Rochester ve Auburn, NY'da Frederick Douglass ve Harriet Tubman aranıyor

çavuş

Aktif Üye
Memphis. Atlanta'da. Birmingham. Siyahi geçmişiyle tanınan bazı Amerikan şehirleri var. Ancak Afro-Amerikan tarihi ve kültürü elbette Amerika Birleşik Devletleri'nin her yerinde, Portland, Maine ve Providence, Rhode Island gibi görünüşte alışılmadık şehirlerde bulunabilir.

Bu sitelerin birçoğu, 1998 tarihli Ulusal Yeraltı Demiryolu Ağı Özgürlük Yasası ile oluşturulan, Ulusal Park Hizmetinin Özgürlük Ağı programına dahil edilmiştir. Bu programın misyonu, Yeraltı Demiryolu ağıyla kanıtlanabilir bir bağlantısı olan siteleri korumak ve yardım eden kölelik karşıtlarını teşvik etmektir. kaçak köleler özgürlüğe kaçarlar. Şu anda Washington, DC ve ABD Virgin Adaları'na ek olarak 39 eyalette 700'den fazla Özgürlük Ağı lokasyonu bulunmaktadır. Birçoğu, Siyahların tarihiyle her zaman güçlü bir şekilde ilişkilendirilmeyen bir bölge olan Kuzeydoğu'da bulunuyor.

Bu daha az bilinen yerlere olan merakım beni iki Amerikan kahramanının memleketleri olan Auburn ve Rochester, NY'ye yöneltti: Frederick Douglass ve Harriet Tubman.

Rochester, Frederick Douglass


Eskiden köleleştirilmiş bir adam olan ve sonradan kölelik karşıtı, konuşmacı ve yazar olan Frederick Douglass, Douglass'ın 1847'den 1872'ye kadar evi olarak adlandırdığı Rochester şehrinin birçok sakininin gururudur. Orada hayatının herhangi bir yerinde olduğundan daha uzun süre yaşadı.


Rochester Belediye Başkanı Malik D. Evans şöyle konuştu: “Evimde büyürken ailem, Frederick Douglass gibi insanların özgürlük ve eğitim alma fırsatı için mücadele edebilmeleri durumunda hiçbir mazeretimin olmadığını anlamamı istediler.” ömür boyu ikamet eden.

Bay Evans, Rochester'daki, Douglass'ın ateşli “Köle için 4 Temmuz nedir?” sözünü söylediği, artık kullanılmayan Corinthian Hall gibi yerlerden bahsetti. 1852'deki konuşması ve bodrum katında, savaş öncesi dönemin en etkili Afro-Amerikan kölelik karşıtı gazetelerinden biri olan The North Star'ın editörlüğünü yaptığı Memorial AME Zion Kilisesi.

Bay Evans, “Mesaj şuydu: '19. yüzyılın en büyük hatiplerinden biri olan, hiçbir resmi eğitimi olmayan bu adama bakın'” dedi.

Yeraltı Demiryolu çevresinde turlar sunan (kişi başı 20 dolardan başlayan fiyatlarla) yerel kar amacı gütmeyen kuruluş Akwaaba Tours ile Douglass'ı gezerken arka cebimde Bay Evans'ın tavsiyelerinden bazıları vardı.


Tur rehberi Norm Strothers ve eşi Shirley ile Memorial AME Zion Kilisesi'nin çamurla kaplı otoparkında tanıştım. Bu güneşli, soğuk Ocak gününde turun tek katılımcısı bendim. SUV'larına atladım ve çift bana aynı zamanda Rochester Blackstorytelling League'i de kuran Akwaaba Tours'un kurucuları David ve Ruth Anderson'dan bahsetti. Strother'lar 15 yılı aşkın bir süredir her iki organizasyonda da yer alıyor.

İlk durağımıza, Douglass'ın Rochester'daki ikinci evinin bulunduğu ve muhtemelen kundakçılıkla yıkılmadan önce 20 yıl yaşadığı, çok az seyahat edilen South Avenue'da ulaştık. Site artık, Douglass'ın portresini tasvir eden mor ve deniz mavisi bir duvar resmiyle süslenmiş, halka açık bir mıknatıs okulu olan Anna Murray-Douglass Akademisi No. 12'ye ev sahipliği yapıyor.

Eski Douglass evini, Harriet Tubman ve Susan B. Anthony gibi kölelik karşıtı ve oy hakkı savunucuları da dahil olmak üzere herkes için hoş bir yer olarak tanımlayan tarihi bir notu okumak için diz boyu karda yürüdüm. Rochester şehir merkezinden üç kilometre uzakta uzak bir konumda bulunan ev, Kanada'ya yaptıkları zorlu yolculukta özgürlük arayan yaklaşık 400 bitkin insanı barındırmak için ideal bir yerdi.


