Sarah Merker, 2013’te bir gün Britanya’nın çok sayıdaki tarihi mekanlarından birinde çörek yemek için oturduğunda, tamamlaması ve onu bir tür adama dönüştürmesi on yılını alacak bir maceraya atılmak üzere olduğu hakkında hiçbir fikri yoktu. ulusal ünlünün.
O ve kocası, İngiltere, Galler ve Kuzey İrlanda’daki (İskoçya’dakiler ayrı ayrı yönetilir) kaleler ve kır malikaneleri gibi tarihi mülkleri yöneten bir koruma topluluğu olan National Trust’ın katkıda bulunan üyeleri oldular. Buradaki fikir, yerleri ziyaret edip öğrendiğiniz için kendinizi çöreklerle ödüllendirmek ve tarihi ve pişirmeyi beş puanlık bir ölçekte derecelendiren bir blog yazmaktı.
Blog yazıları sonunda, 2017’de Bayan Merker’in tesiste yaklaşık 150 çörek yemesinden kısa bir süre sonra yayınlanan, tariflerin ve bunların saygısız tarihsel içgörülerinin bir karışımı olan “Ulusal Güven Çörek Kitabı”nın temelini oluşturdu. Ve 49 yaşındaki Merker, bu ay 244. ve son National Trust mülkünü ziyaret ettiğinde, hem çöreklerini hem de tarihini oldukça ciddiye alan bir ülkede ulusal manşetlere taşındı.
Ancak ilgi de dokunaklıydı: 2018’de kocası Peter Merker’i kanserden kaybetmişti ve “çörek yardımcısı” dediği partneri olmadan aramayı bitirmek zorunda kalmıştı.
Son zamanlarda ilgi odağı haline geldiğinde, onun yeniden yanındaymış gibi hissettiğini söyledi.
“Birini kaybeden herkesin onaylayacağı gibi, kısa bir süre için de olsa onları geri istiyorsunuz ve medyanın ve bu projenin bana verdiği şey bu” dedi. “Bu en iyi kısmıydı.”
Çöreklerin “mantıksız bir saplantı” olduğu yer.
Çöreklerin Britanya’da derin kökleri vardır. Tarihçi ve arkeolog Emma Kay’in A History of British Baking adlı kitabına göre, onlar için tarifler 1669 gibi erken bir tarihte basıldı ve çörek kelimesi 1480’den itibaren gümrük kağıtlarında geçiyor.
Bayan Kay bir e-postada, ülkenin onlara yönelik “biraz mantıksız saplantısının” ciddi bir şekilde gelişmeye başlamasının 19. yüzyılın başlarına kadar olmadığını yazdı. Sonunda, genellikle çay, çörekler, kekler ve sandviçler içeren hafif bir öğleden sonra yemeği olan “ikindi çayı” içme geleneğiyle ilişkilendirildiler.
Bir yemek tarihçisi olan Annie Gray, 19. yüzyılın sonlarında İngiliz motor turizmi ve tatillerinin popülaritesi arttıkça ikindi çayının “yazılı ve mitolojik” hale geldiğini söyledi. Bu nedenle modernite, önceki versiyonlarda olduğu gibi maya yerine kabartma tozu veya kabartma tozu ile mayalanan bir çörek benimsedi.
Dr. Gri.
National Trust 1895’te kuruldu ve hala bu erişilebilir kırsal turizm geleneğini sürdürüyor. Görkemli evlerinin çoğunda, Trust’a göre ziyaretçilere yılda üç milyondan fazla çörek sunan çay salonları vardır.
National Trust’ta Reçete Geliştirme Şefi Clive Goudercourt, “Canlandırıcı bir gezintiden sonra reçel ve krema yığmanın veya bakımımız altındaki tarihi hazineleri keşfetmenin lezzetli bir hoşgörüsü var” dedi. “O kadar hızlı ve kolay bir ziyafet ki, nispeten ucuz, böylece herkes bundan keyif alabilir.”
Bayan Merker, National Trust Scones adlı blogunu yazmanın en sevdiği yanının, kendisine güzel yerleri ziyaret etmesi ve virajlı kır yollarında araba kullanması için bir bahane vermesi olduğunu söyledi. Tarih ve National Trust mülklerinde tanıştığı insanlar hakkındaki alaycı gözlemlerinin çoğu oldukça komikti.
