Brezilya'nın büyük sulak alanlarındaki Pantanal'daki küçük motorlu teknemiz Rio São Lourenço'yu sürdüğünde büyülü sabah ışığını emmeye hazırdım. Nehir bankaları boyunca bastırılan bir Lianas, Acuri avuç içi ve yabancı ücretler. Ormana baktım ve bir jaguar için hareket aradım. Ama çok erkendi.
Vahşi doğada sabır, bir ömür boyu öğrendiğim bir derstir. Örneğin, bir Afrika safarisinde, bir çita veya bir leoparı tanımak günler alabilir.
Ama Brezilya'da Gabriel'in Ağlaması Kaptan'ın açtığı yarım saat boyunca nehirdeydik: “Jaguar!”
Ve sonra sazlıkta güneşlenen muhteşem bir erkekti. Kaçmasını bekliyordum. Ancak nehir kıyısına gittiğimizde, uyanık kaldı, ancak anlaşılmaz kaldı ve rahatsız edilme belirtisi vermedi. Üst katta devam edin, oğluyla bir kadın jaguar üzerinde gerçekleştik. Nehir kıyısı boyunca yürüdüklerinde, yavru bizden şüpheliydi, ama anne için sanki orada değilmiş gibiydik.
Cuiabá şehrinin güneyindeki Pantanal Brezilya'nın merkezine yakın başlıyor. Oradan küçük Porto Jofre'ye (yaklaşık 160 mil), MT-060 ve asfaltsız Transantaneira Otoyolu, dünyanın en büyük sulak alanları, savan ve orman, çiftlikler ve eko-lodges üzerinde gelişir.
Porto Jofre'de, birçoğu kendi Instagram hesaplarına sahip liderler ve yerel kaptanlarla otoyol ve motorlu tekneler, Jaguar'ı aramak için yukarı doğru ilerlemeye hazır.
Kasım ayının sonunda, geldiğimde kuru mevsimin sonu oldu ve Porto Jofrei, yağmur ormanlarıyla çevrili bir avuç lodge, depolama ve ev ile insan varlığının neredeyse bir nifer değildi. Dünyanın en büyük kemirgenleri olan Capybara aileleri pisti ele geçirmişti. Sümbül -aras baştan çığlık attı.
Sonraki günlerde şafaktan önce, rehberim Ailton Lara'nın önderlik ettiği Jaguar Ruling'in basit, palmiye gölgeli bölgesinde uyandım ve her boğucu yarın yakındaki ufukta, birkaç balıkçıda yağmurla temizlendiği nehir kıyısına gittik. Haziran -Eylül ayları arasında yüksek sezon boyunca turistik teknelerin filosu zaten uzak bir anıydı.
Ancak bu sakin sabahlarda bile, tekneler hala ziyaretçilerle yoldaydı ve Jaguar arayışında 60 mil yukarı doğru sürdü. Genellikle seyahat etmek ve encontro'da aradığınız sürece, Porto Jofre'den bir saatten daha az bir süre ayrılış olan Águas (Waters Toplantısı) eyalet parkı aradığınız sürece bulmak zorunda değilsiniz.
Yumuşak satıcısı tarafından Bay Lara (44) ve Pantanal Nature Tour Company'ye ilgi duydum. Pantanal'daki en deneyimli rehberlerden biri olarak, onlarca yıldır nehir ağını araştırdı. Onun için sadece Jaguarlarla ilgiliydi. Ona katılmak isteseydim, harika olurdu. Değilse, yine de orada olacak ve hayvanları aradı.
Benim için Bay Lara ve Gabriel vardı. Sabahın ilk iki manzarasına göre, ana nehirden Corixo Negro adlı bir dereye gittik. “Bu Jaguare için büyük,” dedi Bay Lara.
Bir anahtar kelimede olduğu gibi, su kenarı hakkında düşünen bir daldan büyük bir su samuru ailesinin ötesinde, bir kadın jaguar, tezahüratlar, şiddetli bir su heyecanında şüphesiz bir Caiman başlattı. Yanımızda bir avuç diğer rehber teknelerle, kamera tıklamalarının çöpünden sesli bir soluk vardı. Sabahın altın ışığında harika olan dişi Jaguar, çamlarında küçük, dolambaçlı bir caiman olan sudan çıktı. Bay Lara'ya baktım. Hepimiz ilk kez vahşi doğayı görüyormuş gibi gözlerini nasıl parlıyoruz.
