Son olarak yokuşlar
Gürcistan, Alpler’e alternatif olarak adını duyurmaya çalışıyor. O kadar gösterişli veya iyi gelişmiş olmayabilir – örneğin, Georgia’nın en iyi kayak merkezi olan Gudauri’de, diyelim ki Zermatt’taki düzinelerce telesiyeje kıyasla bir avuç dolusu telesiyej var (ve çoğu zaman hepsi çalışır durumda değil). Ancak asansör biletleri fiyatın yaklaşık dörtte biri kadar, dağlar da aynı derecede yüksek ve çekilişin bir kısmı da Alpler değil. İsrailliler, Ruslar, Taylandlılar, Güney Afrikalılar, bazı Amerikalılar, Suudiler, Ürdünlüler, Hintliler ve birçok Avrupalı ile tanıştık.
Tiflis’ten Gudauri’ye arabayla iki saatlik bir yol var ve biz ilerledikçe yol daha da dolambaçlı ve dik hale geliyordu. Manzara mükemmeldi: buzla kaplı nehirler, asma köprüler, kayalıklara yapışmış antik taş kiliseler ve onların ötesinde gökyüzüne yükselen testere dişli dağların beyaz zirveleri. Biz vardığımızda bulutlar kar yağdırıyordu.
Gudauri Lodge’daki bir resepsiyonist, “Bütün sezon bu karı bekledik!” dedi. Otel gerçek bir kayak dağ eviydi, kayakla gir, kayakla çık. Dağa bakan pencereler, bir kayak takımı için yeterince büyük bir açık jakuzi ve zemin katta kiralık ve kilitli dolaplar hayal edin. Sabah, odamızdan birkaç adım atıp yamaçlara çıkabildik.
Köpeklerin havlama sesleriyle uyandım. “Baba?” Asa dedi ve penceremizin önünde durdu. “Dışarıda bir şey var. Bir bulldog gibi görünüyor ama çok daha büyük. Ve daha kalın tüyleri var.” Dışarı baktım ve bir kayak pistinin ortasında kendilerini kaşıyan bir sürü yünlü sokak köpeği gördüm.
İlk başta sadece bir asansör çalışıyordu – diğerleri kuvvetli rüzgarlar nedeniyle kapalıydı, dedi bir kayak hocası, o kadar rüzgarlı görünmese de. 20 dakika asansör hattında bekledik, kısmen, servis yapan, dudaklarından sigara sarkan ve üzerinde “polis” yazan üniformalar giyen adamların altı yerine sadece iki veya üç kişilik sandalyeler göndermeleri nedeniyle.
Gürcistan, Alpler’e alternatif olarak adını duyurmaya çalışıyor. O kadar gösterişli veya iyi gelişmiş olmayabilir – örneğin, Georgia’nın en iyi kayak merkezi olan Gudauri’de, diyelim ki Zermatt’taki düzinelerce telesiyeje kıyasla bir avuç dolusu telesiyej var (ve çoğu zaman hepsi çalışır durumda değil). Ancak asansör biletleri fiyatın yaklaşık dörtte biri kadar, dağlar da aynı derecede yüksek ve çekilişin bir kısmı da Alpler değil. İsrailliler, Ruslar, Taylandlılar, Güney Afrikalılar, bazı Amerikalılar, Suudiler, Ürdünlüler, Hintliler ve birçok Avrupalı ile tanıştık.
Tiflis’ten Gudauri’ye arabayla iki saatlik bir yol var ve biz ilerledikçe yol daha da dolambaçlı ve dik hale geliyordu. Manzara mükemmeldi: buzla kaplı nehirler, asma köprüler, kayalıklara yapışmış antik taş kiliseler ve onların ötesinde gökyüzüne yükselen testere dişli dağların beyaz zirveleri. Biz vardığımızda bulutlar kar yağdırıyordu.
Gudauri Lodge’daki bir resepsiyonist, “Bütün sezon bu karı bekledik!” dedi. Otel gerçek bir kayak dağ eviydi, kayakla gir, kayakla çık. Dağa bakan pencereler, bir kayak takımı için yeterince büyük bir açık jakuzi ve zemin katta kiralık ve kilitli dolaplar hayal edin. Sabah, odamızdan birkaç adım atıp yamaçlara çıkabildik.
Köpeklerin havlama sesleriyle uyandım. “Baba?” Asa dedi ve penceremizin önünde durdu. “Dışarıda bir şey var. Bir bulldog gibi görünüyor ama çok daha büyük. Ve daha kalın tüyleri var.” Dışarı baktım ve bir kayak pistinin ortasında kendilerini kaşıyan bir sürü yünlü sokak köpeği gördüm.
İlk başta sadece bir asansör çalışıyordu – diğerleri kuvvetli rüzgarlar nedeniyle kapalıydı, dedi bir kayak hocası, o kadar rüzgarlı görünmese de. 20 dakika asansör hattında bekledik, kısmen, servis yapan, dudaklarından sigara sarkan ve üzerinde “polis” yazan üniformalar giyen adamların altı yerine sadece iki veya üç kişilik sandalyeler göndermeleri nedeniyle.