarımada, anakaraya dar bir kıstakla (artı Bodrum'dan feribotla) bağlanıyor ve bu da çoğu ziyaretçiyi bir şekilde oyalıyor.
Güven Çetinkaya, özel çatı havuz terasları (170 $'dan başlayan fiyatlarla) gibi olanaklarla yenilenen dört geleneksel köy evinden oluşan Ultava Houses otelinin şefi ve ortak sahibidir. Turistik bölgelerden farklı olarak Datçalıların çoğunun uzun süredir burada yaşadığını söyledi. Bölgenin katı inşaat düzenlemeleri büyük inşaat projelerini engelledi.
Deniz ürünleri restoranlarının bulunduğu sahil şeridinin yanı sıra, begonvillerin taş binaların üzerinde yükseldiği eski şehir Eski Datça da vardır. Burada güne başlamak ve bitirmek için yeterli sayıda küçük restoran ve kafe var, ancak çoğu ziyaretçi saatlerini büks veya “kıvrımlar”daki çakıllı plajları ve 320 kilometrelik kıyı şeridindeki Yarımada'yı (Akvaryum Koyu öne çıkan bir yer) keşfetmek arasında geçiriyor. ).
Valonia meşeleri, derin nehir geçitleri ve taş duvarlı badem bahçeleri ile karakterize edilen yarımadanın iç kısmındaki yolculuk da aynı derecede muhteşem. Yol boyunca mütevazı sahil kasabalarına dönüşen balıkçı köylerine, yemyeşil bahçelerdeki ev tarzı restoranlara ve yarımadanın batı ucundaki antik Knidos kenti ve Helen amfitiyatrosuna giden yollar var.
Yunanistan
Sifnos
Batı Kiklad Adaları'ndaki bu adanın neredeyse üçte birine yalnızca, adanın tarihi geçmişine açılan küçük pencereler gibi davranan patikalar aracılığıyla erişilebilir. Bazı patikaların tarihi Neolitik döneme kadar uzanıyor; diğerleri Sifnos'u antik Yunanistan'ın en zengin yerlerinden biri yapan altın ve gümüş madencileri tarafından yaratıldı. Ulusal bir yürüyüş kooperatifi olan Yunanistan Yolları'nın kurucu ortağı Fivos Tsaravopoulos, “Bugün hala yerel halk tarafından teraslı tarlalara ve küçük şapellere ulaşmak için ve ayrıca yürüyüşçüler tarafından kullanılıyor” diyor.
Yaklaşık on yıl boyunca grup, ada ağının yaklaşık 60 mil kadarını titizlikle restore etti ve kendi kendine rehberli temalı yürüyüşler düzenledi. Bunlardan biri, Sifnos'un en yüksek noktası olan Profitis İlias Dağı'nı çevreleyen ve şapelleri, terasları ve kuş gözlemciliğiyle bilinen bir doğa koruma alanını geçen 14 kilometrelik uzak bir patikadır. “Kiklad Adaları'nın en el değmemiş adalarından biri olan bu adada yaşamanın nasıl bir şey olduğunu deneyimlemenin tek yolu bu” diyor Tsaravopoulos, parkurların sezon dışında, yürüyüş havası uygun olduğunda daha fazla gezginin buraya gelmesini teşvik edeceğini umuyor iyi.
Yürüyüş aralarında, birçoğu zeytin odunlu fırınlarda yavaş yavaş pişirilen Şifni lezzetlerinden oluşan uzun yemeklerin tadını çıkarabilirsiniz. Ada, Yunan tarihinin en büyük şefi olarak kabul edilen Nicholas Tselementes'in 20. yüzyılın başlarında buraya yerleşmesinden bu yana mutfak konusundaki itibarını korumuştur.
