Bu, Santa Cruz Dağları’nın eteklerindeki Windy Oaks Estate Vineyard & Winery’ye, kıyı sisli nemli bir ormandan geçmeyi içeren bir yolculuktur. O kış fırtınalar Kuzey Kaliforniya’yı harap etti ve rotanın bir noktasında bir asfalt parçası ıslak bir dereye düştü. 1939’da inşa edilen ve bugün işaretleri zar zor okunabilen bir taş köprünün üzerini yosundan bir halı kaplamıştı. Doğa yolu geri alıyor gibiydi. Meşe ağaçları ve ahşap çitler – hatta park halindeki eski bir motosiklet bile – liken tarafından tüketildi.
Ancak benekli sekoyaların ve yosun kaplı meşelerin ötesinde, Windy Oaks’ın Monterey Körfezi’nin geniş manzarasına sahip eski bir elma bahçesi üzerine inşa edildiği Corralitos’ta güneşli bir yamaçta sıra sıra asmalar ortaya çıktı. Windy Oaks, ödüllü Chardonnay, Pinot Noir ve diğer şarap imalathanelerini üreten ve sunan, Silikon Vadisi’nin güneyinde bir saatlik sürüş mesafesinde büyüyen şarap imalathanelerinin bir parçasıdır. Daha kuzeydeki Sonoma ve Napa Vadisi’ndeki şarap imalathanelerini sofistike kardeşler olarak düşünürsek, Corralitos, Morgan Hill ve Hollister kasabalarının oluşturduğu üçgendeki şarap imalathaneleri, onların rahat taşralı kuzenleridir. İlişkilidirler, ancak her birinin kendi tuhaflıkları vardır.
Bu daha az gidilen arka yolların pastoral bir çekiciliği var. Yerel arıcılar, kamyonetlerinin arkasından bal satarlar. Her biri 5 dolarlık Meyer limonları kaldırım kenarındaki self servis kutulara istiflenir. Keçiler hemen hemen her yerde otluyor. Ve yanlış bir yola saparsanız, Watsonville’deki Gizdich Çiftliği’nde kendi meyvelerinizi toplayıp bir dilim kayısılı turta yiyebilirsiniz.
Hepsinden önemlisi, bölgeye yeni gelenler, yaz aylarında Napa Vadisi’nin Silverado Patikasını tıkayan otobüs dolusu turist olmamasından memnun. Böylece bağın ortasında sakin bir piknik keyfi yaşayabilirsiniz. Kim bilir? Belki de o gün şarap servis eden garson, şarap üreticisinin kendisiydi.
Windy Oaks’ta iri yapılı bir kedi olan Cookies tarafından karşılandım ve beni bir sıra sarmaşığın kenarındaki bir masaya kadar takip ettiler. Corralitos Market & Sausage Co.’dan peynir ve sosis ziyafeti hazırlayan iki çift benden önce gelmişti. Piknikçilerden biri bana az önce denediğim 2020 Henry’s Block Estate Pinot Noir ile iyi eşleşen, zengin ve biberli bir Polonya sosisi ikram etti.
2001 yılında, Windy Oaks’ın kurucu şarap üreticisi Jim Schultze ve eşi Judy, ilk 36 Pinot Noir kasasını piyasaya sürdü. Örnek aldığım Henry’s Block, 1996’da dikilen ve Judy’nin babasının adını taşıyan üç dönümlük orijinal bağdan geldi. Schultze’ler şu anda 27 hektarlık bir alanı ekip biçiyor ve yılda 5.000 kasa şarap üretiyor. Yetiştirmediklerini tamamlamak için yakındaki Monterey County’den üzüm satın alıyorlar.
Garsonum Elaine acelesi yoktu ve üzümlerin Burgundy’de olduğu gibi minimum müdahale ile işlendiğini açıkladı. Bonus olarak, bana menüde olmayan bir örnek teklif etti: 2018 Judy’s Block Estate Pinot Noir. Yarım dönümlük bir alanda yetiştirilen ve tek bir fıçıda yıllandırılan, sadece 24 kasa şarap üretildi. (Şişesi 110 dolar.) Köpüklü bir pinot noir aldım ve Cookies’in karnını son kez ovduktan sonra tepenin zirvesine çıktım ve burada denize açılan yelkenlileri izledim.