Kuzey Pantanal'ın bu bölümü, Güney Amerika'daki en yüksek Jaguar yoğunluğundan birine sahiptir – 39 mil kare başına yaklaşık üç. Ama aslında Jaguarları görmek söz konusu olduğunda, her zaman böyle değildi.
Yaklaşık 20 yıl önce onlarca yıl boyunca avcılıktan sonra, deriler için kaçak avcılık ve ara sıra sığır kaybı için misilleme önlemleri, jaguarlar saklamayı, devlet korumasının bir kombinasyonu, turizmde bir artış ve erken ekoturizm projeleri insanlar ve jaguarlar arasında giderek daha dostça bir ilişkiye. Yıllar boyunca, Jaguarlar teknelere ve kamera insanlarına alıştı.
Lara, “İnsan-jaguar çatışması bu alanda Porto Jofre'den kayboluyor.” Dedi. “Jaguaries ile uyum içinde yaşamaya başlıyoruz.”
Bu alışılmadık bir durum. Brezilya Koruma Programı Koordinatörü Fernando Tortato, Wildcat Koruma Kâr Amacı Gütmeyen Panthera için “Jaguarlar genellikle çok utangaç ve insan varlığından kaçınıyor” dedi. “İnsanlar Jaguar'ın ormanda yaşayan bir ruh gibi olduğunu söylüyor.”
Ama burada değil. Hayvanlar ve Jaguar isimlerini veren liderler arasında beklenmedik bir samimiyet var – Ousado, örneğin son orman yangınlarında pençeleri yakılan Bay Lara adını veren bir adam. Patricia ve genç hayvanı; Marcela kavisli kulak, kehribar ve hamile kadın.
Kuzey Pantanal – Porto Jofre'de geçici bir nüfusa sahip önemli şehirlerin olmaması, ne benzin istasyonu ne de 100 mil içinde bir dükkana sahip olmamasına yardımcı olur. Ve nehir bankaları Jaguar ganimetiyle doludur: Caiman, Capybara ve Tapir'in yanı sıra, orman zemindeki kahverengi yaprak nefretine mükemmel şekilde uyan ve Formula 1 motoru gibi görünen bir çağrısı olan Blackwater tiranları ve erkek kurbağası gibi kuşlar.
“Jaguaries burada çok iyi gidiyor,” dedi Bay Lara, “çünkü yiyebileceğiniz çok farklı türler var.”
Bazı kurallar gözlemlendiği sürece – turistik tekneler saygılı bir mesafe tutmalı, Jaguarlar sessizce gözlemlemeli ve hayvanların avlanmasına ve yüzmesine izin vermelidir – Jaguarlar büyük ölçüde ziyaretçiler tarafından dokunulmaz. Aslında, turizm Jaguar davranışı bilgisini derinleştirdi.
Jaguarların pek çok gözünde yeni davranışlar gözlenmiştir: Jaguarlar, su altında yüzerek ve aniden avlarının yanında görünerek Kaimans'ı takip etmeyi öğrendiler; Erkekler işbirliği içinde avlanmak için koalisyonlar kurarlar.
“Her şeyi oraya alıp jaguarları her gün izliyorsunuz,” dedi Dr. Tortato. “Bir tür vatandaş bilimi. Sadece bir WhatsApp videosu yeni araştırmaların başlangıcı olabilir. “
Önümüzdeki Zorluklar
Pantanal bir Jaguar cenneti gibi görünebilir, ancak tehditler kalır. Yolculuğumun son gününde, Mato Grosso ve Mato Grosso Do Sul Sul, Porto Jofre'deki São Lourenço üzerinde bir caddenin orman ve sulak alanlardan bölgesel Corumbá şehrine kesileceği bir köprü inşa edeceğini açıkladı. Açıklamalarında, yorumlarla ilgili sorulara cevap vermeyen eyalet hükümetleri, Kuzey ve Güney Pantanal bölgelerinin bölgelerini birleştirerek ekoturizmi teşvik etmenin bir aracı olarak hareketi haklı çıkardı.
Yerel aktivistler, bilim adamları ve tur operatörleri projeye karşı.
