Bu arada, hava koşulları ve hastalıklar nedeniyle üretimin azalması ve İtalya'daki milyonlarca ağacın bilim adamlarının keşfettiği Xylella fastidiosa bakterisinin kurbanı olması nedeniyle, zeytinyağı fiyatları Avrupa'da bu Ocak ayında geçen yılın Ocak ayına göre yüzde 50'ye kadar daha yüksek bir hızla arttı. 2008 yılında Kosta Rika'dan bir kahve fabrikasında getirilmiş olabilir. Ve belki de ülkenin ruhuna en doğrudan darbe olarak, İtalya'da makarna fiyatları geçen yıl o kadar keskin bir şekilde arttı ki, hükümet acil durum görüşmeleri çağrısında bulundu ve tüketici savunucuları tavan fiyat için baskı yaptı. Daha sonra şirketlerin, savaşın ilk aşamalarında önemli bir üretici olan Ukrayna'dan yüksek fiyatla buğday satın alarak maliyetlerini telafi etmeye çalıştıkları ortaya çıktı. Fiyatlar istikrara kavuştu; Hayat normale döndü. Belki makarna en azından şimdilik güvenlidir.
Romalı tarihçi Suetonius'un (o yüzyılın sonlarında doğmuş) MS 39 yılı civarında, Napoli Körfezi boyunca bir köprü inşa edildiğini bildiriyor. Uzunluğu üç milden fazlaydı ve genç imparator Caligula'nın önce Büyük İskender'in mezarından çalınan zırhıyla at sırtında, sonra da askeri maiyetinin çektiği arabasıyla su üzerinde yolculuk yapabilmesi için ağırlığı toprakla doldurulmuş teknelerden oluşuyordu. İnsan çabasına bir övgü ve sınırlılıklarının bir kanıtı olan Caligula, çok geçmeden 28 yaşındayken suikasta kurban gitti ve MS 79'da Vezüv Yanardağı patladı. Siyah sıcak gaz ve kül akıntıları Herculaneum ve Pompeii şehirlerini saatte 450 mil hızla sürükledi ve 1000 Fahrenheit dereceye kadar sıcaklıklara ulaştı; Venüs'ün yüzeyinden daha sıcak, kemikleri ve dişleri kıracak kadar sıcaktı. etten eleme buğusu oluşturmak için yumuşak doku. Herculaneum'da ortaya çıkarılan bir kafatasının, incelendiğinde beyinde (insan zihninin kendi içinde mühürlenmiş olan) yaygın olarak bulunan proteinleri açığa çıkaran koyu renkli, yarı saydam bir madde içerdiği bulundu.
Culinary Backstreets adlı bir şirket için Napoli'de mutfak turları tasarlayan 60 yaşındaki yerel tarihçi Amedeo Colella, “Vezüv Yanardağı'nın gölgesinde yaşıyoruz” diyor. “Gelecek hakkında konuştuğumuzda bile şimdiki zamandan konuşuyoruz.” Bu bilinçli bir romantikleştirme mi, yoksa şiir ufukta kuluçkaya yatan bir yanardağla hayata verilecek tek mantıklı cevap mı? Daha da yakında, yaklaşık dokuz mil batıda, çoğunlukla Napoli Körfezi'nin altında yer alan, gittikçe sorunlu hale gelen süper volkan Campi Flegrei'nin (ya da Burning Fields) olduğundan bahsetmiyorum bile. Yarım milyon insan bir salgının kolayca ulaşabileceği bir yerde yaşıyor. Geçen yılın ilk 10 ayında bölgede 3.000'den fazla küçük deprem meydana geldi ve bu durum deprem korkusunu artırdı. Hükümet tahliye planları hazırladı.
