Sicilya adasının 90 mil güneybatısında ve Tunus'un yaklaşık 50 mil doğusunda bulunan engebeli, bulunması zor, sakin cennet Pantelleria adasını yıllardır duymuştum. Luca Guadagnino'nun 2015 yapımı filmi “A Bigger Splash” çamur banyoları, romantik kalıntılar ve tenha yüzme koylarından oluşan baştan çıkarıcı bir cenneti resmediyordu. Madonna, Sting ve Julia Roberts gibi ünlüler, 1980'den bu yana burada yaşayan Giorgio Armani'nin yanı sıra, Afrika-İtalya'nın çağrıştırıcı atmosferinden etkilenen adayı ziyaret etti. Kimsenin onlardan etkilenmemesi de cazibeyi arttırdı.
33 yıldır adada bir tatil evinin sahibi olan moda stilisti Sciascia Gambaccini, “Yeni başlayanlara her zaman ya onu seveceklerini ya da ondan nefret edeceklerini söylüyoruz” diyor. “Bu Capri değil. Chanel'imiz yok. Lüks resort oteller yok. Rüzgar sürekli esiyor. Güzellik, yavaşlamada ve vahşi manzarada yatıyor.”
Beyaz kumlu plajların olmaması bir şeref madalyası gibi giyiliyor. Yerel halk, kıyı boyunca uzanan sivri lav kayalarına kendi teçhizatlarını taşıyor ve top güllesi gibi turkuaz renkli denize atlıyor. Pantelleria'nın eski moda pasticceria'ları ve pis zeytinlikler kasabaya doğrudan Baba'dan kalma bir çekicilik katıyor.
Ve rüzgar da bunların bir parçası. Yerel halkın size söyleyeceği gibi, burada iş doğadadır ve bir Scirocco geldiğinde akışa bırakmak zorundasınız.
Mis kokulu, dünya dışı bir manzara
Binlerce yıl önce kayalık, rüzgârlı ve tatlı su adası Pantelleria'daki çiftçiler nasıl mahsul yetiştirileceğini keşfetti.
Rüzgarı engelleyen ve meyve ve sebzeleri çiy ile sulayan gözenekli lav kayalarından teras duvarları inşa ettiler. Bu dik teraslar tüm ada boyunca dalgalar halinde uzanıyor ve dik lav kaya yamaçlarına ilkel bir nitelik kazandırıyor. Dammusi adı verilen ve her yerde bulunan lav taşından yapılmış konutlar da bu gerçek dışı manzaraya katkıda bulunuyor.
80 kilometrekarelik adanın bir kısmından diğerine ilerledikçe Pantelleria'nın topografyası tamamen değişiyor. Dar ana yol ve toprak yan yollarda ilerledikçe manzara, yemyeşil, kaldera biçimli vadilerden, Akdeniz çalılarıyla kaplı çorak platolara, pembe begonvillerle süslenmiş dağ köylerine ve ormanlık dağlara doğru değişiyordu. Çiçekli kaktüsler ve mor organlarındaki kapari çalıları, otlar gibi burada da serbestçe yetişiyor. Rüzgar estiğinde yabani kekik gibi kokar.
Pantelleria'nın antik köklerinin hatırlatıcıları her yerde bulunabilir.
Mursia'daki Bar Sesiveti, Tunç Çağı mezar anıtlarına bakmaktadır. Nikà'da taşa oydukları köpüren termal banyolara daldığımda Romalıları düşündüm. Pantelleria kasabasında yapımına Bizans döneminde başlanan bir kale, Normandiya uzantıları ve daha sonra Bizans döneminde inşa edilen bir çan kulesi hakimdir. İspanyol.
O Panteskan atmosferi
Adaya ulaşmak kolay değil. Danimarka havayolu DAT, İspanyol havayolu Volotea ve İtalyan ITA Airways İtalya'dan oraya uçuyor, ancak yalnızca belirli günlerde. Mayıs ayı sonundan Eylül ayı sonuna kadar süren yüksek sezonun ardından, Sicilya'nın ana adası Trapani'den tek uçuş veya gecelik feribot seferleriyle işler daha da zorlaşıyor. (Pantelleria, Sicilya eyaletinin bir parçasıdır.)
