Kolombiya'ya ait San Andrés adasının mavi suları nefes kesici

çavuş

Aktif Üye
Nikaragua'nın Karayip kıyısındaki bir takımadada yer alan küçük bir Kolombiya adası olan San Andres'te, ünlü “Yedi Renk Denizi”ndeki mavileri saymak her ziyaretçinin yapılacaklar listesindedir. Bu, San Andres'in doğu yakasındaki koylar veya anahtarlar arasında gezinirken yol boyunca yaptığınız bir öğlen aktivitesidir: palmiye ağaçları ve kum setleriyle noktalı mercanlardan biraz daha fazlası olan, alçakta (çoğunlukla) ıssız noktalar.

Sallanan koltuğumdan altı tane saydım: derin bir safir mavisi, koyu bir gök mavisi, deniz mavisi, turkuaz ve gök mavisi çizgiler ve uzakta, palmiye ağaçlarıyla çevrili küçük bir adanın kenarında parlak bir camgöbeği çizgisi.

Geminin kaptanı “Yediyi görüyor musun?” diye sordu.

Sonuçlarımı ona söylediğimde güldü. “Altı?” dedi. “Bu biraz rahatlamanı sağlar.”


San Andres pek çok ABD'li gezginin radarında değil ama Latin Amerika'da ve özellikle Kolombiyalılar arasında aranan bir balayı destinasyonu ya da uzun bir hafta sonu tatili; okyanusun ortasında, uzaklara kaçabileceğiniz bir yer. bunların hepsi anakaraya yük oldu.

Geçmişle bağlantı kurun


San Andres ve Providencia takımadaları, Kolombiya ana karasının 400 mil kuzeyinde ve Nikaragua'nın 160 mil doğusunda yer alıyor, ancak hala düzeltilmekte olan tarihi bir kırışıklık sayesinde burası Kolombiya'nın bir parçası.

73 yaşındaki Kent Francis James, 1990'larda takımadaların valisiydi ve mevcut yerel ve ulusal hükümete Nikaragua ile sınır meseleleri konusunda danışmanlık yapıyordu. Ancak onunla San Andrés'te tanıştığımda tutkusunun turistlerin adanın tarihini daha derinlemesine keşfetmesine yardımcı olduğunu söyledi.

Evinin balkonunda oturup uzaktan keyifle seyredilen suyun manzarasını seyrederken, “Buraya sadece cildinizi yakmak için değil, Karayip tarihini daha iyi anlamanızı sağlamak için de gelmenizi istiyoruz” dedi. begonvil ve palmiye ağaçlarıyla çevrili.

Bay James ufku tarayarak adanın sularını kirleten gemi enkazlarını işaret etti. “Coğrafi olarak, kıyı boyunca altınla seyreden İspanyolların rotası üzerindeydik, dolayısıyla burası korsanların nöbet tuttuğu yerdi” diye açıkladı ve gezginlerin kıyıdaki birçok Körfez çevresindeki sığ suları nasıl kullandıklarını anlattı. adalar genellikle hafife alınıyor ve karaya oturuyordu; bu da San Andrés'i operasyon üssü olarak kullandığına inanılan Galler doğumlu Sir Henry Morgan gibi korsanların hoşuna gidiyordu.


Teknik olarak Kolombiya'daydık ama Bay James dalgalı bir İngilizce konuşuyordu; aksanı adanın tarihine bir selam niteliğindeydi.


Her ne kadar Hollandalılar ve Kristof Kolomb'un takımadalara ayak bastığı düşünülse de, 1630 civarında San Andres'e yerleşenler İngilizlerdi. İngilizce adanın ana diliydi ve bugün hala yerli adalılar tarafından konuşulmaktadır.

Latin Amerika'daki çoğu yerin aksine, San Andres'te adadaki yerli halklara dair hiçbir kayıt bulunmuyor. Avrupalılar geldiğinde burası ıssız görünüyordu. İşte bu yüzden yerel halk “yerli” adalılardan bahsettiğinde, asıl İngiliz yerleşimcilerin torunlarını veya daha yaygın olarak, bu yerleşimcilerin yanlarında getirdikleri bir zamanlar köleleştirilmiş Afrikalıların torunlarını kastediyorlar.

Bu Afro-Karayip etnik grubuna, İspanyolca “kökler” anlamına gelen kelimenin bir çeşidi olan Raizal adı verilir.

Posadas Nativas


75 yaşındaki Cleotilde Henry adanın Raizal liderlerinden biri. Yemek odasındaki masanın üzerine çıtır kızarmış ekmek dilimleri ve tatlı hindistan cevizi topları koyarken, ailesinin köklerinin Afrika köle ticaretine dayandığını açıkladı. Sadece benim için ikramlar hazırlamakla kalmadı; bunları adanın yerli han programı Posadas Nativas'ın bir parçası olarak evinin üst katındaki odaları kiralayan turistlere her gün dağıtıyor.

