Hırvatların anlattığına göre, Yunan kahramanı Odysseus bir gemi kazası geçirdi ve Hırvatistan'ın Mljet adasında hapsedildi. Mayıs ayında ziyaret ettiğimizde, ben ve diğer altı denizci, 54 metrelik yatımızın motoru çalışmayı bıraktığında bu efsaneyi benimsemiştik.
Kaptanımız Ivan Ljubovic, “Unutmayın, Odysseus Mljet'te yedi yıl geçirdi” dedi. “Orada iki gece geçirebiliriz.”
Genel olarak, yolcuların yelken açmasına yardımcı olan bir yatla Split'ten Dubrovnik'e adalar arası yaptığımız yedi günlük yolculuğu engelleyen tıkanmış yakıt filtresi çok da önemli değildi. Sakin günlerde yanaşmak ve programa uymak için bir yelkenli teknede bile bir motor gerekli olmasına rağmen, gemi arkadaşlarımın çoğu turkuaz renkli bir körfezdeki Roma harabelerinin bulunduğu bir köyde mahsur kalmanın kabul edilebilir bir kader olduğu konusunda hemfikirdi.
Geçen Kasım ayında geziye kaydolduğumda, daha da kötü olacağını düşündüğüm olumsuzluklara razı olmuştum. Daha sonra tur operatörü G Adventures, Kara Cuma hafta sonu boyunca birkaç geziyi indirime soktu. En iyi fırsatlar sezon dışıydı, bu da havanın serin olabileceği ve restoranların ve turistik mekanların kapalı olabileceği anlamına geliyordu. Ancak Nisan ayı sonlarında yedi gecelik ada turu için yaklaşık 1.300 dolara – yüzde 30 indirimin ardından – yola çıkmak, kaçırılmayacak kadar cazip geldi.
Kuzenim Kim kabul etti ve bütçe durumunu çözmek için yağmurluklarımızı toplayıp Split'te buluşmayı planladık.
“Aradaki her şey bir maceradır”
Kalkıştan önce seyahat planı hakkında çok az şey yayınlanmıştı ve bunların hiçbiri bağlayıcı değildi.
İlk günümüzde gemiyi tek başına yönlendirecek ve aynı zamanda rehberimiz olacak kaptan, “Split ve Dubrovnik sabittir” dedi. “Aradaki her şey bir maceradır.”
Bu, dört konforlu misafir kabini, çekilebilir musluğun aynı zamanda duş musluğu olarak da kullanıldığı dört ekonomik banyosu ve geniş bir mutfağı olan güzel bir Kufner yatı olan Sauturnes ile başladı. Yaşları 18 ila 75 arasında değişen Avustralyalı ve Amerikalılardan oluşan “ekibimiz”, zamanlarının çoğunu, güneşlenmek için köpük şiltelerin yapıldığı ve kokpit tentesinin gölge sağladığı teknede geçirdi.
Güneşli ve oldukça serin olan hava bizi pek endişelendirmedi. G Adventures web sitesinde, “Mamma Mia 2” filminde ikna edici bir şekilde bir Yunan cenneti olarak tasvir edilen Brac ve Vis plaj adaları da dahil olmak üzere tanınmış adalardan bahsedilmişti. Ancak sezon dışı dönemde birçok yer kapalı olacağından kaptan hava ve kara şartlarına göre ilerleyeceğimizi söyledi.
Yemekler fiyata dahil değildi, bu nedenle açık olan restoranları bulmak önemliydi. Gemideki kahvaltı ve öğle yemeği için her birimiz, yerel pazarlardan satın aldığımız ortak yiyecekler için 50 Euro (yaklaşık 54 ABD Doları) katkıda bulunduk. Akşam restoranlara yemek yemeye çıktık; G Adventures, haftalık olarak 250 ile 325 dolar arasında bir bütçe ayırmayı önerdi; bu da doğruydu, ancak çoğu zaman Hırvat şarabına çok fazla para harcıyorduk (bir sürahi kırmızı ev şarabı ortalama 15 dolardı).
