Onlarca yıl süren siyah beyaz film nedeniyle Meksika şehri Puerto Vallarta'ya ilk kez seyahat ettim. Soğuk bir kış gecesinde, Manhattan'daki dairemdeki kanalları çevirdiğimde, Turner Classic Films'teki “Iguana Gecesi” performansıyla karşılaştım.
John Huston tarafından yönetilen 1964'ten Tennessee Williams oyununun Richard Burton ve Ava Gardner ile bu uyarlaması bir film klasiği değildi. Hikaye aşırı ısındı; Gösteri daha da. Ama televizyon ekranımda devam ederken, arsaya daha az dikkat ve daha fazla dikkat çekmeye başladım.
Meksika Jalisco eyaletinde ve Batı'daki güzel Bahía de Banderas'tan ve Hollywood miktarının Doğu Ingen bölümündeki geniş Sierra Madre Mountain Range'den oynayan kıyı şehri. Daha sonra uluslararası bir havaalanı onu daha erişilebilir hale getirdi ve turizm patlıyordu.
Ancak yıllar boyunca Puerto Vallarta, Cancún, Cabo San Lucas, Tulum ve hatta bir sörf hedefi olan Sayulita tarafından gölgeye konuldu. Kuşkusuz güzel, fantastik plajlara erişime sahip olmasına rağmen, bu yerler bana çok tanıdık geldi, bu da büyük ölçüde Meksika'nın gerçek ülkesinden koza benzeri bir kaçış gibi görünüyordu. Daha iyi bir terim eksikliği nedeniyle biraz daha az tahmin edilebilir ve biraz daha “otantik” istedim.
Ayrıca Puerto Vallarta'nın 20. yüzyılın skandal meselesinde Burton ve Elizabeth Taylor arasında oynadığı rolden etkilenmiştim. “Kleopatra” setinde bir araya gelen iki yıldız, Puerto Vallarta'yı her ikisi de diğer insanlarla evlendiğinde gizli ilişkilerinin ilk günlerinde romantik saklanma yerlerine dönüştürdü.
Daha sonra tekrar tekrar döndüler, özellikle de kendi evliliklerinde zor noktalar olduğunda. Özellikle Burton büyülenmişti. 1971'den bir seyahat raporunda Vogue için yazdığı gibi: “İçinde yaşadığımız sokak, atlarda eve giden tepelerden gelen bir dahi tarafından icat edildi ve zaman zaman beslenen biri sonsuza dek burada oturabileceğim Ve bir içki ile başlayarak. “
Liz ve Dick için yeterince iyi olsaydı, benim için yeterince iyiydi.
“Bu tacoları hayal ediyorum”
O zamandan beri Puerto Vallarta'ya 2022'deki bu ilk geziden bu yana beş kez döndüm, ancak sadece üçüncü ziyaretimde Pepe'ye giden yolu buldum. Önceki ziyaretlerim sırasında iyi yemiştim – Gustavo Díaz'daki Uber koleksiyonumdayken, Tacon de Marlin'deki taze ızgara Marlin Tacon'dan (büyük boy bir taco ve bir börek arasında bir tür haç) (büyük boy bir taco ve bir börek arasında bir haç) – Havaalanı, El Barracuda'daki tüm kızarmış kırmızı balığı bekliyordu ve güneş Pasifik'in üzerinden geçtiğinde kömürleşmiş beyaz etini aradı.
Ancak, birkaç kişi bana 5 de diciembre adlı bir mahallede Pepes tacos gezisi yapmak zorunda olduğunu söylemişti, çünkü bunlar Puerto Vallarta'daki en iyi tacos idi. Seyahat arkadaşım ve ben yoğun Avenida de México'dan tozlu bir yan sokakta gittiğimizde, uzun bir çizgi bizi kaldırımda karşıladı ve mağara benzeri, sadece şeker restoranıyla karşılaşıldı. Sabırla beklediğimizde, bu sefer Pepe'de arkamızda olan İngilizce konuşan bir yerel. “Geceleri bu tacoları hayal ediyorum,” dedi, yemeğin önümüzde beklemeye değer olduğunu garanti etti. Restoranın sabah 4'e kadar açık kaldığını ve kendisinin ve arkadaşlarının sık sık gecelerini orada bitirdiğini söyledi.
