Louis’de Bir Gezinti: Yeni Bir Afro-Amerikan Yolu

çavuş

Aktif Üye
Louis’in şehir merkezindeki gösterişli yeni futbol stadyumu CityPark’ın girişinden birkaç yüz metre ötede, şehrin başka bir simgesi duruyor: Yerel sanatçı Damon Davis’in “Vadi Sütunları” adını verdiği, kum saati şeklindeki bir grup heykel. Bu, 1959’da bir otobana yol açmak için bu bölgeyi terk etmek zorunda kalan siyah bir topluluğun yaklaşık 20.000 sakinine bir övgüdür. Bir öğleden sonra sütunların arasında dururken, eski bir sakinin taştaki yazısını okumak için öne eğildim: “Mill Creek Valley mahallemizin yıkımında kaybettiğimiz şey, hayatta kalması için güvendiğimiz bir topluluktu.”

Vadinin Sütunları, şehrin siyah varlığını vurgulayan “Yeşil Yol” olan yeni kentsel yürüyüş rotası Brickline üzerindeki birkaç konumdan biridir. St. Louis, yeşil patikalarını sever. Yirmi yıl önce seçmenler, “St. Louis bölgesini daha canlı bir yer haline getirmek” için bu ortak eğlence parkurlarını oluşturmak üzere Great Rivers Greenway adlı özel bir ajans oluşturmak için onda bir satış vergisini onayladı. yaşa, çalış ve oyna.”


Ancak ajansın en son fikri olan Brickline, hem yeşil bir iz hem de şehrin ırkçı tarihine ve bunun günümüzde siyah sakinler üzerindeki etkisine dair bir kamuoyu görüşü. Brickline’ın oluşumu hala devam ediyor ve kısmen 2014’te Missouri, Ferguson’daki isyanlar ve Michael Brown’ın polis tarafından vurulması ile şekillendi. 2030’da tamamlandığında, 10 millik yeni yürüyüş parkurları, St. Louis bölgesindeki çoğunluğu siyahi 14 mahalleyi birbirine bağlayacak.


Ilık bir bahar öğleden sonra, Brickline’ın iki millik tamamlanmış bölümünü kontrol ediyordum. Bu bölüm, Market Street ile 22nd Street’in kesişme noktasından nehir kıyısındaki ünlü Gateway Arch’a doğrudan bir çekimdir.


Yürüyüşünüze başlamak için, devletin 20. yüzyılın ortalarındaki kentsel yenileme programı hakkında soyut hikayeleri insanlaştıran Vadi Sütunları enstalasyonu üzerinde oyalanmaya değer. Yazar Walter Johnson’ın şehrin ırksal siyaseti üzerine yazdığı kitabı The Broken Heart of America’da belirttiği gibi, “St. Louis’de tarih, ırkçılık ve emlakçılığın kesiştiği noktada gerçekleşti.”


Freeman’ın heykeli, 1857’de Yargıtay’ın siyahların vatandaşlık hakkı olmadığına karar verdiği Dred Scott davasının tarihi yeri olan Eski Adliye Sarayı’nın gölgesinde duruyor. Eski Adliye Binası ve çevresi şu anda 380 milyon $ ile Ulusal Park Hizmeti tarihindeki en büyük kamu-özel ortaklığı olduğuna inanılan büyük bir yenileme sürecinden geçiyor.

Mississippi’ye doğru yürüyüşünüze devam ederken, 200 metrelik Gateway Arch’ın dibinde toplanan ve meydanda fotoğraf çeken turist ordularını görmeniz muhtemeldir. 1960’ların başından ortalarına kadar inşaat sırasında yoksul siyah sakinleri tahliye etme geçmişiyle dikkat çeken görkemli kemer, Brickline Greenway’deki son duraktır. İki millik bir yürüyüşün ardından acıkırsanız, St. Louis pirzolasından kavrulmuş mantıya kadar her şeyi içeren eklektik, çiftlikten masaya bir menü sunan parkın Arch Café’sine uğrayabilirsiniz. (Birçok yerli, Laclede’s Landing’deki Arch’ın hemen kuzeyinde bir Kore restoranı olan Kimchi Guys’ı tercih ediyor.)


Veya benim yaptığımı yapabilirsiniz: Mississippi Nehri’ne bakın ve St. Louis’in daha fazla ırksal çatışmadan kaçınırken siyahi mahallelere yeni bir soluk getirirken karşılaştığı zorlukları düşünün. Brickline Greenway, şehri olumlu bir yöne götürüyor gibi görünüyor. Ancak St. Louis’deki tarihin de kanıtladığı gibi, beyaz ve siyah insanları bir araya getirmek nadiren çocuk oyuncağıdır.


Mesafe: Yaklaşık iki mil

Zorluk: Basitçe

Gitme zamanı: Oyalanmanız için size zaman vermek için yaklaşık 45 dakika

Çocuklar için iyi: Daha büyük çocuklar, yol boyunca görülmeye değer bazı yerlerin arkasındaki karmaşık hikayeleri takdir edeceklerdir, ancak daha küçük çocuklar Gateway Arch Ulusal Parkı’nı ve Kiener Plaza’daki oyun alanlarını seveceklerdir.