Daireler halinde yürümek ne zaman mantıklıdır? Aynı tren istasyonunda başlayıp biten, serbestçe erişilebilen yolları kullanarak köyler, ormanlar ve tarlalar arasından geçen bir patikayı takip ederken.
Britanya, binlerce kilometrelik yürüyüş yolları ve halka açık köprü yolları ile yürüyüşçüler ülkesi olarak biliniyor (örneğin, İskoçya’da genel olarak dolaşım hakkı olarak bilinen bir yasa var). Yürüyen diğer insanları izlemek bile Britanya’da popüler kültürün bir parçası haline geldi. Prime-time televizyon programları, kırsal manzarayı yüksek teknolojili bir selfie kamerasıyla yakalayan bireysel ünlüleri veya Portekiz veya İspanya’da dini hac ziyaretlerinde bulunan gruplarını içeriyor.
Ancak bir süreliğine şehirden uzaklaşmak istiyorsanız Londra’dan çok sayıda seçenek var.
Şair William Blake’in “keyifli meralarını” deneyimlemek için şehrin gürültüsünden ve kalabalığından kolayca kaçabileceğimi, araba sahibi olmaya veya kiralamaya gerek kalmadan keşfettim; yolun sol tarafından sürün; veya karmaşık kavşakları aşmaya çalışın.
Bunu, The Home Counties From London by Train: Outstanding Circular Walks (12,99 £ veya yaklaşık 16 $, Milestone Publishing) adlı hafif rehber kitaptaki haritaları ve metni takip ederek yaptım.
Kitap, Pathfinder Guides ve Birleşik Krallık’ın ulusal haritalama kurumu Ordnance Survey’in işbirliğiyle üretilen bir dizi karton kapaklı kitabın bir parçasıdır. Her biri Londra’nın ana tren istasyonlarından birinden nispeten kısa bir tren yolculuğunun ardından başlayan, iki ila neredeyse 12 mil arasında değişen, farklı yoğunluk ve uzunluklarda 27 yürüyüşü tanımlıyor. (Her ne kadar arazinin çoğu fiziksel kısıtlamaları olanlar için uygun olmasa da, Pathfinder yakın zamanda Göller Bölgesi ve Cumbria’daki daha zorlu yüzeylerde erişilebilir yürüyüşlerin ilk özetini ekledi: Herkes için erişilebilir yürüyüşler, 20’si dairesel olmak üzere 38 rotayı tanımlıyor. )
Rehber kitap serisinin editörü Kevin Freeborn, “Patikat ağı var” dedi, “çünkü insanların bir çiftlikten köye veya köyden şehre gitmek gibi bir yerden diğerine gitmesi gerekiyordu.” Ve açıkçası yürümek de yoldu. bunu yapmanın en iyi yolu geri dönmektir. Dolayısıyla yol ağlarının birçoğu çok çok uzun bir süredir, yüzlerce yıldır var olan geçiş haklarına dayanıyor.”
Rehberde listelenen yürüyüşlerin her biri günübirlik gezi veya daha rahat bir gece gezisi olarak yapılabilir. Gereken süre, kendi hızınıza ve bir köy barında bira mı içtiğinize veya nehir kenarındaki bir bankta piknik mi yaptığınıza bağlı olacaktır.
Örneğin, Liverpool Street istasyonundan Essex County kasabası Manningtree’ye 70 dakikalık bir tren yolculuğu, ressam John Constable’a ilham veren Stour Vadisi manzarasını keşfetmenin başlangıç noktasıdır. Yaklaşık üç buçuk saatlik, 7,5 millik parkur, bir zamanlar gelişen bir tekstil merkezi olan ve Constable’ın liseye gittiği Dedham köyünden geçiyor.