Dünya batıyor; dünya devam ediyor. Napoli'de, geçen yüzyılın bir noktasında, yalnızca deliğe bozuk para atılarak çalıştırılabilen bir asansörle donatılmış, 17. yüzyıldan kalma harap bir sarayda küçük bir oda ayırttım. Geçmişle şimdiki zaman arasında açık bir sınır var gibi görünüyor. Hikaye tanıştığım İtalyanları rahatsız ediyor. İnsanlar sanki daha dünmüş gibi, “Ne de olsa 1871 yılında birleşmiştik” diyorlar. Gece olduğunda, karanlık, kalabalık sokaklarda, klişeden sersemlemiş bir halde, yaratıcıma teslim olmaya hazır bir Vespa'ya biniyorum. Ülkenin diğer yerlerinden İtalyanlar bana Napolililerin dünyanın en kötü sürücüleri olduğunu söylediler ama bence en iyisi onlar olmalı, aksi halde ölümü her fırsatta nasıl aldatabilirler ki? Ve sonra bana neredeyse çarpışma gibi görünen şeylerin aslında tam olarak ne kadar yaklaşabileceğinizi bildiğiniz ustaca mekansal müzakereler olduğunu fark ediyorum.
Abagnale, neredeyse iki bin yıl önce Monti Lattari'de külün düştüğü bir tarlada bir avuç toprak kaldırıyor. Patlama “çok fazla hasara yol açtı ama aynı zamanda bize de bu zararı verdi” diyor. İtalya'da domatesin ortaya çıkmasından yaklaşık 1.500 yıl önce meydana gelen bir felaket, bir gün domatesin gelişmesi ve dolayısıyla makarnayla olan ilişkisi ve bütün bir mutfağın doğuşu için hayati önem taşıyan mineral bakımından zengin toprağı yarattı. Şimdi Sant'Antonio Abate'deki yemek masasında yemek yiyoruz. Zanini De Vita, daha önce “makarnanın tatillere ayrıldığını” yazıyor. Ancak İtalya'nın savaşın etkilerinden kurtulması ve 1950'lerin sonlarında ve 1960'ların başlarında ekonominin yeniden ivme kazanmasından sonra kırsal kesimdeki insanlar istedikleri zaman eğlenebiliyorlardı. Makarnayı al pomodoro'yu günlük, basit bir yemek olarak görmek, onu olduğu gibi kabul etmek: bu yeni bir ayrıcalıktı.
Yemeğin sonunda ekmek parçalarını koparıp tabağa yapışan sosu silmemiz gerekiyor; bu, İtalyanların Scarpetta dediği ritüel bir hareket. Her lokmanın önemli olduğu o sıkıntılı günlerin bir hatırlatıcısı. Abagnale bir adım daha ileri giderek, kırılgan bir gün batımı gibi değerli tortularla dolu kocaman tavayı masaya getiriyor ve ekmeğimizi alıp kabarmasına izin veriyoruz.
Set tasarımı Victoria Petro-Conroy'a aittir. Rötuş: Anonim rötuş. Dijital teknoloji: Lori Cannava. Fotoğraf asistanı: Karl Leitz. Yardımcı Set Tasarımcısı: Natasha Lardera
Okuyan Emily Woo Zeller
Tarafından üretilen anlatım Tanya Perez
Tarafından geliştirilmiş Quinton Kamara
Romalı tarihçi Suetonius'un (o yüzyılın sonlarında doğmuş) MS 39 yılı civarında, Napoli Körfezi boyunca bir köprü inşa edildiğini bildiriyor. Uzunluğu üç milden fazlaydı ve genç imparator Caligula'nın önce Büyük İskender'in mezarından çalınan zırhıyla at sırtında, sonra da askeri maiyetinin çektiği arabasıyla su üzerinde yolculuk yapabilmesi için ağırlığı toprakla doldurulmuş teknelerden oluşuyordu. İnsan çabasına bir övgü ve sınırlılıklarının bir kanıtı olan Caligula, çok geçmeden 28 yaşındayken suikasta kurban gitti ve MS 79'da Vezüv Yanardağı patladı. Siyah sıcak gaz ve kül akıntıları Herculaneum ve Pompeii şehirlerini saatte 450 mil hızla sürükledi ve 1000 Fahrenheit dereceye kadar sıcaklıklara ulaştı; Venüs'ün yüzeyinden daha sıcak, kemikleri ve dişleri kıracak kadar sıcaktı. etten eleme buğusu oluşturmak için yumuşak doku. Herculaneum'da ortaya çıkarılan bir kafatasının, incelendiğinde beyinde (insan zihninin kendi içinde mühürlenmiş olan) yaygın olarak bulunan proteinleri açığa çıkaran koyu renkli, yarı saydam bir madde içerdiği bulundu.