Sokağa karşı çıkan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan SOS Pantanal'ın biyolog ve doğa koruma direktörü Gustavo Figueirôa, “Bu yol roadkill'in kaçınılmaz olarak artacağı trafiği artıracak.” Dedi. “Pantanal vahşiyetini ve tecritini kaybedecek.”
Bay Lara endişelerini tekrarladı. “Bir sokak inşa etmek Pantanal'ı öldürebilir,” dedi. “Daha fazla insan, soya fasulyesi olan daha fazla kamyon, daha fazla inşaat olacak.”
Pantanal zorluklar da sokak ve köprü olmadan mevcuttur.
Pantanalın dörtte biri geçen yıl yandı ve bir kuraklık, Porto Jofre'den yukarı doğru nehir ağının bir parçası olan Rio Paraguay'da en düşük su seviyelerine yol açtı. 2023 yılında, yük akışı ile trafiği mümkün kılmak için Paraguay akışını geride bırakma planları tarafından çığır açan bir çalışma, projenin daha geniş biyom için varoluşsal bir tehdit olduğunu gösterdi. Pantanalın sadece yüzde 5'i resmen korunmaktadır.
Ve her zaman Brezilya'da olduğu gibi, korumacılara karşı çukur çiftliği olan siyasi rüzgarlar asla uzakta değildir. Göreceli barış zamanlarında bile, ikisi aynı anda var: Cuiabá ziyaretçilerini selamlayan bir işaret şehri “Pantanal ve Tarımsallığın Başkenti” olarak tanımlıyor.
Bölgenin izolasyonu ve büyüyen şöhreti şu anda Jaguarların onu koruduğunu görmek için dünyanın en iyi yeridir.
Nehirde, hamile kadın Jaguar Marcela'yı izledik ve nehir teklifinde bir Caiman'a saldırdık ve çalmaya taşındık. Yakında yemeği tekrar sona erdi, tekrar ortaya çıktı ve suya girdi. Kaybolana kadar uzaktan bir saatten fazla takip ettik.
Haberler Reisen'i takip edin İle Instagram Ve Seyahat Kardeşim Bültenimize Kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek ve bir sonraki tatiliniz için size ilham vermek için uzman ipuçları almak. Gelecekteki kısa bir tatil mi yoksa sadece bir koltuk mu? Bir göz atın 2025'te gidebileceğiniz 52 yer.
Vahşi doğada sabır, bir ömür boyu öğrendiğim bir derstir. Örneğin, bir Afrika safarisinde, bir çita veya bir leoparı tanımak günler alabilir.
Ama Brezilya'da Gabriel'in Ağlaması Kaptan'ın açtığı yarım saat boyunca nehirdeydik: “Jaguar!”
Ve sonra sazlıkta güneşlenen muhteşem bir erkekti. Kaçmasını bekliyordum. Ancak nehir kıyısına gittiğimizde, uyanık kaldı, ancak anlaşılmaz kaldı ve rahatsız edilme belirtisi vermedi. Üst katta devam edin, oğluyla bir kadın jaguar üzerinde gerçekleştik. Nehir kıyısı boyunca yürüdüklerinde, yavru bizden şüpheliydi, ama anne için sanki orada değilmiş gibiydik.
Cuiabá şehrinin güneyindeki Pantanal Brezilya'nın merkezine yakın başlıyor. Oradan küçük Porto Jofre'ye (yaklaşık 160 mil), MT-060 ve asfaltsız Transantaneira Otoyolu, dünyanın en büyük sulak alanları, savan ve orman, çiftlikler ve eko-lodges üzerinde gelişir.
Porto Jofre'de, birçoğu kendi Instagram hesaplarına sahip liderler ve yerel kaptanlarla otoyol ve motorlu tekneler, Jaguar'ı aramak için yukarı doğru ilerlemeye hazır.
Kasım ayının sonunda, geldiğimde kuru mevsimin sonu oldu ve Porto Jofrei, yağmur ormanlarıyla çevrili bir avuç lodge, depolama ve ev ile insan varlığının neredeyse bir nifer değildi. Dünyanın en büyük kemirgenleri olan Capybara aileleri pisti ele geçirmişti. Sümbül -aras baştan çığlık attı.
