Porto Riko’nun kuzey kıyısında, San Juan’ın batısında, sık yeşil bitki örtüsünün arasından geçen bir yolun dışında, arabayla yaklaşık bir saat uzaklıkta, yıllardır rüyalarıma giren uzun, boş bir kumsal var. Google Haritalarda Punta Caracoles Plajı olarak görünüyor ama ben onu her zaman Mükemmel Plaj olarak adlandırdım.
Palmiye ağaçları, deniz üzümleri ve yılan bitkilerinden oluşan aşılmaz bir duvarla Route 681’den gizlenen, Islote’nin küçük karakolunun yakınındaki yarım mil uzunluğundaki altın kumlu plaj, zarif bir kıyı kıvrımı ile kayalık bir çıkıntının arasında yer alır. Birkaç ev en doğu ucuna demir atmış durumda. Okyanus içgüdüsel bir mavidir.
Orada sık sık saatlerce vakit geçirir, suya dalar, sonra yeniden yüzeye çıkar, bitkin ve memnun bir şekilde kaba, kabuklu kumlara düşer ve güneşin çıplak tenimi ısıtmasına izin verirdim.
En azından hatırladığım kadarıyla burası plaj. Yirmi yıl önce, ilk kocamın Porto Rikolu ailesinin yazlık evi sayesinde bu yere kolayca ulaşabildim. Daha sonra boşandık ve daha sonra aile araziyi ABD anakarasındaki bir yerliye sattı. Artık plaj bir yabancının özel mülkünün diğer tarafından çağırıyor.
Mayıs ayının sonlarında Porto Riko’ya, tek amacı bu plaja geri dönüş yolunu bulmak amacıyla seyahat ettim (yolun birkaç mil aşağısındaki popüler Caracoles Plajı ile karıştırılmamalıdır). Gençliğinin çoğunu bu kumsalda geçirmiş olan, Porto Riko yerlisi olan eski kocamın kuzeni Joaquín’i işe aldım. Güneşli bir Cuma öğleden sonra, Perfect Beach veya buna benzer başka bir kumsalla birlikte San Juan’dan yola çıktık.
Çitte bir boşluk
Route 681, adanın en muhteşem sahil şeritlerinden bazıları boyunca kıvrılarak bisikletçiler ve motosikletçiler arasında popüler hale geliyor. Cadde ayrıca restoran ve barlarla dolu. Hafta sonları yollarda parti otobüslerini görmek alışılmadık bir durum değil.
Islote’ye vardığımızda otoyol boyunca uzanan yoğun bitki örtüsü ailenin eski mülkünü bulmayı zorlaştırıyordu. Ama sonunda Joaquín yavaşladı ve arabayı turuncu ağlarla çevrili toprak bir garaj yoluna çekti. İspanyolca bir tabela izinsiz girmemiz konusunda bizi uyarıyordu. Porto Riko’da yasal olarak özel plaj yok; ancak kuma ulaşmak için özel mülkiyeti geçemezsiniz.
Arabaya geri döndüğümüzde Joaquín arka kapıyı işaret ederek yavaşça sürdü. Sonra bir boşluk fark ettim; iki çitin arasından geçen bir metre genişliğinde bir yol. “Orada!” Bağırdım. “Durmak için!” ve dar, çimenli banketin üzerinde durdu. Dışarıya atladım ve aralıktan koştum; Joaquín de omzundan bira dolu yumuşak bir soğutucuyla beni takip ediyordu.
Yerel halkın La Vaca ya da İnek adını verdiği, Perfect Beach’in batı ucunda denize doğru uzanan 30 metrelik kayalık çıkıntının yanlış tarafına vardık. Doğudan bakıldığında eğim hafiftir ve uygun ayakkabılarla, yerel halkın okyanusun soğuyan lavlarla yıkanması sonucu oluştuğunu söylediği siyah zirveleri geçebilirsiniz. Ama bu taraftan bakıldığında ayak basmak için çok dik.
Güneşin beyazlattığı, dünya dışı yuvarlak ölü mercan kayalarıyla dolu bu kumsalın tadını çıkararak bir an geçirdik. Ama Perfect Beach’e rakip değildi.
