Günlük bir iş bir sanatçının çalışmasını nasıl etkiler? Bu serginin bir fikri var

çavuş

Aktif Üye
Hawaii doğumlu sanatçı Toshiko Takaezu, kendi deyimiyle “kapalı formlar” (gizli iç mekanları hayal gücünü teşvik etmek için tasarlanmış mühürlü kaplar) ile türü yeniden tanımlayan seramik çalışmalarıyla tanınıyordu. Gelecek ay Takaezu'nun hayatı ve çalışmaları Queens, Long Island City'deki Noguchi Müzesi'nde düzenlenecek büyük bir retrospektif serginin odak noktası olacak. Sanat tarihçisi Glenn Adamson, müze küratörü Kate Wiener ve besteci ve ses sanatçısı Leilehua Lanzilotti'nin ortak küratörlüğünde düzenlenen “Toshiko Takaezu: İçerideki Dünyalar”, ülke çapındaki özel ve kamu koleksiyonlarından 150'den fazla parçayı sunuyor. (Sergiye Yale University Press ile işbirliği içinde yayınlanan 368 sayfalık bir monografi eşlik edecek.) Ziyaretçiler, 1940'larda Hawaii'deki ilk öğrenci çalışmalarından sürükleyici, anıtsal seramik formlara kadar Takaezu'nun yetmiş yıllık kariyerini kapsayan bir koleksiyonu görebilirler. 1990'ların sonundan 2000'lerin başına kadar üretti. Wiener, “Takaezu aynı zamanda bir dokumacı ve ressamdı ve sıklıkla seramik, tekstil ve resimlerinin birlikte çalıştığı multimedya enstalasyonları inşa ediyordu” diyor. Bu fikri gerçekleştirmek için küratörler, Takaezu'nun kendi enstalasyonlarından esinlenerek bu medyaların her birini farklı bölümlere entegre ederek sergiyi kronolojik olarak düzenlediler. Ton da bir rol oynayacaktır. Takaezu, seramik parçalarıyla sık sık kurutulmuş kil parçasını kapalı kaplarına yerleştirerek müzikal bir çıngırak oluşturuyordu. Bu sergi için Lanzilotti (2022 Pulitzer Müzik Ödülü finalisti), Takaezu'nun çalışmalarının sonik unsurlarına dair fikir veren bir dizi video geliştirdi ve ziyaretçiler bu çıngırakları etkileşimli bir ekran aracılığıyla ilk elden duyabiliyor. Dışında 20 Mart – 28 Temmuz; noguchi.org.


Buraya göz atın

Hudson, New York'ta şefin sahibi olduğu bir çiftlik mağazası açıldı

2015 yılında şef ve yemek kitabı yazarı Emma Hearst ile kocası, şef ve çiftçi John Barker, yerel olarak bulmakta zorlandıkları restoran kalitesinde ürünler yetiştirmek için Manhattan'dan New York'un kuzeyine taşındı. Barker'ın kardeşi, sanatçı ve fotoğrafçı Jamie Barker ile birlikte Latham, NY'de 100 dönümlük bir arazi olan Forts Ferry Farm'ı kurdular. Çiftlikte artık hazırlanan yemeklerde kullanılan 250'den fazla çeşit sebze, meyve, şifalı bitki ve çiçek yetiştiriliyor, Troy Waterfront Çiftçi Pazarı'nda ve internette satılan bal ve baharatlar var. Çiftliğin gelişimindeki bir sonraki aşama, yoğun Hudson'ın arabayla 50 dakika güneyinde bulunan Farm Shoppe adlı fiziksel bir mağazadır. Şubat ayı başında açılan ilginç mekanda deniz köpüğü yeşili duvarlar ve el işi ahşap treillas bulunuyor. Raflar mevsimlik ürünler ve çiçekler, çiftliğin popüler biber sosları ve kaseler, servis tabakları ve seramik sürahiler gibi özenle seçilmiş antika sofra takımlarıyla dolu. Bu yazın ilerleyen saatlerinde mağazanın yakında tamamlanacak arka bahçesinde açık havada alışveriş yapabileceksiniz. fortsferryfarm.com.