Güneydoğu İngiltere’deki Melford Hall’da, National Trust liderlerinin halkla nasıl etkileşime girdiğini düşündü. Bir uçta, karanlıkta konuşmadan oturanlar vardı (“Ve ziyaretçilerin hiçbiri onlara bir şey sormuyor çünkü biz İngiliziz,” diye yazdı). Öte yandan, “Uzman Ziyaretçi”nin sözünü kesmesinden korkarak nefes nefese konuşan rehberler de vardı:
“Hepimiz onları daha önce gördük – rehberden daha fazlasını bilen ve tüm zamanını ‘Eh, bu TAM OLARAK doğru değil – 1532’de onu fırlatan ata aslında Archibald adı verildi’ diyerek dalga geçerek geçiren mimarlık uzmanı veya profesyonel tarihçi. çünkü diğer atı Geoffrey o gün öyle topaldı ki, her Uzman Ziyaretçi en üst kattaki bir pencereden dışarı çıkmak istiyordu.”
Bir milleti bölen soru
Yemek tarihçisi Bayan Kay, çörek yeme ve ikindi çayı içme geleneğini “Britanya’daki pek çok kişi için bir mutfak dini” olarak tanımladı.
Diğer dinler gibi teolojik tartışmalara sahiptir. Biri telaffuzla ilgilidir: skon mu yoksa skohn mu? Bir diğeri, meyveli çörekleri kremalı çayla mı yoksa sadece sade olanlarla mı servis etmenin kabul edilebilir olduğuyla ilgilidir.
Ancak çoğu kişi için en tartışmalı soru, hangi çörek tepesinin – reçel veya kaymak – önce uygulanması gerektiğidir.
Bayan Merker, bu tartışmaya gülerek, “Kızgın,” dedi. “İnsanlar çöreklerini nasıl yediklerinden gerçekten çok eminler. Biraz çılgınca çünkü günün sonunda kremayı da reçeli de koysanız aynı tadı veriyor. Ama sayılır.”
Sıkışmaya öncelik veren konum genellikle Cornwall ile ve kremaya öncelik verilen konum, taban katmanı olarak pıhtılaşmış kremanın yayılmasının daha kolay olduğu güneybatı İngiltere’nin komşu bir bölgesi olan Devon ile ilişkilendirilir. National Trust’ın halkla ilişkiler sorumlusu Claire Beale, tartışmada “kesinlikle hiçbir pozisyonumuz yok” dedi.
Ancak güven, zaman zaman ağırlığını hissettirdi ve bunun acımasız yansımaları oldu. 2018’de, Cornwall’daki mülklerinden biri, kremalı ilk çörek resmini yayınlama şeklindeki “korkunç hata” için özür diledi. Vakfın iletişim direktörü Celia Richardson da geçen yıl benzer bir gaf için özür diledi.
“Hangi aptal National Trust’ta sıkıntılı bir ayı kremalı çay fotoğrafı yayınlayarak bitirmeye karar verir?” Bayan Richardson Twitter’da yazdı. “Programıma göre şimdi Cornwall’dan ve muhtemelen İngiltere’nin yarısından özür dilemem gerekiyor.”
Bayan Merker, reçel-önce krema-önce tartışması çok dikenli olduğu için, on yılını çörekler hakkında blog yazarak geçirdiğini ve onları nasıl tercih ettiğini hiç söylemediğini söyledi. Bir gönderide sorudan kaçtı ve her iki taraftaki inananları yabancılaştırmamak için diğer gönderilerde “çıplak” çöreklerin resimlerini yayınladı.
Ancak bu ay, Bayan Merker gazetecilere pratik sebeplerden dolayı her zaman ilk sırada yer aldığını açıkladı. Genellikle yediği Cornish kaymağı yapışkan olma eğiliminde olduğundan, ilk uygulamanın “gerçek bir karmaşa” yaratacağını söyledi.
İnşaatta çalışan kocası tabii ki kabul etti.
“O bir inşaatçıydı,” dedi çörek yardımcısı için. “Kesinlikle ortalığı karıştıracak bir şey yapmazdı.”
Bayan Merker, kocasını görerek son durağı olan Kuzey İrlanda’daki Giant’s Causeway’i seçti. İkili, siteyi 2006 yılında, çörek arama resmi olarak başlamadan çok önce birlikte ziyaret etmişti. Geçen hafta, “Fiziksel olarak o son görevde bulunamayacağını bilmeme rağmen, orada olduğunu, onu gördüğünü ve onu sevdiğini biliyordum” diye yazmıştı.