Adanın kuzey kıyısı açık Atlantik’e baktığından adadaki su çoğunlukla serttir. Ancak La Poza’da doğal bir kaya oluşumu bir bariyer görevi görerek, yüzmek için mükemmel olan kristal berraklığında bir havuza sahip küçük ve neredeyse mükemmel bir şekilde yuvarlak bir körfez oluşturur. Kayalara vuran deniz, sanki uyumak için sallanıyormuşçasına suya hafif bir sallanma verir ve aynı zamanda bir gösteri yaratır: Büyük dalgalar bariyeri kırıp havaya 20 ila 30 fit yüksekliğinde sprey bulutları fırlattığında. , yıkananlar birlikte ah, ah ve gülerek geliyorlar.
La Poza’dan sonra doğuya döndük ve bir zamanlar orada toplanan balıkçıların adını taşıyan popüler Caza y Pesca (Avcılık ve Balıkçılık) plajını geçtik. Arabayı camlar açık olarak sürerken sahildeki küçük bir restoranın karşı konulmaz kokusu bizi akşam yemeği için kenara çekmemize neden oldu.
Arrecife 681 adı verilen restoran, 2017’deki Maria Kasırgası’ndan sonra Route 681 ve çevresindeki topluluklarda açılan birçok restorandan biriydi. Islote, fırtınanın yarattığı yıkımdan bu yana yemek dünyası çiçek açan Porto Riko’nun küçük bir evrenidir. belki de adalıların anakaradan daha fazla gıda egemenliği elde etme çabalarının bir sonucu olarak.
Kum tepelerinden sadece bir taş atımı uzaklıktaki verandada oturduk ve iki meze sipariş ettik: taro cipsiyle servis edilen ahtapot ceviche ve sığır eti, peynir ve olgun muzla doldurulmuş yumurta ruloları. İçecek menüsünde çarkıfelek meyvesi ve demirhindi de dahil olmak üzere lezzetli mojitolardan oluşan bir seçki yer alıyordu.
Ana yemeğimizi (tavuk sosisli ve tatlı plantainli yeşil güvercin bezelyeli risotto, üstüne domuz parçaları eklenmiş) aldığımızda yemek yiyemeyecek kadar doymuştuk. Bankta oturup her lokmada inleyerek lezzetli yemekleri yedik. La Vaca’nın doğusundaki terastan bakıldığında her şey eski sahil evindekiyle aynı görünüyordu: denize doğru uzanan o tanıdık tümsekle gün batımı. Rüzgâr orada olduğu gibi esiyordu. Çok yakınız, diye düşündüm.
Eski sahil evine mümkün olduğu kadar yakın olduğu için rustik bir Airbnb’yi (geceliği 100 dolar) seçmiştim. Ertesi sabah erkenden tek başıma Perfect Beach’e doğru yola çıktım. Ufukta La Vaca’yı gördüm ve önceki gecenin restoranı Arrecife’yi tanıdığımda neredeyse orada olduğumu anladım. Ancak sahil inanılmaz derecede kayalıklaştı ve geri dönmek zorunda kaldım.
Sadece burnunu takip et
Koşumdan sonra Airbnb’min hemen yanındaki La Cueva del Indio’ya doğru yola çıktık. Adanın yerli halkı Taíno tarafından yapılan Kolomb öncesi petroglifleriyle ünlü mağara, aşağıdaki kobalt mavisi suların nefes kesen manzarasını sunan yüksek kayalıklarla çevrilidir. Bir uçurumun kenarına oturduk, kayalardan yankılanan dalgaları dinledik ve kırlangıçkuyrukların yükselişini, dalışını ve saldırısını izledik.