Küçük bağlantı noktaları
Çılgınca alışveriş yaptıktan ve Kim ve benim paylaştığımız ranzalı kabine yerleştikten sonra, gemi güneşli bir sabah Hırvatistan'ın en uzun ve en güneşli adası olan 43 mil uzunluğundaki Hvar'a doğru yola çıkarken yelken açmanın zenini yaşadık.
Rüzgâr denize değişen dalgalanmalar ve dalgalar fırlatırken komşu adalar da sürüklenip geçiyordu. Bir yelkovan sürüsü göz hizasında yüzerek geçti.
Birkaç saat içinde, teraslı lavanta tarlalarını ve zeytinliklerini ortaya çıkaran dik Hvar sırtları ortaya çıktı. Uzun, dar bir körfezden aşağıya yelken açtık ve gezginlerin MÖ 384'ten beri gördüğü, taş evler ve pişmiş toprak kiremitlerle dolu bir köy olan Stari Grad'a ulaştık. Paros adasından gelen Yunan denizciler buraya yerleştiğinde M.Ö.
Demir attığımız yerden sahildeki balıkçı teknelerinin ve kafelerin ön sıradaki manzarasını gördük. Faros'un Yunan kalıntıları ve 17. yüzyıldan kalma bir Venedik katedrali de dahil olmak üzere Stari Grad'ın turistik yerleri henüz sezon için açık değildi, ancak eski şehrin dar sokaklarını ve ıssız meydanlarını keşfetmekten keyif aldık.
Sahilden, üzerinde dev bir beyaz haç bulunan dik bir tepeye doğru 20 dakikalık atletik bir yürüyüş, Stari Grad'ın ve ötesindeki düzlüklerin, dördüncü yüzyıldan kalma tarım alanlarının bulunduğu UNESCO Dünya Mirası alanı olan üzüm bağlarını ve zeytinliklerini çevreleyen taş duvarların manzarasını sunmaktadır.
O akşam, etlerin sıcak kömürlerle dolu demir bir kapağın altında pişirildiği bir tür ızgara olan “peka” konusunda uzmanlaşmış bir çiftlik restoranı olan Konoba Kokot'a ulaşmak için onları ziyaret ettik. İşletmeci aile sezon başında açıldı ve bizi yerel bir bitkisel likör olan Rakija'nın güçlü shotlarıyla karşıladı. Bir çardağın altındaki uzun masada, ev yapımı keçi peyniri, yaban domuzu ezmesi ve fırında kavrulmuş kuzu eti, dana eti ve kalamarın yanı sıra kişi başı 35 avroya sınırsız sürahi kırmızı ve beyaz şarapla karnımızı doyurduk.
Yıldızlı geceler
Küçük gemiler küçük limanlarda iyi performans göstermez, ancak yat gezisi biraz kamp yapmaya benzer çünkü çoğu sabah ev yapımı hazır kahve ile başlar. Marinalarda duşlu ücretsiz hamamlar mevcuttur.
Soğuk havalar, Hvar adasının güney kıyısındaki Hvar kasabasında demirlediği bilinen ünlülerle dolu mega yatları görünüşe göre caydırdı. Alışveriş çantaları ve dondurma külahları taşıyan ziyaretçilerle dolu olan limanın yanından geçerken kaptanımız burayı “Hırvatistan'ın Mykonos'u” olarak adlandırdı.
Havanın açık olması beklendiğinden şehrin doğusundaki gelişmemiş bir körfeze yanaştık. Yatak, bizi motorlu bir sandalla karaya çıkaran Moli Onte restoranının sahiplerine aitti. Böylece akşam yemeğinden önce Hvar'ın yukarısındaki kaleyi ziyaret etmek ve Dalmaçya'nın en büyük meydanı olan Aziz Stephen Meydanı'nda bir Ozujsko birası içmek için yeterli zamanımız oldu.
Gemiye geri döndüğümüzde, gece gökyüzünü aydınlatan hiçbir yapay ışık olmadığından, yıldızları izlemek için üst güverteye çıktık. Gemi arkadaşlarım yatarken ben de bir battaniye ve şapka alıp yıldızların altına uzanıp gelişen manzarayı izledim. Bu arada, yükselen ayın durgun suya yansıyan dramasına tanık olmak için uyandım.
