Grönland sizi ziyaret etmeye davet ediyor. Ama hepsi birden değil.

çavuş

Aktif Üye
“Hava karar verir”: Grönland’ın neredeyse sloganı olabilir. Pudra mavisi buzulları, buzdağıyla kaplı fiyortları ve nefes kesen çorak manzaralarıyla bu Kuzey Atlantik adasına gelen ziyaretçiler, elementlere saygı duymayı çabucak öğrenirler ve bazen bunun için ödüllendirilirler.

Soğuk bir Aralık günü, Stale adlı dost canlısı bir Air Greenland pilotu bana onunla limana gitmek isteyip istemediğimi sorduğunda, Kuzey Kutup Dairesi’nin hemen üzerindeki eski bir ABD askeri üssü olan Kangerlussuaq’ta ertelenen bir uçuşu bekliyordum. Biraz misk öküzü kafası topla.” Teklif bana çok Grönland’a özgü geldi, öyleyse nasıl reddedebilirdim?

Öğleden sonra erken saatlerde hava çoktan kararmıştı. Bir kamyonete bindik ve uzun, buzlu bir yoldan aşağı gittik. Stale kıyıda bir misk öküzü kafatası aldı – bunlar kupa olarak saklanıyor ve boynuzlar oymacılık ve alet yapımı için değerli olabilir. Sonra karla kaplı bir dağa çıktık. Dolunay aşağıdaki fiyortu aydınlattı. Yanında, şehir bir ay üssü gibi görünüyordu: görünüşte sonsuz bir boşlukta yuvalanmış küçük bir insan faaliyeti yeri.


O gün erken saatlerde Kangerlussuaq’a Air Greenland’ın Fransa’nın Toulouse kentindeki Airbus tesisinden yeni çıkan ilk yepyeni jeti A330neo ile gelmiştim. Kangerlussuaq’daki havaalanı, Grönland’da büyük jetleri barındıracak kadar uzun pistlere sahip birkaç havaalanından biridir. Oradan, yolcular, sonunda gitmek istediğim yer olan başkent Nuuk veya buzlu fiyortu UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Ilulissat şehri de dahil olmak üzere daha fazla seyahat etmek için daha küçük turboproplara geçmek zorunda. İçinde Grönland Başbakanı’nın da bulunduğu Airbus jeti indiğinde kırmızı ve beyaz Grönland bayrakları sallayan yüzlerce kişi tarafından karşılandık.


Yeni jet, adanın turizm endüstrisini canlandırma planının bir parçası. Danimarka’ya ait olan ancak iç işlerinin çoğunda özerkliğe sahip olan Grönland, ulaşıma yüz milyonlarca dolar yatırım yapıyor ve Nuuk ve Ilulissat’ta yeni pistler ve terminaller inşa ediyor. Her şey hükümetin planına göre giderse, büyük jetler 2024 yılına kadar uluslararası ziyaretçileri doğrudan bu şehirlere getirebilir.

Danimarka’dan nihai bağımsızlığı destekleyen 35 yaşındaki Başbakan Mute B. Egede, turizmi ekonomik bağımsızlığa giden bir yol olarak görüyor. Hükümet tüm petrol araştırmalarını yasakladı ve kar potansiyeline rağmen madenciliği genişletme konusunda temkinli davrandı: uranyum kirlenmesi korkusuyla bir nadir toprak madenciliği projesinin geliştirilmesini engelledi.

Ayrılmadan önce Egede Bey bana “Daha fazla büyümeye ihtiyacımız var” dedi. “Şu anda paranın çoğu balıkçılıktan geliyor. Başka gelir fırsatlarına ihtiyacımız var ve turizm, Grönland’ın gelecekteki büyümesi için en önemli potansiyellerden biri.”

Dünyanın en büyük adası olan Grönland, Teksas’ın yaklaşık üç katı büyüklüğünde ama sadece 57.000 kişilik bir nüfusa sahip. Ulusal turizm otoritesi Visit Greenland’e göre 2022’nin ilk üç çeyreğinde 55.000’in biraz altında ziyaretçi çekti ve bunların yaklaşık 37.000’i Danimarka’dandı. Bu dönemde Grönland’ı yalnızca 2.430 Amerikalı ziyaret etti. Amerika Birleşik Devletleri’nden doğrudan uçuşlar büyük bir akın anlamına gelebilir.


Air Greenland CEO’su Jacob Nitter Sorensen geçen yıl bana, havayolunun hedefinde Kuzey Amerika olduğunu ve en önemli destinasyonun New York olduğunu söyledi. Bu, Nuuk’u ABD’nin doğu kıyısından sadece dört saatlik bir sıçrama yapacak, bu da Amerikalıların artık Kopenhag’dan geri dönmek zorunda kalmayacağı anlamına geliyor. (Grönland’a yapılan neredeyse tüm uçuşlar şu anda Danimarka başkentinden geçmektedir.)