Yılın zamanına bağlı olarak, güneşli çitlerde beş yapraklı çuha çiçeği, koyunların otladığı meralarda çuha çiçeği, zarif beyaz ahşap anemonlar ve hatta orkideler görebilirsiniz. İlkbaharın sonlarında hoş kokulu çan çiçekleriyle ünlü olan kuş gözlemcileri, Surrey’deki Limpsfield’den (London Bridge istasyonundan 30 dakika uzaklıkta) 4 saatlik, 8½ mil yürüyüş mesafesinde bülbülleri dinleyebilir veya başlarının üzerinde dönen şahinleri görebilir.
Daha zorlu parkurlardan biri, Londra’nın St. Pancras istasyonundan trenle yaklaşık bir saat uzaklıktaki Wye’de başlıyor ve ormanlık alan boyunca, bir Norman kilisesini geçerek ve Crundale Downs sırtı boyunca 9½ mil ve 4½ saatte 365 fitlik bir yükseklik kazanımı kat ediyor Crundale köyü yakınlarında tebeşir tepelerinden oluşan bir sırt.
Otlayan koyunlar, sıcak çörekler ve “öpüşme kapısı”
Rehberle ilk yürüyüşüm, Kent’in Kanal kıyısındaki Sandwich kasabasından iki buçuk saatlik, 5,5 millik bir rotaydı, St Pancras istasyonundan trenle neredeyse iki saat sürdü. Bu destinasyonu seçtim çünkü Sandviç Körfezi’ndeki çakıl taşlı plajı da içeriyordu ve her zaman sandviç içinde sandviç yemek istemiştim.
Rota, asırlık Aziz Bartholomew Şapeli’nin yanından geçerek bir yaya köprüsünün üzerinden, meyve bahçeleri ve tarlalardan geçiyordu; Sandwich Bay Kuş Gözlemevi’ni geçince, Royal St. George’s Golf Kulübü’ndeki golf sahasının karşısında, insanlar oyun oynarken sahile doğru. Daha sonra sessizce otlayan koyunların olduğu bir tarladan, bir ‘öpüşme kapısı’ndan, bir çitten ve başka bir yaya köprüsünden geçerek nehir kıyısı boyunca ve sonunda Sandviç İstasyonuna geri dönün. (Sandviç hakkında: Her ne kadar yürüyüşe neredeyse bir saat ekleyen bir yarım litre bira için bir köy barında durmuş olsam da, uzun zamandır planladığım atıştırmalıkları almak için şehre dönene kadar bekledim.)
Başka bir yürüyüş için bir gece daha kalmaya karar verdim – Rye’den Iden köyüne doğru üç saatlik 6 mil yürüyüş ve Rye’ye (tarihi eski liman kenti, St Pancras istasyonundan yaklaşık bir saat 15 dakika uzaklıkta) geri dönmek – daha sonra da öyle. şehrin ortaçağ mimarisini keşfedebilir, şirin bir kafede sıcak bir çörek ve bir demlik çayın tadını çıkarabilir ve Amerikalı yazar Henry James’in yaşadığı ve yazdığı 18. yüzyıldan kalma Kuzu Evi’ni gezebilirsiniz. (Kara Narcissus’un İngiliz yazarı Rumer Godden da Lamb House’da yaşadı ve Rye’da gömüldü.)
Bu yürüyüşteki patikalardan bazıları yağmur fırtınasından hemen sonra çamurluydu, ancak kenarlara takılıp kalırsanız yine de geçilebilir olduğu kanıtlandı. İnsanlar yaklaşırken koyunlar ve kuzuları yoldan çekildi.
Rotanın dışına çıkmadığımdan emin olmak için rehberi düzenli olarak kontrol ettim.
Editör Bay Freeborn, rehberdeki talimatlara uyduklarını ancak yine de kaybolduklarını söyleyen insanlardan nadiren haber alır.
“Bazen insanlar bize yazıyor veya e-posta göndererek örneğin bir çitin kapıya dönüştürüldüğünü söylüyorlar” dedi. “Ya da ormanlık bir alanda bazen ağaçlar toplanıp kesiliyor. Dolayısıyla kitapta anlatıldığı kadar ormanlık olmayabilir. Demek istediğim, Birleşik Krallık kırsalı temelde bir tür çalışma ortamıdır; genellikle tarım veya ormancılık ortamıdır ve işler değişmektedir.”
