İsviçre Alpleri’ndeki Grindelwald köyünün üzerindeki Waldspritz kızak pistinin zirvesine ulaşmak için, küçük bir koşucu kızağını bir ip üzerinde yaklaşık 7.400 feet’e çekerek dağlık bölgeye doğru 90 dakika yürüyüş yaptım.
Ağaç sınırının üzerinde, granit yüzeyleri gizleyen ve çayırları dolduran parlak bir fondan olan kar, mükemmel fitilli kadife ile kaplı bir buçuk metre genişliğindeki kızak pistinin her iki yanında derin bir şekilde uzanıyordu. Donmuş Bachalpsee’ye ulaştığımda arkamı döndüm, kızağın iki yanına oturdum ve dağdan aşağı sürüklenmemek için topuklarımı sert kar yığınına gömdüm. Yüksek zirvelere tutunan süt mavisi buzulların panoramasına son bir kez baktım ve altı milden fazla inişe hazırlandım. Topuklarımı bıraktım, hemen kör bir viraja doğru koştum ve dağdan kaymamak için aracımı pist dışında derinliklere doğru sürdüm.
Kısa süreliğine yokuş yukarı çıktığım, plastik bir tabağın üzerinde oturduğum ve yer çekimini güldürdüğüm bir eğlence olan kızak bana hiçbir zaman bir beceri gibi gelmedi. Ancak kızakla kaymaya gelince, İngilizce’de kızak olarak adlandırılan İsviçre’de işler farklıdır. Burada yerel halk, kayak dağlarına giderken kayak, snowboard ve yürüyüş direkleriyle birlikte trenlerle dişbudak çerçeveli hafif mini kızakları da taşıyor. Ziyaretçiler için kayak mağazaları, genellikle zorluk seviyelerine göre sınıflandırılan, kızaklara özgü pistlerden oluşan bir ağ içeren kayak merkezlerine erişmek için zorlu tur versiyonları kiralarlar; örneğin: B. Yokuş aşağı eğimler.
Kızak burada uzun süredir devam eden bir gelenek olsa da (Grindelwald Tarih Müzesi’ndeki sergiler, hem ulaşım hem de eğlence aracı olarak 19. yüzyıldaki gelişimini gösteriyor) pandemi, bu aktiviteye yeni bir soluk getirdi.
Grindelwald Turizm Müdürü Bruno Hauswirth, “Pandemi sırasında herkes dağlara gitmek istedi ancak herkes kayak yapamıyor” dedi. “Böylece kızakla kaymayı denediler.”
Bugün bu aktivite ailelerin, yaşlı kayakçıların ve benim gibi kayak tatilinde çeşitlilik arayan kış tutkunlarının ilgisini çekiyor.
Bir kızak merkezi
İsviçreli kızakla kaymanın keyfini ilk kez yıllar önce Vaud’un batısındaki Les Diablerets’e yaptığım bir kayak gezisinde, fondü ve İsviçre şarabından oluşan bir akşam yemeğinin ardından bir dağ kulübesinden sarhoş bir şekilde indiğimde yaşadım. Bir far taktım ve köye doğru koşarken sırtüstü yatıp yıldızlara bakana kadar ışığı kaybetmeye devam ettim.
Geçtiğimiz Şubat ayında İsviçre’nin merkezi Jungfrau bölgesine, dünyanın en uzun kızak pistine ev sahipliği yapan, dokuz mil uzunluğundaki Big Pintenfritz’e ev sahipliği yapan Grindelwald’ı ziyaret etmek için döndüm.
Interlaken’den trenle 30 dakikalık bir tırmanışın ardından kocam Dave ve ben, yaklaşık 4.000 kişinin yaşadığı köyü çevreleyen zirveleri bulmak için Grindelwald’a vardık. Dağ evleri, sonuna ulaşması yaklaşık 15 dakika süren ana cadde üzerinde sıralanıyor.