Geçen Haziran ayında Palermo'dan uçtum ve volkanik bir deniz parçasına inişin sarsıntısından sonra tembelliğin siren şarkısını hissettim. Sıcak oldu. Rüzgar ve ağustosböceklerinin birleşimi adanın ninnisi gibiydi. Öğleden sonra varışım, Pantelleria'da kendi formatı olan aperitivo saatine denk geldi. İnsanlar çatılara çıkıyor ve minderlere oturup güneşin denize batışını izliyor. Adada geçirdiğim hafta boyunca bu sessiz çatı manzarasını veya sahne karşıtlığını çeşitli restoranlarda, otellerde ve evlerde deneyimledim.
Dikkat çekici bir şekilde gürültülü müzik yoktu. Doğa ana olaydı ve saygıyla karşılandı. Tesla'yı mı? Mercedes'i mi? Land Rover? Şans yok. Herkes ezik araba kullanıyor, en popüler olanı ise Fiat Panda. Bir arkadaşım beni bu oyuncak benzeri araçla gezdirince nedenini öğrendim. Küçük boyutları ve hafiflikleri, dar park alanlarına sığmalarını ve tek şeritli yollarda karşıdan gelen trafikte manevra yapmalarını kolaylaştırır; bu, çoğu zaman çalılıkların içine veya dar bir uçurumun üzerinden geçmeyi gerektiren bir manevradır.
Plaj günleri olmasa da lav kayalarının üzerinde yüzerek geçirilen günler de mutlaka vardır. Balata dei Turchi benim favorimdi, çünkü yaklaşık 240 metre yüksekliğindeki lav kayalıklarının altındaki bu koya ulaşmak gerçek bir maceraydı. Arkadaşımın cılız pandasıyla dik, asfaltsız araziyi aşmak, kayaların üzerinden atlamak zorunda kaldık ve ön camı toz bulutları kapladı. Park ettikten sonra kayalıklardan aşağı yürümek zorunda kaldık. Siyah kayaların üzerine havlularımızı serip denize daldık. Kayalara bağlanan kalın halatlar yüzücülerin kendilerini yukarı çekmelerine yardımcı oldu.
Bazı günler yüzme spontaneydi. Scauri limanındaki La Vela'da şarap eşliğinde yediğim öğle yemeğinin ardından kıyafetlerimi çıkardım (çantama mayo koymayı öğrenmiştim) ve deniz kestanelerinin yanından kristal berraklığında denize doğru yürüdüm. Etrafımda güneşlenenler okuyor (gerçek kitaplar) ve çocuklar şnorkelle dalıyor ve (gerçek) oyunlar oynuyorlardı. Sanki 1985 yılı gibiydi.
Bir tekne turu adanın en güzel manzarasını sunar. Ancak rüzgar nedeniyle tur planlamak zordu. Sonunda rüzgarlar dindi ve ben sadece deniz yoluyla erişilebilen, lavlarla oyulmuş mağaraları keşfetmek için Speedo'lu kıvrak bir kaptanla yola çıktım. Motorlu tekneyle Grotta delle Sirene'ye, oradan da efsaneye göre Odysseus'un deniz perisi Calypso tarafından büyülendiği süngerlerle kaplı mağara Sataria'ya gittik. Su içen bir filinkine benzeyen bir lav kemeri olan Arco dell'Elefante'ye çok yaklaştık. Daha sonra yeşil-mavi, papağan balıkları açısından zengin denize dalmadan önce panini öğle yemeği için Punta Spadillo mağaralarına demir attık. Vardığımızda sadece bir teknenin daha kalktığını gördük.
Şarap ve Kapperi
Pantelleria'yı tanıyan herkes muhtemelen onun en ünlü iki ihraç ürününden bahsedecektir: Zibibbo üzümünden yapılan tatlı bir şarap olan passito ve kapari. Tatlı suyun bulunmadığı kurak bir adada şarap yapmak kolay bir iş değildir. Asmalar rüzgardan korunmak için yatay olarak büyüyecek şekilde eğitildi. Kendi kendini sulamak için, geceleri köklere çiy damlaması için oyuklara dikildiler. Yüzyıllardır süregelen bu uygulama, UNESCO tarafından “somut olmayan kültürel miras” olarak kabul ediliyor.