Küçük Dubrovnik
Komşu Korcula adasına doğru yol alırken, Hvar'ın güney kıyısındaki üzüm bağlarına kadar gri kaya parmakları uzanıyordu. Beş saat süren en uzun yelken günümüzde, birinci kaptan olma ve ön yelken hatlarını çalıştırma fırsatını yakaladığım için mutluydum.
Yolculuğu yarıda bırakmak için Kaptan Ljubovic, Karayip mavisi suları, bulutsuz gökyüzü ve kumlu tabanının dondurucu deniz sıcaklıklarına rağmen bizi buraya atlamaya ikna ettiği Peljesac yarımadasının açıklarındaki sakin bir koya gitti.
Korcula'nın tarihi merkezini çevreleyen 15. yüzyıldan kalma duvarlar şehre “Küçük Dubrovnik” takma adını veriyor. 13. yüzyıldan sonra Adriyatik'in büyük bölümünü kontrol eden Venedik imparatorluğunu simgeleyen kanatlı aslan motifli taş kapıların ardında, dar sokaklar gösterişli kiliselere ve konaklara çıkıyordu. Yaya yolları ağında kaybolmaktan daha iyi bir tarih gezisi olamaz. En azından geçen sezon hala kapalı olan Marco Polo'nun sözde evinin yanından geçerken kendimize bunu söylemiştik.
Sahil duvarları boyunca uzanan restoranlarda, çam ağaçlarına dizilmiş ışıklar altında pizza ve deniz ürünleri servis ediliyordu ve gün batımını, şimdi Massimo Cocktail Bar'a dönüştürülmüş eski bir kuleden izledik. İkinci tur konusunda uyarıda bulunmak için konukların çatıya çıkan bir merdivene tırmanması gerekmektedir.
Gezinin en romantik limanı aynı zamanda en gürültülü limandı; en azından Polonya yelken yarışının yapıldığı marinada. Ertesi sabah saat 6'da duşa gittiğimde, boş içki şişeleri ve ezilmiş patates cipsleriyle dolu bir yatta hâlâ mutlu bir şekilde dans eden bir grup buldum.
Mljet'te mahsur kaldık
Korcula'dan 20 knot'luk kuvvetli güney rüzgarında (Jugo) ayrıldık ve Kaptan Ljubovic yelken açtı ve şöyle dedi: “Motorbot için değil, yelkenli tatil için para ödediniz.”
Mljet'e doğru ileri geri giderken tekne garip bir açıyla eğildi ve okyanus serpintisinin yüz fotoğraflarını çektik.
Adanın batı ucundaki Mljet Milli Parkı'nın bulunduğu Mljet'te, parkın dağ sırtı üzerinde nefes kesen bir rotaya binmek için bisiklet (10 euro) kiraladık. Diğer tarafta ise iç kısımdaki iki gölün etrafından bisikletle dolaşıp, bir tanesinde bulunan ada üzerinde inşa edilmiş 12. yüzyıldan kalma bir manastıra tekneyle gittik (parka giriş: 15 euro).
Hala uykulu olan Polace kasabasına vardığımızda, körfezde 100'e kadar yatın demirlediği ve U2 grubunun üyelerinin bir zamanlar parkta bisiklet sürerken görüldüğü yüksek sezondan hikayeler duyduk. Kısa süreli sağanak yağışın ardından gün batımında kasaba ışıl ışıl parıldadı ve Stella Maris restoran bizi ızgara levrek (25 euro) ve karides (20 euro) ile karşıladı.
18 yaşındaki kızıyla birlikte seyahat eden Sidney'den 46 yaşındaki gemi arkadaşım Nova Hey, “Bu zamanı seçtiğim için çok mutluyum çünkü kalabalığı sevmiyorum” dedi.