Çörek, diye yazdı, o kadar iyiydi ki ertesi gün geri gitti.
O ve kocası, İngiltere, Galler ve Kuzey İrlanda’daki (İskoçya’dakiler ayrı ayrı yönetilir) kaleler ve kır malikaneleri gibi tarihi mülkleri yöneten bir koruma topluluğu olan National Trust’ın katkıda bulunan üyeleri oldular. Buradaki fikir, yerleri ziyaret edip öğrendiğiniz için kendinizi çöreklerle ödüllendirmek ve tarihi ve pişirmeyi beş puanlık bir ölçekte derecelendiren bir blog yazmaktı.
Blog yazıları sonunda, 2017’de Bayan Merker’in tesiste yaklaşık 150 çörek yemesinden kısa bir süre sonra yayınlanan, tariflerin ve bunların saygısız tarihsel içgörülerinin bir karışımı olan “Ulusal Güven Çörek Kitabı”nın temelini oluşturdu. Ve 49 yaşındaki Merker, bu ay 244. ve son National Trust mülkünü ziyaret ettiğinde, hem çöreklerini hem de tarihini oldukça ciddiye alan bir ülkede ulusal manşetlere taşındı.
Ancak ilgi de dokunaklıydı: 2018’de kocası Peter Merker’i kanserden kaybetmişti ve “çörek yardımcısı” dediği partneri olmadan aramayı bitirmek zorunda kalmıştı.
Son zamanlarda ilgi odağı haline geldiğinde, onun yeniden yanındaymış gibi hissettiğini söyledi.
“Birini kaybeden herkesin onaylayacağı gibi, kısa bir süre için de olsa onları geri istiyorsunuz ve medyanın ve bu projenin bana verdiği şey bu” dedi. “Bu en iyi kısmıydı.”
Çöreklerin “mantıksız bir saplantı” olduğu yer.
Çöreklerin Britanya’da derin kökleri vardır. Tarihçi ve arkeolog Emma Kay’in A History of British Baking adlı kitabına göre, onlar için tarifler 1669 gibi erken bir tarihte basıldı ve çörek kelimesi 1480’den itibaren gümrük kağıtlarında geçiyor.
Bayan Kay bir e-postada, ülkenin onlara yönelik “biraz mantıksız saplantısının” ciddi bir şekilde gelişmeye başlamasının 19. yüzyılın başlarına kadar olmadığını yazdı. Sonunda, genellikle çay, çörekler, kekler ve sandviçler içeren hafif bir öğleden sonra yemeği olan “ikindi çayı” içme geleneğiyle ilişkilendirildiler.
Bir yemek tarihçisi olan Annie Gray, 19. yüzyılın sonlarında İngiliz motor turizmi ve tatillerinin popülaritesi arttıkça ikindi çayının “yazılı ve mitolojik” hale geldiğini söyledi. Bu nedenle modernite, önceki versiyonlarda olduğu gibi maya yerine kabartma tozu veya kabartma tozu ile mayalanan bir çörek benimsedi.
Dr. Gri.
National Trust 1895’te kuruldu ve hala bu erişilebilir kırsal turizm geleneğini sürdürüyor. Görkemli evlerinin çoğunda, Trust’a göre ziyaretçilere yılda üç milyondan fazla çörek sunan çay salonları vardır.
National Trust’ta Reçete Geliştirme Şefi Clive Goudercourt, “Canlandırıcı bir gezintiden sonra reçel ve krema yığmanın veya bakımımız altındaki tarihi hazineleri keşfetmenin lezzetli bir hoşgörüsü var” dedi. “O kadar hızlı ve kolay bir ziyafet ki, nispeten ucuz, böylece herkes bundan keyif alabilir.”
Bayan Merker, National Trust Scones adlı blogunu yazmanın en sevdiği yanının, kendisine güzel yerleri ziyaret etmesi ve virajlı kır yollarında araba kullanması için bir bahane vermesi olduğunu söyledi. Tarih ve National Trust mülklerinde tanıştığı insanlar hakkındaki alaycı gözlemlerinin çoğu oldukça komikti.
