Bir motosikletten sonra, kızım ve ben boş bir yola biniyoruz, yüksek bir ahşap platformdan tuz beyaz kumu, sağlıklı mercan ve başka hiç kimse ile derin bir lagüne atladık.
Hint Okyanusu sıçradığında, yüzdük, tekrar atladık ve güldük. Zaman izini kaybettik.
Belki sadece şanslıydık. Platform, birçoğunun eğlencesi için biri tarafından inşa edilmiş olmalıdır. Ama Sumba'da pratik olarak yalnız hissettik ne ilk ne de en son ne oldu.
Endonezya'nın en doğu adalarından biri olan Sumba, Bali'ye sadece bir saat uzaklıktadır. Ancak Sumba, Bali ritimleri kadar sessiz. Gün batımında dijital göçebeler, DJ partileri veya dronlar yoktur.
Ada, nüfusun beşte biri ile Bali'nin iki katı büyüktür. Havaalanı bir bagaj atlıkarıncası ile bir gömme meselesidir ve otelimize 40 dakikalık arabayla bir düzine kişi görmüş olabiliriz.
Sumba'nın bir anti-bali olarak kalıp kalamayacağı bir sorudur. Blano-Check'ten bir bütçeyle sörf-çılgın maceracılardan ve ünlülerden daha fazlasını çekmek için yeterli otel geliştirme ve ağızdan ağıza bir dönüm noktası elde etmeye başlıyor.
Sydney'deki sörf arkadaşlarından sonra duyduk ve ayrılmadan iki ay önce bir yolculuk planladığımızda, adanın avuçı adanın bir avuçı (Sumba Beach House'da bir çift için 180 dolar arasında, ödüllü NIHI Sumba için 1.300 dolara kadar) rezerve edildi.
Bazıları tartışacaktı, bu şimdi demek. Diğerleri onlara birçok nedenden ötürü, Sumba'nın altyapıdan boyut ve yerel kültüre kadar asla Bali olamayacağını, bir şey inşa edilmeden önce çok fazla topluluk güven inşası ve izin gerektirdiğini nasıl söyleyeceklerini söyleyeceklerdir.
“Burada pek bir şey yok,” dedi otel Cap Karoso'nun sağlık direktörü Kiri Desborough, nihayet özel mülkiyete sahip olan ve hala yönetilebilir ve samimi hisseden dört gecenin kalması için sona erdik. “Tamamen farklı bir yer.”
Yayılma alanı
Bali'den geldikten sonra hemen manzarada bir fark fark ettik. Jeolojik olarak Sumba, kuzeye volkanlar veya yüksek zorlu uçurumlar anlamına gelmeyen bir Avustralya kıta parçasıdır. Esas olarak hayvan yemi görevi gören çim ve mısır uçaklarıdır.
Oda cazibe bir parçası ve tüm adadaki diğer oteller gibi, Cap Karoso en iyisini yaptı. İki yıllık tesiste, Karoso Plajı'na doğru yuvarlanan üç hektardan fazla engebeli arazide 44 konuk odası ve 20 villa bulunmaktadır.
Büyük otel zincirlerinin hiçbiri Sumba'da bir dükkan kurmadı, bu yüzden Cap Karoso mümkün olduğunca büyük.
Sahipleri Fransız bir çift – Evguenia ve Fabrice Ivara, eski bir lüks mal marka yöneticisi ve dijital reklam ajansının girişimcisi. Estetikleri minimalist, modernist mobilyalar ve çatılarda bitkiler ve kaldırımları sıralayan limon otu çalıları bulunan havadar binalar. Lobiye giderken otelin organik çiftliğini geçtik.
Varışta, genel müdür David Garcia bizi karşıladı ve otelin ahlakını açıkladı: “Yapılacak çok şey var, ya da bu hiçbir şey yapmamak için mükemmel bir yer olabilir.”