Adadaki 22 şarap üreticisinin her biri, kehribar renkli passito'nun kendi versiyonunu üretiyor ve her şarap üreticisi, akşam yemeğinden sonra yavaş yavaş yudumlanacak bu “vino de meditazione” veya meditasyon şarabının zorlu koşulların nasıl ürettiğini şiirsel bir şekilde anlatıyor. Donnafugata üzüm bağlarının beşinci nesil ortak sahibi ve Sicilia DOC şarap konsorsiyumunun başkanı Antonio Rallo, “İçtiğinizde, tadın arkasındaki insanları ve toprağı hissedebiliyorsunuz” dedi. “Bu adadan başka hiçbir yerde yapılamaz.”
Güneş, rüzgar ve mineral bakımından zengin volkanik toprak aynı zamanda olağanüstü tatlılığı sayesinde gastronomi dünyasında çok popüler olan Pantelleria kaparilerinin de sırrıdır. Çoğu üzüm bağında hem üzüm hem de kapari yetiştirildiğinden, şarap tadımlarında her iki tadı da içeren yemekler bulunur.
Buradaki az sayıda kadın şarap üreticisinden biri olan Emanuela Bonomo, rüzgarın hem ürünlerinde hem de küçük parti şaraplarında lav mineralleri ve tuzdan oluşan konsantre bir tadı nasıl yarattığını anlattı. Bağda naneli ve kekikli kızarmış kabak, caponata ve peynir servis etti. kurutulmuş zibibbo üzümleri, incir reçeli ve dev limonlarla süslenir, dilimlenir ve üzerine yağ gezdirilir. Her şey aromatik kapari ile katmanlıydı. Bayan Bonomo ayrıca her şeyin “bir mano kadar şişman” olduğunu anladığımdan emin olmak istedi: kendisi ve diğer çiftçiler hâlâ elle hasat yapıyor.
Bay Rallo'nun bağında konuklar, asırlık zeytin ağaçlarının ve bahçelerin yanından geçebilir ve taş duvarlardan oluşan doğal bir amfitiyatro boyunca boğumlu, alçakta büyüyen sarmaşıkları ve kapari çalılarını görebilirler. Pek çok tadım seçeneği mevcut; bunlardan en heyecan vericisi, şarapları klasik Pantescan yemekleri ile eşleştiren, yıldızların altında bir akşam yemeği.
Volkanın üzerinde sağlıklı yaşam
Jeotermal aktivite adanın engebeli arazisine ilham vermekle kalmadı, aynı zamanda burayı kaplıcalar ve doğal saunalarla bir sağlıklı yaşam cenneti haline getirdi. Bay Armani'nin balıkçı köyü Gadír'deki mülkünün yakınında, taşa oyulmuş küvetleri olan küçük bir marina bulunmaktadır. Yerlilerin örneğini takip ettim ve hafif sümüksü bir küvete daldım (su 40 ila 54 santigrat derece arasında). yaklaşık altı dakika bekletildikten sonra bitişikteki portta soğutuldu. Yumurtanın kokusu önemli değil. Suyun içerdiği kükürt ve mineraller ağrı ve rahatsızlıkların giderilmesinde etkilidir.
Tekne günümde Sataria Mağarası'na yüzdüm. su sıcaklıkları ılıktan orta sıcağa kadar değişen, alglerle dolu üç kaplıca. Adanın en büyük kaplıcası Specchio di Venere (Venüs'ün Aynası), dağlar ve üzüm bağlarıyla çevrili volkanik bir kraterin içinde yer alan deniz mavisi bir göldür. 104 derecelik suyun guruldamasının yanında, Çözüm, banyo yapanların vücutlarının her yerine uyguladığı tedavi edici (ve kokulu) bir çamurdur. Çalışıyor mu? Kollarımdaki ve göğsümdeki ısı döküntüsü kaşıntıyı durdurdu ve yolculukta sertleşen sırtım rahatladı.
