İtalya’nın üçüncü büyük şehrinin mutfaktaki küresel ünü tek bir kelimeye kadar götürülebilir: pizza. Yemeğin ünlü doğum yerine – anıtsal Barok binalara ve dar, Arnavut kaldırımlı koridorlara sahip, terk edilmiş, grafiti sıçrayan bir liman kenti – bir domates atmak zordur – yüzlerce (hatta bazen binlerce) biri olmak için mücadele eden bir yemek hacısıyla karşılaşmadan. girin ) pizzacılardan.
Ancak Sorbillo ve Da Michele gibi pizza devlerinin yanı sıra çok sayıda birinci sınıf trattoria, osteria ve ristoranti de var. Bu restoranlar, çiftlik hayvanlarının bolluğundan yararlanır ve Campania bölgesinin verimli tarlalarından ve kıyı sularından – sığır, keçi, kabuklu deniz ürünleri, buğday, enginar, kabak, incir, narenciye ve daha fazlası – üretir ve istiridye çorbasından yerel karışımlar sunar. evde yetiştirilen Midye makarnasından limoncelloya.
Kalabalık barlardan hamur ve kırmızı sos için ayrılmaya hazır olduğunuzda, işte beş mahallede popüler Napoliten tarifler ve malzemelerle ilgili hem geleneksel hem de yaratıcı yaklaşımlar sunan beş adres. Afiyet olsun.
Tarihe batmış, aile tarafından işletilen bu rahat restoran, her paslı ferforje balkondan çamaşırların sarktığı bir yamaç mahallesi olan Spagnoli’nin işçi sınıfı Mahallesi’nin dar sokaklarında gizlenmiştir.
Operatik aryalar ve duygusal İtalyan baladları 18. yüzyıla ait kıvrımlı, el boyaması duvar karolarında yankılanırken, bir dizi eski Napoliten yemeği açık mutfaktan yıpranmış ahşap masalara kadar uzanıyor ve burada ağırlıklı olarak İtalyan müşteriler onları mideye indiriyor: kızarmış patlıcan, kızarmış kabak, kızarmış pirinç topları, sayısız köfte ve cömert kepçe dolusu kalın Napoliten ragù altında domates bifteği (ayrıca kavanozlarda 8,50 Euro veya yaklaşık 9,25 $ karşılığında mevcuttur).
Domates, kapari ve zeytinden oluşan zengin bir sosta ıslatılmış hamsi ve morina da dahil olmak üzere deniz ürünleri ürünleri de aynı derecede değerlidir. Bir coda olarak, 18. yüzyılda Napoli’ye tanıtılan popüler bir Fransız-Polonya tatlısı olan yapışkan baba au rhum sayesinde tuzlu ve tatlı arasındaki dengeyi bulabilirsiniz.
Osteria della Mattonella, Via Giovanni Nicotera 13. Üç çeşit menü kişi başı yaklaşık 25 avroya mal oluyor.
Tripperia O’Russ
Yüzyıllar önce, Napoli’nin alt sınıfından kadınlar, aristokrat ziyafetler için kesilen hayvanların atılan bağırsaklarını almak umuduyla kraliyet konutlarının önünde toplanırdı.
Bu günlerde tek yapmanız gereken, geleneksel olarak cucina povera – fakir adamın yemeği – olarak adlandırılan ve domuz ayağı, dana burnu ve dana taşlığından yapılan bu çok yıllık favoriyi tatmak için şehrin işkembe restoranlarından birine gitmek.