Fırında nohut yahnisi Revithada ve kavrulmuş kuzu Mastelo gibi Sifnos klasikleri her tavernada bulunabilir; Cantina gibi yeni restoranlar ise daha yaratıcıdır; örneğin patlıcan beşamel soslu füme öküz yanak kroketleri. Mykonos'takilere rakip olabilecek bir konaklama için, adanın en yeni eklentisi olan 18 odalı Nos Hotel & Villas (825 $'dan başlayan fiyatlarla), tamamen taş ve mermer kaplamalar, sinematik aydınlatma ve yamaç havuzları ile donatılmıştır.
Folegandros
Santorini'nin batısında yaklaşık bir saatlik feribot yolculuğu mesafesinde bulunan Folegandros, klasik bir Yunan adası tatili için daha sessiz bir seçenektir. Az gelişmiş adada havaalanı yok, daha az erişilebilir plajlar var ve çok az turistik yer var – ve bu da cazibe merkezi. İlk lüks otel olarak lanse edilen en yeni otel, bu inziva hissinden yararlanıyor: Gundari, Eleanor'un şahin popülasyonuyla bilinen 80 hektarlık bir doğa rezervinde yer alıyor (640 dolardan başlıyor).
Kiklad adalarındaki yerel halkın sıklıkla öfkesini çeken diğer lüks projelerden farklı olarak Gundari, küçük bir çevresel ayak izine olan bağlılığıyla farklı bir ton oluşturmayı umuyor. Otelin kendi atık su arıtma sistemi vardır ve tüm duvarları tesisten çıkarılan taşlardan yapılmıştır. Geleneksel çiftçilerin çalıştığı tesis bünyesindeki çiftlikte yakında okul sonrası programlar da sunulacak.
27 odanın her biri özel sonsuzluk havuzuna sahiptir ve Michelin yıldızlı Atina restoranı Varoulko'nun şefi Lefteris Lazarou tarafından işletilen restoran, ahtapot carpaccio Bakla kreması ve siyah sarımsak gibi basit deniz ürünleri yemeklerinden oluşan dönüşümlü bir menü sunmaktadır. . Uçurumun tepesinden beyaz kumlu veya çakıl taşlı plajlara e-bisikletle inebilirsiniz.
Ana liman kenti Karavostasis bir balıkçı köyünden biraz daha fazlasıdır. İkinci büyük köy olan Ano Meria'da antik tepe kalıntıları, geleneksel çiftlik evleri ve kırsal yaşamı gösteren Ecomuseum bulunur. Tipik beyaz badanalı meydanlarıyla adanın fiili başkenti Chora Bir uçurumun kenarında yer alan bu bölge, çevredeki adalardaki hareketli kasabaların tüm cazibesini sunarken, aynı zamanda bozulmamış yerel topluluğu da koruyor.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.
Ege Denizi'nde Yunanistan ile Türkiye arasında 1.000'den fazla ada bulunmaktadır ve kıyıları muhteşem koylarla kaplıdır. Her iki ülke de geçen yıl rekor turizm rakamları açıkladı; bu iki kırılgan ekonomi için bir nimet, ancak bu durum özellikle Yunan adalarında yerel geçim kaynaklarını, kültürel mirası ve ekolojik dengeyi tehdit eden hızlı kalkınmayı körüklüyor ve körüklüyor.
Komşularıyla aynı cazibeyi sunan pek çok beyaz badanalı ada ve tarihi sahil kasabasıyla, Mikonos ve Marmaris'in ötesine, daha fazla ziyaretçiden yararlanabilecek daha az bilinen yerlere bakmanın zamanı geldi. İster bir yürüyüş macerası, ister kültürel bir gezi ya da saf güzellikte inziva arıyor olun, kalabalık olmadan benzersiz Ege deneyimleri sunan beş destinasyonu burada bulabilirsiniz.
Türkiye
Urla'da
Michelin geçen yıl Türkiye seyahat rehberini genişlettiğinde, liman kenti İzmir'in yakınındaki sakin Urla bölgesi mercek altındaydı. Rüzgârlı, killi topraklara sahip bir yarımada üzerinde yer alan dağlık bölge, geçmişi 6.000 yıl öncesine dayanan zengin bir şarapçılık geleneğine sahiptir. Şarap yapımı üzerindeki neredeyse tamamen devlet tekeli, üretimi onlarca yıldır yavaşlattı, ancak son zamanlarda küçük şarap imalathaneleri ve şeflerin işlettiği restoranlar kendi yollarını çizerek Urla'yı gastronomi haritasına yerleştirdi.
