New York'taki akşam yemeği kulüpleri nesli tükenmekte olan bir türdür. Café Carlyle geleneği canlı tutuyor

çavuş

Aktif Üye
Geçen Aralık Salı akşamı, şarkıcı ve piyanist Michael Feinstein, Manhattan'ın Yukarı Doğu Yakası'ndaki Café Carlyle'da parlak gümüş rengi bir ceketle seyircilerin arasından geçerek küçük sahneye doğru ilerledi. yerlerini dört kişilik grubun üyeleri aldı. Seyirciler alkışlara boğuldu. Birkaç kişi ayağa kalkıp onu selamlamak için ellerini uzattı. George ve Ira Gershwin'in “Aşkımız Burada Kalmak” şarkısını söylerken, bazıları şarkıya eşlik etti, bazıları ise biraz sallandı. 1937'de yazılan bu Amerikan şarkı kitabı nostalji, mizah ve romantizmle dolu. Aynı şey Café Carlyle için de geçerli.

Carlyle Hotel'deki (şu anda Rosewood Hotel Group'un bir parçası olan) gece kulübü, küçük masalarında ve ziyafetlerinde sadece 90 misafir ağırlayabilmektedir. Her gösteriden önce, seçtiğiniz koltuğa bağlı olarak 18:30, 19:30 veya 19:30'da başlayan set akşam yemeği vardır. Menü de mekan kadar eski moda: istiridye, karides kokteyli, haşlanmış somon, kızarmış tavuk, deniz mahsulleri salatası, biftek ve peynirli kek; hepsi bembeyaz masa örtüleri üzerinde zarif bir şekilde servis ediliyor ve akşam yemeğini saat 8'e kadar bitirebilecek kadar hızlı: sabah 45. gösteri başladığında.


Gece ya da sanatçı ne olursa olsun, Café Carlyle'da bir fırsat duygusu var, bunun New York'taki son harika akşam yemeği kulübünde büyük bir gece olduğu hissi var. Mekan, 1955'teki açılışından bu yana çok az değişti; tek fark, o zamanlar akşamları genellikle bir yerine iki, hatta üç performans yapılıyordu. Martiniler hala şehrin en iyisi olarak kabul ediliyor ve küçük masa lambalarından gelen yumuşak ışık en gurur verici olanı.


Abajurlar, duvarlardaki yaratıcı ve tuhaf duvar resimleri, Pierrot parti şapkalarıyla resim yapan ve müzik yapan çocukları ve dans eden ayıları ve balerinleri gösteren masalsı illüstrasyonlar gibi, Macar doğumlu Fransız sanatçı Marcel Vertès tarafından boyandı.


Café Carlyle ilk açıldığında, şehirdeki her büyük otelin kendi gece kulübü varmış gibi görünüyordu – Plaza'daki Persian Odası, Waldorf Astoria'daki Starlight Roof – ve “Mavi Melek” gibi çok sayıda bağımsız kulüp de vardı. ”. ve Copacabana. İnsanlar şehre girdiklerinde giyinmişlerdi. Annem en iyi siyah şifonunu ve Bergdorf Goodman'dan Delman topuklu ayakkabılarını giyiyordu. Babam en iyi lacivert ceketini, kesilmiş bıyıklarıyla giyiyordu.


1960'larda ya da muhtemelen 1970'lerde ailem Café Carlyle'da martini içerdi. Kimlere sık sık gittiklerini bilmiyorum ama 2000'li yılların başında ben Carlyle'a gitmeye başladığımda müdavimleri arasında tiyatro ve kabare yıldızları Barbara Cook ve Eartha Kitt de vardı. Broadway müzikallerinin görkemli kadını Elaine Stritch de orada sahne aldı. Woody Allen klarnet çalıyordu. Ve bir keresinde caz müzisyeni ve grup lideri John Lewis ve Modern Jazz Quartet'in geri kalanından sadece bir metre uzakta oturuyordum.


Bugünlerde kadrolar bir o kadar çeşitli. En sık caz gitaristi ve şarkıcısı John Pizzarelli ve eşi şarkıcı Jessica Molaskey çalıyor. Son yıllarda Pizzarelli, 2020'de ölen müzisyen babası Bucky Pizzarelli ile de ara sıra çalıyordu. Broadway yıldızı Sutton Foster, şarkıcı ve oyuncu Rita Wilson ve moda tasarımcısı Isaac Mizrahi de kalabalıkları cezbeden kişiler olarak biliniyor. İlkbaharda emekli New York Yankee Bernie Williams'ın caz gitarı çalması planlanıyor.


Fas doğumlu genel müdür Allal Gogo, Café Carlyle'ın yönetimini devralacak. Feinstein sözlerini bitirdikten sonra Gogo, 1968'den başlayarak 36 yıl boyunca yılda beş veya altı ay kulüpte çalan caz piyanisti ve şarkıcı Bobby Short'un yağlıboya portresini görmem için beni girişin yanındaki koridora götürüyor. Kulübün ilham perisi olmaya devam ediyor.

Onu 2004'teki emekliliğinden kısa bir süre önce gördüm (2005'te 80 yaşında öldü) ve bu odayı elinde tutuyordu. Büyük Buhran sırasında büyüyen ve 10 çocuktan biri olan Illinoisli bir adam için New York hikayesi benzersizdi. Çarpıcı bir piyanist ve büyüleyici bir şarkı stilisti, o zirvedeydi ve herkes bunu biliyordu.


Nostalji New York'ta gerçekten güçlü bir güçtür, özellikle de Carlyle'da, telefonunuzda gezinmek yerine birkaç Stinger'ın üzerinden arkadaşınıza bakarken farklı, daha yavaş bir dönem hayal edersiniz. Her zaman baş döndürücü bir hızla hareket eden – her şeyi yıkıp yeniden inşa eden – ve hızlı paranın yakıt olduğu bir şehirde, bazen daha mutlu bir zamanın özlemini çekiyorum, hatta hayal gücümde uçuşan bir zamanı: siyah-beyaz Gershwin şarkılarıyla ve şarkılarıyla dolu bir şehir. Rodgers ve Hart, Art Deco tasarımı ve yüzyıl ortası stili, Jackie Kennedy'nin Carlyle'da beyaz eldivenler giydiği dönem.