Dakikalar sonra (çizgi hızlı bir şekilde hareket etti) Tacos al papazdan iki sipariş yedik -kızarmış domuz şişelerinin buzlu pacifico birası ile dumanlı tadı (genel fatura: 300 peso veya yaklaşık 15 ABD dolarının altında). Önümüzdeki birkaç dakika içinde bir kelime konuştuğumuzu sanmıyorum, önümüzdeki yiyeceklere hızla feda edilen bir konuşma fikri.
Margarita ve insanları izleyin
Son yıllarda Puerto Vallarta'ya döndüğümde, şehrin Meksika'daki diğer kıyı şehirleri arasında yayılan tatil köyü türüne tamamen bağışık olmadığını fark ettim. Ancak bu üst düzey zincir oteller, Nayarit ve Punta Mita kıyı topluluklarında şehrin kuzeyinde yer almaktadır. Şehir ayrıca kruvaziyer gemileri düzenliyor ve günlük tuzakçılar, tekila'dan gümüş mücevherlere kadar her şeyi satan birçok turistik dükkanı sulandırıyor. Ayrıca, ılımlı iklim, nispeten olumlu yaşam maliyeti ve her yerde bulunan İngilizce zanaatkar ve taksi şoförleri tarafından çekilen büyük bir göçmen emekli nüfusu bulunmaktadır. Şehir aynı zamanda bir tür Provincetown Güney, LGBTQ gezginleri için büyük bir kış destinasyonudur ve en yoğun zamanlarda (Aralık ayı sonuna kadar Mayıs başında) canlı bir iş yapan düzinelerce merkezi bir eşcinsel çubuktur.
Ancak herkes, büyük ailelerin kaldırımda akşam yemeği için toplandığı, genellikle açık ızgaralarda pişirilen ve neredeyse herkesin, yerlilerin ve turistlerin Bahía de Banderas tarafından heyecan verici sularda eşit olarak yüzdüğü bu deniz tesisine neredeyse sorunsuz görünüyor.
Benim için Zona Romántica'da Puerto Vallarta'ya her gezi, eski şehrin uygun şekilde adlandırılmış kalbi var, bu da yoğun sokaklarda farklı dillerin kakofonisine ve ızgara satan her şeyi satan her şeyi satan her şeyi hemen satan gibi hissediyorlar. geçmişe iade edildi. Birçok dar parke taşı sokaklarından birinde rastgele bir sol veya doğrudan alın ve yakında Burton ve Taylor'ın ilk olarak büyülediği bir şehirle karşılaşacaksınız.
Birkaç araştırmadan sonra, 1970'lerin sonunda Burton'ın üçüncü kadını Suzy Miller için bir hediye olarak genişletildiğini ve Hacienda San Angel adlı bir otele dönüştürüldüğünü gördüm. Yaklaşık bir düzine süit, üç havuz, çatıda güzel bir restoran ve yemyeşil, dikkatli bir şekilde ekili bahçelere sahip eski şehrin manzaralı tepelerde güzel restore edilmiş bir çoklu sahne villası ilk gezim için bir temel olarak hizmet eder ve bir Yer, daha uzun konaklamalar için Airbnbs kiralamaya başladığımda bile ezici ziyaretlere geri döneceğim yer.
Turistlerin çoğu deniz kenarında bir gezinti olan Malecón'a akın etse de, şehir arterdeki Basilio Basilio Badillo'da bir yürüyüşle Puerto Vallarta'ya bir geziye başlamayı seviyorum, belki de taze pişmiş tart ve aroma taze pişmiş tart ve burada dalış Pasteller her zaman karşı konulmaz, her zaman olası değildir, daha sonra Blondie's'de dondurulmuş bir mango margarita paketleyin, burada vatandaşların dışkı sunduğu çevre sahne için mükemmel bir yer sunar.
Normalde takip eden havai fişek ekranını yakalamak için gün batımını yakalama zamanı.
Son Bir Detour
Geçen Mart ayında, Puerto Vallarta'da ayın son gecesinde, bir şarkıcının Linda Ronstadt'ın “Canciones de Mi Padre” albümü tarafından nasıl şaşırtıcı derecede mükemmel bir iyileşme gerçekleştirdiğini görmek için Basilio Badillo'daki bir kabare gittim. (Şovları “Tina Turner” ve “Bette Midler” ile atlamaya karar verdim.) Sonra, her biri bir şişe Pacifico koyan ve gece baykuşlarının kitlelerini atan Zona Romántica'daki yoğun kulüplerden birkaçıyla tanıştım. . Bürgersteig, saat 1'de bir kabin yapmadan ve sürücünün adresini Airbnb'ime vermeden önce.