Şehrin üzerinde, 13.015 metrelik Eiger’in ve Wetterhorn ve Mettenberg gibi diğer devlerin meşhur kuzey yüzü yükseliyor. 19. yüzyıl dağcıları, dağ tatil yerleri kurarak bölgeyi popülerleştirdiler ve 1912’de, bir mühendislik harikası olarak, Bern Alpleri’nin zirveleri arasındaki buzullarla dolu bir eyer olan Jungfraujoch’a ulaşmak için Eiger üzerinden tünel açan bir demiryolu kurdular. Avrupa’nın 11.300 feet’in üzerindeki en yüksek tren istasyonu üzerinden erişilebilen bu bölge, bölgenin en büyük turist çekim noktası olmaya devam ediyor.
Şehrin diğer ucunda, Fiescherhorn zirvesinin karşısında, beşinci nesil otelci kardeşler Matthias ve Lars Michel tarafından işletilen, İsviçre modern dekoruna sahip klasik bir dağ evi olan yeni Hotel Fiescherblick’e yerleştik. Gelenek ve yeniliği bir araya getiren Fiescherblick, bir akşam içki içmek ve spontane şarkı söylemek için yerel şarkı söyleme kulübünün ilgisini çekti ve başka bir akşam İskandinav tarzı şık restoranda zarif pancar salataları ve bezelye miso soslu alabalık servis etti.
Kızakla keşfedin
Çevredeki dağlar, toplu olarak Jungfrau Kayak Bölgesi olarak bilinen Grindelwald-Wengen, Grindelwald-First ve Mürren-Schilthorn olmak üzere üç kayak alanına ev sahipliği yapmaktadır. Bunlar tek bir geçişte toplanıyor (75 İsviçre frangı veya günde yaklaşık 84 dolar), kayak ve kızak pistleriyle haritalanıyor ve hepsi geçişe dahil olan otobüs, tren ve tramvay hatlarıyla birbirine bağlanıyor.
Şehirden Eiger’in kuzey yüzüne doğru ilerleyen ve Jungfrau Demiryolları’nın Aralık 2020’de açılan 470 milyon dolarlık yatırımının bir parçası olan 26 koltuklu Eiger Ekspres tramvayıyla Grindelwald-Wengen’deki yamaçlara ulaşmak çok özel bir heyecan.
Eiger Buzulu’ndaki tramvay terminalinden turistler, neredeyse 23 kilometre uzunluğundaki Aletsch Buzulu’nun nefes kesen manzarasının keyfini çıkaracakları Jungfraujoch’a (Avrupa’nın Tepesi) giden elektrikli trene biniyorlar. Kayakçılar ve kızakçılar engebeli buzun hemen altından inişlerine başlıyor.
Kayak alanı haritası üzerinde genellikle kayak pistlerine paralel uzanan noktalı yollar, dağları çapraz kesen ve yükseklikte heyecan sağlayan işaretli kızak parkurları ve Lauberhorn Dünya Kupası kayak yarışının bitişi olarak bilinen Wengen dahil uzak köylere giden tur rotaları dır-dir.
Intersport kayak mağazasından kiralık bir kızakla (17 frank) tramvay istasyonundan ayrıldım, orta derecede zorlu bir yokuşta yola çıktım ve panik içinde doğrudan kar yığınına düştüm. Kucağında bir boksör olan bir kadın ve iki küçük çocuğu olan bir büyükanne de dahil olmak üzere pek çok deneyimli kızakçı, kendinden emin bir şekilde yanından geçti.
Onun talimatlarına uyarak kızağı doğrulttum, hem fren hem de dümen görevi gören topuklarımı kara batırdım ve ağırlığımı sağa kaydırırken dizginleri çekmeyi ve köşeleri dönmek için sola kaydırmayı öğrendim. Karların düşüşlerimi yumuşatacağına güvenerek ara sıra kayak pistlerini kesişen kayak pistlerinden geçme riskini göze aldım.