Sabah Montokuc zirvesine giden yolu kendime ayırdım. Yaklaşık beş kilometre uzunluğundaki dairesel yürüyüş, adanın en yüksek noktalarından birine, nefes kesici bir panoramaya sahip kayalık bir çıkıntıya ulaştı ve bu nokta aynı zamanda bir yaban keçisi ailesi tarafından da korunuyor.
Kısa bir süre sonra Sauternes'in motoru çalışmadı ve bir tamirci olmadan uzak bir adadaki milli parkta mahsur kaldık.
Kalabalık Dubrovnik
Ertesi sabah Kaptan Ljubovic sorunu çözmeye çalıştı ama uzun sürmedi, motor tekrar stop etti, bu kez Mljet'te Odysseus'un sığınağı olmalı diye şakalaştığımız bir mağaranın tam karşısındaydı.
Hafif bir yolculukla geçen bir sabahın ardından ana karadan bir tamirci sürat teknesiyle geldi ve bir saat içinde bizi sıcak bir duşun beklediği Dubrovnik Marina'nın girişini kapsayan Franjo Tudman Köprüsü'ne doğru yola çıktık.
Kaptan Ljubovic, ortak paramızın geri kalanını (70 avro) harcayıp bizi yaklaşık 15 dakika uzaklıktaki antik kentin duvarlarla çevrili kalbine götürecek bir minibüs kiralarken, “Dubrovnik Hırvatistan'ın en pahalı şehridir” dedi. yine getirdi.
Limanda iki büyük yolcu gemisi bulunan Dubrovnik ziyaretçi kaynıyordu ve şehri çevreleyen taş duvarlara tırmanmanın giriş ücreti şok edici bir şekilde 35 avroydu. (Gemi gezisinin ardından Kim ve ben şehirde geçirdiğimiz sonraki iki gün boyunca, duvarların yanı sıra çeşitli müzelere ve halk otobüsü ulaşımına girişi de içeren daha kapsamlı Dubrovnik Geçidini 35 avroya satın aldık.)
Son akşamımızda, küçük kalabalıkları kapalı müzelerle, mükemmel yürüyüş havasını yüzülebilir suyla, geniş iskeleleri ve daha geniş restoran seçenekleriyle karşılaştırdık ve pazarlık sezonunda yelken açmanın daha iyi olacağına karar verdik.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.
Kaptanımız Ivan Ljubovic, “Unutmayın, Odysseus Mljet'te yedi yıl geçirdi” dedi. “Orada iki gece geçirebiliriz.”
Genel olarak, yolcuların yelken açmasına yardımcı olan bir yatla Split'ten Dubrovnik'e adalar arası yaptığımız yedi günlük yolculuğu engelleyen tıkanmış yakıt filtresi çok da önemli değildi. Sakin günlerde yanaşmak ve programa uymak için bir yelkenli teknede bile bir motor gerekli olmasına rağmen, gemi arkadaşlarımın çoğu turkuaz renkli bir körfezdeki Roma harabelerinin bulunduğu bir köyde mahsur kalmanın kabul edilebilir bir kader olduğu konusunda hemfikirdi.
Geçen Kasım ayında geziye kaydolduğumda, daha da kötü olacağını düşündüğüm olumsuzluklara razı olmuştum. Daha sonra tur operatörü G Adventures, Kara Cuma hafta sonu boyunca birkaç geziyi indirime soktu. En iyi fırsatlar sezon dışıydı, bu da havanın serin olabileceği ve restoranların ve turistik mekanların kapalı olabileceği anlamına geliyordu. Ancak Nisan ayı sonlarında yedi gecelik ada turu için yaklaşık 1.300 dolara – yüzde 30 indirimin ardından – yola çıkmak, kaçırılmayacak kadar cazip geldi.
Kuzenim Kim kabul etti ve bütçe durumunu çözmek için yağmurluklarımızı toplayıp Split'te buluşmayı planladık.
“Aradaki her şey bir maceradır”
Kalkıştan önce seyahat planı hakkında çok az şey yayınlanmıştı ve bunların hiçbiri bağlayıcı değildi.
