Turistler, Marche bölgesinin doğu kesimindeki küçük bir tepe kasabası olan Macerata'ya iki nedenden dolayı akın ediyor: yaz opera festivali ve kesinlikle yaza özgü olmayan yedi katmanlı vincisgrassi makarna yemeği. 1980 yılında ana meydana yakın arnavut kaldırımlı bir sokakta açılan 30 koltuklu Osteria Dei Fiori'yi işleten üç kardeşten biri olan Letizia Carducci, yemeğin siyah yer mantarı ve prosciuttodan yapılan bir makarna olan Princisgras'tan geldiğini söylüyor. 18. yüzyılda yerel soylulara hizmet ediyordu. Marcerate vilayetinde becerikli ev kadınları, kemikler ve sakatatlar da dahil olmak üzere çeşitli çiftlik hayvanlarının etlerinden bir paçavra yaptı; Iginia ve kardeşi Paolo (yemek pişiriyorlar; kız kardeşi Letizia baş aşçıdır) bu tarifi kullanarak ördek, tavuk, tavşan ve biraz domuz etinden oluşan Vincisgrassi'lerini hazırladılar. Tatlı şarabı Vino Cotto da merkezi bir rol oynuyor: Carducci'lerin gofret inceliğinde makarna tabakaları halinde yoğurduğu hamura ekleniyor ve daha sonra en sonunda sosa karıştırılan tavuk ve ördek ciğerini kızartmak için kullanılıyor . Etli paçavra dört alt katmanı kaplarken, üst kısım hindistan ceviziyle doldurulmuş beşamel sosu için ayrılmıştır. Fırında pişirilen her şey, ince dumanlı notalarla hem dünyevi hem de lüks. Önerilen şarap eşleştirmesi: Gàjole Verdicchio di Matelica 2021. — VB
61 Via Lauro Rossi
Seki: Vincisgrassi nedir? Hiç sahip olmadım.
Korradin: Macerata'nın eski lazanyasıdır. Bir hikayeye göre, adını 19. yüzyılın başlarında Macerata eyaletinde görev yapan Windisch-Graetz adlı Avusturyalı bir subaydan alıyor.
Moyer Nocchi: Lazanya, belirli bir yerle ilişkilendirilen özel bir yemek haline geldi. Maceratanlılar, aynı zamanda zengin ve karmaşık bir makarna yemeği olmasına rağmen yemeklerine lazanya demeyi tercih etmiyorlar.
Palluda: Bu bulaşıklar doğduğunda bilgisayarlar yoktu [people didn’t sit all day] ve radyatör yok. Ateşle ama aynı zamanda yiyecekle de ısındılar. Isınmak için kalori yaktılar. İnsanlar her gün yalnızca bir öğün yemek yiyorlardı.
Moyer Nocchi: Tarihsel olarak bu şeyler yılda yalnızca bir veya iki kez yenirdi. Bu yemekleri her gün bir menüden seçeceğiniz söylenemez. Bu arada çok daha idareli yiyeceksiniz: lahana, fasulye, yeşil yapraklı sebzeler.
Palluda: Birisi bana şöyle dedi: “Neden bu geleneksel eriştelerden biraz daha hafif yapmıyorsun?” Ama bu, yemeklere saygı göstermenin doğru yolu değil. Porsiyonları küçültebiliriz ama lezzetin korunması gerekiyor.
Fotoğraf editörü: Lauren Poggi
Araştırma Editörü: Alexis Sottile
Editör: Magnus Schaefer
61 Via Lauro Rossi
Seki: Vincisgrassi nedir? Hiç sahip olmadım.
Korradin: Macerata'nın eski lazanyasıdır. Bir hikayeye göre, adını 19. yüzyılın başlarında Macerata eyaletinde görev yapan Windisch-Graetz adlı Avusturyalı bir subaydan alıyor.
Moyer Nocchi: Lazanya, belirli bir yerle ilişkilendirilen özel bir yemek haline geldi. Maceratanlılar, aynı zamanda zengin ve karmaşık bir makarna yemeği olmasına rağmen yemeklerine lazanya demeyi tercih etmiyorlar.
Palluda: Bu bulaşıklar doğduğunda bilgisayarlar yoktu [people didn’t sit all day] ve radyatör yok. Ateşle ama aynı zamanda yiyecekle de ısındılar. Isınmak için kalori yaktılar. İnsanlar her gün yalnızca bir öğün yemek yiyorlardı.
Moyer Nocchi: Tarihsel olarak bu şeyler yılda yalnızca bir veya iki kez yenirdi. Bu yemekleri her gün bir menüden seçeceğiniz söylenemez. Bu arada çok daha idareli yiyeceksiniz: lahana, fasulye, yeşil yapraklı sebzeler.
Palluda: Birisi bana şöyle dedi: “Neden bu geleneksel eriştelerden biraz daha hafif yapmıyorsun?” Ama bu, yemeklere saygı göstermenin doğru yolu değil. Porsiyonları küçültebiliriz ama lezzetin korunması gerekiyor.
Fotoğraf editörü: Lauren Poggi
Araştırma Editörü: Alexis Sottile
Editör: Magnus Schaefer