[1945’tebirelarabasıdükkanıolarakkurulanTripperiaO’RussonlarcayıldırşehrinbotanikbahçelerininyakınındakiortasınıfbirkonutsokağındaparlakışıklıbeyazbiryemekodasınıişgalettiveNapoli’ninöndegelenişkembetapınağıolarakünkazandıDoğramagürültüsününortasındahayatınherkesimindenyerelhalkbasitçorbalarınmakarnalarınveyavaşpişirilmişsakatatladoldurulmuşyahnilerintadınıçıkarmakiçinbirarayageliyor
Deneyimsizler için ideal olan Tris Trippa tadımı, üç işkembe müstahzarından oluşur: patates ve ince bir zeytinyağı sosu, soğan, biber ve domates ile; güçlü domates sosu ile; ve domates sosu ve fasulye karışımı ile. Daha cesur sevenler için, yanında sadece bir dilim limon ile carpaccio benzeri pişmiş dana işkembe dilimlerinin tadını çıkarabilirsiniz. Restoranda tatlı servisi yapılmaz, ancak büyük şişe Peroni birası (2,50 Euro) telaşı tamamlar.
Rustik dekoruna ve Napoli’nin tarihi merkezindeki konumuna rağmen, bu rahat ve popüler yer eski bir kalıntı değil. Dört yaşındaki restoran, zanaat biraları (hafif, kolay içilen bir ev IPA dahil) ve glütensiz seçenekler içeren bir yan menü ile doludur. Genç, dövmeli bir personel tarafından işletilmekte olup, uzmanlara ve uluslararası gurmelere hitap etmektedir.
Bununla birlikte, harika, eski moda menü, patlıcan parmigiana ve patates ve provolon peynirli makarna gibi yemeklerde Napoliten büyükannenizin onaylayarak gülümsemesine neden olur.
Antipastiler arasında carrozza’daki mozzarella, klasik Campanian peynirinin pizza fırını gerektirmeyen lezzetli çeşitler halinde eritilebileceğini kanıtlıyor. Mozzarella esneyerek ısıtılır ve yumurtaya batırılmış kalın ızgara ekmek dilimlerinin üzerine yayılır ve kabarcıklı, yapışkan bir sandviçin yıldızı olur. Peynir, domates sosu, sığır eti, domuz eti, domuz yağı, kuru üzüm, çam fıstığı ve mozzarella karışımı ile doldurulmuş popüler bir Napoliten makarna olan çıtır çıtır kızarmış paccheri’de başka bir görünüme sahiptir.
Yapabilirseniz (ve bu bir meydan okuma olacaktır), yakındaki Ischia adasının favorisi olan etli, domates sosuyla ıslatılmış tavşan cacciatore parçalarına yer bırakın.
La Locanda Gesu Vecchio, Via Giovanni Paladino 26. Üç çeşit menü kişi başı yaklaşık 30 avroya mal oluyor.
Deniz kenarında makarna barı
Bir sürü soğan ve bolca zaman. Cenevizli ismine rağmen Napoli’nin bir spesiyalitesi olan Genovese sosunun sırları bunlar. Sos, esas olarak zeytinyağı ve yumuşak dana eti ile birlikte birkaç saat kısık ateşte yavaşça pişirilen ince doğranmış soğandan oluşur. Sos, Napoli’yi o kadar simgeliyor ki, muhtemelen restoranın Piazza Municipio’ya baktığı büyük meydanda yükselen bir anıtı hak ediyor.
Ceneviz soslu tıknaz, çiğnenebilir ziti, restoranı da işleten makarna üreticisi Di Martino’nun butiğinin yukarısındaki minimalist, İskandinav şık yemek odası Seafront Pasta Bar’daki leziz makarna kreasyonlarından sadece bir tanesi. Ziti gibi, mağazada satılan ve üst katta servis edilen kuru makarna, şirketin uzun makarna yapımı geçmişi nedeniyle İtalya’da bir makarna cenneti olan yakınlardaki Gragnano kasabasındaki fabrikasında yapılır ve onu yapan birçok üst marka hala dayanır. Orası.
Zengin yerel tatlar ayrıca spagetti alle vongole’de bir araya geliyor – zeytinyağlı dumandan oluşan bir cam kubbenin altına gelen yumuşak, tatlı midyeler ve kömürleşmiş sarımsakla süslenmiş tereyağlı makarna girdabı – ve Ischia’dan ilham alan ihale özellikleri olan domates soslu bucatini. , rendelenmiş tavşan parçaları.