Kaynaklar harikaydı ama benim en çok sabırsızlıkla beklediğim şey bir dağ mağarasındaki doğal taş saunada detoks yapmaktı. Montagna Grande'nin batı yamacında yaklaşık 10 dakika kadar yürüdüm ve Benikulá Mağarası'na veya Bagno Asciutto'ya ulaştığımı biliyordum. kayadaki bir çatlaktan buhar bulutlarının çıktığını ve ardından çok dar Speedo'lu yaşlı bir adamın ortaya çıktığını gördüğümde. İçeride dokuz kişi kaynar taşların ve zeminin üzerine oturdu (bir havlu getirin!) ve 40 dereceye kadar ulaşabilen dumanlar içinde kustular. Daha sonra herkes Piana di Monastero vadisinin muhteşem manzarasını sunan gölgeli banklarda dinlendi.
Volkanik kayalıklar ve yeşil vadiler sayesinde makarna ve şarabın etkisini mükemmel yürüyüşle dengeleyebilirsiniz: Adanın yüzde 80'i bir milli park olan Parco Nazionale dell'Isola di Pantelleria'dır ve Akdeniz çalılıkları boyunca uzanan 63 kilometrelik parkurlara sahiptir. ve Monte Gibele ve Montagna Grande Ormanlarına kadar.
Bu ayın başlarında Roma'da yaşadığım turist kalabalığının aynısını her yerde bekliyordum. Ama bu asla olmadı. Popüler bir aperitivo mekanı olan Dispensa Pantesca'da değil; popüler restoranlar La Nicchia veya Il Principe e il Pirata'da değil; ve gezginlerin İtalya'da tatilde hayal ettikleri türden ipek kaftanlar ve mükemmel dikilmiş keten pantolonlar sunan bir moda butiği olan Allevolte'de değil.
Eğer 20 odalı şık otelim Sikelia Amalfi'de olsaydı, en iyi giyimli misafirler ateşli gün batımları altında selfie çekmek için kavga ediyor olurdu. Burada değil. “Bu ada büyüleyici. Ancak bu herkese göre değil” dedi otel sahibi Giulia Pazienza Gelmetti. “Buraya gelmek bir meydan okumadır. Denize ulaşmak zorlu bir iştir. Belirli bir tür insanı cezbeder. Başarılı olanların ödülü çok büyük” dedi.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.
33 yıldır adada bir tatil evinin sahibi olan moda stilisti Sciascia Gambaccini, “Yeni başlayanlara her zaman ya onu seveceklerini ya da ondan nefret edeceklerini söylüyoruz” diyor. “Bu Capri değil. Chanel'imiz yok. Lüks resort oteller yok. Rüzgar sürekli esiyor. Güzellik, yavaşlamada ve vahşi manzarada yatıyor.”
Beyaz kumlu plajların olmaması bir şeref madalyası gibi giyiliyor. Yerel halk, kıyı boyunca uzanan sivri lav kayalarına kendi teçhizatlarını taşıyor ve top güllesi gibi turkuaz renkli denize atlıyor. Pantelleria'nın eski moda pasticceria'ları ve pis zeytinlikler kasabaya doğrudan Baba'dan kalma bir çekicilik katıyor.
Ve rüzgar da bunların bir parçası. Yerel halkın size söyleyeceği gibi, burada iş doğadadır ve bir Scirocco geldiğinde akışa bırakmak zorundasınız.
Mis kokulu, dünya dışı bir manzara
Binlerce yıl önce kayalık, rüzgârlı ve tatlı su adası Pantelleria'daki çiftçiler nasıl mahsul yetiştirileceğini keşfetti.
Rüzgarı engelleyen ve meyve ve sebzeleri çiy ile sulayan gözenekli lav kayalarından teras duvarları inşa ettiler. Bu dik teraslar tüm ada boyunca dalgalar halinde uzanıyor ve dik lav kaya yamaçlarına ilkel bir nitelik kazandırıyor. Dammusi adı verilen ve her yerde bulunan lav taşından yapılmış konutlar da bu gerçek dışı manzaraya katkıda bulunuyor.