Okulun arkasındaki Frederick Douglass Halk Kütüphanesi'nin duvarlarında Douglass'ı onurlandıran renkli bir duvar resmi daha beni bekliyordu. Oradan çocukların donmuş yüzeyde hokey antrenmanı yaptığı Lily Pond'a gittik. Bay Strothers kolunu uzattı ve bölgenin büyük kısmının bir zamanlar aynı gölde kaydığı bilinen Douglass'a ait olduğunu söyledi.


Beş dakikalık yürüme mesafesinde, Frederick Douglass Anıtı ve Memorial Plaza'ya ev sahipliği yapan 150 dönümlük Highland Park ve 19. yüzyılın sonlarında Stanley W. Edwards. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bir Afrikalı Amerikalıya ait ilk halka açık anıt olduğuna inanılıyor.

Daha sonra, Douglass, Susan B. Anthony ve Rochester'in ilk lisanslı Afrikalı-Amerikalı doktoru Charles T. Lunsford'un da aralarında bulunduğu 370.000'den fazla kişinin gömülü olduğu, Rochester Üniversitesi yakınındaki tepelik, 196 dönümlük Mount Hope Mezarlığı'na doğru yola çıktık. 1838'de adanan mezar alanı hiçbir zaman ayrılmadı ki bu o zamanlar nadir görülen bir durumdu. Mezar taşlarının, dikilitaşların ve tapınakların büyüklüğü korkutucu, ancak neyse ki kar amacı gütmeyen Frederick Douglass Aile Girişimi, ziyaretçileri doğrudan Douglass ailesinin mezarlığına, Douglass'ın ve eşi Anna Murray-Douglass'ın mezarlarına yönlendiren tabelalar yerleştirdi; 10 yaşında ölen kızı Annie; ve ikinci eşi Helen Douglass.

Bay Strothers, Douglass'ın granit mezar taşındaki karı temizledi. Sert rüzgarda ürperdim ve mezarını işaretleyen devasa plakanın bu kadar muazzam bir miras bırakan bir adama yakıştığına hayret ettim.

Harriet Tubman'ın Kumral


Yeraltı Demiryolunda “kondüktör” olmak için kölelikten kurtulan Harriet Tubman, genellikle köleleştirildiği Maryland'in Doğu Kıyısı ve 1849'da yaklaşık 27 yaşındayken öldüğü Philadelphia ile ilişkilendirilir. ilk kez kaçtı. Ancak Central New York'un Finger Lakes'lerinden biri olan Owasco Gölü'ndeki Auburn, 1859'dan 1913'teki ölümüne kadar 50 yıldan fazla bir süre onun eviydi.


Auburn, 1793 yılında Devrimci Savaş gazisi John L. Hardenbergh ve onun iki sözleşmeli hizmetkarı Harry ve Kate Freeman tarafından yerleştirildi. Bu kişiler, 19. yüzyılda yeni özgür insanları karşılayan siyahi bir yerleşim yeri olan Yeni Gine'nin Auburn bölgesini kurmalarıyla tanınırlar. 19. yüzyılın ortalarına gelindiğinde Auburn kölelik karşıtlarının merkezi haline geldi.


Tubman, Philadelphia ve New York'tan 1860'a kadar en az 13 kez Maryland'e gitti ve kaçak Köle Yasası uyarınca yeniden yakalanmamalarını sağlamak için mültecileri St. Catherine, Ontario, Kanada'ya (Tubman'ın sekiz yıl yaşadığı yer) getirdi. 1850'de başardı. 1857'de bu gezilerden birinde Auburn'u keşfetti.

Acı kölelik karşıtı topluluk – Tubman'ın demiryolu “yolcularını” taşımasına yardım eden ve 1859'da ona yedi dönümlük araziyi ve ahşap evi satan Senatör ve New York Valisi William H. Seward ve eşi Frances dahil – 20 yıldan fazla bir süre yaşadı – onların güvenli sığınağı haline geldi. İlk evde çıkan yangının ardından Tubman'ın ikinci kocası Nelson Davis, 1882'de hala ayakta olan iki katlı tuğla evi inşa etti ve 1913'teki ölümüne kadar geniş ailesiyle birlikte yaşadı.

Dikkatli olmazsanız, Auburn'deki South Street'te Tubman'ın evini işaret eden New York Eyaleti tarihi işaretini kaçırabilirsiniz. Cumartesi sabahı saat 10 civarında, sert bir fren yaptım (kar fırtınası sırasında büyük bir başarıydı), sola döndüm ve bir ziyaretçi merkezinin de bulunduğu Harriet Tubman Ulusal Tarih Parkı'na girdim. Tubman'ın yaşlı siyah sakinlerle ilgilendiği Tubman Yaşlılar Evi; restore edilmiş Tubman Barn; ve Harriet Tubman Rezidansı.