Ama eve gittiğimizde ani bir arzum vardı.
“Señor,” dedim, ön koltuğa yaslanarak, “Pepe, Por Gace.”
John Huston tarafından yönetilen 1964'ten Tennessee Williams oyununun Richard Burton ve Ava Gardner ile bu uyarlaması bir film klasiği değildi. Hikaye aşırı ısındı; Gösteri daha da. Ama televizyon ekranımda devam ederken, arsaya daha az dikkat ve daha fazla dikkat çekmeye başladım.
Meksika Jalisco eyaletinde ve Batı'daki güzel Bahía de Banderas'tan ve Hollywood miktarının Doğu Ingen bölümündeki geniş Sierra Madre Mountain Range'den oynayan kıyı şehri. Daha sonra uluslararası bir havaalanı onu daha erişilebilir hale getirdi ve turizm patlıyordu.
Ancak yıllar boyunca Puerto Vallarta, Cancún, Cabo San Lucas, Tulum ve hatta bir sörf hedefi olan Sayulita tarafından gölgeye konuldu. Kuşkusuz güzel, fantastik plajlara erişime sahip olmasına rağmen, bu yerler bana çok tanıdık geldi, bu da büyük ölçüde Meksika'nın gerçek ülkesinden koza benzeri bir kaçış gibi görünüyordu. Daha iyi bir terim eksikliği nedeniyle biraz daha az tahmin edilebilir ve biraz daha “otantik” istedim.
Ayrıca Puerto Vallarta'nın 20. yüzyılın skandal meselesinde Burton ve Elizabeth Taylor arasında oynadığı rolden etkilenmiştim. “Kleopatra” setinde bir araya gelen iki yıldız, Puerto Vallarta'yı her ikisi de diğer insanlarla evlendiğinde gizli ilişkilerinin ilk günlerinde romantik saklanma yerlerine dönüştürdü.
Daha sonra tekrar tekrar döndüler, özellikle de kendi evliliklerinde zor noktalar olduğunda. Özellikle Burton büyülenmişti. 1971'den bir seyahat raporunda Vogue için yazdığı gibi: “İçinde yaşadığımız sokak, atlarda eve giden tepelerden gelen bir dahi tarafından icat edildi ve zaman zaman beslenen biri sonsuza dek burada oturabileceğim Ve bir içki ile başlayarak. “
Liz ve Dick için yeterince iyi olsaydı, benim için yeterince iyiydi.
“Bu tacoları hayal ediyorum”
O zamandan beri Puerto Vallarta'ya 2022'deki bu ilk geziden bu yana beş kez döndüm, ancak sadece üçüncü ziyaretimde Pepe'ye giden yolu buldum. Önceki ziyaretlerim sırasında iyi yemiştim – Gustavo Díaz'daki Uber koleksiyonumdayken, Tacon de Marlin'deki taze ızgara Marlin Tacon'dan (büyük boy bir taco ve bir börek arasında bir tür haç) (büyük boy bir taco ve bir börek arasında bir haç) – Havaalanı, El Barracuda'daki tüm kızarmış kırmızı balığı bekliyordu ve güneş Pasifik'in üzerinden geçtiğinde kömürleşmiş beyaz etini aradı.
Ancak, birkaç kişi bana 5 de diciembre adlı bir mahallede Pepes tacos gezisi yapmak zorunda olduğunu söylemişti, çünkü bunlar Puerto Vallarta'daki en iyi tacos idi. Seyahat arkadaşım ve ben yoğun Avenida de México'dan tozlu bir yan sokakta gittiğimizde, uzun bir çizgi bizi kaldırımda karşıladı ve mağara benzeri, sadece şeker restoranıyla karşılaşıldı. Sabırla beklediğimizde, bu sefer Pepe'de arkamızda olan İngilizce konuşan bir yerel. “Geceleri bu tacoları hayal ediyorum,” dedi, yemeğin önümüzde beklemeye değer olduğunu garanti etti. Restoranın sabah 4'e kadar açık kaldığını ve kendisinin ve arkadaşlarının sık sık gecelerini orada bitirdiğini söyledi.
Dakikalar sonra (çizgi hızlı bir şekilde hareket etti) Tacos al papazdan iki sipariş yedik -kızarmış domuz şişelerinin buzlu pacifico birası ile dumanlı tadı (genel fatura: 300 peso veya yaklaşık 15 ABD dolarının altında). Önümüzdeki birkaç dakika içinde bir kelime konuştuğumuzu sanmıyorum, önümüzdeki yiyeceklere hızla feda edilen bir konuşma fikri.