Küçük oturma odasındaki ahşap çerçevelerdeki sararmış aile portrelerini ve tığ işi masa örtülerini işaret ederek, “Ben bu evde doğdum” dedi. “Dolayısıyla turizmden nasıl para kazanabilirim diye düşündüğümde aklıma gelen tek şey bu evdi.”

Takımadaların Posadas Nativas Derneği'nin de başkanı olan Bayan Henry, bugün, Booking.com gibi seyahat rezervasyon web sitelerinde “Cli's Place” adı altında bulunabilen 12 odayı kiralıyor.

Takımadaların genelinde yaklaşık 200 ev “Posadas Nativas” olarak belirlendi ve turistlere evlerinde yerel bir ailenin yanında – genellikle ana reisin gözetiminde – kalma ve yerel Raizal yemekleri yeme fırsatı sunuyor.

Bu, evrensel bir sorunun yerel çözümü: Turizm patlama yaşarken bir yerin benzersiz kimliği nasıl korunur? 20 yıldan daha kısa bir süre önce Raizal, San Andres nüfusunun yüzde 57'sini oluşturuyordu, ancak anakaradan gelen Kolombiyalılar ada yaşamının mavi sularına çekildikçe bu sayı her yıl azalıyor.

Bir bikini ve bir golf arabası


San Andres'in plajları dünyadaki en güzel plajlar arasında olmasa da, batık resifler sayesinde su kıyıdan yalnızca birkaç metre açıktadır ve pek çok ziyaretçi ıslanmak için adanın içini keşfetmekten vazgeçer.

Her ada diğerinden farklıdır. San Andrés'in daha kalabalık kuzey kesiminin karşısında yer alan Johnny Cay, “ıssız ada”nın sözlükteki karşılığına benziyor: beyaz kumlarla çevrili bir avuç palmiye ağacı. Rocky Cay, yanında plaj barı ve yanında sudan çıkan paslı bir gemi enkazı bulunan, kendisiyle aynı adı taşıyan kayadan biraz daha fazlasıdır. Adayı kumsaldaki sade bir restorana bağlayan cılız bir ipi tutarak belinize kadar gelen sulardan geçerek Haynes Cay'a ulaşıyorsunuz. San Andres'te tipik bir tatil günü, adalar arasında atlamayı, palmiye ağaçlarının arasında uyuklamayı veya mavileri sayarken çevrelerindeki suda yüzmeyi içerir.


Günümüzün şnorkelli yüzme ve tüplü dalgıçları, geçmişin korsanları gibi, bu batıkların oluşturduğu su altı ekosistemlerini keşfederken, sudaki batık gemileri görmekten de keyif alıyor. 2000 yılında BM Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü, adaları çevreleyen geniş bir koruma alanı olan geniş Deniz Çiçeği Biyosfer Rezervi'ni kurdu.


Bir öğleden sonra benimle konuşmak için beni evine davet eden adanın eski dalış eğitmeni 68 yaşındaki Jorge Sanchez, “Burası su altında bir sıradağ gibi, dolayısıyla derin yerlerimiz var, aynı zamanda kum tepeleri ve koylarımız da var” dedi. bölgenin deniz tabanının topoloji haritaları. Elini bir harita üzerinde sallayarak ekledi: “Deniz canlıları Kolombiya ile Nikaragua arasındaki sınırın nerede olduğunu bilmiyor, dolayısıyla burası farklı yerlerden her tür hayvanı görmek için harika bir yer.”


Dalgaları sevmeseniz bile San Andres mavinin yedi tonunun tadını uzaktan çıkarmak için güzel bir ortam. Tepeler çok dik olmadığından ve yollar oldukça düzgün olduğundan, bunu yapmanın en kolay ve en eğlenceli yolu, ziyaretçilerin genellikle adanın etrafında dolaşmak için kullandıkları küçük bir golf arabası olan katır (moo-LAY olarak telaffuz edilir) kiralamaktır. .

Daha önce hiç golf arabasıyla kayda değer bir mesafe sürmemiştim, bu yüzden Bayan Henry mayomu giyip adanın etrafını tek araba ile dolaşmamı önerdiğinde buna karşı çıktım. Ancak yaklaşık bir saat sonra, bir aptal gibi gülümsüyordum, motosikletler etrafımda vızıldarken sahili çevreleyen yolda saatte yaklaşık 25 mil hızla ilerlerken okyanus rüzgarı saçlarımın arasından geçiyordu. Koyları geçtim, çağrıldığında suya atladım ve adanın daha az nüfuslu güney ucuna doğru yol aldım. Kızarmış balık ve hindistan cevizi pilavının tadını çıkarmak için Raizal restoran Miss Janice Place'de öğle yemeği molası verdim.