Hus gibi daha yeni şarap üreticileri, neredeyse tamamen yerel üzümlere odaklanıyor ve uzun süredir yenilikçilerle birlikte çalışarak, engebeli tepeler, zeytinlikler ve ikisinde 2 Oda da dahil olmak üzere güzel konuk odaları bulunan dokuz şarap imalathanesinin arasından geçen Urla Bağ Rotası boyunca çalışıyor. Şarapçılık oteli (230 $'dan başlayan fiyatlarla). Her üretici diğerine en fazla 20 dakikalık sürüş mesafesindedir.
Üzüm bağlarıyla çevrili lüks bir restoran olan Vino Locale'in sahibi ve sommelier Seray Kumbasar, “Burada her şey sanki sözlü olarak nesilden nesile, mevsimden mevsime aktarılıyor” diyor.
Muscat üzümünün yarı tatlı atası olan yerel üzüm çeşidi Bornova Misketi, Vino Locale'in İtalyan esintili yemeklerinin çoğunda yer alıyor. Kumbasar Hanım ve aşçı eşi Ozan, hiperlokal bir yaklaşımla restoranın ürünlerini, onu tedarik eden çiftçilerle birlikte topluyor. Menüdeki yemeklerin çoğu, basit malzemelerin renkli yorumlarıdır: Yerel enginarın kalbi, kokulu otlar ve narenciye suyunda kaynatılır, ardından üzerine zeytinyağı gezdirilir ve bakla püresi ve kamkatla servis edilir.
Şarap diyarından sahile doğru uzanan yolda OD Urla restoranı da aynı şekilde kaygısız bir tarz sunuyor. Fermente nar şurubu ile hafifçe pişirilmiş ahtapot veya kalamar gibi odun ateşinde pişirilen yemekler, yarımadanın sularından elde edilen deniz ürünlerini yerel bir çiftliğin ürünleriyle birleştirir.
Büyüleyici Urla kasabasında Arnavut kaldırımlı sokaklar, tasarım ve şarap dükkanının bir araya getirildiği bir restoran ve otele açılan İstifçi gibi eklektik mekanları birbirine bağlar; Kadehte çeşitli yerel şaraplar sunan Filos Coffee and Wine gibi rahat mekanlar; ve bademli karamelize sütlü tatlısı Bademli Kazandibi ile Girit Pastanesi gibi özellikle iyi bir şey yapan anne-baba dükkanları.
Ayvalık
İstanbul'un 400 kilometre güneybatısındaki sahil kasabası Ayvalık, bir zamanlar Osmanlı İmparatorluğu'nun zeytinyağı üretim merkeziydi. Sektörün taş fabrikalarının birçoğu artık geleneksel Türk el sanatları üreten atölyelere ev sahipliği yapıyor. Moyy Atölye tasarım mağazasının kurucusu Özlem Erol, büyüyen turizme rağmen Ayvalık'ın “kaba yapısını” koruduğunu ve “burada yaşayan ve üreten kalıcı bir topluluk” olduğunu söylüyor.
Erol Hanım, butiğinde, kenevir ve pamuktan yapılmış havadar, el dokuması bir kumaş olan feretiko'dan yapılan kıyafetlerin yanı sıra fındık ağacı kabuğundan yapılan sepetler ve dokuma ahşap tabureler gibi diğer el sanatlarını tasarlamak için zanaatkârlarla birlikte çalışıyor. Yerel üretim porselen işleri satan çok sayıda mağazadan biri olan Bovindo'da bir seramikçi, annesinin eski yemeklerinden yola çıkarak girift desenli tabaklar yaratıyor. Tia Vine Cafe & Bar'ın ortak sahipleri Hasan ve Neşe Erdem, yerel şaraplar ve haluj köfte, patates püresiyle doldurulmuş ve sarımsaklı yoğurtla kaplanmış cepler gibi Çerkes aile tarifleri servis ediyor.