Corralitos’un yaklaşık 20 mil doğusunda, Santa Clara Vadisi’nin en güney ucunda, Gilroy ve Morgan Hill arasında yer alan küçük operasyonlardan ödüllü profesyonellere kadar uzanan bir şarap imalathaneleri kümesidir. 19. yüzyılın ortalarında, vadi önemli bir şaraplık üzüm üreticisiydi. Ancak onlarca yıl sonra, buradaki birçok üzüm bağı, asmaların köklerini ve yapraklarını yiyen yaprak biti benzeri bir böcek olan phylloxera tarafından rahatsız edildi. 20. yüzyılda çiftçiler, kentsel yayılmadan önce erik ve kayısı ağaçlarının yanı sıra sarımsak ve domates yetiştirmeye geçtiler ve daha sonra Silikon Vadisi çoğu çiftliğin yerini aldı. Bununla birlikte, hala küçük bağcılık alanları var.
2021’de, gelişmekte olan yerel şarap üreticileri sınıfına hizmet etmek için Gilroy’da yeni bir bağcılar kooperatifi açıldı. 200 metrelik sekoyalar ve kilometrelerce orman yollarıyla popüler bir yürüyüş alanı olan Madonna Dağı’nın eteğinde bulunan Sarah’s Vineyard’ın sahibi Tim Slater tarafından kuruldu. Sarah’s, baharın yeşil tarlalarının Temmuz’da taptaze ve altın rengine döndüğü alçak bir vadide inşa edilmişti. Pasifik Okyanusu’ndan esen esintiler, sıcak iç havayı soğutarak üzümlerin gelişmesini sağlar.
Pazar günü geldiğimde Sarah doluydu ve 15 kadar masanın çoğu gruplar veya aileler tarafından işgal edildi. Bir baba ve oğlu yakındaki bir meydanda bocce topu oynarken, iki genç kız ebeveynleriyle bir masada sessizce oturmuş havuç çubukları ve boyama kitapları yiyorlardı. Dört kırmızı içeren 30 dolarlık bir yedek uçuş sipariş ettim: iki pinot noir, bir cabernet sauvignon ve bir cabernet frangı ve merlot karışımı olan Sarah’s Nuit d’Enfer.
Ancak servis aksadıkça garsonumdan dört şarabı da aynı anda getirmesini istedim. Ve personelin bir kısmı, şarap yapımıyla ilgili ilkel notlara dayanarak, temel soruları bile yanıtlayamıyor gibiydi. Yine de uçuş ucuzdu ve vadi manzarası büyüleyiciydi.
Buna karşılık, Calerrain Wines’in sahipleri Geoff ve Chantelle Mace, geçtiğimiz Cumartesi günü konuklarını Gilroy’un eteklerindeki küçük bir üzüm bağındaki tadım odalarında karşıladılar. Bay Mace, yaklaşık 35 mil uzaklıktaki Paicines bölgesinde yetişen üzümlerden yapılmış bir 2021 Pinot Noir teklif etti. Birçok yerel şarap üreticisi gibi, Mr. Mace de farklı bölgelerdeki şarap üreticilerinden üzüm satın alıyor ve şarabı kendisi yapıyor.
Belki Bay Mace’in yakın zamanda diktiğini söylediği çiçeklerdi, belki de tadım odasının karısıyla birlikte yaşadığı evin arkasında olmasıydı, ama bu deneyim bana aileye ait rustik üzüm bağlarını hatırlattı. güney İtalya’da ziyaret etti.
Yaklaşık 10 mil uzakta, Lightpost Winery’nin yoğun bir ofis parkındaki Morgan Hill’deki tadım odası var. Ancak pastoral ortamda eksikliğini entelektüel canlılıkla telafi ediyor. Şarap üreticisi olmadan önce teknolojiden para kazanan elektronik geri dönüşüm girişimcisi Sofia Fedotova ile orada tanıştım. 2018’de Burgundy’de büyümüş ve Lightpost’un baş şarap üreticisi olan Christian Roguenant ile işbirliği yaparak Lightpost’u açtı.
