Panama Kanalı boyunca şaşırtıcı vahşi yaşamı keşfedin

çavuş

Aktif Üye
“Beni takip et,” dedi Nando. “Nerede yaşadığını biliyorum.”

Sıcak, sıcak, nemli ve sakin. Yağlanmış gölgeden bir yolu takip ederken güneş ışığı dalgaları ormandan kesildi. Birkaç yüz metre ötede, Panama Kanalı'nda yutulan kaplarla yığılmış dev kargo gemileri. Ama bu başka bir dünyaydı.

Gittiğimiz yerde, kanal bankalarını sıralayan ve yüzlerce kuş türü olarak hizmet veren bir tınlı yağlı yağmur ormanı şeridi vardı. Belli bir tane arıyorduk.

Ormanda aşırı büyümüş bir yerde herkes gibi görünüyordum, rehberimiz Nando dinledi.


KimSunmak KimSunmak Kim«, Nazikçe ıslık çaldı. Sonra dinledi.

“Sadece gözlerini kullanamazsın,” diye fısıldadı. “Kulaklarını kullanmalısın.”


Üçüncü kez aradığında, “” “” “” “” “” “KimSunmak KimSunmak Kim. “”

Dikkatlüydü. Nando Vogel'i konuştu.

Tombul küçük, çizgili bir antpitta birkaç metre ötede bir kata çırpındı. Etkileyici durdum, nazikçe bir erkek ve kuş olarak ileri geri çağrıldım.


“Bu yıllardır aradığım kuşla aynı,” dedi Nando, sesini bağlayarak.

“Aynı kuş türlerini mi kastediyorsun?” Diye sordum.

“Hayır, hayır,” diye gülümsedi. “Aynı birey. Bu kuş benim için özel bir şey haline geldi.”

Bir kişi ve küçük bir hayvan arasında sadece birkaç dakika süren bir bağlantı anıydı. Ancak unutulmaz geziler bu tür anlardan yapılmıştır ve Panama'ya yapılan son gezimiz onunla doluydu.


Geçen Aralık ayında ailem ve ben Panama'da kuş gözlemciliğini izledik. Ekoturizm endüstrisini hızla geliştiren bir ülkedir. Chicago ile aynı zaman diliminde, bu nedenle çoğu Amerikalı için jet gecikmesi yoktur ve kanal nedeniyle zengin, kozmopolit bir hikayeye sahiptir. Ve Panama'da, binlerce mil hava akımları için hava akımlarında artan muhteşem fırkateyn kuşundan, hem göçmen hem de yerli bin tür kuş türü, çok lezzetli bir şekilde oluşturulan çizgili antipitta gibi baş döndürücü bir çeşit küçük, karizmatik orman kuşuna kadar.

Panama Kanalı'nın 20. yüzyılın başlarında yaratılmasının ve dünya ticaretinin devrimini sürdürmesinin aynı nedeni, burada neden bu kadar çok kuşun keşfedilebileceğini açıklıyor. Bu, Kuzey ve Güney Amerika olmak üzere iki kıtadaki bir ülke; Dünyanın en büyük okyanuslar arasında, Pasifik ve Atlantik; Ve düz güneşli plajlardan soğutmaya kadar, 10.000 metreden fazla olan yağmur ormanlarına kadar önemli ölçüde farklı artışlar ve iklim bölgeleri arasında.


Başkan Trump'ın göreve gelmesinden aylar önce bir haftalık gezimizi planladık ve kanali çeken Amerika Birleşik Devletleri üzerinde gürlemeye başladık. Konu, ziyaret ettiğimiz üç kuş gözlem noktasında pek görünmedi. Kıyılar kuş listelerine takıntılıydı ve tanıştığımız Panamanlar tehditleri bombalı olarak reddetme eğilimindeydi ve çok endişeli görünmüyordu.


Ve Nando'nun dediği gibi: “Herkes ülkeyi bir şey için tanıyor, ama aslında çok daha fazlası var.”

İkinci.


500 yıldan fazla bir süre önce kurulan ve Amerika'nın en canlı ticaret merkezlerinden biri haline gelen Panama City'de başladık. Eski şehir bir rönesans ve kırmızı tuğla yolların sokaklarında, eskiden manastır olan La Compañia gibi muhteşem yenilenmiş oteller ve uzun çubukların altında, yoğunlaşarak yoğuşma ile olan terli, romantik, eski, eski tropikal vibe içiyor. Bana Savannah, GA'da Edigy eski bir evi hatırlatan bir konuşma, Villa Ana'da mükemmel bir caz kaydettik.