Aksiyonun büyük kısmı Macaron semtinde yoğunlaşıyor; burada küçük bir zeytinyağı dükkanı, antika pazarı ya da her köşesinde bir butik otel var gibi görünüyor. En moderni olan Sarmaşık Ayvalık, geçen yıl geleneksel bir taş evde açıldı (70 dolardan başlayan fiyatlarla). Dört kompakt ama rahat oda, akşam geç saatlere kadar dolu olan neon ışıklı bir kafe ve şarap barının üzerinde yer almaktadır.
Şehirden Cunda adasına ve oradaki Ayvalık Adaları Tabiat Parkı'na beş kilometre uzaklıktadır. Burada kayalık koyları ve nefes kesen manzaralar sunan dağların arasından geçen yürüyüş parkurunu keşfedebilirsiniz. Daha sonra ana şehir olan Cunda'ya gidin; burada, bölgenin merkezi meydanında yer alan birçok kokteyl barından biri olan Ayna Sardine Tartines ve Cactus'ta bitkisel içeceklerin tadını çıkarabilirsiniz.
Datça
Kuzeyinde tatil beldeleriyle dolu Bodrum, doğusunda gece hayatının başkenti Marmaris ve güneyinde her zaman popüler olan Yunan adası Rodos'la Datça'nın nispeten bilinmemesi şaşırtıcı. En azından haritaya bakana kadar: Uzun ve dar yarımada, anakaraya dar bir kıstakla (artı Bodrum'dan feribotla) bağlanıyor ve bu da çoğu ziyaretçiyi bir şekilde oyalıyor.
Güven Çetinkaya, özel çatı havuz terasları (170 $'dan başlayan fiyatlarla) gibi olanaklarla yenilenen dört geleneksel köy evinden oluşan Ultava Houses otelinin şefi ve ortak sahibidir. Turistik bölgelerden farklı olarak Datçalıların çoğunun uzun süredir burada yaşadığını söyledi. Bölgenin katı inşaat düzenlemeleri büyük inşaat projelerini engelledi.
Deniz ürünleri restoranlarının bulunduğu sahil şeridinin yanı sıra, begonvillerin taş binaların üzerinde yükseldiği eski şehir Eski Datça da vardır. Burada güne başlamak ve bitirmek için yeterli sayıda küçük restoran ve kafe var, ancak çoğu ziyaretçi saatlerini büks veya “kıvrımlar”daki çakıllı plajları ve 320 kilometrelik kıyı şeridindeki Yarımada'yı (Akvaryum Koyu öne çıkan bir yer) keşfetmek arasında geçiriyor. ).
Valonia meşeleri, derin nehir geçitleri ve taş duvarlı badem bahçeleri ile karakterize edilen yarımadanın iç kısmındaki yolculuk da aynı derecede muhteşem. Yol boyunca mütevazı sahil kasabalarına dönüşen balıkçı köylerine, yemyeşil bahçelerdeki ev tarzı restoranlara ve yarımadanın batı ucundaki antik Knidos kenti ve Helen amfitiyatrosuna giden yollar var.
Yunanistan
Sifnos
Batı Kiklad Adaları'ndaki bu adanın neredeyse üçte birine yalnızca, adanın tarihi geçmişine açılan küçük pencereler gibi davranan patikalar aracılığıyla erişilebilir. Bazı patikaların tarihi Neolitik döneme kadar uzanıyor; diğerleri Sifnos'u antik Yunanistan'ın en zengin yerlerinden biri yapan altın ve gümüş madencileri tarafından yaratıldı. Ulusal bir yürüyüş kooperatifi olan Yunanistan Yolları'nın kurucu ortağı Fivos Tsaravopoulos, “Bugün hala yerel halk tarafından teraslı tarlalara ve küçük şapellere ulaşmak için ve ayrıca yürüyüşçüler tarafından kullanılıyor” diyor.