80 kilometrekarelik adanın bir kısmından diğerine ilerledikçe Pantelleria'nın topografyası tamamen değişiyor. Dar ana yol ve toprak yan yollarda ilerledikçe manzara, yemyeşil, kaldera biçimli vadilerden, Akdeniz çalılarıyla kaplı çorak platolara, pembe begonvillerle süslenmiş dağ köylerine ve ormanlık dağlara doğru değişiyordu. Çiçekli kaktüsler ve mor organlarındaki kapari çalıları, otlar gibi burada da serbestçe yetişiyor. Rüzgar estiğinde yabani kekik gibi kokar.
Pantelleria'nın antik köklerinin hatırlatıcıları her yerde bulunabilir.
Mursia'daki Bar Sesiveti, Tunç Çağı mezar anıtlarına bakmaktadır. Nikà'da taşa oydukları köpüren termal banyolara daldığımda Romalıları düşündüm. Pantelleria kasabasında yapımına Bizans döneminde başlanan bir kale, Normandiya uzantıları ve daha sonra Bizans döneminde inşa edilen bir çan kulesi hakimdir. İspanyol.
O Panteskan atmosferi
Adaya ulaşmak kolay değil. Danimarka havayolu DAT, İspanyol havayolu Volotea ve İtalyan ITA Airways İtalya'dan oraya uçuyor, ancak yalnızca belirli günlerde. Mayıs ayı sonundan Eylül ayı sonuna kadar süren yüksek sezonun ardından, Sicilya'nın ana adası Trapani'den tek uçuş veya gecelik feribot seferleriyle işler daha da zorlaşıyor. (Pantelleria, Sicilya eyaletinin bir parçasıdır.)
Geçen Haziran ayında Palermo'dan uçtum ve volkanik bir deniz parçasına inişin sarsıntısından sonra tembelliğin siren şarkısını hissettim. Sıcak oldu. Rüzgar ve ağustosböceklerinin birleşimi adanın ninnisi gibiydi. Öğleden sonra varışım, Pantelleria'da kendi formatı olan aperitivo saatine denk geldi. İnsanlar çatılara çıkıyor ve minderlere oturup güneşin denize batışını izliyor. Adada geçirdiğim hafta boyunca bu sessiz çatı manzarasını veya sahne karşıtlığını çeşitli restoranlarda, otellerde ve evlerde deneyimledim.
Dikkat çekici bir şekilde gürültülü müzik yoktu. Doğa ana olaydı ve saygıyla karşılandı. Tesla'yı mı? Mercedes'i mi? Land Rover? Şans yok. Herkes ezik araba kullanıyor, en popüler olanı ise Fiat Panda. Bir arkadaşım beni bu oyuncak benzeri araçla gezdirince nedenini öğrendim. Küçük boyutları ve hafiflikleri, dar park alanlarına sığmalarını ve tek şeritli yollarda karşıdan gelen trafikte manevra yapmalarını kolaylaştırır; bu, çoğu zaman çalılıkların içine veya dar bir uçurumun üzerinden geçmeyi gerektiren bir manevradır.
Plaj günleri olmasa da lav kayalarının üzerinde yüzerek geçirilen günler de mutlaka vardır. Balata dei Turchi benim favorimdi, çünkü yaklaşık 240 metre yüksekliğindeki lav kayalıklarının altındaki bu koya ulaşmak gerçek bir maceraydı. Arkadaşımın cılız pandasıyla dik, asfaltsız araziyi aşmak, kayaların üzerinden atlamak zorunda kaldık ve ön camı toz bulutları kapladı. Park ettikten sonra kayalıklardan aşağı yürümek zorunda kaldık. Siyah kayaların üzerine havlularımızı serip denize daldık. Kayalara bağlanan kalın halatlar yüzücülerin kendilerini yukarı çekmelerine yardımcı oldu.
Bazı günler yüzme spontaneydi. Scauri limanındaki La Vela'da şarap eşliğinde yediğim öğle yemeğinin ardından kıyafetlerimi çıkardım (çantama mayo koymayı öğrenmiştim) ve deniz kestanelerinin yanından kristal berraklığında denize doğru yürüdüm. Etrafımda güneşlenenler okuyor (gerçek kitaplar) ve çocuklar şnorkelle dalıyor ve (gerçek) oyunlar oynuyorlardı. Sanki 1985 yılı gibiydi.