Ben geldiğimde, saha müdürü Rahip Paul Gordon Carter bir tura başlıyordu. Zaman çizelgesinde ziyaretçi merkezinin bir duvarı boyunca uzanan bir noktaya işaret etti; Tubman'ın Maryland'de köleleştirilmiş 6 yaşında bir çocukken kesme şeker yediği için sevgilisi tarafından acımasızca dövüldüğü anı. (Dayaklardan kaçınmak için beş gün boyunca bir domuz ahırında saklandı, bu da dayağı önlemek için başarısız bir girişimdi.) Daha sonra zaman çizelgesini, üç erkek kardeşini başka bir çiftliğe satılmadan önce kurtarmak için Tubman'ın 1854 Noel arifesinde Philadelphia'dan Maryland'e dönüşüne kaydırdı. . Birlikte Philadelphia'da özgürlüğe ulaşmak için 100 milden fazla yol kat ettiler.

Tarihsel incelemenin ardından birkaç dakikamı odadaki sergilere bakarak geçirdim: Frederick Douglass'ın gazetesi The North Star'ın görüntüleri; Kanada'ya giden metro güzergahlarının haritaları; ve Tubman ile ailesi ve arkadaşlarının, 1896'da 32 dönüme genişletilen Auburn mülklerindeki fotoğrafları.


Küçük grubumuz karların içinden restore edilmiş Tubman Yaşlılar Evi'ne doğru yürürken Rahip Carter şunları söyledi: “Eğer hikayelerimizi anlatılması gerektiği gibi anlatmazsak, bunlar 'onun hikayeleri' haline gelir ve bir şekilde yeniden anlatılır. Hikayenin sıklıkla zalimin bakış açısını desteklemek için yeniden anlatılma şeklini ima ederek “istiyor dedi”.


İlk olarak 1896'da açılan ve 1930'lara kadar aynı anda altı ila 14 kişiyi barındıran ahşap Tubman Yaşlılar Evi'nde, sakinlerin binanın uzun verandasında sallanan sandalyelerde oturup güneşli bir yaz gününde eğlendiklerini hayal etmek kolaydı. . 1953 yılında ev restore edildi ve ulusal AME Zion Kilisesi tarafından ziyaretçilerin diğer şeylerin yanı sıra Tubman'ın İncilini, bir dikiş makinesini ve erkek kardeşi tarafından kendisine verilen yatağı görebileceği turlar düzenlendi.

Milli Park Servisi, mülkün sahibi ve yöneticisi olan ulusal AME Zion Kilisesi tarafından kurulan, kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Harriet Tubman Home ile işbirliği içinde Tubman'ın tuğla evini restore etmeyi planlıyor.


Çiftlik evinden ayrılırken girişte bana şunu söyleyen bir QR kodu fark ettim: “Bir fener buldun!” Kod, Tubman'ın Auburn'deki yaşamını vurgulayan 11 siteden oluşan bir koleksiyon olan Harriet Tubman Lantern Trail'in bir parçası. Görülecek yerler arasında kölelikten kaçanları bodrumlarında saklayan William Henry ve Frances Steward'ın evi olan Seward House Müzesi; Ziyaretçilerin, zorlu kurtarma görevlerinden biri sırasında elinde fener tutan Tubman'ın güçlü bir heykeli tarafından karşılandığı NYS Eşit Haklar Miras Merkezi; ve Tubman'ın yaprak dökmeyen bir ağacın altına gömüldüğü Fort Hill Mezarlığı.

Geniş Fort Hill Mezarlığı'nın Gotik esintili giriş kapısına vardığımda Tubman'ın mezarını bulmanın kolay olmayacağını hemen fark ettim. Ziyaretçileri mezarına yönlendiren hiçbir tabela yok; O orada gömülü birçok ruhtan sadece biri.


Birkaç metre daha ilerledim ve Tubman'ın mezarı olduğu anlaşılan yere doğru ilerleyen yaprak dökmeyen bir ağaç ve karda düzinelerce ayak izi gördüm. İki küçük çalının arasında duran basit granit mezar taşında hiçbir yazı yoktu, sadece adı vardı: Harriet Tubman Davis. Kar tabakasının altında ayçiçekleri, saksı bitkileri, oyuncaklar ve garip bir şekilde bir taşın altında bir kartvizit yatıyordu.

Bir süre sessizce durdum ve Tubman'a ve hayatlarında bir gün bile özgürlük görmemiş tüm bilinmeyen atalarıma şükran duası ettim.