Uruguay'da, kaldırımın asla bittiği bir şehirde 50.000 adım bitiyor

çavuş

Aktif Üye
Bir şehrin ruhuna doğru bir pencere için, Bank Promenade boyunca bir yürüyüş için yürüyüşe çıkın: Paris'teki yolunu, Rio'daki Copacabana Promenade veya Boston'daki Charles Nehri Esplanade'yi düşünün. Ya da Uruguay'ın başkenti Montevideo'daki palmiye ağaçları La Rambla ile neredeyse 14 mil grup.

Dünyanın en uzun kaldırımlarından biri olan La, Río de la Plata'nın parıldayan ağzı boyunca kıvrılıyor, geçmiş plajlar, şarap çubukları ve mor çiçekler Jacaranda ağaçları, heykeller ve heykeller, futbol oyunları ve yerba fincanları hakkında konuşmalarda derinleşen arkadaşlar Mat .

Yaz aylarında – kuzey yarımkürenin soğukluğu olarak – gezinti üzerinde katlanır sandalyeler bulunan yerlilerin kitlesel göçünün bir parçası olarak, bunlar bulunur ve aslında şehrin oturma odasına dönüşür.


Promenades, sosyal ve coğrafi olarak yaklaşık 1.3 milyonluk bir şehir olan Montevideo'nun çeşitli parçalarını dikiyor. Bu konuda tüm sosyal sınıflardan Uruguayer bulacaksınız. Montevideo doğumlu Natalia Jinchuk'un bana anlattığı gibi “şehrin termometresi”.


Kendi termometrem ve hayal gücümle, La Rambla'daki kendi şeridimle ruh halimi artırmak için eski dünyayı ve modernist mimariyi birleştiren bir çiçek şehri olan Montevideo'da erken bir hafta sonu planladım.

Arkadaşların bir araya geldiği yer

Cuma sabahı hafif bir Cuma sabahı, şık Pocitos bölgesinin kenarındaki ana üssüm olan Palladium Business Hotel'den yürüyerek yürüdüm ve La Rambla'nın birkaç mil boyunca bir park parkının kentsel mücevheri olan Parque Rodó'ya gittim. .


Kırmızı ve beyaz çizgili gezinti, yoğun bir sokak ile Uruguay ve Arjantin'i ayıran geniş bir su yolu olan Río de la Plata arasında çalışır. Yol yaklaşık batı doğu eksenini takip ediyor ve eski şehrin kuzeybatısındaki Capurro bölgesinden doğudaki Carrasco'nun üst düzey bölgesine sarılan isimleri değiştiriyor. En popüler bölüm eski şehirden Pocitos'a kadar uzanıyor.


La Rambla'da batıya doğru sürdüm ve yüzyıllar önce yelkenli teknelerin büyüdüğünü gördüm -sevimli yat kulübü Uruguayo. Kadınlar çimenli bir tepeye oturdular, filizlenen küçük çocukları. Bir banktaki iki arkadaş, ekmek ve çilek hakkında derin bir konuşma gibi görünüyordu. Bir çift, Güney Amerika'da aynı metal samandan bir fincan maté, kafein içeren bir içecek aldı. Meşgul bir kaykay parkının yakınında, Soja Pee El Rey de las tortapas (kıkırdama çevirisi: Ben Pepe, kızarmış ekmeğin kralı) dahil olmak üzere bazı yiyecek kamyonlarından geçtim. Playa de Los Pocitos'ta, bir avuç gömleksiz adam kumda futbol oynadı. Uruguayan -poet Juana de iBarbourou'dan “Sonett'e bir avuç içi” okumak için granit bir plakanın önünde durdum ve bir palmiye ağacını ebedi bir memleketi ile karşılaştıran son stanza tarafından hareket ettirildim.


My Ramble'daki bu bacağın varış noktası olan Parque Rodó, bir eğlence parkı, kürek botu kiralayabileceğiniz bir göl, “kale”, küçük bir çocuk kütüphanesi, Ulusal Görsel Sanatlar Müzesi ve mütevazı bir pire pazarı içeriyor. Bir sekizgen su kuyusuna ses çıkaran banklarla küçük bir yerden geçtim. Her iki delik de bana Orta Doğu'yu hatırlatan arabesk tasarımlarla dekore edildi. Bir bankta dinlendim, fayans hissinden, çıplak bacaklarımın altında sıcak ve Amerika Birleşik Devletleri'nde ağlayan kış rüzgarlarını düşündüm.


Bir “açık hava galerisinin” keşfi


La Rambla, farklı mimari stiller ve miras alanları ve parkları ile birlikte sağlar. Düzinelerce heykel ve diğer sanat eserleri ile UNESCO-SEE'nin Dünya Mirası Siteleri listesi için bir ön adaydır.

Bazıları La Rambla'yı ülkenin geçmişini, şimdiki ve geleceğini birleştiren bir geçit çizgisi olarak tanımladı; Uruguaylı ve yazar Gustavo Remedi, gezinmenin “parçalanma eğilimi olan” bir şehri birleştirdiğini söyledi. Yürüyüş parkurunun ayrıntılı bir manzarasını sunan “Rambla” kurgusal olmayan kitabın yazarı Marcello Figueredo, gezinmenin “hem sınır hem de kaçış, Montevideo ve dünyanın geri kalanı arasında bir sınır olduğunu söyledi.