Brezilya'nın ormanlarından (Inhotim) Montana'nın çiftlik alanlarına (Tippet Rise Sanat Merkezi) ve Fransa'daki tarihi mülklere (Château La Coste) kadar, sanat parkları dünya çapında beklenmedik yerlerde ortaya çıkıyor. Hindistan'ın Jaipur kentinde 2017 yılında açılan Madhavendra Sarayı Heykel Parkı, Ocak ayının sonunda dördüncü sergisini kutladı. Yeni Delhi'deki çağdaş galeri Nature Morte'yi yirmi yılı aşkın bir süredir işleten Amerikalı Peter Nagy, serginin küratörlüğünü yaptı ve bir düzine sanatçıyı, çalışmalarını 18. yüzyıldan kalma sarayın odalarında sergilemek üzere bir araya getirdi. Yüzyıl Nahargarh Kalesi. Berlinli sanatçı Alicja Kwade, açık hava avlusuna cilalı taş toplar, bronz sandalyeler ve aynalardan oluşan “Süperpozisyon” düzenlemesini yerleştirdi. Nagy, Kwade'in, 1892'de Maharaja Sawai Madho Singh II'nin keyif konutu olarak tamamlanan sarayın mimarisinden etkilendiğini söylüyor. Her biri eşlerinden biri için tasarlanmış birbirinin aynı dairelerden oluşan bir kompleks var; Nagy, Kwade'in sık sık ziyaret ettiği yansıma ve yanılsama temalarına işaret ederek, bunların arasında gezinmenin “mimari görsel ikizlerden oluşan bir labirentle karşılaşmak gibi” olduğunu söylüyor. Heykel parkının dördüncüsü 1 Aralık'a kadar görülebilir. instagram.com/thesculptureparkjaipur.


Burada kal

Hyères, Fransa'nın tarihini anımsatan yeni ve parlak bir otel

Fransa'nın güneyindeki sahil kasabası Hyères, belki de en çok moda yeteneklerinin yuvası olarak biliniyor: 39 yıldır Uluslararası Moda, Fotoğraf ve Moda Aksesuarları Festivali'ne ev sahipliği yapıyor. Ancak yerel halk, buranın 19. yüzyılın sonlarında Avrupalılar için Akdeniz'de aranan bir destinasyon olarak tarihini hatırlıyor; bu tarih, ekonominin Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra sarsılması ve ilginin Nice gibi o zamanlar yeni ortaya çıkan destinasyonlara kaymasıyla 1920'lerde geriledi. Restoran işletmecisi ve otelci David Pirone, 2013 yılında bir plaj kulübü ve İtalyan restoranı olan Le Marais Plage'ı ve 2017'de Hotel La Reine Jane'i açtığında, festivale katılanların artan talebini karşılamak ve memleketini gezginlerin haritasına yeniden koymak istiyordu. Gelecek ay, Hyères'te kalan son orijinal otel binalarından birinde, geçmişi 1870 yılına kadar uzanan Lilou Hôtel'i açmayı planlıyor. İç mekanlar, Design Parade Toulon 2018'de Van Cleef & Arpels büyük ödülünü kazanan Kim Haddou ve Florent Dufourcq tarafından yeniden tasarlandı. Tasarımcılar, Provençal iç mekanlarda yaygın olan terakota vurgulardan kaçınarak mantar zeminler ve ahşap mobilyalar gibi yumuşak doğal malzemeleri tercih etti. Espaliers, 20. yüzyılın başlarındaki konservatuarları anımsatıyor ve bazı odalarda kemerlerin ve panellerin kullanımı, şehrin 19. yüzyıldan kalma tarihi Mağribi villasını anımsatıyor. Moda festivalinin kurucusu ve modernist konut Villa Noailles'ın yöneticisi Jean-Pierre Blanc ile işbirliği içinde seçilen parçalarla sanat eseri bile yerel bir dokunuşa sahip. Lilou Hôtel 29 Mart'ta açılıyor, odalar 130 dolardan başlıyor. lilouhotel.fr.