Yola döndüğümüzde lastikleri patlamış küçük, siyah bir yiyecek kamyonu gördüm. Tabela basitti: La Herencia. Burnum bir kez daha durmam için bana yalvardı ve sonuç, sıcak pastelillolar, küçük dolgulu derin yağda kızartılmış köfteler, hamur o kadar dışarı çıkıyor ve o kadar düz ki bana melek kanatlarını hatırlattı. Şaşırtıcı ama hoş bir tatlı olan karides ve sarımsaklı domates dolgusunu denedik. Joaquín alışılmadık bir eşleştirme denedi: ahtapotla doldurulmuş bir tane Pastelillo ve muzlu biber. Kenarından büyük parçalar koparıp çıtır hamurun bugüne kadar yediğimiz en iyisi olduğunu ilan ettik. (La Herencia şu anda kapalı ancak sahipleri yakında yeniden açılmayı planlıyor.)
Oradan La Vaca’yı görebiliyordum. Ve Perfect Beach’e ulaşmak için yine sağ taraftaydık. Pastelillolarımızı bitirdikten sonra oraya doğru yürümeye çalıştık ama yine çok kayalıktı ve mağlup bir şekilde arabaya döndük.
Sonra aklıma bir şey geldi: “Arrecife – restoran!” dedim. “Hadi oraya park edelim, içki alalım ve sonra verandadan sahile doğru yürüyelim.”
Arrecife’ye vardığımızda doğrudan bara gittim ve orada bir içki ısmarladım. Lilin’i seçtim: votka, prosecco, St-Germain mürver çiçeği likörü ve çarkıfelek meyvesi suyuyla tamamlanan çarkıfelek likörü.
Joaquín restorandan plaja yürümenin uygun olup olmadığını sorduğunda elimde plastik bardakla terasın köşesine doğru ilerledim. Bir çalışan, resmi bir yönetici havasıyla, “Elbette,” diye yanıtladı ve Joaquín de onu takip etti.
Kısa bir yürüyüşten sonra plajın doğu ucundaki son çapa evinin yanından geçtik. Ve sonra içime tanıdık bir his geldi: Burası tam hatırladığım gibiydi. Göz alabildiğine yalnızdık. Elbiselerimi çıkarıp suya koştum.
Birkaç adım sonra deniz tabanı dik bir şekilde alçaldı. Bana doğru gelen devasa dalgaların altından eğilip sörfün üzerinde yüzdüm. Sırt üstü yatıp bedenimin ayağa kalkmasına izin verdim. Ilık tuzlu sularla çevrili kıyıya doğru baktım ve palmiye ağaçlarından ve deniz üzümlerinden başka bir şey görmedim. Dış dünya artık yoktu. Şu anda sadece bu kumsal vardı ve mükemmeldi; tıpkı bunca yıldır rüyalarımda kaldığı gibiydi.
Ne zaman gidiyorsun
Islote bölgesindeki ve Route 681 üzerindeki konaklama birimlerinin çoğu plajları yansıtmaktadır: rustik. Airbnb’ler iyi bir seçenektir.
Nerede uyumalı:
Palmiye ağaçları, deniz üzümleri ve yılan bitkilerinden oluşan aşılmaz bir duvarla Route 681’den gizlenen, Islote’nin küçük karakolunun yakınındaki yarım mil uzunluğundaki altın kumlu plaj, zarif bir kıyı kıvrımı ile kayalık bir çıkıntının arasında yer alır. Birkaç ev en doğu ucuna demir atmış durumda. Okyanus içgüdüsel bir mavidir.
Orada sık sık saatlerce vakit geçirir, suya dalar, sonra yeniden yüzeye çıkar, bitkin ve memnun bir şekilde kaba, kabuklu kumlara düşer ve güneşin çıplak tenimi ısıtmasına izin verirdim.
En azından hatırladığım kadarıyla burası plaj. Yirmi yıl önce, ilk kocamın Porto Rikolu ailesinin yazlık evi sayesinde bu yere kolayca ulaşabildim. Daha sonra boşandık ve daha sonra aile araziyi ABD anakarasındaki bir yerliye sattı. Artık plaj bir yabancının özel mülkünün diğer tarafından çağırıyor.
Mayıs ayının sonlarında Porto Riko’ya, tek amacı bu plaja geri dönüş yolunu bulmak amacıyla seyahat ettim (yolun birkaç mil aşağısındaki popüler Caracoles Plajı ile karıştırılmamalıdır). Gençliğinin çoğunu bu kumsalda geçirmiş olan, Porto Riko yerlisi olan eski kocamın kuzeni Joaquín’i işe aldım. Güneşli bir Cuma öğleden sonra, Perfect Beach veya buna benzer başka bir kumsalla birlikte San Juan’dan yola çıktık.