Bölgeyi keşfetmek için sıcak, esnek Sorel botlarımla kızakla kaymak, kayak kıyafetlerimden daha rahattı. Wengen’e doğru rotamı belirledim, ormanların ve tarlaların arasından geçerek düzlüklerde yürüdüm ve ara sıra kış yürüyüşçüleriyle yolu paylaşarak arabasız köye ulaştım.
Orada, bir gondol beni rahat bir şekilde geniş kayak alanındaki başka bir dağ olan Männlichen’e geri götürdü ve tramvay durağında bir kızak sonrası Eisbier (buzlu bira) için zirveden Grindelwald’a geri dönerek daireyi tamamladım.
Karanlıkta kaymak
Gündüz kızakla kaymak sevinç ve dehşet arasında gidip geliyorsa, geceleri kızakla kaymak daha çok ikincisindendir.
Grindelwald-Wengen’de, İsviçre standartlarına göre kolay kabul edilen Eiger Koşusu’nun yaklaşık üç kilometrelik bir kısmı gece gezileri için aydınlatılıyor (19 İsviçre Frangı’ndan başlayan fiyatlarla). Yaklaşık her 30 dakikada bir tren, yukarı ve aşağı arasında ileri geri hareket ederek akşam 7 ile 23:00 arasında konforlu yolculuklara olanak tanıyor.
Koşunun başlangıcında Dave ve ben, yokuş aşağı gitmeden önce daha deneyimli bisikletçilerin (çoğunlukla aileler ve küçük arkadaş gruplarının) yola çıkmasını bekledik. Rota, geniş bir kar alanında yavaşça yokuş aşağı başladı, ardından koyu renkli çam ormanı boyunca bir hız treni gibi dönen bir dizi keskin dönüşle daraldı ve sonunda kızakları geniş bir kayak pistine itti. Eğrilerin arasında dolaştım ve altında ne olduğunu göremedim. Açık yokuşa ulaşana kadar nefesimi tuttum ve sevinç çığlıkları atarak yer çekimine teslim oldum.
Slalom bitişlerinde, parkurun sonunda neredeyse Chalet-Restaurant Brandegg ile çarpışıyorduk, burada birkaç heyecan verici turdan sonra düzinelerce kişiyle birlikte kızaklarımızı park ettik ve kış tatilinde telaşlı bir grup İsviçreli lise öğrencisine katıldık. Yapışkan Bira, eritilmiş peynir dolu kapları ısıtıyordu.
Grindelwald’a giden son trene binerken garsonumuza eve nasıl dönmek istediğini sorduk. “Kızağımı her zaman yanımda getiririm,” diye güldü.
Macera kızağı
Jungfrau bölgesindeki en uzun kızak pisti ve yürüyüş yapmanız gereken yüksek dağ başlangıç noktalarıyla macera.
Dar bir vadi boyunca Eiger’e bakan Grindelwald-First kayak alanındaki gondol teleferiğinden Big Pintenfritz’in başlangıcına doğru gidebildiğimiz kadar yürüdük, ancak yetersiz kar nedeniyle kapalı olduğunu keşfettik (o gün açıldı) Ayrılışımızdan sonra). İsviçre’nin en uzun kızak pistine erişimimiz engellendiğinden, ikinci olan 6,2 millik Waldspitz rotasını tercih ettik ve kızağı pistteki derin karlara doğru yuvarlayarak kontrolü yeniden kazanmak için ara sıra durakladığım dik bir yolculuğa çıktık. Beş saatlik coşkulu bir gidiş-dönüş yolculuğu için acil durum freni olarak.
Waldspitz, kayalıklara oyulmuş gibi görünen bölümlerden ormanlık yamaçlara ve kapalı koyu renkli ahşap ahırların içinden geçen düzlüklere kadar, yüksek arazilerdeki meralara giden mevsimlik bir yol izledi. Karlar eridiğinde süt inekleri yaz aylarını bu yamaçlarda geçirirler. Geçtiğimiz ahırların çoğunda peynir eski usulle açık ateşte yapılıyor.