Kargo gemilerinin yanında vahşi hayvanlar

İlk sabahımızda tam adı Ismael Hernando Quiroz Miranda olan Nando ile birlikte çalıştık. Birkaç yıl önce kendi kuş gözlem sürecini başlattı ve otel işinde tanıdığım biri tarafından tavsiye edildi. Şehirden kanalizasyon bölgesine saat sürdüğümüzde, hayat hikayesinin birazını paylaştı.


“Ben şansı olmayan insanların bir parçasıydım” dedi.

Bir köyde nasıl büyüdüğünü ve birisi babasını aile çiftliğinden çıkardıktan sonra odun hasatını ve gördüğünü açıkladı. Dışarıda dünya onun ortamı ve yıllar boyunca bir dizi zor iş çalıştırdığı yıllar boyunca kuşlar, ağaçlar, habitatlar, iklim değişikliği ve Panama'nın Fäks Cosystem aracılığıyla öğretti.

Kanal bölgesine geldikten birkaç dakika sonra, onunla birlikte çalışan oğlu Ismael, gökyüzüne koşan kırmızı lory kağıtlarına yardım etti. Bir kurbağa gibi sıkan bir omurga ışını toucan; Uzun göz kamaştırıcı bir horoz ile benzinli bir motor; Ve sosyal bir sinek, eğitimli bir sandık ve parlak sarı tüyleri olan bir kuşun pip queak. Nando dinlemek için biraz gergin bir kafa ile gitti – her zaman dinledi. Bir kuş bulduğunda, gözlerimizi ağaç gövdelerine yönlendirmek için bir lazer işaretçisi kullandı. Kanalın üzerine çamurlu bir gün doğumu yayıldığında sabah 6 civarında başladık. 9 yaşında 55'ten fazla kuş keşfettik.


Ama sadece kuşlar değildi. Ailem Vogel -nerds ve ben kuş gözlemciliğinin bir dizi başka şey görmek için bir hedef olduğunu takdir etmeyi öğrendik. Nando'nun arkasına koşarken, binlerce orman tabanından, sargılı bir kırmızı halı üzerinde hareket eden muhteşem mavi Morpho kelebekleri, yuklu kemirgenler, Agouti ve yaprak kesici karıncaları gördük. Uzakta Howler maymunlarını duyduk, uluyan. İnanılmaz derecede gürültülü ve korkutuculardı, ama onları asla göremedik, sadece bir ağaç duvarı: sedir ağaçları, ficus ağaçları, büyük incirler ve yüksek yükselen bambu sapları.

“Whoa, ona bir göz atın,” dedi eşim Courtenay ve bitmiş bir uçurtma sinekiyle ve bir helikopterin kanatlarını nasıl döndürdüğünü söyledi.


“Helikopter dans sineği,” diye açıkladı Nando. “Muhtemelen kadın.”

Bilgisi beni şaşırttı.

Sihirli Vadi

Nando ile verimli günümüzden sonra, kanal bölgesinden El Valle de Antón adlı bir şehre iki saat sürdük. Eşeklere ulaştığımızda, evlerin büyüdüğünü ve bahçelerin daha güzel olduğunu fark ettim. Ana caddede dolaşan güzel sırt çantaları olan gezginleri keşfettim. Birkaç bisiklet.

El Valle, derin yeşil dağlarla çevrili kırmızı çatı haciendas'tan yapılmış bir peri masalı bir mükemmel şehirden bir şeye benziyor. Panama şehrinde, 2.000 feet'te çok daha serin ve daha az nemli, bu da onu gezginler ve zengin Panama'lılar için bir mıknatıs yapar. Parlak boyalı masalara sahip yeni kafeler kaldırımları sıralar; Empanadas'ı birkaç tane ile denedik ve sadece bu mükemmel kabukları düşündük ve içeride yapışkan, beni aç yapıyor. 25 yıl önce El Valle, Ubud, Bali hissi vardı: Bundan kısa bir süre önce harika zaman geçirdi.


Kuş gözlemcileri için bir kuş gözlemcisi tarafından yaratılan rahat bir geri çekilme olan Canopy Lodge'da iki gün geçirdik. İlk sabah erken uyandım, dizüstü bilgisayarımı aldım ve yemek odasına gizlice girdim.


“Hey!” Büyük bir adam bana dedi ve hiçbir yerden atladı. “Rufous Motmot'u gördün mü?”

Sabah 6:30 ve ben sadece e -mail'lerimi kontrol etmeye çalıştım.

“Güzel bir kuş,” dedi.


Kamuflaj kaputu ve lensli üç metrelik bir kamera kıyafeti vardı, bir gölge kadar büyük.