Ancak artık bir değişiklik Nisan ayında yaptığım Çavdar Yürüyüşünü etkiliyor. İstasyondan ayrıldıktan ve 14. yüzyıldan kalma bir taş kapıdan geçip bir yokuş aşağı ve bir köprünün üzerinden geçtikten yaklaşık 15 dakika sonra, Rother Nehri boyunca uzanan patikanın bir sonraki bölümünün inşaat nedeniyle Ekim 2024’e kadar kapalı olduğunu belirten bir tabela buldum. Sel korumasını geliştirmek için kapatıldı. Ancak Bay Freeborn, cesurların askeri yola girip trafiğe dikkat edebileceğini ve ormanın içinden açık bir alana doğru dik bir tırmanıştan hemen önce patikaya geri dönebileceğini söyledi.
Ne zaman gidiyorsun
Dairesel bir yürüyüşten önce kendinizi hazırlayın. Tren tarifelerinin bazen hafta sonları ve resmi tatil günlerinde değiştiğini ve demiryolu grevlerine karşı dikkatli olmanızın tavsiye edildiğini unutmayın.
Harita okuma becerileri yardımcı olur. Birkaç kez anlık olarak kaybolduğumu hissettim ama rotayı düzeltmek ve patikaya geri dönüş yolunu bulmak kolaydı. Kılavuzun ön kapağının iç kısmındaki terim ve sembollere aşina olmak, size zaman kazandıracak ve aşağıdaki gibi bulmacalardan tasarruf etmenizi sağlayacaktır: Örneğin, bir başlangıç noktasını gösteren kırmızı bir ayak izi veya bir barı gösteren mavi bir bira bardağı.
Patikanızı köprünüzden öğrenin (ikincisinde daha fazla at nalı izi vardır) ve “öpüşme kapısının” romantik bir şey olmadığını, hayvancılığın başka alanlara girmesini engellemenin bir yolu olduğunu bilin.
Erzak getirin ve Tickled Trout ve Black Horse Inn gibi komik isimleri olan barlara göz atın.
Britanya, binlerce kilometrelik yürüyüş yolları ve halka açık köprü yolları ile yürüyüşçüler ülkesi olarak biliniyor (örneğin, İskoçya’da genel olarak dolaşım hakkı olarak bilinen bir yasa var). Yürüyen diğer insanları izlemek bile Britanya’da popüler kültürün bir parçası haline geldi. Prime-time televizyon programları, kırsal manzarayı yüksek teknolojili bir selfie kamerasıyla yakalayan bireysel ünlüleri veya Portekiz veya İspanya’da dini hac ziyaretlerinde bulunan gruplarını içeriyor.
Ancak bir süreliğine şehirden uzaklaşmak istiyorsanız Londra’dan çok sayıda seçenek var.
Şair William Blake’in “keyifli meralarını” deneyimlemek için şehrin gürültüsünden ve kalabalığından kolayca kaçabileceğimi, araba sahibi olmaya veya kiralamaya gerek kalmadan keşfettim; yolun sol tarafından sürün; veya karmaşık kavşakları aşmaya çalışın.
Bunu, The Home Counties From London by Train: Outstanding Circular Walks (12,99 £ veya yaklaşık 16 $, Milestone Publishing) adlı hafif rehber kitaptaki haritaları ve metni takip ederek yaptım.