Medeniyetten hissettiğimiz kadarıyla, kayalıkların üzerinden baktık ve asılı buzullarla kaplı dağlara baktık, bir virajı döndük ve doğruca Waldspitz Inn’e yuvarlandık. Açık güvertede Alp müziği çalınırken, dağ kulübesinde, kırmızı kareli perdeleri ve hayal gücümdeki “Heidi” romanından fırlamış soluk ahşap masaları olan yemek odasında rösti (İsviçre’nin meşhur mücveri) ve sosisler servis ediliyordu.
Öğle yemeğinden sonra güneş karı yumuşattı, yaprak dökmeyen ormanlar ve açık çayırlar boyunca uzun inişlerde kızaklarımızı kontrol etmemizi kolaylaştırdı, sık sık geri döndü ve bir noktada her iki yanında oturma yerleri olan bir kaldırım kafesinin içinden hızla geçti. Grindelwald’ın eteklerinde lastiklerinde kar zincirleri ve kızak parkurları olan bir otobüs bizi şehre geri götürdü.
Kızak yeterince heyecan verici değilse, Grindelwald, 1911’de yerel bir postacı tarafından yaz aylarında kullandığı bisikletin yerine geçmek üzere icat edilen, tekerlek yerine ahşap raylara sahip, bisiklet benzeri bir araç olan Velogemel’de daha yüksek bir zorluk seviyesi sunuyor. Artık Grindelwald her Şubat ayında Velogemel Dünya Şampiyonasına ev sahipliği yapıyor.
Yarışma eğitimi sırasında Velogemel kullanan Grindelwald yerlisi Peter Kaufmann ile tanıştım. Bay Kaufmann frensiz kar bisikletini deneme sürüşü için bana ödünç verdi ve hız konusunda beni uyardı.
“Kızağa binerken kask takmıyoruz” dedi, “ama bisiklete binerken takıyoruz.”
Elaine Glusac, Frugal Traveller’ın bütçe dostu ipuçları ve seyahate odaklanan köşe yazarıdır.
Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 seyahat noktası.
Ağaç sınırının üzerinde, granit yüzeyleri gizleyen ve çayırları dolduran parlak bir fondan olan kar, mükemmel fitilli kadife ile kaplı bir buçuk metre genişliğindeki kızak pistinin her iki yanında derin bir şekilde uzanıyordu. Donmuş Bachalpsee’ye ulaştığımda arkamı döndüm, kızağın iki yanına oturdum ve dağdan aşağı sürüklenmemek için topuklarımı sert kar yığınına gömdüm. Yüksek zirvelere tutunan süt mavisi buzulların panoramasına son bir kez baktım ve altı milden fazla inişe hazırlandım. Topuklarımı bıraktım, hemen kör bir viraja doğru koştum ve dağdan kaymamak için aracımı pist dışında derinliklere doğru sürdüm.
Kısa süreliğine yokuş yukarı çıktığım, plastik bir tabağın üzerinde oturduğum ve yer çekimini güldürdüğüm bir eğlence olan kızak bana hiçbir zaman bir beceri gibi gelmedi. Ancak kızakla kaymaya gelince, İngilizce’de kızak olarak adlandırılan İsviçre’de işler farklıdır. Burada yerel halk, kayak dağlarına giderken kayak, snowboard ve yürüyüş direkleriyle birlikte trenlerle dişbudak çerçeveli hafif mini kızakları da taşıyor. Ziyaretçiler için kayak mağazaları, genellikle zorluk seviyelerine göre sınıflandırılan, kızaklara özgü pistlerden oluşan bir ağ içeren kayak merkezlerine erişmek için zorlu tur versiyonları kiralarlar; örneğin: B. Yokuş aşağı eğimler.