Makarna, bazı tatlıların bile bir parçasıdır, en önemlisi “pastamisù”, kahveye batırılmış çıtır pişmiş makarna şeritleriyle klasik bir tiramisù.
deniz kenarında makarna barı, Piazza Belediyesi 1. İki makarna yemeği ve bir tatlı için yaklaşık 60 ila 70 avro ödemeyi bekleyin.
madde
Yeni Sustanza restoranını bulmak için Ulusal Arkeoloji Müzesi’nden karşıya geçin. 19. yüzyıldan kalma Galleria Principe di Napoli’nin cam çatılı uzun pasajlarına girin. Art Nouveau kokteyl barı Scotto Jonno’yu dolduran saksı palmiyelerini ve beyaz giyimli barmenleri geçin. Liberty tarzı akıcı duvar kağıtları ve otantik Tiffany lambalarla dekore edilmiş zarif yemek odalarına ulaşmak için halı kaplı taş basamakları tırmanın.
Mayıs ayında açılan bu gizli restoran, doğal şaraplar eşliğinde güney İtalya ve Akdeniz malzemeleriyle hazırlanan özenle hazırlanmış yemekler servis etmektedir. Menü, yakınlardaki Procida adasından gelen ve daha önce Milano’daki 28 Posti’de adını duyuran şef Marco Ambrosino’ya ait.
Geçenlerde bir akşam, kreasyonları, klasik Campania malzemelerinin çeşitli yaratıcı kombinasyonlarını içeriyordu; en önemlisi, dağ trüf kreması ve hafif jus ve fermente tereyağı sosu içinde etli koyun eti ile doldurulmuş enginar kalbi. Tatlı olarak defne yaprağı yağında ot ve incir yaprağı şerbeti kullanılabilir.
Bir gece içkisi için alt kattaki salona dönebilirsiniz. Adını aldığı yanardağ kadar kırmızı ve güçlü olan Strega del Vesuvio kokteyli (15 €), Scotch, cin, kahve likörü ve Vezüv Yanardağı’nın yamaçlarında yetişen domateslerden yapılan bir şurubu keskin, dumanlı bir sindirim maddesine dönüştürüyor.
Ancak Sorbillo ve Da Michele gibi pizza devlerinin yanı sıra çok sayıda birinci sınıf trattoria, osteria ve ristoranti de var. Bu restoranlar, çiftlik hayvanlarının bolluğundan yararlanır ve Campania bölgesinin verimli tarlalarından ve kıyı sularından – sığır, keçi, kabuklu deniz ürünleri, buğday, enginar, kabak, incir, narenciye ve daha fazlası – üretir ve istiridye çorbasından yerel karışımlar sunar. evde yetiştirilen Midye makarnasından limoncelloya.
Kalabalık barlardan hamur ve kırmızı sos için ayrılmaya hazır olduğunuzda, işte beş mahallede popüler Napoliten tarifler ve malzemelerle ilgili hem geleneksel hem de yaratıcı yaklaşımlar sunan beş adres. Afiyet olsun.
Tarihe batmış, aile tarafından işletilen bu rahat restoran, her paslı ferforje balkondan çamaşırların sarktığı bir yamaç mahallesi olan Spagnoli’nin işçi sınıfı Mahallesi’nin dar sokaklarında gizlenmiştir.
Operatik aryalar ve duygusal İtalyan baladları 18. yüzyıla ait kıvrımlı, el boyaması duvar karolarında yankılanırken, bir dizi eski Napoliten yemeği açık mutfaktan yıpranmış ahşap masalara kadar uzanıyor ve burada ağırlıklı olarak İtalyan müşteriler onları mideye indiriyor: kızarmış patlıcan, kızarmış kabak, kızarmış pirinç topları, sayısız köfte ve cömert kepçe dolusu kalın Napoliten ragù altında domates bifteği (ayrıca kavanozlarda 8,50 Euro veya yaklaşık 9,25 $ karşılığında mevcuttur).