Kitap, Pathfinder Guides ve Birleşik Krallık’ın ulusal haritalama kurumu Ordnance Survey’in işbirliğiyle üretilen bir dizi karton kapaklı kitabın bir parçasıdır. Her biri Londra’nın ana tren istasyonlarından birinden nispeten kısa bir tren yolculuğunun ardından başlayan, iki ila neredeyse 12 mil arasında değişen, farklı yoğunluk ve uzunluklarda 27 yürüyüşü tanımlıyor. (Her ne kadar arazinin çoğu fiziksel kısıtlamaları olanlar için uygun olmasa da, Pathfinder yakın zamanda Göller Bölgesi ve Cumbria’daki daha zorlu yüzeylerde erişilebilir yürüyüşlerin ilk özetini ekledi: Herkes için erişilebilir yürüyüşler, 20’si dairesel olmak üzere 38 rotayı tanımlıyor. )
Rehber kitap serisinin editörü Kevin Freeborn, “Patikat ağı var” dedi, “çünkü insanların bir çiftlikten köye veya köyden şehre gitmek gibi bir yerden diğerine gitmesi gerekiyordu.” Ve açıkçası yürümek de yoldu. bunu yapmanın en iyi yolu geri dönmektir. Dolayısıyla yol ağlarının birçoğu çok çok uzun bir süredir, yüzlerce yıldır var olan geçiş haklarına dayanıyor.”
Rehberde listelenen yürüyüşlerin her biri günübirlik gezi veya daha rahat bir gece gezisi olarak yapılabilir. Gereken süre, kendi hızınıza ve bir köy barında bira mı içtiğinize veya nehir kenarındaki bir bankta piknik mi yaptığınıza bağlı olacaktır.
Örneğin, Liverpool Street istasyonundan Essex County kasabası Manningtree’ye 70 dakikalık bir tren yolculuğu, ressam John Constable’a ilham veren Stour Vadisi manzarasını keşfetmenin başlangıç noktasıdır. Yaklaşık üç buçuk saatlik, 7,5 millik parkur, bir zamanlar gelişen bir tekstil merkezi olan ve Constable’ın liseye gittiği Dedham köyünden geçiyor.
Yılın zamanına bağlı olarak, güneşli çitlerde beş yapraklı çuha çiçeği, koyunların otladığı meralarda çuha çiçeği, zarif beyaz ahşap anemonlar ve hatta orkideler görebilirsiniz. İlkbaharın sonlarında hoş kokulu çan çiçekleriyle ünlü olan kuş gözlemcileri, Surrey’deki Limpsfield’den (London Bridge istasyonundan 30 dakika uzaklıkta) 4 saatlik, 8½ mil yürüyüş mesafesinde bülbülleri dinleyebilir veya başlarının üzerinde dönen şahinleri görebilir.
Daha zorlu parkurlardan biri, Londra’nın St. Pancras istasyonundan trenle yaklaşık bir saat uzaklıktaki Wye’de başlıyor ve ormanlık alan boyunca, bir Norman kilisesini geçerek ve Crundale Downs sırtı boyunca 9½ mil ve 4½ saatte 365 fitlik bir yükseklik kazanımı kat ediyor Crundale köyü yakınlarında tebeşir tepelerinden oluşan bir sırt.
Otlayan koyunlar, sıcak çörekler ve “öpüşme kapısı”
Rehberle ilk yürüyüşüm, Kent’in Kanal kıyısındaki Sandwich kasabasından iki buçuk saatlik, 5,5 millik bir rotaydı, St Pancras istasyonundan trenle neredeyse iki saat sürdü. Bu destinasyonu seçtim çünkü Sandviç Körfezi’ndeki çakıl taşlı plajı da içeriyordu ve her zaman sandviç içinde sandviç yemek istemiştim.
Rota, asırlık Aziz Bartholomew Şapeli’nin yanından geçerek bir yaya köprüsünün üzerinden, meyve bahçeleri ve tarlalardan geçiyordu; Sandwich Bay Kuş Gözlemevi’ni geçince, Royal St. George’s Golf Kulübü’ndeki golf sahasının karşısında, insanlar oyun oynarken sahile doğru. Daha sonra sessizce otlayan koyunların olduğu bir tarladan, bir ‘öpüşme kapısı’ndan, bir çitten ve başka bir yaya köprüsünden geçerek nehir kıyısı boyunca ve sonunda Sandviç İstasyonuna geri dönün. (Sandviç hakkında: Her ne kadar yürüyüşe neredeyse bir saat ekleyen bir yarım litre bira için bir köy barında durmuş olsam da, uzun zamandır planladığım atıştırmalıkları almak için şehre dönene kadar bekledim.)