Lightpost, yedi yıl önce Morgan Hill’de bir bağ kurdu, ancak şimdilik üzümlerini esas olarak Santa Cruz, Monterey, San Luis Obispo, Russian River ve Paso Robles bölgelerindeki şarap üreticilerinden alıyor. Bayan Fedotova bana en sevdiği Cabernet Sauvignon’dan bir örnek verdi. Onunla ne servis edeceğimiz hakkında sohbet ettik (biftek dedi, ben kuzu rafı önerdim) ve yerel hava koşullarını, toprak kimyasını ve günümüz ikliminde çiftçiliğin zorluklarını tartışarak 20 dakika daha geçirdik.
Tabii ki, bir şarap üreticisinin arazi hakkında ortalama bir misafirden daha fazla bilgi sahibi olması beklenir. Ancak personel eşit derecede yetkindi. Tadım odasının yöneticisi Vivian da kendiliğinden bize bir ders verdi ve üzümlerin bağa bağlı olarak nasıl değiştiğini doğrudan karşılaştırdı. Daha büyük, daha kurumsal odaklı bir tadım odası, zaman ayırmakta zorlanır. Genç şaraphane şimdiden dikkatleri üzerine çekiyor; Paso Robles’ten 2018 Reserve Cabernet Sauvignon’u eyalet yarışmalarını kazandı. Bir arkadaşım ve ben neredeyse iki saat kaldık ve üç şişe 2018 La Grande Sofi Köpüklü Gül (her biri 44 dolar) ile birlikte ayrıldık.
Bu kadar güneye inen Bay Area şarap tutkunları, genellikle Amerikan Pinot Noir’in öncüsü olan Hollister’s Calera Wine Co.’ya giderler. 1974’te Josh Jensen, San Benito İlçesindeki Harlan Dağı yakınlarında kireçtaşı açısından zengin bir mülk satın aldı. Fransa’daki bağcılık danışmanları ona Pinot Noir ve Chardonnay üzümlerinin gerçekten harika şaraplar yapmak için kireçli toprağa ihtiyaç duyduğunu söylemişlerdi. 1975’te üç ayrı arsada 24 hektar Pinot Noir ile başladı ve her arsaya kendi özgün şaraplarını üreteceklerini göstermek için bir isim verdi.
Şaraphane, Gabilan Dağları’nın eteğinde, Harlan Dağı ile Hollister arasında yarı yolda inşa edildi. Oraya varmak için, Otoyol 101’in doğusunda, ineklerin otladığı ve sarı hardal lekelerinin ve Kraliçe Anne’nin dantellerinin kasvetli manzarayı aydınlattığı saman renkli düz araziden geçtim. Dağ eteklerinden Calera’ya doğru yol alırken ruh halim değişti. Batık bir vadide bir meşe şeridi kıvrılıyordu. Şahinler gökyüzünde yükseldi. “Out of Eden” de John Steinbeck, Gabilan dağlarını “güneş ve güzellikle dolu ve bir tür davet” olarak tanımladı. Şaraphane el salladı.
Calera, ziyaret ettiğim diğer şarap imalathanelerinden daha zarif, kurumsal bir havaya sahipti. Sanırım bu şaşırtıcı değil, çünkü Bay Jensen, Calera’yı 2017’de birkaç tanınmış California şarap imalathanesinin sahibi olan Duckhorn Portfolio’ya sattı. (Geçen yıl öldü.) Göle bakan verandada, her pazar bir kadeh şarap içmeye geldiklerini söyleyen bir çiftin yanına oturdum. Esinti taze saman ve kır çiçekleri kokuyordu; Mavi alakargalar mor salkım gölgesinde çırpındı. Harika bir sessizlikti. Araba yok. Akılsız gevezelik veya meleyen cep telefonları yok. Sadece uzaktan bir karganın duygulu gaklaması.