Domates, kapari ve zeytinden oluşan zengin bir sosta ıslatılmış hamsi ve morina da dahil olmak üzere deniz ürünleri ürünleri de aynı derecede değerlidir. Bir coda olarak, 18. yüzyılda Napoli’ye tanıtılan popüler bir Fransız-Polonya tatlısı olan yapışkan baba au rhum sayesinde tuzlu ve tatlı arasındaki dengeyi bulabilirsiniz.
Osteria della Mattonella, Via Giovanni Nicotera 13. Üç çeşit menü kişi başı yaklaşık 25 avroya mal oluyor.
Tripperia O’Russ
Yüzyıllar önce, Napoli’nin alt sınıfından kadınlar, aristokrat ziyafetler için kesilen hayvanların atılan bağırsaklarını almak umuduyla kraliyet konutlarının önünde toplanırdı.
Bu günlerde tek yapmanız gereken, geleneksel olarak cucina povera – fakir adamın yemeği – olarak adlandırılan ve domuz ayağı, dana burnu ve dana taşlığından yapılan bu çok yıllık favoriyi tatmak için şehrin işkembe restoranlarından birine gitmek.
[1945’tebirelarabasıdükkanıolarakkurulanTripperiaO’RussonlarcayıldırşehrinbotanikbahçelerininyakınındakiortasınıfbirkonutsokağındaparlakışıklıbeyazbiryemekodasınıişgalettiveNapoli’ninöndegelenişkembetapınağıolarakünkazandıDoğramagürültüsününortasındahayatınherkesimindenyerelhalkbasitçorbalarınmakarnalarınveyavaşpişirilmişsakatatladoldurulmuşyahnilerintadınıçıkarmakiçinbirarayageliyor
Deneyimsizler için ideal olan Tris Trippa tadımı, üç işkembe müstahzarından oluşur: patates ve ince bir zeytinyağı sosu, soğan, biber ve domates ile; güçlü domates sosu ile; ve domates sosu ve fasulye karışımı ile. Daha cesur sevenler için, yanında sadece bir dilim limon ile carpaccio benzeri pişmiş dana işkembe dilimlerinin tadını çıkarabilirsiniz. Restoranda tatlı servisi yapılmaz, ancak büyük şişe Peroni birası (2,50 Euro) telaşı tamamlar.
Rustik dekoruna ve Napoli’nin tarihi merkezindeki konumuna rağmen, bu rahat ve popüler yer eski bir kalıntı değil. Dört yaşındaki restoran, zanaat biraları (hafif, kolay içilen bir ev IPA dahil) ve glütensiz seçenekler içeren bir yan menü ile doludur. Genç, dövmeli bir personel tarafından işletilmekte olup, uzmanlara ve uluslararası gurmelere hitap etmektedir.
Bununla birlikte, harika, eski moda menü, patlıcan parmigiana ve patates ve provolon peynirli makarna gibi yemeklerde Napoliten büyükannenizin onaylayarak gülümsemesine neden olur.
Antipastiler arasında carrozza’daki mozzarella, klasik Campanian peynirinin pizza fırını gerektirmeyen lezzetli çeşitler halinde eritilebileceğini kanıtlıyor. Mozzarella esneyerek ısıtılır ve yumurtaya batırılmış kalın ızgara ekmek dilimlerinin üzerine yayılır ve kabarcıklı, yapışkan bir sandviçin yıldızı olur. Peynir, domates sosu, sığır eti, domuz eti, domuz yağı, kuru üzüm, çam fıstığı ve mozzarella karışımı ile doldurulmuş popüler bir Napoliten makarna olan çıtır çıtır kızarmış paccheri’de başka bir görünüme sahiptir.
Yapabilirseniz (ve bu bir meydan okuma olacaktır), yakındaki Ischia adasının favorisi olan etli, domates sosuyla ıslatılmış tavşan cacciatore parçalarına yer bırakın.