Yaklaşık on yıl boyunca grup, ada ağının yaklaşık 60 mil kadarını titizlikle restore etti ve kendi kendine rehberli temalı yürüyüşler düzenledi. Bunlardan biri, Sifnos'un en yüksek noktası olan Profitis İlias Dağı'nı çevreleyen ve şapelleri, terasları ve kuş gözlemciliğiyle bilinen bir doğa koruma alanını geçen 14 kilometrelik uzak bir patikadır. “Kiklad Adaları'nın en el değmemiş adalarından biri olan bu adada yaşamanın nasıl bir şey olduğunu deneyimlemenin tek yolu bu” diyor Tsaravopoulos, parkurların sezon dışında, yürüyüş havası uygun olduğunda daha fazla gezginin buraya gelmesini teşvik edeceğini umuyor iyi.
Yürüyüş aralarında, birçoğu zeytin odunlu fırınlarda yavaş yavaş pişirilen Şifni lezzetlerinden oluşan uzun yemeklerin tadını çıkarabilirsiniz. Ada, Yunan tarihinin en büyük şefi olarak kabul edilen Nicholas Tselementes'in 20. yüzyılın başlarında buraya yerleşmesinden bu yana mutfak konusundaki itibarını korumuştur.
Fırında nohut yahnisi Revithada ve kavrulmuş kuzu Mastelo gibi Sifnos klasikleri her tavernada bulunabilir; Cantina gibi yeni restoranlar ise daha yaratıcıdır; örneğin patlıcan beşamel soslu füme öküz yanak kroketleri. Mykonos'takilere rakip olabilecek bir konaklama için, adanın en yeni eklentisi olan 18 odalı Nos Hotel & Villas (825 $'dan başlayan fiyatlarla), tamamen taş ve mermer kaplamalar, sinematik aydınlatma ve yamaç havuzları ile donatılmıştır.
Folegandros
Santorini'nin batısında yaklaşık bir saatlik feribot yolculuğu mesafesinde bulunan Folegandros, klasik bir Yunan adası tatili için daha sessiz bir seçenektir. Az gelişmiş adada havaalanı yok, daha az erişilebilir plajlar var ve çok az turistik yer var – ve bu da cazibe merkezi. İlk lüks otel olarak lanse edilen en yeni otel, bu inziva hissinden yararlanıyor: Gundari, Eleanor'un şahin popülasyonuyla bilinen 80 hektarlık bir doğa rezervinde yer alıyor (640 dolardan başlıyor).
Kiklad adalarındaki yerel halkın sıklıkla öfkesini çeken diğer lüks projelerden farklı olarak Gundari, küçük bir çevresel ayak izine olan bağlılığıyla farklı bir ton oluşturmayı umuyor. Otelin kendi atık su arıtma sistemi vardır ve tüm duvarları tesisten çıkarılan taşlardan yapılmıştır. Geleneksel çiftçilerin çalıştığı tesis bünyesindeki çiftlikte yakında okul sonrası programlar da sunulacak.
27 odanın her biri özel sonsuzluk havuzuna sahiptir ve Michelin yıldızlı Atina restoranı Varoulko'nun şefi Lefteris Lazarou tarafından işletilen restoran, ahtapot carpaccio Bakla kreması ve siyah sarımsak gibi basit deniz ürünleri yemeklerinden oluşan dönüşümlü bir menü sunmaktadır. . Uçurumun tepesinden beyaz kumlu veya çakıl taşlı plajlara e-bisikletle inebilirsiniz.
Ana liman kenti Karavostasis bir balıkçı köyünden biraz daha fazlasıdır. İkinci büyük köy olan Ano Meria'da antik tepe kalıntıları, geleneksel çiftlik evleri ve kırsal yaşamı gösteren Ecomuseum bulunur. Tipik beyaz badanalı meydanlarıyla adanın fiili başkenti Chora Bir uçurumun kenarında yer alan bu bölge, çevredeki adalardaki hareketli kasabaların tüm cazibesini sunarken, aynı zamanda bozulmamış yerel topluluğu da koruyor.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.