Culinary Backstreets adlı bir şirket için Napoli'de mutfak turları tasarlayan 60 yaşındaki yerel tarihçi Amedeo Colella, “Vezüv Yanardağı'nın gölgesinde yaşıyoruz” diyor. “Gelecek hakkında konuştuğumuzda bile şimdiki zamandan konuşuyoruz.” Bu bilinçli bir romantikleştirme mi, yoksa şiir ufukta kuluçkaya yatan bir yanardağla hayata verilecek tek mantıklı cevap mı? Daha da yakında, yaklaşık dokuz mil batıda, çoğunlukla Napoli Körfezi'nin altında yer alan, gittikçe sorunlu hale gelen süper volkan Campi Flegrei'nin (ya da Burning Fields) olduğundan bahsetmiyorum bile. Yarım milyon insan bir salgının kolayca ulaşabileceği bir yerde yaşıyor. Geçen yılın ilk 10 ayında bölgede 3.000'den fazla küçük deprem meydana geldi ve bu durum deprem korkusunu artırdı. Hükümet tahliye planları hazırladı.
Dünya batıyor; dünya devam ediyor. Napoli'de, geçen yüzyılın bir noktasında, yalnızca deliğe bozuk para atılarak çalıştırılabilen bir asansörle donatılmış, 17. yüzyıldan kalma harap bir sarayda küçük bir oda ayırttım. Geçmişle şimdiki zaman arasında açık bir sınır var gibi görünüyor. Hikaye tanıştığım İtalyanları rahatsız ediyor. İnsanlar sanki daha dünmüş gibi, “Ne de olsa 1871 yılında birleşmiştik” diyorlar. Gece olduğunda, karanlık, kalabalık sokaklarda, klişeden sersemlemiş bir halde, yaratıcıma teslim olmaya hazır bir Vespa'ya biniyorum. Ülkenin diğer yerlerinden İtalyanlar bana Napolililerin dünyanın en kötü sürücüleri olduğunu söylediler ama bence en iyisi onlar olmalı, aksi halde ölümü her fırsatta nasıl aldatabilirler ki? Ve sonra bana neredeyse çarpışma gibi görünen şeylerin aslında tam olarak ne kadar yaklaşabileceğinizi bildiğiniz ustaca mekansal müzakereler olduğunu fark ediyorum.
Abagnale, neredeyse iki bin yıl önce Monti Lattari'de külün düştüğü bir tarlada bir avuç toprak kaldırıyor. Patlama “çok fazla hasara yol açtı ama aynı zamanda bize de bu zararı verdi” diyor. İtalya'da domatesin ortaya çıkmasından yaklaşık 1.500 yıl önce meydana gelen bir felaket, bir gün domatesin gelişmesi ve dolayısıyla makarnayla olan ilişkisi ve bütün bir mutfağın doğuşu için hayati önem taşıyan mineral bakımından zengin toprağı yarattı. Şimdi Sant'Antonio Abate'deki yemek masasında yemek yiyoruz. Zanini De Vita, daha önce “makarnanın tatillere ayrıldığını” yazıyor. Ancak İtalya'nın savaşın etkilerinden kurtulması ve 1950'lerin sonlarında ve 1960'ların başlarında ekonominin yeniden ivme kazanmasından sonra kırsal kesimdeki insanlar istedikleri zaman eğlenebiliyorlardı. Makarnayı al pomodoro'yu günlük, basit bir yemek olarak görmek, onu olduğu gibi kabul etmek: bu yeni bir ayrıcalıktı.
Yemeğin sonunda ekmek parçalarını koparıp tabağa yapışan sosu silmemiz gerekiyor; bu, İtalyanların Scarpetta dediği ritüel bir hareket. Her lokmanın önemli olduğu o sıkıntılı günlerin bir hatırlatıcısı. Abagnale bir adım daha ileri giderek, kırılgan bir gün batımı gibi değerli tortularla dolu kocaman tavayı masaya getiriyor ve ekmeğimizi alıp kabarmasına izin veriyoruz.
Set tasarımı Victoria Petro-Conroy'a aittir. Rötuş: Anonim rötuş. Dijital teknoloji: Lori Cannava. Fotoğraf asistanı: Karl Leitz. Yardımcı Set Tasarımcısı: Natasha Lardera
Okuyan Emily Woo Zeller
Tarafından üretilen anlatım Tanya Perez
Tarafından geliştirilmiş Quinton Kamara