Kanyon kenarının altından yeni bir bakış açısı bulun

çavuş

Aktif Üye
Times Insider, kim olduğumuzu ve ne yaptığımızı açıklıyor ve gazeteciliğimizin nasıl çalıştığına dair perde arkası bir bakış sunuyor.

Yazın Phoenix’te köpek gezdirmek bir testle başlar: Elinizin arkasını kaldırımda birkaç saniye tutun. Eliniz sıcağa dayanamıyorsa, köpeğinizin çıplak patileri de dayanamaz.

Grand Canyon Ulusal Parkı’ndaki 36 saatlik bir röportaj gezisinden Phoenix’e döndüğümden beri, rutinime bir adım daha ekledim: Tişörtümü mutfak lavabosuna atıp “soğuk” suya batırıyorum. Park bekçileri bu numarayı sıcak günler için tavsiye ediyor ve bunun çok büyük bir fark yarattığını söyleyebilirim. Üç basamaklı aralıktaki sıcaklıklarda, yalnızca nemin ciltten nasıl uzaklaştığını hissedebildiğinizde serin bir his hissedebilirsiniz.

Avery ThomasKredi…Avery Thomas

Güneybatıda yaşamanın bu tür ısıya karşı toleransınızı otomatik olarak artırdığını düşünebilirsiniz. Ancak yazı Sonoran Çölü’nde geçiren çoğu insan için gerçek şu ki, hayat içeride yaşanıyor. Isı kontrollü bir evden fırın arabanıza koşuyorsunuz, klimayı açıyorsunuz ve dakikalar içinde başka bir yapay vahaya ulaşıyorsunuz.


Süpermarketleri ve et lokantaları, otelleri ve rahat tur otobüsleriyle Grand Canyon Village, bu balonu vahşi doğanın sınırına kadar genişletiyor. Haberler seyahat sütunundaki yakın tarihli bir makale için, parkın arama ve kurtarma ekibinin bu sınır ülkesinde, yürüyüş parkurundan birkaç adım ötede bir milkshake alabileceğiniz bir yerde riski nasıl azalttığını anlamak istedim. dünyadaki en engebeli arazilerden bazıları.

Bu çalışmanın çoğu, korucuların önleyici arama ve kurtarma (P-SAR) olarak adlandırdığı şeye odaklanmaktadır. Her şey, insanların sıcak bir yürüyüşü atlatmak için ihtiyaç duydukları bilgi ve malzemelere sahip olmalarını sağlamakla ilgili.

Klimalı bir yemek salonunun birkaç kilometre yakınında kritik duruma ulaşan insanları gözlemleyen korucularla konuşmak, riske bakış açınızı değiştirebilir. Birkaç yıldır çölde yaşayan hevesli bir yürüyüşçü olmama rağmen, bu makale hakkında rapor vermek, patates cipsi atıştırmak veya suya dalmak gibi ömür boyu süren yürüyüş alışkanlıklarının ardındaki nasıl ve nedenler hakkında gerçekten düşünmediğimi fark etmemi sağladı. nehre bir başörtüsü.

“Desert Solitaire”de doğa bilimci Edward Abbey, asfalt yolların ve kamu hizmeti projelerinin ülkenin uzak bölgelerine itilmesine karşı ünlü bir şekilde yakındı. “Park Hizmeti neden tekerlekler üzerinde doğmuş ve gazla beslenen ve onları milli parkların her köşesine rahat, konforlu ve güvenli bir şekilde götüren asfalt otoyollar bekleyen ve talep eden tembel milyonları barındırmaya bu kadar kararlı?” diye yazdı.

Argümanı, “endüstriyel turizm” dediği şeye büyük ölçüde kaybetti ve her yıl yaklaşık beş milyon kişi Büyük Kanyon’un harikalarını böyle görüyor. Ancak topografya bu dürtüyü en azından kısmen bastırdı: vadiyi kenardan görmek istiyorsanız, yürümeniz veya sizi aşağı çekmek için bir katır kiralamanız gerekir. Haziran ayındaki ziyaretim sırasında Park Müdürü Ed Keable’ın bana söylediği gibi, “Ziyaretçilerimizden bazıları Büyük Kanyon yürüyüşünün aşırı koşullarına hazır değil.”


Geleneksel bilgelik, kurtulma riski en yüksek olan popülasyonun “YAM’lar” – doğanın (veya onun akıllı, şüpheli arkadaşları ve akrabalarının) uyarılarına kulak vermeyecek kadar fazla testosteronu olan genç yetişkin erkekler olduğunu söylüyor. Ancak Büyük Kanyon Ulusal Parkı’ndan alınan 2018 verileri, 60 yaşın üzerindeki kişilerin yardıma ihtiyaç duyma olasılığının en yüksek olduğunu gösterdi. Küresel ısınmanın büyüklüğü ve etkisi, daha fazla günü tolere edebileceğimizin ötesine taşıyor, kötü bir zamana doğru ilerlediğiniz veya kronik bir sağlık durumunun etkilerini artırdığınız anlamına geliyor.

Bir korucuya, geçitte başı belaya giren insanların bu duruma nasıl geldiklerini genellikle nasıl açıkladıklarını sorduğumda, “İyi olacaklarını düşündüler” diye yanıt verdi.

On dört yıl önce, Colorado Nehri’nde bir rafting gezisinde Büyük Kanyon’da süzülerek bir ay geçirdim. Son yolculuğumda, felakete yol açmamaya dikkat ederek yanıma birkaç temel şey aldım: bir su kesesi, geniş kenarlı bir şapka, güneş gözlüğü ve iyi ayakkabılar. Ancak arama ve kurtarma korucularıyla röportaj yaptığım bir günün ardından yolculuk için kendimi hazırlıksız hissettim. Ne haritaları incelemiştim, ne de planlı kalkış ve dönüş saatleri ile inişimi planlamıştım. Güneşin en sert olduğu saat 10:00 ile 16:00 arasında yürüyüş yapmama tavsiyelerine kulak asmak yerine, uyuyakaldım ve Haziran’da sabah 9’dan hemen önce kalabalığı vadiye kadar takip ettim. Sıcaklık zaten 80’lerdeydi ve yükseliyordu.

Genelde tetikte olan aşırı hırslı bir yürüyüşçüyüm. Ancak Bright Angel Patikası boyunca dört buçuk mil olan Havasupai Bahçeleri’ne ulaştığımda, Colorado’nun mavi ipliğini görebileceğiniz Plateau Point’e bir buçuk mil daha yürümenin cazibesine direndim. Bunun yerine arkamı döndüm.

Korucuların tavsiyeleri bilinçaltıma sızmıştı.