Margarita ve insanları izleyin
Son yıllarda Puerto Vallarta'ya döndüğümde, şehrin Meksika'daki diğer kıyı şehirleri arasında yayılan tatil köyü türüne tamamen bağışık olmadığını fark ettim. Ancak bu üst düzey zincir oteller, Nayarit ve Punta Mita kıyı topluluklarında şehrin kuzeyinde yer almaktadır. Şehir ayrıca kruvaziyer gemileri düzenliyor ve günlük tuzakçılar, tekila'dan gümüş mücevherlere kadar her şeyi satan birçok turistik dükkanı sulandırıyor. Ayrıca, ılımlı iklim, nispeten olumlu yaşam maliyeti ve her yerde bulunan İngilizce zanaatkar ve taksi şoförleri tarafından çekilen büyük bir göçmen emekli nüfusu bulunmaktadır. Şehir aynı zamanda bir tür Provincetown Güney, LGBTQ gezginleri için büyük bir kış destinasyonudur ve en yoğun zamanlarda (Aralık ayı sonuna kadar Mayıs başında) canlı bir iş yapan düzinelerce merkezi bir eşcinsel çubuktur.
Ancak herkes, büyük ailelerin kaldırımda akşam yemeği için toplandığı, genellikle açık ızgaralarda pişirilen ve neredeyse herkesin, yerlilerin ve turistlerin Bahía de Banderas tarafından heyecan verici sularda eşit olarak yüzdüğü bu deniz tesisine neredeyse sorunsuz görünüyor.
Benim için Zona Romántica'da Puerto Vallarta'ya her gezi, eski şehrin uygun şekilde adlandırılmış kalbi var, bu da yoğun sokaklarda farklı dillerin kakofonisine ve ızgara satan her şeyi satan her şeyi satan her şeyi hemen satan gibi hissediyorlar. geçmişe iade edildi. Birçok dar parke taşı sokaklarından birinde rastgele bir sol veya doğrudan alın ve yakında Burton ve Taylor'ın ilk olarak büyülediği bir şehirle karşılaşacaksınız.
Birkaç araştırmadan sonra, 1970'lerin sonunda Burton'ın üçüncü kadını Suzy Miller için bir hediye olarak genişletildiğini ve Hacienda San Angel adlı bir otele dönüştürüldüğünü gördüm. Yaklaşık bir düzine süit, üç havuz, çatıda güzel bir restoran ve yemyeşil, dikkatli bir şekilde ekili bahçelere sahip eski şehrin manzaralı tepelerde güzel restore edilmiş bir çoklu sahne villası ilk gezim için bir temel olarak hizmet eder ve bir Yer, daha uzun konaklamalar için Airbnbs kiralamaya başladığımda bile ezici ziyaretlere geri döneceğim yer.
Turistlerin çoğu deniz kenarında bir gezinti olan Malecón'a akın etse de, şehir arterdeki Basilio Basilio Badillo'da bir yürüyüşle Puerto Vallarta'ya bir geziye başlamayı seviyorum, belki de taze pişmiş tart ve aroma taze pişmiş tart ve burada dalış Pasteller her zaman karşı konulmaz, her zaman olası değildir, daha sonra Blondie's'de dondurulmuş bir mango margarita paketleyin, burada vatandaşların dışkı sunduğu çevre sahne için mükemmel bir yer sunar.
Normalde takip eden havai fişek ekranını yakalamak için gün batımını yakalama zamanı.
Son Bir Detour
Geçen Mart ayında, Puerto Vallarta'da ayın son gecesinde, bir şarkıcının Linda Ronstadt'ın “Canciones de Mi Padre” albümü tarafından nasıl şaşırtıcı derecede mükemmel bir iyileşme gerçekleştirdiğini görmek için Basilio Badillo'daki bir kabare gittim. (Şovları “Tina Turner” ve “Bette Midler” ile atlamaya karar verdim.) Sonra, her biri bir şişe Pacifico koyan ve gece baykuşlarının kitlelerini atan Zona Romántica'daki yoğun kulüplerden birkaçıyla tanıştım. . Bürgersteig, saat 1'de bir kabin yapmadan ve sürücünün adresini Airbnb'ime vermeden önce.
Ama eve gittiğimizde ani bir arzum vardı.
“Señor,” dedim, ön koltuğa yaslanarak, “Pepe, Por Gace.”