Kızak burada uzun süredir devam eden bir gelenek olsa da (Grindelwald Tarih Müzesi’ndeki sergiler, hem ulaşım hem de eğlence aracı olarak 19. yüzyıldaki gelişimini gösteriyor) pandemi, bu aktiviteye yeni bir soluk getirdi.
Grindelwald Turizm Müdürü Bruno Hauswirth, “Pandemi sırasında herkes dağlara gitmek istedi ancak herkes kayak yapamıyor” dedi. “Böylece kızakla kaymayı denediler.”
Bugün bu aktivite ailelerin, yaşlı kayakçıların ve benim gibi kayak tatilinde çeşitlilik arayan kış tutkunlarının ilgisini çekiyor.
Bir kızak merkezi
İsviçreli kızakla kaymanın keyfini ilk kez yıllar önce Vaud’un batısındaki Les Diablerets’e yaptığım bir kayak gezisinde, fondü ve İsviçre şarabından oluşan bir akşam yemeğinin ardından bir dağ kulübesinden sarhoş bir şekilde indiğimde yaşadım. Bir far taktım ve köye doğru koşarken sırtüstü yatıp yıldızlara bakana kadar ışığı kaybetmeye devam ettim.
Geçtiğimiz Şubat ayında İsviçre’nin merkezi Jungfrau bölgesine, dünyanın en uzun kızak pistine ev sahipliği yapan, dokuz mil uzunluğundaki Big Pintenfritz’e ev sahipliği yapan Grindelwald’ı ziyaret etmek için döndüm.
Interlaken’den trenle 30 dakikalık bir tırmanışın ardından kocam Dave ve ben, yaklaşık 4.000 kişinin yaşadığı köyü çevreleyen zirveleri bulmak için Grindelwald’a vardık. Dağ evleri, sonuna ulaşması yaklaşık 15 dakika süren ana cadde üzerinde sıralanıyor.
Şehrin üzerinde, 13.015 metrelik Eiger’in ve Wetterhorn ve Mettenberg gibi diğer devlerin meşhur kuzey yüzü yükseliyor. 19. yüzyıl dağcıları, dağ tatil yerleri kurarak bölgeyi popülerleştirdiler ve 1912’de, bir mühendislik harikası olarak, Bern Alpleri’nin zirveleri arasındaki buzullarla dolu bir eyer olan Jungfraujoch’a ulaşmak için Eiger üzerinden tünel açan bir demiryolu kurdular. Avrupa’nın 11.300 feet’in üzerindeki en yüksek tren istasyonu üzerinden erişilebilen bu bölge, bölgenin en büyük turist çekim noktası olmaya devam ediyor.
Şehrin diğer ucunda, Fiescherhorn zirvesinin karşısında, beşinci nesil otelci kardeşler Matthias ve Lars Michel tarafından işletilen, İsviçre modern dekoruna sahip klasik bir dağ evi olan yeni Hotel Fiescherblick’e yerleştik. Gelenek ve yeniliği bir araya getiren Fiescherblick, bir akşam içki içmek ve spontane şarkı söylemek için yerel şarkı söyleme kulübünün ilgisini çekti ve başka bir akşam İskandinav tarzı şık restoranda zarif pancar salataları ve bezelye miso soslu alabalık servis etti.
Kızakla keşfedin
Çevredeki dağlar, toplu olarak Jungfrau Kayak Bölgesi olarak bilinen Grindelwald-Wengen, Grindelwald-First ve Mürren-Schilthorn olmak üzere üç kayak alanına ev sahipliği yapmaktadır. Bunlar tek bir geçişte toplanıyor (75 İsviçre frangı veya günde yaklaşık 84 dolar), kayak ve kızak pistleriyle haritalanıyor ve hepsi geçişe dahil olan otobüs, tren ve tramvay hatlarıyla birbirine bağlanıyor.
Şehirden Eiger’in kuzey yüzüne doğru ilerleyen ve Jungfrau Demiryolları’nın Aralık 2020’de açılan 470 milyon dolarlık yatırımının bir parçası olan 26 koltuklu Eiger Ekspres tramvayıyla Grindelwald-Wengen’deki yamaçlara ulaşmak çok özel bir heyecan.