Çitte bir boşluk
Route 681, adanın en muhteşem sahil şeritlerinden bazıları boyunca kıvrılarak bisikletçiler ve motosikletçiler arasında popüler hale geliyor. Cadde ayrıca restoran ve barlarla dolu. Hafta sonları yollarda parti otobüslerini görmek alışılmadık bir durum değil.
Islote’ye vardığımızda otoyol boyunca uzanan yoğun bitki örtüsü ailenin eski mülkünü bulmayı zorlaştırıyordu. Ama sonunda Joaquín yavaşladı ve arabayı turuncu ağlarla çevrili toprak bir garaj yoluna çekti. İspanyolca bir tabela izinsiz girmemiz konusunda bizi uyarıyordu. Porto Riko’da yasal olarak özel plaj yok; ancak kuma ulaşmak için özel mülkiyeti geçemezsiniz.
Arabaya geri döndüğümüzde Joaquín arka kapıyı işaret ederek yavaşça sürdü. Sonra bir boşluk fark ettim; iki çitin arasından geçen bir metre genişliğinde bir yol. “Orada!” Bağırdım. “Durmak için!” ve dar, çimenli banketin üzerinde durdu. Dışarıya atladım ve aralıktan koştum; Joaquín de omzundan bira dolu yumuşak bir soğutucuyla beni takip ediyordu.
Yerel halkın La Vaca ya da İnek adını verdiği, Perfect Beach’in batı ucunda denize doğru uzanan 30 metrelik kayalık çıkıntının yanlış tarafına vardık. Doğudan bakıldığında eğim hafiftir ve uygun ayakkabılarla, yerel halkın okyanusun soğuyan lavlarla yıkanması sonucu oluştuğunu söylediği siyah zirveleri geçebilirsiniz. Ama bu taraftan bakıldığında ayak basmak için çok dik.
Güneşin beyazlattığı, dünya dışı yuvarlak ölü mercan kayalarıyla dolu bu kumsalın tadını çıkararak bir an geçirdik. Ama Perfect Beach’e rakip değildi.
Adanın kuzey kıyısı açık Atlantik’e baktığından adadaki su çoğunlukla serttir. Ancak La Poza’da doğal bir kaya oluşumu bir bariyer görevi görerek, yüzmek için mükemmel olan kristal berraklığında bir havuza sahip küçük ve neredeyse mükemmel bir şekilde yuvarlak bir körfez oluşturur. Kayalara vuran deniz, sanki uyumak için sallanıyormuşçasına suya hafif bir sallanma verir ve aynı zamanda bir gösteri yaratır: Büyük dalgalar bariyeri kırıp havaya 20 ila 30 fit yüksekliğinde sprey bulutları fırlattığında. , yıkananlar birlikte ah, ah ve gülerek geliyorlar.
La Poza’dan sonra doğuya döndük ve bir zamanlar orada toplanan balıkçıların adını taşıyan popüler Caza y Pesca (Avcılık ve Balıkçılık) plajını geçtik. Arabayı camlar açık olarak sürerken sahildeki küçük bir restoranın karşı konulmaz kokusu bizi akşam yemeği için kenara çekmemize neden oldu.
Arrecife 681 adı verilen restoran, 2017’deki Maria Kasırgası’ndan sonra Route 681 ve çevresindeki topluluklarda açılan birçok restorandan biriydi. Islote, fırtınanın yarattığı yıkımdan bu yana yemek dünyası çiçek açan Porto Riko’nun küçük bir evrenidir. belki de adalıların anakaradan daha fazla gıda egemenliği elde etme çabalarının bir sonucu olarak.
Kum tepelerinden sadece bir taş atımı uzaklıktaki verandada oturduk ve iki meze sipariş ettik: taro cipsiyle servis edilen ahtapot ceviche ve sığır eti, peynir ve olgun muzla doldurulmuş yumurta ruloları. İçecek menüsünde çarkıfelek meyvesi ve demirhindi de dahil olmak üzere lezzetli mojitolardan oluşan bir seçki yer alıyordu.