Dönüşte Bay James'e uğrayıp ona günümün nasıl geçtiğini anlatmak istedim. Adada iyi cep telefonu hizmeti olmadığı için bunu yapabilmemin tek yolu oradan geçmekti, bu yüzden katırımın ötüşü azalıncaya kadar ona doğru yürüdüm ve sonunda motorun kapandığını fark ettim. Güvenilir katırım tepeden aşağıya doğru kaydı. Frene basıp süzülüşü yavaşlattım ama motoru tekrar çalıştıramadım. Şans eseri bazı kamu görevlileri olay yerine tanık oldular, kahkahalarını bastırdılar ve yardımıma geldiler. Doğaçlama bir çözüm buldular ve golf arabasını tepenin tepesine çekmek için uzun teller kullandılar. Onlara Bay James'i ziyaret ettiğimi söyledim ve işçilerden biri dönüp çalılıklardan oluşan bir duvarın üzerinden bağırdı: “Bay Kent! Bir Amerikalı bulduk!”

Bay James sırıtarak beni selamlamak için mülkünden ayrıldı ve kamu hizmetinde çalışan kahramanlarıma teşekkür ettiğimde beni gördüğüne şaşırmadığını açıkladı.

“Çünkü bir turist günlerini kumsalda geçirebilir, midesini yiyecek ve romumuzla doldurduktan sonra evine gidebilir ve bir daha geri dönmeyebilir” dedi. “Fakat yerel halkla tarihimiz hakkında konuşmaya başladığınızda tekrar tekrar gelmek isteyeceksiniz.”

Ne zaman gidiyorsun


Gustavo Rojas Pinilla Uluslararası Havaalanı'nın Panama Şehri, Panama ve Kolombiya'nın çeşitli şehirlerine doğrudan bağlantıları vardır. San Andres'ten komşu Providencia adasına uçuş yapmak mümkündür.


Adaya vardığınızda, etrafta dolaşmanın en iyi yolu, San Andres şehir merkezinde kolayca bulabileceğiniz veya önceden ayarlayabileceğiniz taksi veya katırdır., yaklaşık 200.000 Kolombiya pesosu veya günlük yaklaşık 51 $ karşılığında kiralanabiliyor.

Yerel olarak işletilen bir han olan Posada Nativa'da kalmak, adadaki en iyi deneyimdir ve çoğu zaman en ucuz konaklama seçeneğidir. Gecelik ve kahvaltı başına yaklaşık 235.000 Kolombiya Pesosu ödemeyi bekliyoruz. Cli's Place Posada Nativa, Posada Nativa Licy ve Miss Trinie's Posada Nativa en popülerleri arasındadır.

Daha lüks bir deneyim için Decameron, gecelik yaklaşık bir milyon Kolombiya pesosu karşılığında merkezi bir konuma sahip her şey dahil bir seçenek olan Spratt Bight Plajı'ndaki Decameron Isleno da dahil olmak üzere adada birçok otel işletiyor. Hotel Casablanca, gecelik yaklaşık 1,1 milyon Kolombiya pesosu karşılığında Johnny Cay manzaralı odalar sunmaktadır. Airbnb aracılığıyla kısa süreli kiralama seçenekleri de mevcuttur. Birçoğu güvenlikli sitelerde bulunur ve havuz, konsiyerj ve spor salonu gibi olanaklara sahiptir.

Niko's Seafood, San Andres'in merkezine yakın, yaklaşık 50.000 Kolombiya pesosu karşılığında taze yakalanmış balık sunan orta sınıf bir restorandır.

San Andrés'in belki de en şık restoranı olan La Regatta, tanesi 75.000 Kolombiya pesosu olan ceviche veya San Andrés'in merkezine yakın su üzerindeki bir terasta servis edilen hindistancevizi pirinci (215.000 Kolombiya pesosu) ile ızgara ıstakoz gibi deniz ürünlerinde uzmanlaşmıştır. Rezervasyon gereklidir, lütfen teras talebinde bulununuz.


San Luis'teki San Andres'in güney ucundaki Miss Janice Place, ana yemek olarak 40.000 Kolombiya pesosu karşılığında Hindistan cevizi pirinci ve bir bardak doğal meyve suyu eşliğinde tipik Raizal yemekleri sunuyor.

Namaste Beach Club San Andres Şık şezlonglar ve empanadas (yaklaşık 30.000 Kolombiya pesosu) gibi plaj atıştırmalıklarından yerel kızarmış balık (50.000 Kolombiya pesosu) gibi uygun akşam yemeğine kadar değişen bir menü ile Rocky Cay yakınında.


Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2024'te 52 seyahat noktası.