Eiger Buzulu’ndaki tramvay terminalinden turistler, neredeyse 23 kilometre uzunluğundaki Aletsch Buzulu’nun nefes kesen manzarasının keyfini çıkaracakları Jungfraujoch’a (Avrupa’nın Tepesi) giden elektrikli trene biniyorlar. Kayakçılar ve kızakçılar engebeli buzun hemen altından inişlerine başlıyor.
Kayak alanı haritası üzerinde genellikle kayak pistlerine paralel uzanan noktalı yollar, dağları çapraz kesen ve yükseklikte heyecan sağlayan işaretli kızak parkurları ve Lauberhorn Dünya Kupası kayak yarışının bitişi olarak bilinen Wengen dahil uzak köylere giden tur rotaları dır-dir.
Intersport kayak mağazasından kiralık bir kızakla (17 frank) tramvay istasyonundan ayrıldım, orta derecede zorlu bir yokuşta yola çıktım ve panik içinde doğrudan kar yığınına düştüm. Kucağında bir boksör olan bir kadın ve iki küçük çocuğu olan bir büyükanne de dahil olmak üzere pek çok deneyimli kızakçı, kendinden emin bir şekilde yanından geçti.
Onun talimatlarına uyarak kızağı doğrulttum, hem fren hem de dümen görevi gören topuklarımı kara batırdım ve ağırlığımı sağa kaydırırken dizginleri çekmeyi ve köşeleri dönmek için sola kaydırmayı öğrendim. Karların düşüşlerimi yumuşatacağına güvenerek ara sıra kayak pistlerini kesişen kayak pistlerinden geçme riskini göze aldım.
Bölgeyi keşfetmek için sıcak, esnek Sorel botlarımla kızakla kaymak, kayak kıyafetlerimden daha rahattı. Wengen’e doğru rotamı belirledim, ormanların ve tarlaların arasından geçerek düzlüklerde yürüdüm ve ara sıra kış yürüyüşçüleriyle yolu paylaşarak arabasız köye ulaştım.
Orada, bir gondol beni rahat bir şekilde geniş kayak alanındaki başka bir dağ olan Männlichen’e geri götürdü ve tramvay durağında bir kızak sonrası Eisbier (buzlu bira) için zirveden Grindelwald’a geri dönerek daireyi tamamladım.
Karanlıkta kaymak
Gündüz kızakla kaymak sevinç ve dehşet arasında gidip geliyorsa, geceleri kızakla kaymak daha çok ikincisindendir.
Grindelwald-Wengen’de, İsviçre standartlarına göre kolay kabul edilen Eiger Koşusu’nun yaklaşık üç kilometrelik bir kısmı gece gezileri için aydınlatılıyor (19 İsviçre Frangı’ndan başlayan fiyatlarla). Yaklaşık her 30 dakikada bir tren, yukarı ve aşağı arasında ileri geri hareket ederek akşam 7 ile 23:00 arasında konforlu yolculuklara olanak tanıyor.
Koşunun başlangıcında Dave ve ben, yokuş aşağı gitmeden önce daha deneyimli bisikletçilerin (çoğunlukla aileler ve küçük arkadaş gruplarının) yola çıkmasını bekledik. Rota, geniş bir kar alanında yavaşça yokuş aşağı başladı, ardından koyu renkli çam ormanı boyunca bir hız treni gibi dönen bir dizi keskin dönüşle daraldı ve sonunda kızakları geniş bir kayak pistine itti. Eğrilerin arasında dolaştım ve altında ne olduğunu göremedim. Açık yokuşa ulaşana kadar nefesimi tuttum ve sevinç çığlıkları atarak yer çekimine teslim oldum.