Başka bir yürüyüş için bir gece daha kalmaya karar verdim – Rye’den Iden köyüne doğru üç saatlik 6 mil yürüyüş ve Rye’ye (tarihi eski liman kenti, St Pancras istasyonundan yaklaşık bir saat 15 dakika uzaklıkta) geri dönmek – daha sonra da öyle. şehrin ortaçağ mimarisini keşfedebilir, şirin bir kafede sıcak bir çörek ve bir demlik çayın tadını çıkarabilir ve Amerikalı yazar Henry James’in yaşadığı ve yazdığı 18. yüzyıldan kalma Kuzu Evi’ni gezebilirsiniz. (Kara Narcissus’un İngiliz yazarı Rumer Godden da Lamb House’da yaşadı ve Rye’da gömüldü.)
Bu yürüyüşteki patikalardan bazıları yağmur fırtınasından hemen sonra çamurluydu, ancak kenarlara takılıp kalırsanız yine de geçilebilir olduğu kanıtlandı. İnsanlar yaklaşırken koyunlar ve kuzuları yoldan çekildi.
Rotanın dışına çıkmadığımdan emin olmak için rehberi düzenli olarak kontrol ettim.
Editör Bay Freeborn, rehberdeki talimatlara uyduklarını ancak yine de kaybolduklarını söyleyen insanlardan nadiren haber alır.
“Bazen insanlar bize yazıyor veya e-posta göndererek örneğin bir çitin kapıya dönüştürüldüğünü söylüyorlar” dedi. “Ya da ormanlık bir alanda bazen ağaçlar toplanıp kesiliyor. Dolayısıyla kitapta anlatıldığı kadar ormanlık olmayabilir. Demek istediğim, Birleşik Krallık kırsalı temelde bir tür çalışma ortamıdır; genellikle tarım veya ormancılık ortamıdır ve işler değişmektedir.”
Ancak artık bir değişiklik Nisan ayında yaptığım Çavdar Yürüyüşünü etkiliyor. İstasyondan ayrıldıktan ve 14. yüzyıldan kalma bir taş kapıdan geçip bir yokuş aşağı ve bir köprünün üzerinden geçtikten yaklaşık 15 dakika sonra, Rother Nehri boyunca uzanan patikanın bir sonraki bölümünün inşaat nedeniyle Ekim 2024’e kadar kapalı olduğunu belirten bir tabela buldum. Sel korumasını geliştirmek için kapatıldı. Ancak Bay Freeborn, cesurların askeri yola girip trafiğe dikkat edebileceğini ve ormanın içinden açık bir alana doğru dik bir tırmanıştan hemen önce patikaya geri dönebileceğini söyledi.
Ne zaman gidiyorsun
Dairesel bir yürüyüşten önce kendinizi hazırlayın. Tren tarifelerinin bazen hafta sonları ve resmi tatil günlerinde değiştiğini ve demiryolu grevlerine karşı dikkatli olmanızın tavsiye edildiğini unutmayın.
Harita okuma becerileri yardımcı olur. Birkaç kez anlık olarak kaybolduğumu hissettim ama rotayı düzeltmek ve patikaya geri dönüş yolunu bulmak kolaydı. Kılavuzun ön kapağının iç kısmındaki terim ve sembollere aşina olmak, size zaman kazandıracak ve aşağıdaki gibi bulmacalardan tasarruf etmenizi sağlayacaktır: Örneğin, bir başlangıç noktasını gösteren kırmızı bir ayak izi veya bir barı gösteren mavi bir bira bardağı.
Patikanızı köprünüzden öğrenin (ikincisinde daha fazla at nalı izi vardır) ve “öpüşme kapısının” romantik bir şey olmadığını, hayvancılığın başka alanlara girmesini engellemenin bir yolu olduğunu bilin.
Erzak getirin ve Tickled Trout ve Black Horse Inn gibi komik isimleri olan barlara göz atın.