Güneydoğu İngiltere’deki Melford Hall’da, National Trust liderlerinin halkla nasıl etkileşime girdiğini düşündü. Bir uçta, karanlıkta konuşmadan oturanlar vardı (“Ve ziyaretçilerin hiçbiri onlara bir şey sormuyor çünkü biz İngiliziz,” diye yazdı). Öte yandan, “Uzman Ziyaretçi”nin sözünü kesmesinden korkarak nefes nefese konuşan rehberler de vardı:
“Hepimiz onları daha önce gördük – rehberden daha fazlasını bilen ve tüm zamanını ‘Eh, bu TAM OLARAK doğru değil – 1532’de onu fırlatan ata aslında Archibald adı verildi’ diyerek dalga geçerek geçiren mimarlık uzmanı veya profesyonel tarihçi. çünkü diğer atı Geoffrey o gün öyle topaldı ki, her Uzman Ziyaretçi en üst kattaki bir pencereden dışarı çıkmak istiyordu.”
Bir milleti bölen soru
Yemek tarihçisi Bayan Kay, çörek yeme ve ikindi çayı içme geleneğini “Britanya’daki pek çok kişi için bir mutfak dini” olarak tanımladı.
Diğer dinler gibi teolojik tartışmalara sahiptir. Biri telaffuzla ilgilidir: skon mu yoksa skohn mu? Bir diğeri, meyveli çörekleri kremalı çayla mı yoksa sadece sade olanlarla mı servis etmenin kabul edilebilir olduğuyla ilgilidir.
Ancak çoğu kişi için en tartışmalı soru, hangi çörek tepesinin – reçel veya kaymak – önce uygulanması gerektiğidir.
Bayan Merker, bu tartışmaya gülerek, “Kızgın,” dedi. “İnsanlar çöreklerini nasıl yediklerinden gerçekten çok eminler. Biraz çılgınca çünkü günün sonunda kremayı da reçeli de koysanız aynı tadı veriyor. Ama sayılır.”
Sıkışmaya öncelik veren konum genellikle Cornwall ile ve kremaya öncelik verilen konum, taban katmanı olarak pıhtılaşmış kremanın yayılmasının daha kolay olduğu güneybatı İngiltere’nin komşu bir bölgesi olan Devon ile ilişkilendirilir. National Trust’ın halkla ilişkiler sorumlusu Claire Beale, tartışmada “kesinlikle hiçbir pozisyonumuz yok” dedi.
Ancak güven, zaman zaman ağırlığını hissettirdi ve bunun acımasız yansımaları oldu. 2018’de, Cornwall’daki mülklerinden biri, kremalı ilk çörek resmini yayınlama şeklindeki “korkunç hata” için özür diledi. Vakfın iletişim direktörü Celia Richardson da geçen yıl benzer bir gaf için özür diledi.
“Hangi aptal National Trust’ta sıkıntılı bir ayı kremalı çay fotoğrafı yayınlayarak bitirmeye karar verir?” Bayan Richardson Twitter’da yazdı. “Programıma göre şimdi Cornwall’dan ve muhtemelen İngiltere’nin yarısından özür dilemem gerekiyor.”
Bayan Merker, reçel-önce krema-önce tartışması çok dikenli olduğu için, on yılını çörekler hakkında blog yazarak geçirdiğini ve onları nasıl tercih ettiğini hiç söylemediğini söyledi. Bir gönderide sorudan kaçtı ve her iki taraftaki inananları yabancılaştırmamak için diğer gönderilerde “çıplak” çöreklerin resimlerini yayınladı.
Ancak bu ay, Bayan Merker gazetecilere pratik sebeplerden dolayı her zaman ilk sırada yer aldığını açıkladı. Genellikle yediği Cornish kaymağı yapışkan olma eğiliminde olduğundan, ilk uygulamanın “gerçek bir karmaşa” yaratacağını söyledi.
İnşaatta çalışan kocası tabii ki kabul etti.
“O bir inşaatçıydı,” dedi çörek yardımcısı için. “Kesinlikle ortalığı karıştıracak bir şey yapmazdı.”
Bayan Merker, kocasını görerek son durağı olan Kuzey İrlanda’daki Giant’s Causeway’i seçti. İkili, siteyi 2006 yılında, çörek arama resmi olarak başlamadan çok önce birlikte ziyaret etmişti. Geçen hafta, “Fiziksel olarak o son görevde bulunamayacağını bilmeme rağmen, orada olduğunu, onu gördüğünü ve onu sevdiğini biliyordum” diye yazmıştı.
Çörek, diye yazdı, o kadar iyiydi ki ertesi gün geri gitti.