İlk günümüzde gemiyi tek başına yönlendirecek ve aynı zamanda rehberimiz olacak kaptan, “Split ve Dubrovnik sabittir” dedi. “Aradaki her şey bir maceradır.”
Bu, dört konforlu misafir kabini, çekilebilir musluğun aynı zamanda duş musluğu olarak da kullanıldığı dört ekonomik banyosu ve geniş bir mutfağı olan güzel bir Kufner yatı olan Sauturnes ile başladı. Yaşları 18 ila 75 arasında değişen Avustralyalı ve Amerikalılardan oluşan “ekibimiz”, zamanlarının çoğunu, güneşlenmek için köpük şiltelerin yapıldığı ve kokpit tentesinin gölge sağladığı teknede geçirdi.
Güneşli ve oldukça serin olan hava bizi pek endişelendirmedi. G Adventures web sitesinde, “Mamma Mia 2” filminde ikna edici bir şekilde bir Yunan cenneti olarak tasvir edilen Brac ve Vis plaj adaları da dahil olmak üzere tanınmış adalardan bahsedilmişti. Ancak sezon dışı dönemde birçok yer kapalı olacağından kaptan hava ve kara şartlarına göre ilerleyeceğimizi söyledi.
Yemekler fiyata dahil değildi, bu nedenle açık olan restoranları bulmak önemliydi. Gemideki kahvaltı ve öğle yemeği için her birimiz, yerel pazarlardan satın aldığımız ortak yiyecekler için 50 Euro (yaklaşık 54 ABD Doları) katkıda bulunduk. Akşam restoranlara yemek yemeye çıktık; G Adventures, haftalık olarak 250 ile 325 dolar arasında bir bütçe ayırmayı önerdi; bu da doğruydu, ancak çoğu zaman Hırvat şarabına çok fazla para harcıyorduk (bir sürahi kırmızı ev şarabı ortalama 15 dolardı).
Küçük bağlantı noktaları
Çılgınca alışveriş yaptıktan ve Kim ve benim paylaştığımız ranzalı kabine yerleştikten sonra, gemi güneşli bir sabah Hırvatistan'ın en uzun ve en güneşli adası olan 43 mil uzunluğundaki Hvar'a doğru yola çıkarken yelken açmanın zenini yaşadık.
Rüzgâr denize değişen dalgalanmalar ve dalgalar fırlatırken komşu adalar da sürüklenip geçiyordu. Bir yelkovan sürüsü göz hizasında yüzerek geçti.
Birkaç saat içinde, teraslı lavanta tarlalarını ve zeytinliklerini ortaya çıkaran dik Hvar sırtları ortaya çıktı. Uzun, dar bir körfezden aşağıya yelken açtık ve gezginlerin MÖ 384'ten beri gördüğü, taş evler ve pişmiş toprak kiremitlerle dolu bir köy olan Stari Grad'a ulaştık. Paros adasından gelen Yunan denizciler buraya yerleştiğinde M.Ö.
Demir attığımız yerden sahildeki balıkçı teknelerinin ve kafelerin ön sıradaki manzarasını gördük. Faros'un Yunan kalıntıları ve 17. yüzyıldan kalma bir Venedik katedrali de dahil olmak üzere Stari Grad'ın turistik yerleri henüz sezon için açık değildi, ancak eski şehrin dar sokaklarını ve ıssız meydanlarını keşfetmekten keyif aldık.
Sahilden, üzerinde dev bir beyaz haç bulunan dik bir tepeye doğru 20 dakikalık atletik bir yürüyüş, Stari Grad'ın ve ötesindeki düzlüklerin, dördüncü yüzyıldan kalma tarım alanlarının bulunduğu UNESCO Dünya Mirası alanı olan üzüm bağlarını ve zeytinliklerini çevreleyen taş duvarların manzarasını sunmaktadır.