Beach Club'da (Poke Bowl, Pizza, Bao Buns ve yaklaşık 50 $ karşılığında bir kulüp sandviçinde) dünyada öğle yemeğinden sonra, aile ağızlarım genç yaşta aktif olmaya karar verdi. Biz serbestçe işletilen otelin uzun tabloları ile sörf. Küçük dalgalarda biraz kürekti, ancak su kristal berraklıydı.
Ertesi gün oda fiyatına dahil olan bir şnorkel gezisi başlattık. Rehberlerimiz soğuktu – mızrak tabancaları getirdiler ve akşam yemeği için kırmızı bir balığı yakaladılar – ve suda sadece birkaç teknelerdi. Su altında başka yerlerde daha geniş bir balık serisi gördüm, ancak iklim değişikliği ve mercan çamaşır suyu zamanında, resiflerin renkleri ve sağlığı derin bir rahatlama hissi getirdi.
Sonra, bizim lagün maceradan sonra, bize Sumba güneybatı ucunda bir rehber gönderen yarım günlük bir Surfreise rezervasyonu. Birkaç kata çıkan saman çatıları olan geleneksel köylerden asfaltsız yolları atladık. Resmi olarak, Sumba çoğunlukla Hıristiyandır, ancak adanın eski animasyon dininde, atalar veya “marapu”, geleneksel evlerin (ve bazı hükümet binalarının) bir bağlantıdan sonra değişmesi için yukarıdan yaşamaya öncülük eder.
Hedefimiz Wainyapu, bir nehir ağzının ve bir köyün hemen arkasında oturdu. Suda başka kimse yoktu. Dalgalar dört ila beş feet, yumuşak, temiz ve bizim için çok eğlenceli – muhtemelen bir aile olarak birlikte sörf en iyi yer.
Liderimiz Julianto, Batı Java'da büyüdükten ve aşırı kalabalık yerlerde çalıştıktan sonra tam olarak bu tür bir deneyim için Sumba'ya geldiğini söyledi.
“Bali'nin çok fazla insanı var,” dedi. “Sumba'yı seviyorum çünkü Sumba hala doğa.”
Bay Garcia bana otel personelinin yüzde 90'ının Sumbanlı olduğunu söyledi. Birçoğu, yerel bir kar amacı gütmeyen kuruluş olan Sumba Hospitality Foundation ile bir ortaklık tarafından eğitildi ve belki de turizm hala çok yeni ve yerel avantajlar sunduğu için, konuk, çalışanlar ve topluluk arasındaki ilişki sıcak hissetti ve avlanmadı.
Yakındaki bir köyden çocuklar otel plajının kenarında yüzdü, el salladı, gülümsedi ve biraz İngilizce denedi. Kızım ve ben lagün yolunda kaybolduğumuzda, yerliler bize bir gülümsemeyle doğru yönde gösterdik.
Rahatlamak için Bir Yer
Biraz hiçbir şey yapmayı başardık. Villalardan biraz daha yüksek oturan ana havuza giden gün batımı, gökyüzü, deniz ve uzaktan bir deniz fenerinin muhteşem manzarasını sunar.
Bir akşam eşim ve ben, uzun bir masada açık bir mutfaktan konuklara hizmet veren konuk şeflerle Cap Karoso'nun Gitz seçeneği Julang'da akşam yemeğine kaydolduk.
Biri Melbourne, Avustralya merkezli İngiliz şefi olan Robbie Noble yemekleri için sadece altı kişiydik. Menüsü yerel deniz ürünleri ve bot soğutulmuş yengeç çayı, ızgara kalamar (tahin ve arpacık ile) ve su ıspanak olarak da bilinen sabah şöhretli buğulanmış bir Mahi Mahi tabağına eğildi.
Alaska'dan Patagonya'ya 30.000 mil uzunluğunda bir motosiklet gezisinde reklamlarını anlatan iki Amerikan gurbetçisi ve Amsterdam'da yaşayan bir İngiliz çiftle çalıştık.