Slalom bitişlerinde, parkurun sonunda neredeyse Chalet-Restaurant Brandegg ile çarpışıyorduk, burada birkaç heyecan verici turdan sonra düzinelerce kişiyle birlikte kızaklarımızı park ettik ve kış tatilinde telaşlı bir grup İsviçreli lise öğrencisine katıldık. Yapışkan Bira, eritilmiş peynir dolu kapları ısıtıyordu.
Grindelwald’a giden son trene binerken garsonumuza eve nasıl dönmek istediğini sorduk. “Kızağımı her zaman yanımda getiririm,” diye güldü.
Macera kızağı
Jungfrau bölgesindeki en uzun kızak pisti ve yürüyüş yapmanız gereken yüksek dağ başlangıç noktalarıyla macera.
Dar bir vadi boyunca Eiger’e bakan Grindelwald-First kayak alanındaki gondol teleferiğinden Big Pintenfritz’in başlangıcına doğru gidebildiğimiz kadar yürüdük, ancak yetersiz kar nedeniyle kapalı olduğunu keşfettik (o gün açıldı) Ayrılışımızdan sonra). İsviçre’nin en uzun kızak pistine erişimimiz engellendiğinden, ikinci olan 6,2 millik Waldspitz rotasını tercih ettik ve kızağı pistteki derin karlara doğru yuvarlayarak kontrolü yeniden kazanmak için ara sıra durakladığım dik bir yolculuğa çıktık. Beş saatlik coşkulu bir gidiş-dönüş yolculuğu için acil durum freni olarak.
Waldspitz, kayalıklara oyulmuş gibi görünen bölümlerden ormanlık yamaçlara ve kapalı koyu renkli ahşap ahırların içinden geçen düzlüklere kadar, yüksek arazilerdeki meralara giden mevsimlik bir yol izledi. Karlar eridiğinde süt inekleri yaz aylarını bu yamaçlarda geçirirler. Geçtiğimiz ahırların çoğunda peynir eski usulle açık ateşte yapılıyor.
Medeniyetten hissettiğimiz kadarıyla, kayalıkların üzerinden baktık ve asılı buzullarla kaplı dağlara baktık, bir virajı döndük ve doğruca Waldspitz Inn’e yuvarlandık. Açık güvertede Alp müziği çalınırken, dağ kulübesinde, kırmızı kareli perdeleri ve hayal gücümdeki “Heidi” romanından fırlamış soluk ahşap masaları olan yemek odasında rösti (İsviçre’nin meşhur mücveri) ve sosisler servis ediliyordu.
Öğle yemeğinden sonra güneş karı yumuşattı, yaprak dökmeyen ormanlar ve açık çayırlar boyunca uzun inişlerde kızaklarımızı kontrol etmemizi kolaylaştırdı, sık sık geri döndü ve bir noktada her iki yanında oturma yerleri olan bir kaldırım kafesinin içinden hızla geçti. Grindelwald’ın eteklerinde lastiklerinde kar zincirleri ve kızak parkurları olan bir otobüs bizi şehre geri götürdü.
Kızak yeterince heyecan verici değilse, Grindelwald, 1911’de yerel bir postacı tarafından yaz aylarında kullandığı bisikletin yerine geçmek üzere icat edilen, tekerlek yerine ahşap raylara sahip, bisiklet benzeri bir araç olan Velogemel’de daha yüksek bir zorluk seviyesi sunuyor. Artık Grindelwald her Şubat ayında Velogemel Dünya Şampiyonasına ev sahipliği yapıyor.
Yarışma eğitimi sırasında Velogemel kullanan Grindelwald yerlisi Peter Kaufmann ile tanıştım. Bay Kaufmann frensiz kar bisikletini deneme sürüşü için bana ödünç verdi ve hız konusunda beni uyardı.
“Kızağa binerken kask takmıyoruz” dedi, “ama bisiklete binerken takıyoruz.”
Elaine Glusac, Frugal Traveller’ın bütçe dostu ipuçları ve seyahate odaklanan köşe yazarıdır.
Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 seyahat noktası.