O akşam, etlerin sıcak kömürlerle dolu demir bir kapağın altında pişirildiği bir tür ızgara olan “peka” konusunda uzmanlaşmış bir çiftlik restoranı olan Konoba Kokot'a ulaşmak için onları ziyaret ettik. İşletmeci aile sezon başında açıldı ve bizi yerel bir bitkisel likör olan Rakija'nın güçlü shotlarıyla karşıladı. Bir çardağın altındaki uzun masada, ev yapımı keçi peyniri, yaban domuzu ezmesi ve fırında kavrulmuş kuzu eti, dana eti ve kalamarın yanı sıra kişi başı 35 avroya sınırsız sürahi kırmızı ve beyaz şarapla karnımızı doyurduk.
Yıldızlı geceler
Küçük gemiler küçük limanlarda iyi performans göstermez, ancak yat gezisi biraz kamp yapmaya benzer çünkü çoğu sabah ev yapımı hazır kahve ile başlar. Marinalarda duşlu ücretsiz hamamlar mevcuttur.
Soğuk havalar, Hvar adasının güney kıyısındaki Hvar kasabasında demirlediği bilinen ünlülerle dolu mega yatları görünüşe göre caydırdı. Alışveriş çantaları ve dondurma külahları taşıyan ziyaretçilerle dolu olan limanın yanından geçerken kaptanımız burayı “Hırvatistan'ın Mykonos'u” olarak adlandırdı.
Havanın açık olması beklendiğinden şehrin doğusundaki gelişmemiş bir körfeze yanaştık. Yatak, bizi motorlu bir sandalla karaya çıkaran Moli Onte restoranının sahiplerine aitti. Böylece akşam yemeğinden önce Hvar'ın yukarısındaki kaleyi ziyaret etmek ve Dalmaçya'nın en büyük meydanı olan Aziz Stephen Meydanı'nda bir Ozujsko birası içmek için yeterli zamanımız oldu.
Gemiye geri döndüğümüzde, gece gökyüzünü aydınlatan hiçbir yapay ışık olmadığından, yıldızları izlemek için üst güverteye çıktık. Gemi arkadaşlarım yatarken ben de bir battaniye ve şapka alıp yıldızların altına uzanıp gelişen manzarayı izledim. Bu arada, yükselen ayın durgun suya yansıyan dramasına tanık olmak için uyandım.
Küçük Dubrovnik
Komşu Korcula adasına doğru yol alırken, Hvar'ın güney kıyısındaki üzüm bağlarına kadar gri kaya parmakları uzanıyordu. Beş saat süren en uzun yelken günümüzde, birinci kaptan olma ve ön yelken hatlarını çalıştırma fırsatını yakaladığım için mutluydum.
Yolculuğu yarıda bırakmak için Kaptan Ljubovic, Karayip mavisi suları, bulutsuz gökyüzü ve kumlu tabanının dondurucu deniz sıcaklıklarına rağmen bizi buraya atlamaya ikna ettiği Peljesac yarımadasının açıklarındaki sakin bir koya gitti.
Korcula'nın tarihi merkezini çevreleyen 15. yüzyıldan kalma duvarlar şehre “Küçük Dubrovnik” takma adını veriyor. 13. yüzyıldan sonra Adriyatik'in büyük bölümünü kontrol eden Venedik imparatorluğunu simgeleyen kanatlı aslan motifli taş kapıların ardında, dar sokaklar gösterişli kiliselere ve konaklara çıkıyordu. Yaya yolları ağında kaybolmaktan daha iyi bir tarih gezisi olamaz. En azından geçen sezon hala kapalı olan Marco Polo'nun sözde evinin yanından geçerken kendimize bunu söylemiştik.
Sahil duvarları boyunca uzanan restoranlarda, çam ağaçlarına dizilmiş ışıklar altında pizza ve deniz ürünleri servis ediliyordu ve gün batımını, şimdi Massimo Cocktail Bar'a dönüştürülmüş eski bir kuleden izledik. İkinci tur konusunda uyarıda bulunmak için konukların çatıya çıkan bir merdivene tırmanması gerekmektedir.
Gezinin en romantik limanı aynı zamanda en gürültülü limandı; en azından Polonya yelken yarışının yapıldığı marinada. Ertesi sabah saat 6'da duşa gittiğimde, boş içki şişeleri ve ezilmiş patates cipsleriyle dolu bir yatta hâlâ mutlu bir şekilde dans eden bir grup buldum.