Uzakta lüks pahalı olabilir: Julang'daki prix fixe yiyecekleri, şarapsız kişi başına yaklaşık 90 ABD dolarına mal olur; Cap Karoso'daki çiftler 325 $ 'dan başlıyor, 750 $ için iki yatak odalı dubleks ve üç yatak odası gecelik 4.000 $' a mal olabilir.
Erken rezervasyon yaparsanız daha küçük butik otellerde veya evlerde daha uygun seçenekler mevcuttur. Hepsinde muhtemelen çoğu yemek ve aktivite içindesiniz, çünkü diğer geliştirme seyrektir (mutfak çalışanı havaalanının yakınında bir karaoke bardan bahsetmesine rağmen).
Sumba'nın şu anda dengesi, doğa, çalışanları ve her sabah taze pişmiş hamur işleri gibi yiyecek teklifleri abartılı ve kırılgan hissediyor. Her zaman olduğu gibi, zengin bilanço kapısı, binlerce yıl olmasa da yüzlerce yıldan beri büyük ölçüde değişmeden kalan bir yerin kültürünü çarpıtan riskler.
Örneğin lagünde, bir avuç sağlayıcı yerel zanaat satmak için standlar oluşturdu ve ayrıldığımızda bazı erkekler ve erkekler küçük bir park ücreti almak için mücadele ediyor.
Ancak Bali – ya da Tayland, Fiji veya diğer birçok yerin büyük bir kısmı ile karşılaştırıldığında – Sumba hala gizli bir kısa tatil, zihni temizleyebileceğiniz, esintinin ve denizin tadını çıkarabileceğiniz ve her şeyden önce kalabalıklardan kaçınabileceğiniz bir yer gibi hissediyor.
Son zamanlarda adanın doğasına, topluluk ve şamanik uygulamalarına dalmakla yedi günlük bir sağlıklı yaşam deneyimi başlatan Bayan Desborough, “Dört mevsim için bir altyapımız yok” dedi. “Ve dürüst olmak gerekirse, katılıyoruz.”
Hint Okyanusu sıçradığında, yüzdük, tekrar atladık ve güldük. Zaman izini kaybettik.
Belki sadece şanslıydık. Platform, birçoğunun eğlencesi için biri tarafından inşa edilmiş olmalıdır. Ama Sumba'da pratik olarak yalnız hissettik ne ilk ne de en son ne oldu.
Endonezya'nın en doğu adalarından biri olan Sumba, Bali'ye sadece bir saat uzaklıktadır. Ancak Sumba, Bali ritimleri kadar sessiz. Gün batımında dijital göçebeler, DJ partileri veya dronlar yoktur.
Ada, nüfusun beşte biri ile Bali'nin iki katı büyüktür. Havaalanı bir bagaj atlıkarıncası ile bir gömme meselesidir ve otelimize 40 dakikalık arabayla bir düzine kişi görmüş olabiliriz.
Sumba'nın bir anti-bali olarak kalıp kalamayacağı bir sorudur. Blano-Check'ten bir bütçeyle sörf-çılgın maceracılardan ve ünlülerden daha fazlasını çekmek için yeterli otel geliştirme ve ağızdan ağıza bir dönüm noktası elde etmeye başlıyor.
Sydney'deki sörf arkadaşlarından sonra duyduk ve ayrılmadan iki ay önce bir yolculuk planladığımızda, adanın avuçı adanın bir avuçı (Sumba Beach House'da bir çift için 180 dolar arasında, ödüllü NIHI Sumba için 1.300 dolara kadar) rezerve edildi.
Bazıları tartışacaktı, bu şimdi demek. Diğerleri onlara birçok nedenden ötürü, Sumba'nın altyapıdan boyut ve yerel kültüre kadar asla Bali olamayacağını, bir şey inşa edilmeden önce çok fazla topluluk güven inşası ve izin gerektirdiğini nasıl söyleyeceklerini söyleyeceklerdir.