E -Mail yansıma ile aptal gibi görünüyordu. Bu yüzden, rufous motmot'un tüm ihtişamında oturduğu mutfağın arkasındaki bir çalıya talimatlarını takip ettim: harika derin renkler – yeşil, sarı ve mavi tüyler – ve bir metronom gibi sallanan uzun, hassas bir raket kuyruğu.


Canopy Lodge, Panama'nın tanınmış ailelerinden birinden bir ekonomist olan Raúl Arias de Para tarafından kurulan Nature Lodges'in bir parçasıdır. “Panama,” dedi bana, “bir direksiyon evinden, kara para aklamadan ve yozlaşmış bir muz cumhuriyetinden yaratılan talihsiz görüntüden çok farklı güzel bir ülke.”


Raúl, Cornell Ornitoloji Laboratuvarı ile bir araya geldi ve yemek alanının arkasında 24-7 kuş kamerası kurdu. Yemeklerimizi kuşlar hakkında konuşarak ve tanagers, aracaris, ağaçkakan ve barbetleri izleyerek geçirdik. Sonra daha fazla kuş için yakındaki orman aradık.

Bir vurgu, küçük, yemyeşil bahçesini büyük bir kuş kasasına dönüştüren bir muz üreticisini ziyaret etmekti. Adam çok İngilizce konuşmadı ve İspanyolca benim oldukça zayıf. Bu yüzden sessizce verandasında plastik sandalyelere oturduk ve renkli kanatlı yaratıkların yem evlerine ne kadar geldiğini ve muz parçalarını yedik. Benim favorim, inanılmaz boya mavi-mavi gövdesi, parlak kırmızı bacakları olan bir Schnapps camı kadar büyük kırmızı bacaklı bir bal aşığıydı.

Kokose dondurma, rıhtımlar ve baykuşlar

Son durağımız Pasifik'teki Batı Panama'da lüks bir tesis olan Isla Palenque idi. Bunun için Panama City'ye geri döndük ve David adında bir şehre kısa bir uçuş yaptık. Buraya geniş ailemle geldik ve havuz kenarında çok fazla ürpertici vardı, futbolu plaja attı ve akşam yemeğine çekildi (lezzetli kahve sosu, taze deniz ürünleri ile makarna, limon tart, kokoz buz buzu onlara bir fikir vermek için batırılmış.).


Villanımızın arkasında ormandaki vahşi hayvanları gizledi ve tesisin birkaç çalışanı Nando gibi doğal doğa bilimcileri vardı. Bu yüzden araştırmaya devam ettik.

Bir akşam Francis adında genç bir adam bizi bir yürüyüşe çıkardı ve Rainbow Beetle, Scorpione, bir opossum ve üç metrelik bir Caiman buldu. Dawn'da bizi tepeli bir oropendol sürüsünün havada dolaştığı ve göçmenlerinde uzun üzümleri taşıdığı ve yuvalarını inşa ettiği bir Palm Grove'a getirdi. Yuvalar çorap gibi ağaçlara asıldı. Onu izlemek için 15 mutlu dakika geçirdim.


Francis, ailemizin en iyi kuşu olan 15 yaşındaki oğlum Apollo'ya (bizi getiren kişi), kavramanın zor bir şekilde anlatmak için ormanda yaşayan baykuşla mücadele etmesi hakkında bilgi verdi. Apollo, tesis personeline sürekli olarak ve nerede gördüklerini sordu. Son günümüzde, akımdan sadece birkaç saat önce, kendimizi bulmak için son festival yaptık.

Bizim villadan birkaç dakika, biz uzak bir ormana girmiş gibi hissettim. Kuşları duyabiliyorduk ama göremiyorduk. Biz böcek ve damlama ile kaplı.


Bir yolu yendiğimizde Francis sıkı bir yumruk tuttu. Marine's'i savaş alanında görmüştüm. Hemen demek.


Hemen durduk. Demek istedi. Dinledim.

Baykuş bir güneş ışığı içinde bir dalın üzerine indi ve bize büyük, parlak, meraklı sarı gözlerle baktı.

Ormandaki en görkemli yaratıklardan biriyle karşılaştık ve tıpkı Nando'nun bize bu ilk gün bize öğrettiği gibi bizi yöneten dinliyordu.


Haberler Reisen'i takip edin İle Instagram Ve Seyahat Kardeşim Bültenimize Kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek ve bir sonraki tatiliniz için size ilham vermek için uzman ipuçları almak. Gelecekteki kısa bir tatil mi yoksa sadece bir koltuk mu? Bir göz atın 2025'te gidebileceğiniz 52 yer.