Sonraki günlerde şafaktan önce, rehberim Ailton Lara'nın önderlik ettiği Jaguar Ruling'in basit, palmiye gölgeli bölgesinde uyandım ve her boğucu yarın yakındaki ufukta, birkaç balıkçıda yağmurla temizlendiği nehir kıyısına gittik. Haziran -Eylül ayları arasında yüksek sezon boyunca turistik teknelerin filosu zaten uzak bir anıydı.
Ancak bu sakin sabahlarda bile, tekneler hala ziyaretçilerle yoldaydı ve Jaguar arayışında 60 mil yukarı doğru sürdü. Genellikle seyahat etmek ve encontro'da aradığınız sürece, Porto Jofre'den bir saatten daha az bir süre ayrılış olan Águas (Waters Toplantısı) eyalet parkı aradığınız sürece bulmak zorunda değilsiniz.
Yumuşak satıcısı tarafından Bay Lara (44) ve Pantanal Nature Tour Company'ye ilgi duydum. Pantanal'daki en deneyimli rehberlerden biri olarak, onlarca yıldır nehir ağını araştırdı. Onun için sadece Jaguarlarla ilgiliydi. Ona katılmak isteseydim, harika olurdu. Değilse, yine de orada olacak ve hayvanları aradı.
Benim için Bay Lara ve Gabriel vardı. Sabahın ilk iki manzarasına göre, ana nehirden Corixo Negro adlı bir dereye gittik. “Bu Jaguare için büyük,” dedi Bay Lara.
Bir anahtar kelimede olduğu gibi, su kenarı hakkında düşünen bir daldan büyük bir su samuru ailesinin ötesinde, bir kadın jaguar, tezahüratlar, şiddetli bir su heyecanında şüphesiz bir Caiman başlattı. Yanımızda bir avuç diğer rehber teknelerle, kamera tıklamalarının çöpünden sesli bir soluk vardı. Sabahın altın ışığında harika olan dişi Jaguar, çamlarında küçük, dolambaçlı bir caiman olan sudan çıktı. Bay Lara'ya baktım. Hepimiz ilk kez vahşi doğayı görüyormuş gibi gözlerini nasıl parlıyoruz.
Kuzey Pantanal'ın bu bölümü, Güney Amerika'daki en yüksek Jaguar yoğunluğundan birine sahiptir – 39 mil kare başına yaklaşık üç. Ama aslında Jaguarları görmek söz konusu olduğunda, her zaman böyle değildi.
Yaklaşık 20 yıl önce onlarca yıl boyunca avcılıktan sonra, deriler için kaçak avcılık ve ara sıra sığır kaybı için misilleme önlemleri, jaguarlar saklamayı, devlet korumasının bir kombinasyonu, turizmde bir artış ve erken ekoturizm projeleri insanlar ve jaguarlar arasında giderek daha dostça bir ilişkiye. Yıllar boyunca, Jaguarlar teknelere ve kamera insanlarına alıştı.
Lara, “İnsan-jaguar çatışması bu alanda Porto Jofre'den kayboluyor.” Dedi. “Jaguaries ile uyum içinde yaşamaya başlıyoruz.”
Bu alışılmadık bir durum. Brezilya Koruma Programı Koordinatörü Fernando Tortato, Wildcat Koruma Kâr Amacı Gütmeyen Panthera için “Jaguarlar genellikle çok utangaç ve insan varlığından kaçınıyor” dedi. “İnsanlar Jaguar'ın ormanda yaşayan bir ruh gibi olduğunu söylüyor.”
Ama burada değil. Hayvanlar ve Jaguar isimlerini veren liderler arasında beklenmedik bir samimiyet var – Ousado, örneğin son orman yangınlarında pençeleri yakılan Bay Lara adını veren bir adam. Patricia ve genç hayvanı; Marcela kavisli kulak, kehribar ve hamile kadın.
Kuzey Pantanal – Porto Jofre'de geçici bir nüfusa sahip önemli şehirlerin olmaması, ne benzin istasyonu ne de 100 mil içinde bir dükkana sahip olmamasına yardımcı olur. Ve nehir bankaları Jaguar ganimetiyle doludur: Caiman, Capybara ve Tapir'in yanı sıra, orman zemindeki kahverengi yaprak nefretine mükemmel şekilde uyan ve Formula 1 motoru gibi görünen bir çağrısı olan Blackwater tiranları ve erkek kurbağası gibi kuşlar.