La Locanda Gesu Vecchio, Via Giovanni Paladino 26. Üç çeşit menü kişi başı yaklaşık 30 avroya mal oluyor.
Deniz kenarında makarna barı
Bir sürü soğan ve bolca zaman. Cenevizli ismine rağmen Napoli’nin bir spesiyalitesi olan Genovese sosunun sırları bunlar. Sos, esas olarak zeytinyağı ve yumuşak dana eti ile birlikte birkaç saat kısık ateşte yavaşça pişirilen ince doğranmış soğandan oluşur. Sos, Napoli’yi o kadar simgeliyor ki, muhtemelen restoranın Piazza Municipio’ya baktığı büyük meydanda yükselen bir anıtı hak ediyor.
Ceneviz soslu tıknaz, çiğnenebilir ziti, restoranı da işleten makarna üreticisi Di Martino’nun butiğinin yukarısındaki minimalist, İskandinav şık yemek odası Seafront Pasta Bar’daki leziz makarna kreasyonlarından sadece bir tanesi. Ziti gibi, mağazada satılan ve üst katta servis edilen kuru makarna, şirketin uzun makarna yapımı geçmişi nedeniyle İtalya’da bir makarna cenneti olan yakınlardaki Gragnano kasabasındaki fabrikasında yapılır ve onu yapan birçok üst marka hala dayanır. Orası.
Zengin yerel tatlar ayrıca spagetti alle vongole’de bir araya geliyor – zeytinyağlı dumandan oluşan bir cam kubbenin altına gelen yumuşak, tatlı midyeler ve kömürleşmiş sarımsakla süslenmiş tereyağlı makarna girdabı – ve Ischia’dan ilham alan ihale özellikleri olan domates soslu bucatini. , rendelenmiş tavşan parçaları.
Makarna, bazı tatlıların bile bir parçasıdır, en önemlisi “pastamisù”, kahveye batırılmış çıtır pişmiş makarna şeritleriyle klasik bir tiramisù.
deniz kenarında makarna barı, Piazza Belediyesi 1. İki makarna yemeği ve bir tatlı için yaklaşık 60 ila 70 avro ödemeyi bekleyin.
madde
Yeni Sustanza restoranını bulmak için Ulusal Arkeoloji Müzesi’nden karşıya geçin. 19. yüzyıldan kalma Galleria Principe di Napoli’nin cam çatılı uzun pasajlarına girin. Art Nouveau kokteyl barı Scotto Jonno’yu dolduran saksı palmiyelerini ve beyaz giyimli barmenleri geçin. Liberty tarzı akıcı duvar kağıtları ve otantik Tiffany lambalarla dekore edilmiş zarif yemek odalarına ulaşmak için halı kaplı taş basamakları tırmanın.
Mayıs ayında açılan bu gizli restoran, doğal şaraplar eşliğinde güney İtalya ve Akdeniz malzemeleriyle hazırlanan özenle hazırlanmış yemekler servis etmektedir. Menü, yakınlardaki Procida adasından gelen ve daha önce Milano’daki 28 Posti’de adını duyuran şef Marco Ambrosino’ya ait.
Geçenlerde bir akşam, kreasyonları, klasik Campania malzemelerinin çeşitli yaratıcı kombinasyonlarını içeriyordu; en önemlisi, dağ trüf kreması ve hafif jus ve fermente tereyağı sosu içinde etli koyun eti ile doldurulmuş enginar kalbi. Tatlı olarak defne yaprağı yağında ot ve incir yaprağı şerbeti kullanılabilir.
Bir gece içkisi için alt kattaki salona dönebilirsiniz. Adını aldığı yanardağ kadar kırmızı ve güçlü olan Strega del Vesuvio kokteyli (15 €), Scotch, cin, kahve likörü ve Vezüv Yanardağı’nın yamaçlarında yetişen domateslerden yapılan bir şurubu keskin, dumanlı bir sindirim maddesine dönüştürüyor.