Ancak ani bir turist akını, Grönland’ın sınırlı altyapısını zorlayabilir ve adayı bu kadar özel yapan şeylere meydan okuyabilir. Ziyaretçiler onun inzivasını yaşamaya geliyor. Sadece kuşlar ve ren geyiklerinin yaşadığı sayısız fiyordu ve buzulu geçerek batı kıyısına doğru uçun. Bir tur otobüsünde olduğundan daha fazla kambur balina, deniz gergedanı, kutup ayısı ve misk öküzü gibi vahşi yaşamı görme olasılığınız daha yüksektir. Bazı yerel halk, bu adanın popülaritesi son on yılda patladığından, turist orduları ve yükselen fiyatlar ile mücadele edecek bir sonraki İzlanda olmaktan endişe ediyor.

Şimdilik, bu korkular çok uzak görünüyor. Turistler nadirdir ve hava hala kuralları belirlemektedir. Sonunda Nuuk’a vardığımda, şehrin dışındaki dağlarda kar ayakkabısıyla yürüyüş yapmayı ve fiyortları görmek için bir tekne gezisi yapmayı planlamıştım. Ayrıca geleneksel Grönland mutfağından özel bir akşam yemeği rezervasyonu yaptırdım – ren geyiği, balinalar, misk sığırı ve arktik otları ve meyveleri gibi yiyecekleri içerebilecek bir menü. Ancak kar eksikliği yürüyüşü durdurdu, şiddetli rüzgarlar tekne gezisini yarıda kesti ve yeterli sayıda konuk olmadığı için akşam yemeği iptal edildi.


Ancak en az bir plan sağlam kalmış gibi görünüyordu. Şehrin eteklerinde bir “cam iglo” da bir gece rezervasyonu yaptırdım ve terasında – yakındaki körfez ve dağ manzaralı – özel jakuzi ve saunayı dört gözle bekliyordum.

Havaalanından taksiyle birkaç saat geç geldiğimde dükkânı kapalı buldum. Hava soğuktu, yollar kaygan ve tehlikeliydi. Taksi hızla uzaklaşırken hosteli aramaya çalıştım. Kimse cevap vermedi.


Sonra, tam bir ana yol ve umarım kalacak başka bir yer bulmak için buzlu tepedeki uzun yürüyüşe hazırlanırken, bir araba durdu ve eskimo kulübesinin ortak sahibi Gerth Poulsen indi. Bay Poulsen bana etrafı gezdirdi, jakuziyi açtı, bana bir paket fıstık ve bir Grönland birası verdi ve beni cam eskimo kulübemde yalnız bırakarak gecenin karanlığına geri döndü. Engebeli arazinin panoramik manzarasıyla, çok etkili bir ısıtma sistemi ile biraz kamp yapmak gibi hissettirdi.

Adanın turizm altyapısı bir şekilde sınırlı olmaya devam ediyor, ancak yetkililer gelecek yıl yeni pistler ve terminaller açılana kadar bunu değiştirmeyi umuyorlar. Visit Greenland Genel Müdürü Anne Nivika Grodem, “Konu oteller, restoranlar ve deneyimler olduğunda, daha fazla destinasyonun hazır olması yönünde büyük bir baskı var” dedi. “Sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak için değerlerimizi temel almalıdır.” Buz ve karıyla ünlü bir destinasyon, küresel ısınmaya önemli bir katkıda bulunan hava yolculuğu ile zor bir denge kurmak zorundadır.

Grönland hala “hava karar verir” sözünün özgürleştirici bir mantra olabileceği bir yer – hava durumu hakkında herhangi bir şey yapmak için güçsüz olduğumuzu kabul ettiğimizde, kontrolü bırakabiliriz. Ve bunu yaptığımızda her şey olabilir.


Geciken bir uçuş benim için bir dağ yolculuğuna dönüştü. Ve sonra Nuuk’ta, doldurulmuş seyahat programım temizlendi, serbestçe dolaşabildim, eski Danimarka’dan fırlamış gibi görünen bir bara daldım, şaşırtıcı derecede uygun fiyatlı dev kar yengeci bacaklarından oluşan bir tabakta yemek yedim ve nasıl olduğunu öğrenmek için Ulusal Müze’yi ziyaret ettim. yerli Grönlandlılar bin yıl önce, benim o eskimo kulübesinde hissettiğim sıcaktan çok önce, zorlu koşullarda büyüdüler.

Tam olarak planladığım Grönland deneyimi değildi, ama kalıcı türden bir maceraydı.

Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram, twitter Ve Facebook. Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.