“Jaguaries burada çok iyi gidiyor,” dedi Bay Lara, “çünkü yiyebileceğiniz çok farklı türler var.”
Bazı kurallar gözlemlendiği sürece – turistik tekneler saygılı bir mesafe tutmalı, Jaguarlar sessizce gözlemlemeli ve hayvanların avlanmasına ve yüzmesine izin vermelidir – Jaguarlar büyük ölçüde ziyaretçiler tarafından dokunulmaz. Aslında, turizm Jaguar davranışı bilgisini derinleştirdi.
Jaguarların pek çok gözünde yeni davranışlar gözlenmiştir: Jaguarlar, su altında yüzerek ve aniden avlarının yanında görünerek Kaimans'ı takip etmeyi öğrendiler; Erkekler işbirliği içinde avlanmak için koalisyonlar kurarlar.
“Her şeyi oraya alıp jaguarları her gün izliyorsunuz,” dedi Dr. Tortato. “Bir tür vatandaş bilimi. Sadece bir WhatsApp videosu yeni araştırmaların başlangıcı olabilir. “
Önümüzdeki Zorluklar
Pantanal bir Jaguar cenneti gibi görünebilir, ancak tehditler kalır. Yolculuğumun son gününde, Mato Grosso ve Mato Grosso Do Sul Sul, Porto Jofre'deki São Lourenço üzerinde bir caddenin orman ve sulak alanlardan bölgesel Corumbá şehrine kesileceği bir köprü inşa edeceğini açıkladı. Açıklamalarında, yorumlarla ilgili sorulara cevap vermeyen eyalet hükümetleri, Kuzey ve Güney Pantanal bölgelerinin bölgelerini birleştirerek ekoturizmi teşvik etmenin bir aracı olarak hareketi haklı çıkardı.
Yerel aktivistler, bilim adamları ve tur operatörleri projeye karşı.
Sokağa karşı çıkan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan SOS Pantanal'ın biyolog ve doğa koruma direktörü Gustavo Figueirôa, “Bu yol roadkill'in kaçınılmaz olarak artacağı trafiği artıracak.” Dedi. “Pantanal vahşiyetini ve tecritini kaybedecek.”
Bay Lara endişelerini tekrarladı. “Bir sokak inşa etmek Pantanal'ı öldürebilir,” dedi. “Daha fazla insan, soya fasulyesi olan daha fazla kamyon, daha fazla inşaat olacak.”
Pantanal zorluklar da sokak ve köprü olmadan mevcuttur.
Pantanalın dörtte biri geçen yıl yandı ve bir kuraklık, Porto Jofre'den yukarı doğru nehir ağının bir parçası olan Rio Paraguay'da en düşük su seviyelerine yol açtı. 2023 yılında, yük akışı ile trafiği mümkün kılmak için Paraguay akışını geride bırakma planları tarafından çığır açan bir çalışma, projenin daha geniş biyom için varoluşsal bir tehdit olduğunu gösterdi. Pantanalın sadece yüzde 5'i resmen korunmaktadır.
Ve her zaman Brezilya'da olduğu gibi, korumacılara karşı çukur çiftliği olan siyasi rüzgarlar asla uzakta değildir. Göreceli barış zamanlarında bile, ikisi aynı anda var: Cuiabá ziyaretçilerini selamlayan bir işaret şehri “Pantanal ve Tarımsallığın Başkenti” olarak tanımlıyor.
Bölgenin izolasyonu ve büyüyen şöhreti şu anda Jaguarların onu koruduğunu görmek için dünyanın en iyi yeridir.
Nehirde, hamile kadın Jaguar Marcela'yı izledik ve nehir teklifinde bir Caiman'a saldırdık ve çalmaya taşındık. Yakında yemeği tekrar sona erdi, tekrar ortaya çıktı ve suya girdi. Kaybolana kadar uzaktan bir saatten fazla takip ettik.
Haberler Reisen'i takip edin İle Instagram Ve Seyahat Kardeşim Bültenimize Kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek ve bir sonraki tatiliniz için size ilham vermek için uzman ipuçları almak. Gelecekteki kısa bir tatil mi yoksa sadece bir koltuk mu? Bir göz atın 2025'te gidebileceğiniz 52 yer.