“Burada pek bir şey yok,” dedi otel Cap Karoso'nun sağlık direktörü Kiri Desborough, nihayet özel mülkiyete sahip olan ve hala yönetilebilir ve samimi hisseden dört gecenin kalması için sona erdik. “Tamamen farklı bir yer.”
Yayılma alanı
Bali'den geldikten sonra hemen manzarada bir fark fark ettik. Jeolojik olarak Sumba, kuzeye volkanlar veya yüksek zorlu uçurumlar anlamına gelmeyen bir Avustralya kıta parçasıdır. Esas olarak hayvan yemi görevi gören çim ve mısır uçaklarıdır.
Oda cazibe bir parçası ve tüm adadaki diğer oteller gibi, Cap Karoso en iyisini yaptı. İki yıllık tesiste, Karoso Plajı'na doğru yuvarlanan üç hektardan fazla engebeli arazide 44 konuk odası ve 20 villa bulunmaktadır.
Büyük otel zincirlerinin hiçbiri Sumba'da bir dükkan kurmadı, bu yüzden Cap Karoso mümkün olduğunca büyük.
Sahipleri Fransız bir çift – Evguenia ve Fabrice Ivara, eski bir lüks mal marka yöneticisi ve dijital reklam ajansının girişimcisi. Estetikleri minimalist, modernist mobilyalar ve çatılarda bitkiler ve kaldırımları sıralayan limon otu çalıları bulunan havadar binalar. Lobiye giderken otelin organik çiftliğini geçtik.
Varışta, genel müdür David Garcia bizi karşıladı ve otelin ahlakını açıkladı: “Yapılacak çok şey var, ya da bu hiçbir şey yapmamak için mükemmel bir yer olabilir.”
Beach Club'da (Poke Bowl, Pizza, Bao Buns ve yaklaşık 50 $ karşılığında bir kulüp sandviçinde) dünyada öğle yemeğinden sonra, aile ağızlarım genç yaşta aktif olmaya karar verdi. Biz serbestçe işletilen otelin uzun tabloları ile sörf. Küçük dalgalarda biraz kürekti, ancak su kristal berraklıydı.
Ertesi gün oda fiyatına dahil olan bir şnorkel gezisi başlattık. Rehberlerimiz soğuktu – mızrak tabancaları getirdiler ve akşam yemeği için kırmızı bir balığı yakaladılar – ve suda sadece birkaç teknelerdi. Su altında başka yerlerde daha geniş bir balık serisi gördüm, ancak iklim değişikliği ve mercan çamaşır suyu zamanında, resiflerin renkleri ve sağlığı derin bir rahatlama hissi getirdi.
Sonra, bizim lagün maceradan sonra, bize Sumba güneybatı ucunda bir rehber gönderen yarım günlük bir Surfreise rezervasyonu. Birkaç kata çıkan saman çatıları olan geleneksel köylerden asfaltsız yolları atladık. Resmi olarak, Sumba çoğunlukla Hıristiyandır, ancak adanın eski animasyon dininde, atalar veya “marapu”, geleneksel evlerin (ve bazı hükümet binalarının) bir bağlantıdan sonra değişmesi için yukarıdan yaşamaya öncülük eder.
Hedefimiz Wainyapu, bir nehir ağzının ve bir köyün hemen arkasında oturdu. Suda başka kimse yoktu. Dalgalar dört ila beş feet, yumuşak, temiz ve bizim için çok eğlenceli – muhtemelen bir aile olarak birlikte sörf en iyi yer.
Liderimiz Julianto, Batı Java'da büyüdükten ve aşırı kalabalık yerlerde çalıştıktan sonra tam olarak bu tür bir deneyim için Sumba'ya geldiğini söyledi.
“Bali'nin çok fazla insanı var,” dedi. “Sumba'yı seviyorum çünkü Sumba hala doğa.”