Bir garson, metal bir ağacın üzerine dizilmiş, her şarabı açıklayan bir tatma notları ile masama beş bardak getirdi. Chenin Blanc’ı beğendim ama (beklediğiniz gibi) gerçekten öne çıkan Pinot Noir oldu. Son yudumumu bitirdiğimde, yaklaşık üç düzine serçe yakındaki bir çalıya uçtu ve orada sallanıp kanatlarını çırparak kalem inceliğinde yer kapmak için savaştılar. Sanırım sonunda bir trafik sıkışıklığı buldum.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
Ancak benekli sekoyaların ve yosun kaplı meşelerin ötesinde, Windy Oaks’ın Monterey Körfezi’nin geniş manzarasına sahip eski bir elma bahçesi üzerine inşa edildiği Corralitos’ta güneşli bir yamaçta sıra sıra asmalar ortaya çıktı. Windy Oaks, ödüllü Chardonnay, Pinot Noir ve diğer şarap imalathanelerini üreten ve sunan, Silikon Vadisi’nin güneyinde bir saatlik sürüş mesafesinde büyüyen şarap imalathanelerinin bir parçasıdır. Daha kuzeydeki Sonoma ve Napa Vadisi’ndeki şarap imalathanelerini sofistike kardeşler olarak düşünürsek, Corralitos, Morgan Hill ve Hollister kasabalarının oluşturduğu üçgendeki şarap imalathaneleri, onların rahat taşralı kuzenleridir. İlişkilidirler, ancak her birinin kendi tuhaflıkları vardır.
Bu daha az gidilen arka yolların pastoral bir çekiciliği var. Yerel arıcılar, kamyonetlerinin arkasından bal satarlar. Her biri 5 dolarlık Meyer limonları kaldırım kenarındaki self servis kutulara istiflenir. Keçiler hemen hemen her yerde otluyor. Ve yanlış bir yola saparsanız, Watsonville’deki Gizdich Çiftliği’nde kendi meyvelerinizi toplayıp bir dilim kayısılı turta yiyebilirsiniz.
Hepsinden önemlisi, bölgeye yeni gelenler, yaz aylarında Napa Vadisi’nin Silverado Patikasını tıkayan otobüs dolusu turist olmamasından memnun. Böylece bağın ortasında sakin bir piknik keyfi yaşayabilirsiniz. Kim bilir? Belki de o gün şarap servis eden garson, şarap üreticisinin kendisiydi.
Windy Oaks’ta iri yapılı bir kedi olan Cookies tarafından karşılandım ve beni bir sıra sarmaşığın kenarındaki bir masaya kadar takip ettiler. Corralitos Market & Sausage Co.’dan peynir ve sosis ziyafeti hazırlayan iki çift benden önce gelmişti. Piknikçilerden biri bana az önce denediğim 2020 Henry’s Block Estate Pinot Noir ile iyi eşleşen, zengin ve biberli bir Polonya sosisi ikram etti.
2001 yılında, Windy Oaks’ın kurucu şarap üreticisi Jim Schultze ve eşi Judy, ilk 36 Pinot Noir kasasını piyasaya sürdü. Örnek aldığım Henry’s Block, 1996’da dikilen ve Judy’nin babasının adını taşıyan üç dönümlük orijinal bağdan geldi. Schultze’ler şu anda 27 hektarlık bir alanı ekip biçiyor ve yılda 5.000 kasa şarap üretiyor. Yetiştirmediklerini tamamlamak için yakındaki Monterey County’den üzüm satın alıyorlar.
Garsonum Elaine acelesi yoktu ve üzümlerin Burgundy’de olduğu gibi minimum müdahale ile işlendiğini açıkladı. Bonus olarak, bana menüde olmayan bir örnek teklif etti: 2018 Judy’s Block Estate Pinot Noir. Yarım dönümlük bir alanda yetiştirilen ve tek bir fıçıda yıllandırılan, sadece 24 kasa şarap üretildi. (Şişesi 110 dolar.) Köpüklü bir pinot noir aldım ve Cookies’in karnını son kez ovduktan sonra tepenin zirvesine çıktım ve burada denize açılan yelkenlileri izledim.