Bir tekne turu adanın en güzel manzarasını sunar. Ancak rüzgar nedeniyle tur planlamak zordu. Sonunda rüzgarlar dindi ve ben sadece deniz yoluyla erişilebilen, lavlarla oyulmuş mağaraları keşfetmek için Speedo'lu kıvrak bir kaptanla yola çıktım. Motorlu tekneyle Grotta delle Sirene'ye, oradan da efsaneye göre Odysseus'un deniz perisi Calypso tarafından büyülendiği süngerlerle kaplı mağara Sataria'ya gittik. Su içen bir filinkine benzeyen bir lav kemeri olan Arco dell'Elefante'ye çok yaklaştık. Daha sonra yeşil-mavi, papağan balıkları açısından zengin denize dalmadan önce panini öğle yemeği için Punta Spadillo mağaralarına demir attık. Vardığımızda sadece bir teknenin daha kalktığını gördük.
Şarap ve Kapperi
Pantelleria'yı tanıyan herkes muhtemelen onun en ünlü iki ihraç ürününden bahsedecektir: Zibibbo üzümünden yapılan tatlı bir şarap olan passito ve kapari. Tatlı suyun bulunmadığı kurak bir adada şarap yapmak kolay bir iş değildir. Asmalar rüzgardan korunmak için yatay olarak büyüyecek şekilde eğitildi. Kendi kendini sulamak için, geceleri köklere çiy damlaması için oyuklara dikildiler. Yüzyıllardır süregelen bu uygulama, UNESCO tarafından “somut olmayan kültürel miras” olarak kabul ediliyor.
Adadaki 22 şarap üreticisinin her biri, kehribar renkli passito'nun kendi versiyonunu üretiyor ve her şarap üreticisi, akşam yemeğinden sonra yavaş yavaş yudumlanacak bu “vino de meditazione” veya meditasyon şarabının zorlu koşulların nasıl ürettiğini şiirsel bir şekilde anlatıyor. Donnafugata üzüm bağlarının beşinci nesil ortak sahibi ve Sicilia DOC şarap konsorsiyumunun başkanı Antonio Rallo, “İçtiğinizde, tadın arkasındaki insanları ve toprağı hissedebiliyorsunuz” dedi. “Bu adadan başka hiçbir yerde yapılamaz.”
Güneş, rüzgar ve mineral bakımından zengin volkanik toprak aynı zamanda olağanüstü tatlılığı sayesinde gastronomi dünyasında çok popüler olan Pantelleria kaparilerinin de sırrıdır. Çoğu üzüm bağında hem üzüm hem de kapari yetiştirildiğinden, şarap tadımlarında her iki tadı da içeren yemekler bulunur.
Buradaki az sayıda kadın şarap üreticisinden biri olan Emanuela Bonomo, rüzgarın hem ürünlerinde hem de küçük parti şaraplarında lav mineralleri ve tuzdan oluşan konsantre bir tadı nasıl yarattığını anlattı. Bağda naneli ve kekikli kızarmış kabak, caponata ve peynir servis etti. kurutulmuş zibibbo üzümleri, incir reçeli ve dev limonlarla süslenir, dilimlenir ve üzerine yağ gezdirilir. Her şey aromatik kapari ile katmanlıydı. Bayan Bonomo ayrıca her şeyin “bir mano kadar şişman” olduğunu anladığımdan emin olmak istedi: kendisi ve diğer çiftçiler hâlâ elle hasat yapıyor.
Bay Rallo'nun bağında konuklar, asırlık zeytin ağaçlarının ve bahçelerin yanından geçebilir ve taş duvarlardan oluşan doğal bir amfitiyatro boyunca boğumlu, alçakta büyüyen sarmaşıkları ve kapari çalılarını görebilirler. Pek çok tadım seçeneği mevcut; bunlardan en heyecan vericisi, şarapları klasik Pantescan yemekleri ile eşleştiren, yıldızların altında bir akşam yemeği.
