Roma’da Mayıs: Tarla fasulyelerine tapınma ve onlardan korkma zamanı

çavuş

Aktif Üye
Aç İtalyanlar, Fava Fasulyesi Festivali’nde Roma kırsalındaki bir tarlada fava ve pecorino peyniri, fava ve porchetta, makarna üzerine fava kreması veya sadece taze bakla dolu kahverengi torbalar sipariş etmek için sıraya girdiklerinde, işte bu bitişik bir restoranın yöneticisiydi. bahçe cadı parmak baklagil korkusuyla konuştu.

72 yaşındaki Francesco Urso, “Fava ekimi yasaktır” yazan bir tabelayı işaret ederek, “Onları arıyoruz ve söküp atıyoruz” dedi. Herr Urso, Roma’nın en değerli bahar yemeği, dedi, ama bu bir ölüm kalım meselesiydi.

“Favizm” dedi.

Pek çok Romalı, Mayıs ayında gelip geçen bakla mevsimini ve baharın gelişini şehir surlarının dışında bakla ağırlıklı pikniklerle kutlarken, favizmden muzdarip olanlar korku içinde yaşıyor. Alanında önde gelen bilim adamlarından Lucio Luzzatto’nun sıtmaya karşı bir miktar koruma sağladığı için Akdeniz, Afrika ve Orta Doğu’ya yayıldığını söylediği kan bozukluğu olanlar için baklaya maruz kalmak akut hemolitik anemiye yol açabilir; sarılığa neden olur; dalağı büyütmek; ve ani kalp yetmezliği ve ölüm.

Yılın bu zamanında Roma çevresinde restoranlara ve pazarlara “Burası taze bakla servis edilir” yazan uyarı levhaları asılır. Favizme kapılmış ünlülerin ölüme yakın deneyimleri viral oluyor. Bir TV yıldızı olan Ginevra Pisani, sosyal medya hesabından “tamamen sarı ve yeşile döndüğünü” ve “kırmızı kan hücreleri intihar ettiği” için bayıldığını belirterek, “Fava sırasında dikkatli olun” diye yalvardı.


“Ben de senin için iyi olduklarını düşündüm, o baklalar,” diye ekledi acı acı.


Birçok İtalyan şehri, yüzlerce metrelik okullarda veya savunmasız insanların evlerinde tarla fasulyesi ekimini yasaklayan yönetmelikler çıkardı, çünkü bazı favizm hastaları, sinsi tarla polenlerinin sadece bir kokusunun bile bir saldırıyı tetikleyebileceğini söylüyor.

Nüfusun yaklaşık yüzde 10’unun favizmden muzdarip olduğu ve güneydeki rakamın yüzde 13 civarında olduğu güney İtalya adası Sardunya, yıllar içinde birkaç tedavi geliştirdi.

Sardunya’nın küçük bir kasabası olan Perdasdefogu’dan 78 yaşındaki Beatrice Brundu, “Beni küçükken iyileştirmek için beni yere yatırdılar ve yüzüme öküz pisliği sürdüler” dedi. “Ve beni iyileştirdi. Şimdi bana sadece hap veriyorlar.”

Ancak hastalığın yayılmasına rağmen, bakla tüm İtalya’da, özellikle Mayıs ayında Roma’da kaçınılmazdır. Taze pazar sandıklarına dolanacaklar, guanciale yüklü yemekleri tazeleyecekler ve taze sebzelerle popüler vignarola güvecinde kaynatacaklar. (“Bugün 1 Mayıs,” dedi Roma’daki Osteria la Gensola’da bir garson, “rigatoni alla vignarola aldık.”) Ayrıca, şehir yönetiminin fava ve pecorino sayfasına göre, “eski geleneklere göre. anma bağlı.” ölülerden.”


Bununla birlikte, Mayıs ayında tarla fasulyesi patlıyor ve yeşil ve bir yaşam belirtisi.


Roma’daki Trattoria Da Felice’de, şarap ve güneşten ıslanan lokantalar bakla, bezelye ve guanciale ile makarna sipariş ederken, Sardinya’dan bir yönetici olan Cesare Murtas, ön kapıda ‘Bakla dikkat edin’ yazan tabelanın yanında izledi. 52 yaşındaki Murtaş hastalığa atıfta bulunarak “Oğlumda var” dedi. Oğluna küçük yaşlardan itibaren fasulyeden uzak durmayı öğrettiğini söyledi. “Bir araba kazası geçirme ihtimaline karşı favorim olduğunu söyleyen künyeler takıyor.”

Köşede, kapısında bir uyarı bulunan başka bir saygıdeğer Roma kurumu olan Checchino’nun sahibi, 62 yaşındaki Francesco Mariani, bir keresinde Sardinya’dan favizmi olan bir şefi çalıştırdığını söyledi. Fasulye hakkında “Onlara dokunamadı bile” dedi. “Bu yemekleri başka birinin pişirmesi gerekiyordu.”

Ancak, tüm alerji ve hoşgörüsüzlük kültürünün kontrolden çıktığını ve insanların glüten, laktoz ve fasulye için laboratuvar düzeyinde dekontaminasyon çabaları beklediğini savunarak, Mayıs ayında fava sunmama fikrini gülünç buldu.