Bay Garcia bana otel personelinin yüzde 90'ının Sumbanlı olduğunu söyledi. Birçoğu, yerel bir kar amacı gütmeyen kuruluş olan Sumba Hospitality Foundation ile bir ortaklık tarafından eğitildi ve belki de turizm hala çok yeni ve yerel avantajlar sunduğu için, konuk, çalışanlar ve topluluk arasındaki ilişki sıcak hissetti ve avlanmadı.
Yakındaki bir köyden çocuklar otel plajının kenarında yüzdü, el salladı, gülümsedi ve biraz İngilizce denedi. Kızım ve ben lagün yolunda kaybolduğumuzda, yerliler bize bir gülümsemeyle doğru yönde gösterdik.
Rahatlamak için Bir Yer
Biraz hiçbir şey yapmayı başardık. Villalardan biraz daha yüksek oturan ana havuza giden gün batımı, gökyüzü, deniz ve uzaktan bir deniz fenerinin muhteşem manzarasını sunar.
Bir akşam eşim ve ben, uzun bir masada açık bir mutfaktan konuklara hizmet veren konuk şeflerle Cap Karoso'nun Gitz seçeneği Julang'da akşam yemeğine kaydolduk.
Biri Melbourne, Avustralya merkezli İngiliz şefi olan Robbie Noble yemekleri için sadece altı kişiydik. Menüsü yerel deniz ürünleri ve bot soğutulmuş yengeç çayı, ızgara kalamar (tahin ve arpacık ile) ve su ıspanak olarak da bilinen sabah şöhretli buğulanmış bir Mahi Mahi tabağına eğildi.
Alaska'dan Patagonya'ya 30.000 mil uzunluğunda bir motosiklet gezisinde reklamlarını anlatan iki Amerikan gurbetçisi ve Amsterdam'da yaşayan bir İngiliz çiftle çalıştık.
Uzakta lüks pahalı olabilir: Julang'daki prix fixe yiyecekleri, şarapsız kişi başına yaklaşık 90 ABD dolarına mal olur; Cap Karoso'daki çiftler 325 $ 'dan başlıyor, 750 $ için iki yatak odalı dubleks ve üç yatak odası gecelik 4.000 $' a mal olabilir.
Erken rezervasyon yaparsanız daha küçük butik otellerde veya evlerde daha uygun seçenekler mevcuttur. Hepsinde muhtemelen çoğu yemek ve aktivite içindesiniz, çünkü diğer geliştirme seyrektir (mutfak çalışanı havaalanının yakınında bir karaoke bardan bahsetmesine rağmen).
Sumba'nın şu anda dengesi, doğa, çalışanları ve her sabah taze pişmiş hamur işleri gibi yiyecek teklifleri abartılı ve kırılgan hissediyor. Her zaman olduğu gibi, zengin bilanço kapısı, binlerce yıl olmasa da yüzlerce yıldan beri büyük ölçüde değişmeden kalan bir yerin kültürünü çarpıtan riskler.
Örneğin lagünde, bir avuç sağlayıcı yerel zanaat satmak için standlar oluşturdu ve ayrıldığımızda bazı erkekler ve erkekler küçük bir park ücreti almak için mücadele ediyor.
Ancak Bali – ya da Tayland, Fiji veya diğer birçok yerin büyük bir kısmı ile karşılaştırıldığında – Sumba hala gizli bir kısa tatil, zihni temizleyebileceğiniz, esintinin ve denizin tadını çıkarabileceğiniz ve her şeyden önce kalabalıklardan kaçınabileceğiniz bir yer gibi hissediyor.
Son zamanlarda adanın doğasına, topluluk ve şamanik uygulamalarına dalmakla yedi günlük bir sağlıklı yaşam deneyimi başlatan Bayan Desborough, “Dört mevsim için bir altyapımız yok” dedi. “Ve dürüst olmak gerekirse, katılıyoruz.”