Volkanın üzerinde sağlıklı yaşam
Jeotermal aktivite adanın engebeli arazisine ilham vermekle kalmadı, aynı zamanda burayı kaplıcalar ve doğal saunalarla bir sağlıklı yaşam cenneti haline getirdi. Bay Armani'nin balıkçı köyü Gadír'deki mülkünün yakınında, taşa oyulmuş küvetleri olan küçük bir marina bulunmaktadır. Yerlilerin örneğini takip ettim ve hafif sümüksü bir küvete daldım (su 40 ila 54 santigrat derece arasında). yaklaşık altı dakika bekletildikten sonra bitişikteki portta soğutuldu. Yumurtanın kokusu önemli değil. Suyun içerdiği kükürt ve mineraller ağrı ve rahatsızlıkların giderilmesinde etkilidir.
Tekne günümde Sataria Mağarası'na yüzdüm. su sıcaklıkları ılıktan orta sıcağa kadar değişen, alglerle dolu üç kaplıca. Adanın en büyük kaplıcası Specchio di Venere (Venüs'ün Aynası), dağlar ve üzüm bağlarıyla çevrili volkanik bir kraterin içinde yer alan deniz mavisi bir göldür. 104 derecelik suyun guruldamasının yanında, Çözüm, banyo yapanların vücutlarının her yerine uyguladığı tedavi edici (ve kokulu) bir çamurdur. Çalışıyor mu? Kollarımdaki ve göğsümdeki ısı döküntüsü kaşıntıyı durdurdu ve yolculukta sertleşen sırtım rahatladı.
Kaynaklar harikaydı ama benim en çok sabırsızlıkla beklediğim şey bir dağ mağarasındaki doğal taş saunada detoks yapmaktı. Montagna Grande'nin batı yamacında yaklaşık 10 dakika kadar yürüdüm ve Benikulá Mağarası'na veya Bagno Asciutto'ya ulaştığımı biliyordum. kayadaki bir çatlaktan buhar bulutlarının çıktığını ve ardından çok dar Speedo'lu yaşlı bir adamın ortaya çıktığını gördüğümde. İçeride dokuz kişi kaynar taşların ve zeminin üzerine oturdu (bir havlu getirin!) ve 40 dereceye kadar ulaşabilen dumanlar içinde kustular. Daha sonra herkes Piana di Monastero vadisinin muhteşem manzarasını sunan gölgeli banklarda dinlendi.
Volkanik kayalıklar ve yeşil vadiler sayesinde makarna ve şarabın etkisini mükemmel yürüyüşle dengeleyebilirsiniz: Adanın yüzde 80'i bir milli park olan Parco Nazionale dell'Isola di Pantelleria'dır ve Akdeniz çalılıkları boyunca uzanan 63 kilometrelik parkurlara sahiptir. ve Monte Gibele ve Montagna Grande Ormanlarına kadar.
Bu ayın başlarında Roma'da yaşadığım turist kalabalığının aynısını her yerde bekliyordum. Ama bu asla olmadı. Popüler bir aperitivo mekanı olan Dispensa Pantesca'da değil; popüler restoranlar La Nicchia veya Il Principe e il Pirata'da değil; ve gezginlerin İtalya'da tatilde hayal ettikleri türden ipek kaftanlar ve mükemmel dikilmiş keten pantolonlar sunan bir moda butiği olan Allevolte'de değil.
Eğer 20 odalı şık otelim Sikelia Amalfi'de olsaydı, en iyi giyimli misafirler ateşli gün batımları altında selfie çekmek için kavga ediyor olurdu. Burada değil. “Bu ada büyüleyici. Ancak bu herkese göre değil” dedi otel sahibi Giulia Pazienza Gelmetti. “Buraya gelmek bir meydan okumadır. Denize ulaşmak zorlu bir iştir. Belirli bir tür insanı cezbeder. Başarılı olanların ödülü çok büyük” dedi.
Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir tatilin mi hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltuğunuzdan mı seyahat ediyorsunuz? Bizim göz atın 2024'te ziyaret edilecek 52 yer.