“Roma restoranına gitmeyin” dedi. “Git biraz suşi al.”

En eski ekili bitkilerden biri olan bakla, kökeni en az MÖ 6.000 yılına kadar uzanır. M.Ö. 1000 yıllarına kadar uzanan, uzun zamandır bölge genelinde bir protein ve bakım kaynağı olmuştur.


a² + b² = c² teoreminin babası olan Yunan filozofu Pisagor, favayı ölümün sembolü olarak kabul etti. Bir tarlaya koşmak yerine düşmanlarıyla ölümcül bir şekilde yüzleşme riskini aldığı söyleniyor. Onun vejetaryen geometri meraklıları kültü, baklanın ölülerin ruhlarını içerdiğine veya içi boş saplarının Hades’ten gelen bir asansör servisini temsil ettiğine inanıyorlardı.

Eski yazarlar ayrıca, cinsel organlara veya fetüse benzediği veya nefeslerini kesen şişkinliğe neden olduğu için bakladan hoşlanmadıklarını tahmin ettiler. Ya da Scientific American’ın dediği gibi, “güneşte bırakılırsa çiğnenmiş bir fasulyenin cinayet kurbanının kanı gibi koktuğuna inandıkları için.”


Orta Çağ’da, kuraklıktan muzdarip Sicilyalılar yağmur yağması için Aziz Joseph’e dua ettiler ve kıtlıktan kurtuluşu hala kilise sunaklarına yerleştirilen ve Tüm Ruhlar Günü’nde ‘ölü fasulye’ şeklindeki keklerle saygı duyulan baklada buldular.

Antik Romalılar, baklanın ölüm ve çürüme ile o kadar yakından ilişkili olduğuna inanıyorlardı ki, bazı rahiplerin onlara dokunmasına izin verilmedi ve cenaze törenlerinde menüde temel bir maddeydi. Sarhoş Romalılar on yıllar boyunca “Roma bella”daki her şeyin, Aziz Petrus Bazilikası, gökyüzü ve hava dahil nasıl satılık olduğu hakkında “Fiori Trasteverini” şarkısını söylediler, “ama Roma favasını bağışlayabiliriz.”


Geçen Pazar günü Castel di Leva’da düzenlenen Fava Festivali’nde yüzlerce Romalı ne istediklerini biliyordu. Bilimsel olarak makul volkanlar gibi uzun ahşap masaların üzerine yığılmış, atılmış baklalardan oluşan kabarık yeşil yığınlar. Romalılar fasulyelerin kabuklarını soyup soludukları için panayırda herhangi bir uyarı levhası yoktu. Etkinliğin organizatörü 47 yaşındaki Francesco Galli, “Bu bir fava festivali” dedi. “Alerjiniz varsa gelmeyebilirsiniz.”

74 yaşındaki Carmelina Antonini bir masada boş kapsülleri çantasına doldurdu. “Hiçbir şey çöpe atılmaz” dedi ve tehlikeli kocasına ve arkadaşlarına onları pişireceğini ve ardından sarımsak ve acı biberle soteleyeceğini söyledi.

O ve arkadaşları, kayırmacılığı olan (“anafilaktik şoka girdi”) tanıdıkları kişiler hakkındaki notları karşılaştırdı ve bunun bir zamanlar askerlik hizmetinden terhis edilmesinin bir nedeni olduğunu hatırladı.

“Neden?” 77 yaşındaki arkadaşı Emilia Cucci, “ordu tarla fasulyesi topladığı için mi?” diye sordu.


Bayan Cucci daha sonra, yumuşak ve tereyağlı olması gereken – bunun yerine “bir çakıl taşı kadar sert ve küçük” olan baklaların servis edilmesini protesto etmek için onları pazara götürmesine neden olan travmatik bir olayı hatırladı.


Geçenlerde, iltimassız olmasına rağmen, “dört, beş, altı kez hapşırmasına” neden olan başka bir gizemli alerjisi olduğundan endişelendiğini söyledi.

“Kim bilir?” kocası onun sözünü kesti.

“Konuşuyorum” dedi. “Belki de kocasıdır.”

Birkaç metre ötede, baklagillerden 29 yaşındaki Sara Lauteri, bakla yığınlarının arkasında durmuş ve bunların “çok taze, bu sabah toplanmış” olduğunu ilan etmişti. Onları müşteriler için kahverengi çantalara doldurdu ve hiçbir favorinin ona yaklaşacak kadar pervasız olmadığını söyledi.

“Kırmızı kürecikleri fiilen patlıyor” dedi.

59 yaşındaki Paola Romani, onaylayarak başını salladı.

“Bu kötü bir hastalık – sizi boğazınızdan yakalıyor” dedi. Sonra bir bakla açtı, ağzına biraz fasulye attı ve pecorino parçasıyla birlikte gitmek için bir çanta aldı. “May,” dedi omuz silkerek, “baklavadır.”

Gaia Pianigiani raporlamaya katkıda bulundu.