Ana yemeğimizi (tavuk sosisli ve tatlı plantainli yeşil güvercin bezelyeli risotto, üstüne domuz parçaları eklenmiş) aldığımızda yemek yiyemeyecek kadar doymuştuk. Bankta oturup her lokmada inleyerek lezzetli yemekleri yedik. La Vaca’nın doğusundaki terastan bakıldığında her şey eski sahil evindekiyle aynı görünüyordu: denize doğru uzanan o tanıdık tümsekle gün batımı. Rüzgâr orada olduğu gibi esiyordu. Çok yakınız, diye düşündüm.
Eski sahil evine mümkün olduğu kadar yakın olduğu için rustik bir Airbnb’yi (geceliği 100 dolar) seçmiştim. Ertesi sabah erkenden tek başıma Perfect Beach’e doğru yola çıktım. Ufukta La Vaca’yı gördüm ve önceki gecenin restoranı Arrecife’yi tanıdığımda neredeyse orada olduğumu anladım. Ancak sahil inanılmaz derecede kayalıklaştı ve geri dönmek zorunda kaldım.
Sadece burnunu takip et
Koşumdan sonra Airbnb’min hemen yanındaki La Cueva del Indio’ya doğru yola çıktık. Adanın yerli halkı Taíno tarafından yapılan Kolomb öncesi petroglifleriyle ünlü mağara, aşağıdaki kobalt mavisi suların nefes kesen manzarasını sunan yüksek kayalıklarla çevrilidir. Bir uçurumun kenarına oturduk, kayalardan yankılanan dalgaları dinledik ve kırlangıçkuyrukların yükselişini, dalışını ve saldırısını izledik.
Yola döndüğümüzde lastikleri patlamış küçük, siyah bir yiyecek kamyonu gördüm. Tabela basitti: La Herencia. Burnum bir kez daha durmam için bana yalvardı ve sonuç, sıcak pastelillolar, küçük dolgulu derin yağda kızartılmış köfteler, hamur o kadar dışarı çıkıyor ve o kadar düz ki bana melek kanatlarını hatırlattı. Şaşırtıcı ama hoş bir tatlı olan karides ve sarımsaklı domates dolgusunu denedik. Joaquín alışılmadık bir eşleştirme denedi: ahtapotla doldurulmuş bir tane Pastelillo ve muzlu biber. Kenarından büyük parçalar koparıp çıtır hamurun bugüne kadar yediğimiz en iyisi olduğunu ilan ettik. (La Herencia şu anda kapalı ancak sahipleri yakında yeniden açılmayı planlıyor.)
Oradan La Vaca’yı görebiliyordum. Ve Perfect Beach’e ulaşmak için yine sağ taraftaydık. Pastelillolarımızı bitirdikten sonra oraya doğru yürümeye çalıştık ama yine çok kayalıktı ve mağlup bir şekilde arabaya döndük.
Sonra aklıma bir şey geldi: “Arrecife – restoran!” dedim. “Hadi oraya park edelim, içki alalım ve sonra verandadan sahile doğru yürüyelim.”
Arrecife’ye vardığımızda doğrudan bara gittim ve orada bir içki ısmarladım. Lilin’i seçtim: votka, prosecco, St-Germain mürver çiçeği likörü ve çarkıfelek meyvesi suyuyla tamamlanan çarkıfelek likörü.
Joaquín restorandan plaja yürümenin uygun olup olmadığını sorduğunda elimde plastik bardakla terasın köşesine doğru ilerledim. Bir çalışan, resmi bir yönetici havasıyla, “Elbette,” diye yanıtladı ve Joaquín de onu takip etti.
Kısa bir yürüyüşten sonra plajın doğu ucundaki son çapa evinin yanından geçtik. Ve sonra içime tanıdık bir his geldi: Burası tam hatırladığım gibiydi. Göz alabildiğine yalnızdık. Elbiselerimi çıkarıp suya koştum.