Corralitos’un yaklaşık 20 mil doğusunda, Santa Clara Vadisi’nin en güney ucunda, Gilroy ve Morgan Hill arasında yer alan küçük operasyonlardan ödüllü profesyonellere kadar uzanan bir şarap imalathaneleri kümesidir. 19. yüzyılın ortalarında, vadi önemli bir şaraplık üzüm üreticisiydi. Ancak onlarca yıl sonra, buradaki birçok üzüm bağı, asmaların köklerini ve yapraklarını yiyen yaprak biti benzeri bir böcek olan phylloxera tarafından rahatsız edildi. 20. yüzyılda çiftçiler, kentsel yayılmadan önce erik ve kayısı ağaçlarının yanı sıra sarımsak ve domates yetiştirmeye geçtiler ve daha sonra Silikon Vadisi çoğu çiftliğin yerini aldı. Bununla birlikte, hala küçük bağcılık alanları var.
2021’de, gelişmekte olan yerel şarap üreticileri sınıfına hizmet etmek için Gilroy’da yeni bir bağcılar kooperatifi açıldı. 200 metrelik sekoyalar ve kilometrelerce orman yollarıyla popüler bir yürüyüş alanı olan Madonna Dağı’nın eteğinde bulunan Sarah’s Vineyard’ın sahibi Tim Slater tarafından kuruldu. Sarah’s, baharın yeşil tarlalarının Temmuz’da taptaze ve altın rengine döndüğü alçak bir vadide inşa edilmişti. Pasifik Okyanusu’ndan esen esintiler, sıcak iç havayı soğutarak üzümlerin gelişmesini sağlar.
Pazar günü geldiğimde Sarah doluydu ve 15 kadar masanın çoğu gruplar veya aileler tarafından işgal edildi. Bir baba ve oğlu yakındaki bir meydanda bocce topu oynarken, iki genç kız ebeveynleriyle bir masada sessizce oturmuş havuç çubukları ve boyama kitapları yiyorlardı. Dört kırmızı içeren 30 dolarlık bir yedek uçuş sipariş ettim: iki pinot noir, bir cabernet sauvignon ve bir cabernet frangı ve merlot karışımı olan Sarah’s Nuit d’Enfer.
Ancak servis aksadıkça garsonumdan dört şarabı da aynı anda getirmesini istedim. Ve personelin bir kısmı, şarap yapımıyla ilgili ilkel notlara dayanarak, temel soruları bile yanıtlayamıyor gibiydi. Yine de uçuş ucuzdu ve vadi manzarası büyüleyiciydi.
Buna karşılık, Calerrain Wines’in sahipleri Geoff ve Chantelle Mace, geçtiğimiz Cumartesi günü konuklarını Gilroy’un eteklerindeki küçük bir üzüm bağındaki tadım odalarında karşıladılar. Bay Mace, yaklaşık 35 mil uzaklıktaki Paicines bölgesinde yetişen üzümlerden yapılmış bir 2021 Pinot Noir teklif etti. Birçok yerel şarap üreticisi gibi, Mr. Mace de farklı bölgelerdeki şarap üreticilerinden üzüm satın alıyor ve şarabı kendisi yapıyor.
Belki Bay Mace’in yakın zamanda diktiğini söylediği çiçeklerdi, belki de tadım odasının karısıyla birlikte yaşadığı evin arkasında olmasıydı, ama bu deneyim bana aileye ait rustik üzüm bağlarını hatırlattı. güney İtalya’da ziyaret etti.
Yaklaşık 10 mil uzakta, Lightpost Winery’nin yoğun bir ofis parkındaki Morgan Hill’deki tadım odası var. Ancak pastoral ortamda eksikliğini entelektüel canlılıkla telafi ediyor. Şarap üreticisi olmadan önce teknolojiden para kazanan elektronik geri dönüşüm girişimcisi Sofia Fedotova ile orada tanıştım. 2018’de Burgundy’de büyümüş ve Lightpost’un baş şarap üreticisi olan Christian Roguenant ile işbirliği yaparak Lightpost’u açtı.