şuna bak

Stanford Üniversitesi'ndeki bir sergide sanatçıların dokuzdan beşe kadar yaptıkları işler mercek altına alındı

Şiirsel cam kutuları ile ünlü heykeltıraş Larry Bell'in, Burbank, California'daki bir çerçeve dükkanında çalışırken bir cam parçasını düşürdükten sonra bu malzemeyle çalışmaya başladığını biliyor muydunuz? Ya da Nisan ayında Venedik Bienali'nde Amerika Birleşik Devletleri'ni temsil eden sanatçı Jeffrey Gibson'ın, Elizabeth, New Jersey'deki Ikea mağazasında görsel satış elemanı olarak işe başladığını? Dan Flavin asansörü çalıştırırken, minimalist öncü Sol LeWitt'in New York Modern Sanat Müzesi'nde resepsiyonist olarak çalışmasına ne dersiniz? Geleneksel dokuzdan beşe kadar oturumların sanatçıların yaratıcı çıktıları üzerindeki etkisi, 6 Mart'ta Stanford Üniversitesi Cantor Sanat Merkezi'nde açılacak canlandırıcı, aydınlatıcı serginin konusunu oluşturuyor. (Sergi geçen yıl Austin, Teksas'taki Blanton Müzesi'nde başlatıldı; program, Kaliforniya'dan ek figürleri de içerecek şekilde genişletildi.) Moda ve bakım gibi sanatçıların yoğun olduğu endüstrileri temsil eden yedi bölüme ayrılan sergi, çeşitli sanat eserlerini sunuyor. LeWitt'in duvar çiziminden Gibson'ın “Bizim Gibi İnsanlar” tablosuna kadar. “ (2018), sanki bir mağazanın vitrinindeymiş gibi asılı duran sanatsal bir giysi. Sergiyi araştırmak için küratör Veronica Roberts, sanat tarihi ve henüz yazılmamış olan çalışmaların tarihini derlemek amacıyla yaklaşık 100 meslektaşıyla anket yaptı. Roberts, “Bu ülkede yaratıcı bir insan olmayı gerçekten zorlaştırıyoruz” diyor. “Sanatçı olmak Bu yüzden bereyle oturup sigara içen ve aydınlanma yaşayan biri değil. İlham gerçekten gündelik anlardan gelebilir. “Day Job” 21 Temmuz'a kadar Stanford Üniversitesi Cantor Sanat Merkezi'nde görülebilir. müze.stanford.edu.


Yakın zamanda TikTok'a katıldıysanız veya bir defile izlediyseniz muhtemelen mevcut yay takıntısının farkındasınızdır. Bone, korse ve evet fiyonkların serbestçe kullanıldığı giyim tarzlarını ifade eden “cottagecore” ve “coquette” gibi terimler internetin belirli köşelerinde vazgeçilmez hale gelirken, fiyonklar her iki ekranda da yerini aldı. ve pistler tutuldu. (Prada'nın 2024 sonbahar kadın moda defilesi kısa süre önce, benim saydığım kadarıyla en az 27 siyah fiyonkla süslenmiş diz boyu bir kılıf elbiseyle açıldı.) New York'taki FIT Müzesi'nde yeni bir sergi olan “Yay Çözmek”, bu tarihin izini sürmeyi ve kaçınılmaz mücevherlerin etkisini deşifre etmeyi amaçlıyor. Küratörlüğünü okulun Moda ve Tekstil Çalışmaları Yüksek Lisans programından mezun olanların hazırladığı sergide, her dönemden 50 giysi ve aksesuar yer alıyor. Yaklaşık 1750'den kalma ipek brokar şeritler, bir giysiyi sabitlemek için kolayca çözülen bir düğüm olarak fiyonun işlevsel kökenlerini gösterirken, Comme des Garçons'un 2007 peptorosa elbisesi, ön korse içine yerleştirilmiş bir çift dolgulu fiyonk ile dekoratif potansiyelini sergiliyor, gösteriliyor ve sağda belki. Bu sergideki örnekler kadın giyimine yöneliyor (müze koleksiyonunun tamamı gibi), ancak erkek giyimi çeşitli papyonlar, 20. yüzyılın başlarından kalma kurdeleli hasır şapka ve 1930'ların İngiliz opera daireleriyle temsil ediliyor. Yaylar neden şimdi bu kadar güçlü? Serginin küratörlüğünü yapan öğrencilerden Olivia K. Hall şunları söylüyor: “Bu, kızlık ve masumiyetle ilişkilendirilen bir motif; modanın yetişkinliğe kadar da eğlenceli olmaya devam edebileceğini hatırlatıyor gibi geliyor.” “Yayı Çözmek” 1-24 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek. fitnyc.edu/museum.


T'nin Instagram hesabından