Şehrin sokaklarında, Pocitos bölgesine girdim ve mimari detaylar açısından zengin olan bahçe benzeri sokakları dönüştürdüm: Art Deco, Venedik ve Oriel pencerelerinin ve kırmızı çatılarının zıt çizgileri ve eğrileri. El boyanmış yer karolarına baktım ve Camomila'nın açık kapısından karamelize şeker kokladım, burada bir limon başlangıç ve küçük, güneş tanımlı bir avluda bir cortado.


La Rambla'ya geri dönerken küçük bir saniyede durdum, 3B Bueno Bonito Barato (Good Sweetterer). Sıkı ve aşırı kalabalık olmasına rağmen, jakaranda çiçeklerin yarattığı, snown gibi bir tasarım olan Jade Vines ve turuncu, sarı ve mavi çiçeklerle işlemeli pembe bir bolero buldum.

Sadece caddede, bir kitschy bar ve tapas restoranı olan Dalí, beni “gerçeklikten daha fazla hiçbir şey yok” sloganıyla fark etti. ? “Kırmızı, sarı ve yeşil içeceklerden şarkı söyleyen bir garson olarak konuşmacılardan; herkes metinlerle birleşti ve hariç tuttu. Garson ayrıca Güverte Salvador Dalí'nin bir kopyasıyla bir tanıtım Tartarot ölçüm değerleri sundu. Bana söylediği gibi, kendi gücüme inandığımda hayallerimi tezahür ettireceğimi işaret etti.

Cızırtılı biftek kokusundan sonra

Montevideo'da şehrin birçok biftek evinden veya şehrin parrilalarından duman kokmadan, eti odun ateşleri üzerinde ızgara yapmadan uzaklaşamazsınız. Bu aromanın büyük bir kısmı, Liverpool'da yapılan ve 1860'larda Uruguay'a gönderilen bir Schmunchuken çatısı olan bir salonda restoran ve barlar olan liman pazarından geliyor.


La Rambla ve Old Town arasındaki pazar, yedi mil uzunluğunda bir yürüyüş gezisi boyunca otelimin batısında bir yürüyüş olacaktı. Cumartesi günü yola çıktığımda, şehrin sokaklarında bir kısaltma planladım ve Piyasada tekrar Promenade'e katılma planları.


Şehir merkezinin yakınında, 1922'de La Rambla'yı öneren mühendisin adını taşıyan Juan Pedro Fabini Meydanı'nda kendiliğinden bir izleyici için tango trenlerini uygulayan Uruguaylıları keşfetmekten memnuniyet duydum. Eski şehre taş bir kapı açtıktan sonra, masalar yerel sanatla arama yaptı ve eski kasabayı ve La Rambla'yı birbirine bağlayan yayaların ana caddesinde el yapımı mücevherler.

Sonra bir yan sokaktan gelen bir Afro-İruçaylı müzik tarzı olan Candombe'nin sesini duydum. Erkekler beyaz ve mavi kapalı ve beyaz türbanlar giyen kadınlar. Erkekler davullara çarptı ve kadınlar akan beyaz eteklerini ileri geri aradılar. Candombe, Ocak -Mart ayları arasında süren Montevideo karnavalı sırasında her yerde var.

Sonunda “Rambla” nın yazarı Bay Figueredo'nun “duman dolu bir tapınak” dediği liman pazarına vardım. Et gerçekten piyasada olmasına rağmen, vejetaryenler bile huşu hissi hissedecekler. Konuklar çubuklar üzerinde dirsekler, sanatsal demir kemerlerin altındaki ızgara halkası ve güneş ışığı boyunca filtreliyorlar. Katedral benzeri alanda, iç mekan ve özgür arasındaki farkı tanımak zordu.


Kumda Bir Kutlama


İki gün içinde 50.000'den fazla adım izledikten sonra, Río de la Plata'daki eski şehirden uzak olmayan iyi topuklu Punta Carretas bölgesi ile birlikte La Rambla bölümünde Pazar günü rahatlamaya karar verdim.

Baco Vino y Bistro'da, ülkenin ulusal şarabı olan bir bardak Uruguay tannat ile birlikte yerel bir keçi peyniri ile Crostini'yi denedim. Koyu kırmızı, meyve bakımından zengin olan şarap, her yudumla tanen ile dolu bir yumruk alır.

La Rambla'ya Direnemedim, Kafeterya tarzında hızlı güvenli bir restoran, doğrudan kıyı boyunca karidesli kinoa, Galiçyaca kalamar ve orkinoslu, dunfisch ufer ile yaratıcı, doyurucu bir balkabağı pionono gibi lezzetlerle kıyı boyunca ton balığı ile dolu. Krem peynir, roka, biber, soğan ve siyah zeytin – tüm fiyat.


La Rambla tam hızdaydı: Uruguay'ın seçimlerinden önceki hafta sonu oldu ve şenlikli bir atmosfer vardı. Çatlakların ve politikacıların destekçilerinin altında gelişen müzik, yoldan geçenleri her taraftan dağıttı: köşede küçük bir güneş olan mavi ve beyaz Uruguay bayrağı. Arabalar geldiklerinde honked; Herkes el salladı ve gülümsedi.

Plajda insanlar futbol ve voleybol oynadı, satıcılar pamuk tatlılık ve şekerlenmiş elmalar ve birçoğu bu her yerde bulunan katlanır sandalyelerde oturan arkadaşlardan kümeler sattılar. Kuma bir havlu koyduğumda, Pocitos'ta satın aldığım kısa bir sınıflandırmayı tanıtmak için elbisemi soydum ve dışarıda Montevideos oturma odasında ilk sınıf bir yer talep ettim.