Birkaç adım sonra deniz tabanı dik bir şekilde alçaldı. Bana doğru gelen devasa dalgaların altından eğilip sörfün üzerinde yüzdüm. Sırt üstü yatıp bedenimin ayağa kalkmasına izin verdim. Ilık tuzlu sularla çevrili kıyıya doğru baktım ve palmiye ağaçlarından ve deniz üzümlerinden başka bir şey görmedim. Dış dünya artık yoktu. Şu anda sadece bu kumsal vardı ve mükemmeldi; tıpkı bunca yıldır rüyalarımda kaldığı gibiydi.
Ne zaman gidiyorsun
Islote bölgesindeki ve Route 681 üzerindeki konaklama birimlerinin çoğu plajları yansıtmaktadır: rustik. Airbnb’ler iyi bir seçenektir.
Nerede uyumalı:
Punta Caracoles yakınındaki lüks bir sahil deniz ürünleri restoranı olan Salitre Meson Costero, muhteşem manzaralara ve özel havuza sahip, gruplar için ideal bir sahil villası sunmaktadır (10 odalı, yedi buçuk yatak odalı bir villa için gecelik 1.395 USD) mülk). Airbnb’de 16 misafirin konaklayabileceği banyolu villa).
Gruplar için de uygun olan lüks yuva Porto Riko, Caza y Pesca Plajı yakınında seçenekler (10 kişi kapasiteli dört yatak odalı bir villa için gecelik 500 dolar) ve Arecibo’da okyanus kenarı seçenekleri (ayrıca dört yatak odalı bir villa için gecelik 500 dolar) sunuyor. . 10 kişiye kadar alan sunar).
Islote’deki Greta Beach Box, plaja sadece birkaç adım uzaklıkta, özel, ısıtmalı havuzlu lüks bir kabine dönüştürülmüş bir nakliye konteyneridir (dört kişinin konaklayabileceği iki oda için gecelik 151 dolar).
Airbnb’de dönüştürülmüş başka bir nakliye konteyneri olan DK Backyard, sade bir alan sunuyor (verandada bir hamak var) ve Islote’deki plaja kısa bir yürüyüş mesafesinde (çift kişilik yatak odası için gecelik 174 dolar).
Route 681 üzerindeki David Sandwich, onlarca yıldır lezzetli kızarmış domuz sandviçleri ve daha fazlasını (4 ila 9 $) sunan bir Islote kurumu olmuştur.
Route 681 üzerindeki bir başka adacık dayanak noktası olan El Nuevo Guayabo, Arecibo bölgesinden gelen küçük olgunlaşmamış bir balık olan cetí ile dolu empanadalar sunuyor (5 $).
Lezzetli bir barbekü lokantası olan Bocata Smokehouse, okyanus esintileri ve manzarasının yanı sıra ara sıra canlı müzik (mezeler 9-28 $) sunmaktadır.
Maria Kasırgası’ndan bu yana ortaya çıkan mekanlardan biri olan La Distillera, geleneksel malzemeleri tuhaf dokunuşlarla birleştiren küçük tabaklar sunuyor – kaburga ile doldurulmuş köfte ve mango chimichurri ile servis edilen Manchego gibi. Yenilikçi içecekler olağanüstü: Örneğin Olivia, zeytinyağıyla zenginleştirilmiş cin, Licor 43 (İspanya’dan gelen tatlı bir likör), limon ve bal şurubundan oluşuyor. (Menü haftalık olarak değişir. Yiyecek fiyatları yaklaşık 12 ila 20 ABD Doları; kokteyller ise 8 ila 12 ABD Doları arasındadır.)
Bir yemek kamyonu olan DPicar681, kendine özgü bir kekik aromasına sahip, ince ve çıtır ama çiğnenebilir lezzetli morina börekleri (2 $) servis ediyor.
Yol kenarındaki bir tezgah olan El Kiosquito del Norte, taze yapılmış doldurulmuş yengeç kekleri ve kıyma ile doldurulmuş sulu, lezzetli muz ruloları (3,50 $) ile gezginleri ve yerel halkı cezbediyor.