Mljet'te mahsur kaldık
Korcula'dan 20 knot'luk kuvvetli güney rüzgarında (Jugo) ayrıldık ve Kaptan Ljubovic yelken açtı ve şöyle dedi: “Motorbot için değil, yelkenli tatil için para ödediniz.”
Mljet'e doğru ileri geri giderken tekne garip bir açıyla eğildi ve okyanus serpintisinin yüz fotoğraflarını çektik.
Adanın batı ucundaki Mljet Milli Parkı'nın bulunduğu Mljet'te, parkın dağ sırtı üzerinde nefes kesen bir rotaya binmek için bisiklet (10 euro) kiraladık. Diğer tarafta ise iç kısımdaki iki gölün etrafından bisikletle dolaşıp, bir tanesinde bulunan ada üzerinde inşa edilmiş 12. yüzyıldan kalma bir manastıra tekneyle gittik (parka giriş: 15 euro).
Hala uykulu olan Polace kasabasına vardığımızda, körfezde 100'e kadar yatın demirlediği ve U2 grubunun üyelerinin bir zamanlar parkta bisiklet sürerken görüldüğü yüksek sezondan hikayeler duyduk. Kısa süreli sağanak yağışın ardından gün batımında kasaba ışıl ışıl parıldadı ve Stella Maris restoran bizi ızgara levrek (25 euro) ve karides (20 euro) ile karşıladı.
18 yaşındaki kızıyla birlikte seyahat eden Sidney'den 46 yaşındaki gemi arkadaşım Nova Hey, “Bu zamanı seçtiğim için çok mutluyum çünkü kalabalığı sevmiyorum” dedi.
Sabah Montokuc zirvesine giden yolu kendime ayırdım. Yaklaşık beş kilometre uzunluğundaki dairesel yürüyüş, adanın en yüksek noktalarından birine, nefes kesici bir panoramaya sahip kayalık bir çıkıntıya ulaştı ve bu nokta aynı zamanda bir yaban keçisi ailesi tarafından da korunuyor.
Kısa bir süre sonra Sauternes'in motoru çalışmadı ve bir tamirci olmadan uzak bir adadaki milli parkta mahsur kaldık.
Kalabalık Dubrovnik
Ertesi sabah Kaptan Ljubovic sorunu çözmeye çalıştı ama uzun sürmedi, motor tekrar stop etti, bu kez Mljet'te Odysseus'un sığınağı olmalı diye şakalaştığımız bir mağaranın tam karşısındaydı.
Hafif bir yolculukla geçen bir sabahın ardından ana karadan bir tamirci sürat teknesiyle geldi ve bir saat içinde bizi sıcak bir duşun beklediği Dubrovnik Marina'nın girişini kapsayan Franjo Tudman Köprüsü'ne doğru yola çıktık.
Kaptan Ljubovic, ortak paramızın geri kalanını (70 avro) harcayıp bizi yaklaşık 15 dakika uzaklıktaki antik kentin duvarlarla çevrili kalbine götürecek bir minibüs kiralarken, “Dubrovnik Hırvatistan'ın en pahalı şehridir” dedi. yine getirdi.
Limanda iki büyük yolcu gemisi bulunan Dubrovnik ziyaretçi kaynıyordu ve şehri çevreleyen taş duvarlara tırmanmanın giriş ücreti şok edici bir şekilde 35 avroydu. (Gemi gezisinin ardından Kim ve ben şehirde geçirdiğimiz sonraki iki gün boyunca, duvarların yanı sıra çeşitli müzelere ve halk otobüsü ulaşımına girişi de içeren daha kapsamlı Dubrovnik Geçidini 35 avroya satın aldık.)
Son akşamımızda, küçük kalabalıkları kapalı müzelerle, mükemmel yürüyüş havasını yüzülebilir suyla, geniş iskeleleri ve daha geniş restoran seçenekleriyle karşılaştırdık ve pazarlık sezonunda yelken açmanın daha iyi olacağına karar verdik.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.