Lightpost, yedi yıl önce Morgan Hill’de bir bağ kurdu, ancak şimdilik üzümlerini esas olarak Santa Cruz, Monterey, San Luis Obispo, Russian River ve Paso Robles bölgelerindeki şarap üreticilerinden alıyor. Bayan Fedotova bana en sevdiği Cabernet Sauvignon’dan bir örnek verdi. Onunla ne servis edeceğimiz hakkında sohbet ettik (biftek dedi, ben kuzu rafı önerdim) ve yerel hava koşullarını, toprak kimyasını ve günümüz ikliminde çiftçiliğin zorluklarını tartışarak 20 dakika daha geçirdik.
Tabii ki, bir şarap üreticisinin arazi hakkında ortalama bir misafirden daha fazla bilgi sahibi olması beklenir. Ancak personel eşit derecede yetkindi. Tadım odasının yöneticisi Vivian da kendiliğinden bize bir ders verdi ve üzümlerin bağa bağlı olarak nasıl değiştiğini doğrudan karşılaştırdı. Daha büyük, daha kurumsal odaklı bir tadım odası, zaman ayırmakta zorlanır. Genç şaraphane şimdiden dikkatleri üzerine çekiyor; Paso Robles’ten 2018 Reserve Cabernet Sauvignon’u eyalet yarışmalarını kazandı. Bir arkadaşım ve ben neredeyse iki saat kaldık ve üç şişe 2018 La Grande Sofi Köpüklü Gül (her biri 44 dolar) ile birlikte ayrıldık.
Bu kadar güneye inen Bay Area şarap tutkunları, genellikle Amerikan Pinot Noir’in öncüsü olan Hollister’s Calera Wine Co.’ya giderler. 1974’te Josh Jensen, San Benito İlçesindeki Harlan Dağı yakınlarında kireçtaşı açısından zengin bir mülk satın aldı. Fransa’daki bağcılık danışmanları ona Pinot Noir ve Chardonnay üzümlerinin gerçekten harika şaraplar yapmak için kireçli toprağa ihtiyaç duyduğunu söylemişlerdi. 1975’te üç ayrı arsada 24 hektar Pinot Noir ile başladı ve her arsaya kendi özgün şaraplarını üreteceklerini göstermek için bir isim verdi.
Şaraphane, Gabilan Dağları’nın eteğinde, Harlan Dağı ile Hollister arasında yarı yolda inşa edildi. Oraya varmak için, Otoyol 101’in doğusunda, ineklerin otladığı ve sarı hardal lekelerinin ve Kraliçe Anne’nin dantellerinin kasvetli manzarayı aydınlattığı saman renkli düz araziden geçtim. Dağ eteklerinden Calera’ya doğru yol alırken ruh halim değişti. Batık bir vadide bir meşe şeridi kıvrılıyordu. Şahinler gökyüzünde yükseldi. “Out of Eden” de John Steinbeck, Gabilan dağlarını “güneş ve güzellikle dolu ve bir tür davet” olarak tanımladı. Şaraphane el salladı.
Calera, ziyaret ettiğim diğer şarap imalathanelerinden daha zarif, kurumsal bir havaya sahipti. Sanırım bu şaşırtıcı değil, çünkü Bay Jensen, Calera’yı 2017’de birkaç tanınmış California şarap imalathanesinin sahibi olan Duckhorn Portfolio’ya sattı. (Geçen yıl öldü.) Göle bakan verandada, her pazar bir kadeh şarap içmeye geldiklerini söyleyen bir çiftin yanına oturdum. Esinti taze saman ve kır çiçekleri kokuyordu; Mavi alakargalar mor salkım gölgesinde çırpındı. Harika bir sessizlikti. Araba yok. Akılsız gevezelik veya meleyen cep telefonları yok. Sadece uzaktan bir karganın duygulu gaklaması.
Bir garson, metal bir ağacın üzerine dizilmiş, her şarabı açıklayan bir tatma notları ile masama beş bardak getirdi. Chenin Blanc’ı beğendim ama (beklediğiniz gibi) gerçekten öne çıkan Pinot Noir oldu. Son yudumumu bitirdiğimde, yaklaşık üç düzine serçe yakındaki bir çalıya uçtu ve orada sallanıp kanatlarını çırparak kalem inceliğinde yer kapmak için savaştılar. Sanırım sonunda bir trafik sıkışıklığı buldum.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.